GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ
Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 10 Sayfa Aralığı: 749 - 764 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 28-06-2019
GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ
Öz: Çok eski dönemlerden günümüze kadar kadınlara ilişkin pek çoksorun alanı var olmuştur. Kadına ilişkin problemlerin niteliği vegeliştirilen çözüm önerileri o toplumun yapısı hakkında çok önemliipuçları vermektedir. Kadının eğitimi ve eğitim imkânlarına ulaşımıkonusu da bunlardan biridir. Modern dünyanın getirilerinden biri olaneğitim konusu pek çok araştırmaya konu olmuş, gerek yerel ölçektegerekse karşılaştırmalı örnekler ile ele alındığında küresel ölçekte konuyailişkin çalışmalar yapılmıştır. Sadece bireysel gelişim için değil aynızamanda toplumsal gelişim içinde bir gereklilik olarak eğitim her zamanönemi kabul edilen ancak hala istenilen düzeye ulaşılamamış bir noktadakarşımıza çıkmaktadır. Konuyla ilgili olarak pek çok sorun alanındaolduğu gibi eğitim alanında da gençlerin duruma bakışı önemligörülmektedir. Buradan hareketle söz konusu çalışmada üniversiteeğitimi gören gençlerin gözünden kadın eğitimi değerlendirilecektir. Bunoktada Bursa Teknik Üniversitesi’nde öğrenim gören 160 öğrenciyeanket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS 16.0 programı ile analizedilmiştir. Yapılan veri analizi sonucunda gençlerin toplumsal cinsiyetrollerinin etkisinde kalmadan eşitlikçi bir tavırla kadın eğitimininkatkılarını vurgulayan noktalarda cevap verdikleri görülmüştür.Çalışmada üzerinde durulan diğer noktalar gençlerin eğitim görenkızların sayısını yeterli bulmamaları ve kız çocuklarının eğitiminin yarıdakalmasının en büyük nedeni olarak eğitim sistemini görmeleridir. Ortayakonulan bir diğer önemli analiz ise gençlerin, eğitimli kadın sayısınınartması ile ülkenin gelişmişlik düzeyinin artacağını düşünmeleridir.
Anahtar Kelime: YOUNG PEOPLE'S PERSPECTIVE ON WOMEN'S EDUCATION AS A SOCIAL PROBLEM
Öz: There have been many problematic areas about women for a long while. The content of the problems related to the women and the proposed solutions are very important clues about the structure of the society. Women's education and access to education is one of the problems. The education that has become increasingly important with the modern world and it has been subject to many researches. When comparative examples are considered both at the local scale and at the global scale, it is seen that studies on the subject have been made. Not only for individual development but also as a necessity in social development, education has always been regarded as an important but still unattainable area. Young people's point of view is also very important with regard to the issue of education as it is in other topics. For this reason, women's education will be evaluated in view of young people who are studying in university. At this point, 160 student questionnaires were applied at Bursa Technical University. Survey data were analyzed by SPSS 16.0 program. As a result of the data analysis, it was revealed that young people responded in an equitable manner by responding to the points emphasizing the contribution of women's education without being influenced by gender roles. Another point that is emphasized in the study is that the participants should not find the number of the girls who are educated enough and see the education system as the greatest cause of their leaving their education. It is an important result of the analysis of this research that young people considers that increasing the number of educated women will increase the level of development of the country.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Esen, E., Siyez, D., Soylu, Y. ve Demirgürz, G. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Toplumsal Cinsiyet Algısının Toplumsal Cinsiyet Rolü Ve Cinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 46-63.
- Güder, S. Y. ve Alabay, E. (2016). 3-6 Yaş Arasındaki Çocukların Oyuncak Tercihlerinin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 91-111.
- Günay, G. ve Bener, Ö. (2011). Kadınların Toplumsal Cinsiyet Rolleri Çerçevesinde Aile İçi Yaşamı Algılama Biçimleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3, 157-171. http://www.khas.edu.tr/w243/files/2018TCKAA-9mart2018-V2.pdf (Erişim: 06.04.2018).
- http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=27594 (Erişim: 06.04.2018).
- http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1068 (Erişim: 06.04.2018).
- https://kadininstatusu.aile.gov.tr/uygulamalar/cedaw-ulke-raporlari (Erişim: 09.04.2018).
- Kılıç, D. ve Öztürk, S. (2014). Türkiye’de Kadınların İşgücüne Katılımı Önündeki Engeller ve Çözüm Yolları: Bir Ampirik Uygulama. Amme İdaresi Dergisi, 47(1), 107-130.
- Köksalan, B., İlter, İ. ve Görmez, E. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-Kültürel Özellikleri ve Lisansüstü Eğitim İsteklilikleri Üzerine Bir Çalışma (Fırat, Erzincan Ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 277-299.
- KSGM (2018), Türkiye’de Kadın, Ankara: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
- Kuzgun, Y. ve Sevim, S. A. (2004). Kadınların Çalışmasına Karşı Tutum ve Dini Yönelim Arasındaki İlişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 14-27.
- Marshall, G. (2003). Sosyoloji Sözlüğü. Osman Akınhay; Derya Kömürcü (Çev.). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
- Ökten, Ş. (2009). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin Toplumsal Cinsiyet Düzeni. Journal of International Social Research, 2(8), 302-312.
- Özaydınlık, K. (2014). Toplumsal Cinsiyet Temelinde Türkiye’de Kadın ve Eğitim. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 33, 93-112.
- Şanlı, D. ve Öztürk, C. (2015). Anne Babaların Çocuk Yetiştirme Tutumları ve Tutumlar Üzerine Kültürün Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(4), 240-246.
- Tanrıverdi, G. ve Şıpkın, S. (2014). Çanakkale'de Sağlık Ocaklarına Başvuran Kadınların Eğitim Durumunun Şiddet Görme Düzeyine Etkisi. Fırat Tıp Dergisi, 13(3), 183-187.
- Zencirkıran, M. (2017). Sosyoloji. Bursa: Dora Basım-Yayın.
APA | ALTIPARMAK İ (2018). GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. , 749 - 764. |
Chicago | ALTIPARMAK İpek Beyza GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. (2018): 749 - 764. |
MLA | ALTIPARMAK İpek Beyza GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.749 - 764. |
AMA | ALTIPARMAK İ GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 749 - 764. |
Vancouver | ALTIPARMAK İ GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 749 - 764. |
IEEE | ALTIPARMAK İ "GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ." , ss.749 - 764, 2018. |
ISNAD | ALTIPARMAK, İpek Beyza. "GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ". (2018), 749-764. |
APA | ALTIPARMAK İ (2018). GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(10), 749 - 764. |
Chicago | ALTIPARMAK İpek Beyza GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.10 (2018): 749 - 764. |
MLA | ALTIPARMAK İpek Beyza GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.10, 2018, ss.749 - 764. |
AMA | ALTIPARMAK İ GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(10): 749 - 764. |
Vancouver | ALTIPARMAK İ GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(10): 749 - 764. |
IEEE | ALTIPARMAK İ "GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.749 - 764, 2018. |
ISNAD | ALTIPARMAK, İpek Beyza. "GENÇLERİN GÖZÜNDEN TOPLUMSAL BİR SORUN OLARAK KADIN EĞİTİMİNİN İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/10 (2018), 749-764. |