Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 11 Sayfa Aralığı: 1311 - 1335 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-07-2019

DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı 7100 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ile bazıkanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasısonucunda resmi gazetede yayınlanan yeni doçentlik kriterlerine yönelikakademisyenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel yöntemedayalı yürütülmüştür. Bu kapsamda çalışmaya Fırat Üniversitesi, BitlisEren Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İnönü Üniversitesi veErzincan Üniversitesindeki 244 akademisyen katılmıştır. İlgili yasadüzenlemesine dayanarak araştırmacılar tarafından veri toplamakamacıyla yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formukullanılmıştır. Veriler içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarakçözümlenmiştir. Ayrıca bazı özgün ifadelere yer verilmiştir. Sonuç olarakdoçentlik ile ilgili yasal düzenlemeye yönelik görüşlerin oldukça dağınıkolduğu,birçokakademisyeningörüşbelirtmektenkaçındığıgözlenmektedir. Araştırma bulguları yabancı dil puanı açısından yasaldüzenleme ile örtüşmemektedir. Akademisyenler doçentlik sözlü veatama süreçlerinin üniversiteler tarafından yürütülmesine yönelik bazıendişeler taşımaktadırlar. Katılımcılar doçentlik ile ilgili bazıdüzenlemelerin bu süreci suiistimale açık hale getirdiğini ifade etmişlerdir. Gerek bilimsel çalışmalar ve gerekse atama süreçlerindeobjektif olmayan durumların söz konusu olabileceği görülmüştür. Ancakedinilen nihai intiba yasal düzenlemenin eksik olduğu yönündedir.Doçentlik ve profesörlük kadro tahsisleri şartlar oluştuğunda merkezi birbiçimde yapılması önerilmektedir. Yabancı dil becerileri akademisyenleraçısından olmazsa olmaz durumundadır. Ancak mevcut sınavlar yabancıdil becerilerini bütün yönleriyle test etmekten uzaktır. Yabancı dilsınavlarının tüm becerileri içine alacak şekilde değiştirilmesigerekmektedir. Bunun yanında bu süreçte teşvik edici, kolaylaştırıcı bazıeylem planlarına ihtiyaç olduğu da ortadadır. Üniversitelerakademisyenlerinin test çözerek, kitap okuyarak dil becerilerinigeliştirmeleriyerineonlarapratikyapabilecekleriimkânlarsağlamalıdırlar.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

EVALUATION OF THE VIEWS OF INSTRUCTORS TOWARDS SOME REGULATION ON ACADEMIC STAFF AND THE PROCESS OF ASSOCIATE PROFESSORSHIP

Öz:
The purpose of this research is to determine the opinions of the academicians regarding the new associate proficiency criteria published in the official gazette as a result of amendment of the resolutions in law and law with the Higher Education Law No. 7100. The research was conducted based on qualitative method. In this context, 244 academicians from Erzincan University, Fırat University, Bitlis Eren University, Afyon Kocatepe University and İnönü University participated in the study. Based on the relevant legislation, a structured and semi- structured interview form was used by researchers to collect data. The data were analyzed using content analysis and descriptive analysis. There are also some original expressions. As a result, it is observed that opinions about the legal regulation related to associate professorship are rather scattered, and many academicians are reluctant to express their views. Survey findings do not coincide with legal regulations in terms of foreign language score. Academicians have some concerns about the conduct of associate professor oral and assignment processes by universities. Participants stated that some regulations on associate professions make this process open to misappropriation. It has been seen that non-objective situations may be the subject of scientific studies and in the process of appointment. However, the ultimate impression taken is that the legal regulation is missing. It is suggested that the appointment of associate professorships and professors should be done centrally when the conditions of allocation are met. Foreign language skills are a must for academicians. However, current exams are far from testing foreign language skills in all aspects. Foreign language examinations need to be changed to include all skills. However, there is also a need for some encouraging, facilitating action plans in this process. University academics should provide opportunities for them to practice instead of developing their language skills by solving tests and reading books.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Tuncer M, dikmen M, TANAŞ R, BAHADIR F, TEMUR M, ULUĞ H (2018). DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 1311 - 1335.
Chicago Tuncer Murat,dikmen Melih,TANAŞ Ramazan,BAHADIR Ferdi,TEMUR Mehmet,ULUĞ Hikmet DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2018): 1311 - 1335.
MLA Tuncer Murat,dikmen Melih,TANAŞ Ramazan,BAHADIR Ferdi,TEMUR Mehmet,ULUĞ Hikmet DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2018, ss.1311 - 1335.
AMA Tuncer M,dikmen M,TANAŞ R,BAHADIR F,TEMUR M,ULUĞ H DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 1311 - 1335.
Vancouver Tuncer M,dikmen M,TANAŞ R,BAHADIR F,TEMUR M,ULUĞ H DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 1311 - 1335.
IEEE Tuncer M,dikmen M,TANAŞ R,BAHADIR F,TEMUR M,ULUĞ H "DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.1311 - 1335, 2018.
ISNAD Tuncer, Murat vd. "DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2018), 1311-1335.
APA Tuncer M, dikmen M, TANAŞ R, BAHADIR F, TEMUR M, ULUĞ H (2018). DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(11), 1311 - 1335.
Chicago Tuncer Murat,dikmen Melih,TANAŞ Ramazan,BAHADIR Ferdi,TEMUR Mehmet,ULUĞ Hikmet DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.11 (2018): 1311 - 1335.
MLA Tuncer Murat,dikmen Melih,TANAŞ Ramazan,BAHADIR Ferdi,TEMUR Mehmet,ULUĞ Hikmet DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.11, 2018, ss.1311 - 1335.
AMA Tuncer M,dikmen M,TANAŞ R,BAHADIR F,TEMUR M,ULUĞ H DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(11): 1311 - 1335.
Vancouver Tuncer M,dikmen M,TANAŞ R,BAHADIR F,TEMUR M,ULUĞ H DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(11): 1311 - 1335.
IEEE Tuncer M,dikmen M,TANAŞ R,BAHADIR F,TEMUR M,ULUĞ H "DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.1311 - 1335, 2018.
ISNAD Tuncer, Murat vd. "DOÇENTLİK SÜRECİ VE BAZI AKADEMİK KADROLARDAKİ DÜZENLEMELERE YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/11 (2018), 1311-1335.