ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 1583 - 1594 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.13895 İndeks Tarihi: 09-07-2019

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Öz:
Öğretme ve öğrenme anlayışları öğretmenle¬rin tercih ettikleriöğretme ve öğrenme yolla¬rı hakkındaki inançlarına işaret etmektedir.Bu inançlar, öğretme ve öğrenmenin anlamını ve öğretmen ve öğrencilerinrollerini kapsamakta¬dır. Betimsel nitelik taşıyan bu araştırmada,öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarını betimlemek veöğretme ve öğrenme anlayışları ve yapılandırmacı öğrenme ortamlarınailişkindeğerlendirmeleriarasındakiilişkiyiortayakoymakamaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli esas alınmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 öğretim yılında NecmettinErbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde öğrenimgörmekte olan toplam 227 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmenadaylarının öğretme-öğrenme anlayışlarını belirlemek amacıyla, Chan veElliot (2004) tarafından geliştirilen ve Aypay (2011) tarafından Türkçe’yeuyarlanan “Öğretme-Öğrenme Anlayışları Ölçeği” kullanılmıştır.Öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarına ilişkinalgılarını belirlemek amacıyla da Arkün ve Aşkar (2010) tarafındangeliştirilen “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeği”kullanılmıştır. Yapılan çalışmada, öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışlarını belirlemek amacıyla betimsel istatistiklerkullanılmıştır. Verilerin analizinde nanparametrik testler kullanılmıştır.Öğretmen adaylarının öğretme öğrenme anlayışlarının cinsiyete görekarşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, öğretme öğrenme anlayışlarıtercihleri ile yapılandırmacı öğrenme ortamına algıları arasındakiilişkinin belirlenmesinde ise Spearman Sıra Farkları Korelasyon Araştırma bulgularına göre, 1) Öğretmen adayları yapılandırmacıyaklaşımı geleneksel yaklaşıma göre daha fazla ve yüksek düzeydebenimsemektedir. 2) Öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenmeanlayışları cinsiyetlerine göre farklılaşmamaktadır. 3) Öğretmenadaylarının yapılandırmacı öğretme ve öğrenme anlayışları ileyapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin algıları arasında düşük düzeydepozitif yönlü ilişki bulunmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

RELATIONSHIPS BETWEEN PRESERVICE TEACHERS’ CONCEPTIONS OF TEACHING AND LEARNING AND THEIR PERCEPTIONS CONCERNING CONSTRUCTIVIST LEARNING ENVIRONMENT

Öz:
Conceptions of teaching and learning indicate teachers’ beliefs about their preferred ways of teaching and learning. These beliefs involve meaning of teaching and learning and roles of teachers and students. This study, which is a descriptive one, aims to describe preservice teachers’ conceptions of teaching and learning and reveal the relationship between their conceptions of teaching and learning and constructivist learning environments. The relational screening model was used in the study. The working group of the study 227 preservice teachers attending Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty in the 2017-2018 academic year. “The Teaching-Learning Conceptions Questionnaire” , which was developed by Chan and Elliot (2004) and adapted to Turkish by Aypay (2011), was used to determine preservice teachers’ teaching and learning conceptions. On the other hand, “Scale for Assessment of Constructivist Learning Environments”, which was developed by Arkün and Aşkar (2010), was used to determine preservice teachers’ perceptions with regard to constructivist learning environments. Descriptive statistics were used in this study to determine preservice teachers’ teaching-learning conceptions. In addition, non- parametric tests were used in order to analyze the data. Moreover, Mann Whitney U test was used to compare and contrast preservice teachers’ conceptions of teaching and learning on the basis of gender, whereas Spearman rank correlation coefficient was used to determine the relationship between preservice teachers’ preferences of teaching and learning conceptions and their conceptions of constructivist learning environments. According to the findings of the study, 1) preservice teachers like the constructivist approach better than the traditional approach and prefer it at a higher level. 2) Preservice teachers’ conceptions of teaching and learning do not vary by gender. 3) There is a positive and low level of correlation between preservice teachers’ constructivist teaching and learning conceptions and their perceptions of constructivist learning environments.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SÖNMEZ EKTEM I (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. , 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
Chicago SÖNMEZ EKTEM IŞIL ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. (2018): 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
MLA SÖNMEZ EKTEM IŞIL ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. , 2018, ss.1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
AMA SÖNMEZ EKTEM I ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. . 2018; 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
Vancouver SÖNMEZ EKTEM I ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. . 2018; 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
IEEE SÖNMEZ EKTEM I "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER." , ss.1583 - 1594, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13895
ISNAD SÖNMEZ EKTEM, IŞIL. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER". (2018), 1583-1594. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13895
APA SÖNMEZ EKTEM I (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Turkish Studies (Elektronik), 13(19), 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
Chicago SÖNMEZ EKTEM IŞIL ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.19 (2018): 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
MLA SÖNMEZ EKTEM IŞIL ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.19, 2018, ss.1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
AMA SÖNMEZ EKTEM I ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
Vancouver SÖNMEZ EKTEM I ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 1583 - 1594. 10.7827/TurkishStudies.13895
IEEE SÖNMEZ EKTEM I "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.1583 - 1594, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13895
ISNAD SÖNMEZ EKTEM, IŞIL. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME-ÖĞRENME ANLAYIŞLARI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER". Turkish Studies (Elektronik) 13/19 (2018), 1583-1594. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13895