Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 979 - 1003 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.13985 İndeks Tarihi: 08-07-2019

ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin çocukları sevme düzeylerini veöğretme motivasyonlarını belirleyerek farklı değişkenlere göre nasılfarklılık gösterdiğini ve öğretmenlerin çocuk sevgisi ile öğretmemotivasyonları arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemektir.Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 yılında Düzce İl merkezinde görev yapan 47 ilkokul öğretmeni, 39ortaokul öğretmeni ve 28 lise öğretmeni olmak üzere toplam 114öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Barnett ÇocukSevgisi Ölçeği ve Öğretme Motivasyonu Ölçekleri kullanılmıştır. Verilerinanalizinde betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi,Pearson korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizikullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin çocuk sevgisininyüksek, öğretme motivasyonlarının ise orta düzeyde olduğunu ortayakoymuştur. Öğretmenlerin çocuk sevgisinde cinsiyet, yaş ve kıdemdeğişkenleri açısından anlamlı farklılıklar bulunamazken, çalıştıklarıkurum türü bakımından anlamlı farklılıklar gösterdiği sonucunaulaşılmıştır. Öğretmenlerin öğretme motivasyonlarının ise cinsiyet, yaş,kıdem, kurum türü değişkenleri bakımından anlamlı farklılıklargöstermediği görülmüştür. Basit doğrusal regresyon analizi sonucunda,bağımsız değişken olarak öğretmenlerin yaşının onların öğretimmotivasyonunun anlamlı bir yordayıcısı olmadığı ortaya çıkmıştır. Çocuksevgisinin öğretmenlerin öğretme motivasyonunu yordama gücünübelirlemek için yapılan basit doğrusal regresyon analizi sonucunda; öğretmenlerin çocuk sevme düzeylerinin öğretme motivasyonlarıüzerinde düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğubulunmuştur. Buna göre çocuk sevgisi öğretme motivasyonundakitoplam varyansın % 5’ini açıklamaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Psikoloji

EXAMINING RELATIONSHIP BETWEEN LIKE OF CHILDREN LEVEL AND TEACHING MOTIVATOIN OF TEACHERS

Öz:
The aim of this research is to describing teachers’ child love level and teaching motivation along with comparing these levels with some demographic variables and relationship between these two variables. The research is designed in correlational survey in terms of qualitative. Sample of the research consisted of 47 primary school teachers, 39 middle school teachers and 28 high school teachers, as totally 114, working in Düzce province at the urban area in 2017-2018 academic year. Data collected via using Barnett liking of children scale and teaching motivation scale. Descriptive statistics, t-test, one way anova, Pearson correlation analyses and simple linear regression technic used to analyze data. Research resulted with those teachers’ liking children level was at high level whereas their teaching motivation level was at average. Teachers’ liking children level did not differ when compared in terms of gender, age and seniority whereas differed in terms of school type teachers working. Teachers motivation level did not differed when compared in terms of gender, age, seniority and school type. Simple linear regression analysis managed to predict teaching motivation of teachers based on their age (as independent variable) which suggested that age was no significant predictor. Another simple linear regression analysis managed to predict teaching motivation of teachers based on their liking children level (as independent variable) which resulted that there is statistically significant relationship at the low level between teachers’ liking children level and teaching motivation. Accordingly liking children accounted for 5 % of the total variance of teaching motivation.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Psikoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA İLĞAN A, CANOĞLU Ö, KARAMERT Ö, Şensoy Ç (2018). ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. , 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
Chicago İLĞAN Abdurrahman,CANOĞLU Öznur,KARAMERT Önder,Şensoy Çağla pınar ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. (2018): 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
MLA İLĞAN Abdurrahman,CANOĞLU Öznur,KARAMERT Önder,Şensoy Çağla pınar ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
AMA İLĞAN A,CANOĞLU Ö,KARAMERT Ö,Şensoy Ç ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
Vancouver İLĞAN A,CANOĞLU Ö,KARAMERT Ö,Şensoy Ç ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
IEEE İLĞAN A,CANOĞLU Ö,KARAMERT Ö,Şensoy Ç "ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ." , ss.979 - 1003, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13985
ISNAD İLĞAN, Abdurrahman vd. "ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ". (2018), 979-1003. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13985
APA İLĞAN A, CANOĞLU Ö, KARAMERT Ö, Şensoy Ç (2018). ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(19), 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
Chicago İLĞAN Abdurrahman,CANOĞLU Öznur,KARAMERT Önder,Şensoy Çağla pınar ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.19 (2018): 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
MLA İLĞAN Abdurrahman,CANOĞLU Öznur,KARAMERT Önder,Şensoy Çağla pınar ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.19, 2018, ss.979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
AMA İLĞAN A,CANOĞLU Ö,KARAMERT Ö,Şensoy Ç ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
Vancouver İLĞAN A,CANOĞLU Ö,KARAMERT Ö,Şensoy Ç ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 979 - 1003. 10.7827/TurkishStudies.13985
IEEE İLĞAN A,CANOĞLU Ö,KARAMERT Ö,Şensoy Ç "ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.979 - 1003, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13985
ISNAD İLĞAN, Abdurrahman vd. "ÖĞRETMENLERİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETME MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/19 (2018), 979-1003. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13985