Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi

Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 578 - 590 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/ trkefd.316242 İndeks Tarihi: 14-10-2019

Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevresel farkındalıklarının sosyo-demografik özellikleri açısındanincelenmesidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Niğde üniversitesinin farklıbölümlerinde öğrenim gören 550 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu’ ileOkur-Berberoğlu (2015) tarafından geliştirilen ‘Çevresel Farkındalık Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerinanalizinde Anova, t-test, çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kız öğrenciler, çevre konusundaetkinliklere katılan öğrenciler ve daha önceki dönemlerde çevresel bir sorunla karşılaşmış öğrenciler lehine anlamlı farkındalıkbulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının çevresel farkındalıklarının en güçlü yordayıcıları olarak çevre konusunda etkinliklere katılma ve daha önceki dönemlerde çevresel bir sorunla karşılaşmış olma değişkenleri bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Investigation of the Environmental Awareness of Pre-Service Teachers in Terms of Socio-Demographic Characteristics

Öz:
The general purpose of this research was to examine the environmental awareness levels of pre-service teachers in terms of socio-demographic characteristics. In the research, general survey model was used. The research group of the study constituted 550 pre-service teachers who were studying at different departments of the Faculty of Education at Niğde University. In order to collect data, 'Personal Information Form' (PIF) and 'Environmental Attitude Scale' (EAS) developed by Okur-Berberoğlu (2015) were used in the study. In the analysis of the data, t-test, ANOVA, multiple regression statistical procedures were applied. As a result of the study, there was a significant difference in favor of girls, participation in an environmental activity and encountering environmental problem variables. The most powerful predictors among the socio-demographic characteristics, whose effect on preservice teachers’ environmental awareness were participation in an environmental activity and encountering an environmental problem variable.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDEDE YALÇIN M, ÇAYCI B (2018). Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. , 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
Chicago AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. (2018): 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
MLA AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. , 2018, ss.578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
AMA AYDEDE YALÇIN M,ÇAYCI B Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. . 2018; 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
Vancouver AYDEDE YALÇIN M,ÇAYCI B Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. . 2018; 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
IEEE AYDEDE YALÇIN M,ÇAYCI B "Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi." , ss.578 - 590, 2018. 10.24315/ trkefd.316242
ISNAD AYDEDE YALÇIN, MERYEM NUR - ÇAYCI, BARIŞ. "Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi". (2018), 578-590. https://doi.org/10.24315/ trkefd.316242
APA AYDEDE YALÇIN M, ÇAYCI B (2018). Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(3), 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
Chicago AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.3 (2018): 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
MLA AYDEDE YALÇIN MERYEM NUR,ÇAYCI BARIŞ Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.3, 2018, ss.578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
AMA AYDEDE YALÇIN M,ÇAYCI B Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(3): 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
Vancouver AYDEDE YALÇIN M,ÇAYCI B Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(3): 578 - 590. 10.24315/ trkefd.316242
IEEE AYDEDE YALÇIN M,ÇAYCI B "Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.578 - 590, 2018. 10.24315/ trkefd.316242
ISNAD AYDEDE YALÇIN, MERYEM NUR - ÇAYCI, BARIŞ. "Öğretmen Adaylarının Çevresel Farkındalıklarının Sosyo-Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi". Trakya Eğitim Dergisi 8/3 (2018), 578-590. https://doi.org/10.24315/ trkefd.316242