İSMAİL KIZILIRMAK
(İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye)
Onur Cüney KAHRAMAN
(İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye)
İBRAHİM ÇİFÇİ
(İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye)
Yıl: 2018Cilt: 13Sayı: 49ISSN: 1305-970XSayfa Aralığı: 43 - 52Türkçe

62 0
Günübirlik Tur E-Broşürlerine Yönelik İçerik Analizi: Türkiye Karadeniz Bölgesi Örneği
E-broşürler, günümüzde tur pazarlamasında önemli bir iletişim aracıdır. Bir turistik destinasyonun tercihinde önemli bir etken olan ebroşürler, turist tercihlerini etkileyebilmektedir. Bu araştırmanın amacı, Karadeniz Bölgesine gerçekleştirilen günübirlik turların e-broşür içeriklerini inceleyerek, bu broşürlerin Karadeniz Bölgesini nasıl yansıttığını belirleyebilmektir. Araştırma örneklemini Karadeniz Bölgesine günübirlik tur düzenleyen 46 seyahat acentası oluşturmaktadır. 46 seyahat acentasının düzenlediği toplam 140 tur çalışma sahasını oluşturmaktadır. İncelenen turların öncelikle, kodlama yöntemi ile içerikleri analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen kodlama sonucunda 10 boyut oluşmuştur. Daha sonrasında gerçekleştirilen kodlar, SPSS’e girilerek frekans ve yüzde değerleri tablolaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, seyahat sigortası gibi önemli bir unsurun e-broşürlerde yeterli miktarda kullanılmadığı görülmüş ve rehber bilgisinin turistler üzerinde önemli bir çekicilik unsuru olmasına rağmen incelenen tur e-broşürlerinde fazla yer almadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, Karadeniz Bölgesinin doğal ve kültürel değerlerinin e-broşürlerde oldukça az yansıtıldığı diğer önemli bir sonuçtur.
Sosyal > Coğrafya
Sosyal > Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
DergiAraştırma MakalesiErişime Açık
  • Akehurst, Gary. “User generated content: the use of blogs for tourism organisations and tourism consumers.” Service Bus 3 (2009): 51-61.
  • Albers, P. C., and W. R. James. “Travel photography: A methodological approach.” Annals of Tourism Research 15 (1988): 134-158.
  • Alipour, Hamid Reza, Samira Abbasi, and Sanaz Ghavidel. “The effects of advertising on tourism and study the effective dvertising tool to attract tourists.” Journal of Novel Applied Sciences 1, no. 4 (2012): 109-113.
  • Andereck, Kathleen L. “Evaluation of a Tourist Brochure.” Journal of Travel & Tourism Marketing 18, no. 2 (2005): 1-13.
  • Avraham, Eli, and Daniel Daugherty. “Step into the Real Texas”: Associating and claiming state narrative in advertising and tourism brochures.” Tourism Management 33 (2012): 1385-1397.
  • Bayram, Murat, Yasin Keleş, and Ümmühan Bayram. “Çevrimiçi Fotoğraflar Üzerinden Görsel Destinasyon İmajının İncelenmesi: Erzincan Doğa Sporları Örneği.” I. Ulusal Alternatif Turizm Kongresi. Erzincan , 2015. 101-110.
  • Bendito, Víctor V. Fernández, and Antonio Mihi Ramírez. “New Campaigns of Tourism Promotion and Marketing, The Importance of Specialization in The Image of European Brochures.” Economics and Management 16 (2011): 1225-1230.
  • Bennett, J., and C. Jones. “Bookers`prize: your top brochures.” Travel Trade Gazette UK & Ireland (Travel Trade Gazette UK & Ireland), 2004: 40-41.
  • Berkman, Harold W., and Christopher C. Gilson. Consumer Behavior: Concepts and Strategies. Kent Publishing Company, 1986.
  • Brito, Pedro Quelhas, and Joaquim Pratas. “Tourism Brochures: Linking Message Strategies, Tactics and Brand Destination Attributes.” Tourism Management, no. 48 (2015): 123-138.
  • Buhalis, D., and O. Deimezi. “E-tourism developments in Greece: Information communication technologies adoption for the strategic management of the Greek tourism industry.” Tourism and Hospitality Research (5) 2 (2004): 103-130.
  • Buzinde, Christine N., Carla Almeida Santos, and Stephen L.J. Smith. “Ethnic Representations: Destination Imagery.” Annals of Tourism Research (33) 3 (2006): 707-728.
  • Camprubi, Raquel, Jaume Guia, and Jordi Comas. “Analyzing Image Fragmentation in Promotional Brochures: A Case Study of two Urban Destination.” Journal of Hospitality & Tourism Research 38, no. 2 (2014): 135-161.
  • Carey, Sandra, and Y. Gountas. “Tour operators and destination sustainability.” Tourism Management 18, no. 7 (1997): 425-431.
  • Choi, Soojin, Xinran Y. Lehto, and Alastair M. Morrison. “Destination image representation on the web: Content analysis of Macau travel related websites.” Tourism Management 28 (2007): 118-129.
  • Coltman, Michael M. Tourism Marketing. New York: Van Nostrand, 1989.
