Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 883 - 893 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.13773 İndeks Tarihi: 08-07-2019

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ

Öz:
Araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının sürekli kaygıları vekendini aldatma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntemolarak tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi fenbilgisi eğitim anabilim dalında öğrenim gören 128 öğretmen adayı ilegerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Kendini Aldatma Ölçeği”ve “Sürekli Kaygı Envanteri” kullanılmıştır. Elde edilen verilere,istatistiksel tekniklerden aritmetik ortalama, standart sapma, t testi vebasit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda,fen bilgisi öğretmen adaylarının kendilerini aldatma düzeylerinin ortadüzeyde olduğu, benliği güçlendirici kendini aldatma alt boyutunayönelik puanın ise ortalamanın üzerinde olduğu ve cinsiyete göre anlamlıbir farkın olmadığı, sürekli kaygılarının yüksek olduğu ve cinsiyete görekızlar lehine anlamlı bir farkın olduğu, öğretmen adaylarınınkendinialdatma durumlarının %52’sinin ise sürekli kaygıdan kaynaklandığısonuçlarına ulaşılmıştır. Gerek Araştırmadan elde edilen bulgulargerekse literatürden elde dilen bulgular sürekli kaygının kişiler üzerindeolumlu ve olumsuz pek çok psikolojik etkilere neden olduğunugöstermektedir. Bu araştırmada da fen bilgisi öğretmen adaylarını,kendini aldatmaya ilişkin olumsuz şekilde etkilediği yönünde bulgularaulaşılmıştır. Bu nedenle, öğretmen adaylarının üzerinde olumsuz yöndesürekli kaygıya neden olan etkenlerin belirlenmesi ve ortadankaldırılmasına yönelik akademik çalışmaların artması bu konudaalınacak tedbirler açısından önemli görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

INVESTIGATION OF CHRONIC ANXIETY AND SELF DECEPTION SITUATIONS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES

Öz:
Purpose of this research is to study chronic anxiety and self- deception states of science teacher candidates. Research model used is one of the screening models, namely relational screening model.The study focused on 128 teacher candidates attending to Cumhuriyet University, department of science teaching in the academic year of 2016– 2017. Data collection tools used on this study are “Self-Deception Scale” and “Chronic Anxiety Inventory”. The following statistical techniques are used on the collected data: arithmetical average, standard deviation, t test and simple linear regression analysis. The analysis concluded that self-deception levels of science teacher candidates is midlevel; the score in sub dimension of ego boosting self-deception is above the average and there is no significant gender-related difference; they have high levels of chronic anxiety and there is significant difference favor for girls based on gender and chronic anxiety accounts for 52 % of self-deception states of teacher candidates. Both the findings of the study and the findings obtained from the literature indicate that continuous anxiety has many positive and negative psychological effects on individuals. In this study, it was found that science teacher candidates adversely affected self- deception. For this reason, the increase in the number of academic studies aimed at determining and eliminating the factors that cause negative effects on the prospective teachers is important in terms of the measures to be taken in this respect.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA HANÇER A, TÜFEKÇİ Z (2018). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. , 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
Chicago HANÇER AHMET HAKAN,TÜFEKÇİ Zeynep FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. (2018): 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
MLA HANÇER AHMET HAKAN,TÜFEKÇİ Zeynep FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. , 2018, ss.883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
AMA HANÇER A,TÜFEKÇİ Z FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. . 2018; 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
Vancouver HANÇER A,TÜFEKÇİ Z FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. . 2018; 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
IEEE HANÇER A,TÜFEKÇİ Z "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ." , ss.883 - 893, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13773
ISNAD HANÇER, AHMET HAKAN - TÜFEKÇİ, Zeynep. "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ". (2018), 883-893. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13773
APA HANÇER A, TÜFEKÇİ Z (2018). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(19), 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
Chicago HANÇER AHMET HAKAN,TÜFEKÇİ Zeynep FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.19 (2018): 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
MLA HANÇER AHMET HAKAN,TÜFEKÇİ Zeynep FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.19, 2018, ss.883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
AMA HANÇER A,TÜFEKÇİ Z FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
Vancouver HANÇER A,TÜFEKÇİ Z FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 883 - 893. 10.7827/TurkishStudies.13773
IEEE HANÇER A,TÜFEKÇİ Z "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.883 - 893, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13773
ISNAD HANÇER, AHMET HAKAN - TÜFEKÇİ, Zeynep. "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜREKLİ KAYGI VE KENDİNİ ALDATMA DURUMLARININ İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/19 (2018), 883-893. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13773