  • Coşkun, Recai, Remzi Altunışık, Serkan Bayraktaroğlu, and Engin Yıldırım. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Spss Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık, 2015.
  • Demir, Mahmut. Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü: İlkeler ve Yönetim. Ankara: Detay, 2014.
  • Edinsel, Zeynep. Karadeniz Bölgesi'nde Alternatif Turizm Gelişiminin Değerlendirilmesi: Samsun Örneği. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Müdürlüğü, 2012.
  • Enoch, Yael. “Contents of Tour Packages: A Cross-Cultural Comparison.” Annals of Tourism Research 23, no. 3 (1996): 599-616.
  • Falzon, Joseph. “The price competitive position of Mediterranean countries in tourism: Evidence from the Thomson brochure.” Tourism Management 33 (2012): 1080-1092.
  • Fodness, D., and B. Murray. “A Typology of Tourist Information Search Strategies.” Journal of Travel Research, 1998: 108-119.
  • Frochot, Isabelle. “An Analysis of Regional Positioning and Its Associated Food Images in French Tourism Regional Brochures.” Journal of Travel & Tourism Marketing 14, no. 3-4 (2003): 77-96.
  • Goodrich, Jonathan N. “The Relationship between Preferences for and Perceptions of Vacation Destinations: Applications of a Choice Mode.” Journal of Travel Research, no. 17 (1978): 8-13.
  • Hassan, Hanita. “The Representation of Malaysian Cultures in Tourism Brochures.” Procedia - Social and Behavioral Sciences, no. 118 (2014): 140-151.
  • Heung, Vincent C. S., and Raymond Chu. “Important Factors Affecting Hong Kong Consumers’ Choice of a Travel Agency for All-Inclusive Package Tours.” Journal of Travel Research 39 (08 2000): 52-59.
  • Moeran, Birian. “The Language of Japanese Tourism.” Annals of Tourism Research 10, no. 1 (1983): 93-108.
  • Molina, Arturo, and Agueda Esteban. “Tourism Brochures: Usefulness and Image.” Annals of Tourism Research 33, no. 4 (2006): 1036-1056.
  • Murray, Keith B. “A Test of Services Marketing Theory: Consumer Information Acquisition Activities.” Journal of Marketing 55, no. 1 (1991): 10-25.
  • Özdemir, Gökçe. “Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü.” Journal of Yaşar University 2, no. 8 (2007): 889-898.
  • Pennisi, L., Y. Gunawan, A.L. Major, and A. Winder. How to Create An Effective Brochure. NebGuide, Cooperative Extension, University of Nebraska. http://extensionpublications.unl.edu/assets/pdf/g2028.pdf, 2011.
  • Schulz, Sebastian, Gunnar Mau, and Günter Silberer. “The Catalog Usability Questionnaire – Adoption and Validation of a Usability Scale for Print-Catalogs.” Electronic Journal of Business Research Methods 5, no. 2 (2007): 93-104.
  • Stepchenkova, S., and F. Zhan. “Visual destination images of Peru: Comparative content analysis of DMO and user-generated photography.” Tourism Management 36 (2013): 590–601.
  • T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. Bartın ve Bartın Kıyı Kesimi Planlama Alt Bölgesi 1/25000 Ölçekli Çevre Düzeni Plan İzah Raporu & Plan Hükümleri. İstanbul: T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 2013.
  • Tavşancıl, E., and E. Aslan. İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2001.
  • TUİK. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları, 2015. 15 01 2016. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21507 (accessed 01 05, 2016).
  • —. “Turizm İstatistikleri Veri Tabanı.” http://www.tuik.gov.tr/. 2015. https://biruni.tuik.gov.tr/turizmapp/sinir.zul?
  • TURSAB. Türsab Gençlik Turizmi 2015 Raporu. TURSAB, 2015.
  • Ulama, Şevki. “Turizm Tanıtım Broşürlerinde Destinasyon İmajı Analizi: Türkiye Örneği.” Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi 6, no. 11 (2015): 231-246.
  • Wang, Y., Y.-H. Hwang, and D. R. Fesenmaier. “Futuring internet marketing activities using change propensity analysis.” Journal of Travel Research 45, no. 2 (2006): 158-166.
  • Wanga, Kuo-Ching, An-Tien Hsiehb, and Wen-Yu Chenc. “Is the tour leader an effective endorser for group package tour brochures?” Tourism Management, no. 23 (2002): 489-498.
  • Wanga, Kuo-Ching, An-Tien Hsiehb, Shu-Hui Chouc , and Yu-Shan Lind. “GPTCCC: An Instrument for Measuring Group Package Tour Service.” Tourism Management, no. 28 (2007): 361-376.
  • Wicks, Bruce E., and Michael A. Schuett. “Examining the Role of Tourism Promotion Through the Use of Brochures.” Tourism Management 12, no. 4 (1991): 301-312.
  • Yamamoto, Daisaku, and Alison M. Gill. “Emerging Trends in Japanese Package Tourism.” Journal of Travel Research 38, no. 2 (1999): 134-143.
  • Yıldırım, Ali, and Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2013.

TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.