Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 327 - 340 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14283 İndeks Tarihi: 18-07-2019

İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ

Öz:
Bu çalışmada, İtme-Momentum konularına yönelik hazırlananFeTeMM(Fen-Teknoloji-Matematik-Mühendislik)etkinliklerininöğretmen adaylarının akademik başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır.Çalışmada ön test - son test kontrol gruplu yarı-deneysel modelkullanılmıştır. Çalışmanın uygulama basamağında İtme-Momentumkonusu, deney grubunda FeTeMM eğitim yaklaşımına yönelikhazırlanmış etkinlikler ile kontrol grubunda ise geleneksel yöntemlerleişlenmiştir. Uygulama 2017-2018 öğretim yılı güz yarıyılındagerçekleştirlmiştir. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde öğrenim görenFizik I dersi alan İlköğretim Matematik Öğretmenliği ikinci sınıföğrencileri katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “İtme-Momentum Başarı Testi” kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilenverilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde öncelikle verilerin normal dağılım gösteripgöstermediğini belirlemek ve buna paralel olarak hangi istatistikselanalizin uygun olduğuna karar verebilmek için dağılımın basıklık veçarpıklık katsayılarına bakılmıştır. Daha sonra verilerin normal dağılımgösterdiğine karar verilerek, değişkenlere ilişkin ortalamalar arasındakifarkın önem düzeylerinin belirlenmesinde parametrik testler (ilişkiliörneklemler için t testi, bağımsız örneklemler için t testi) kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen bulgulara göre uygulama öncesinde İtme-Momentum konularına yönelik akademik başarıları bakımından deneyve kontrol grupları arasında istastistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulama sonrasında her iki grubunda uygulamaöncesine göre gelişim gösterdiği belirlenmiştir. Bununla beraberuygulama sonrasında deney ve kontrol grupları kıyaslandığında iseFeTeMM eğitimi etkinliklerinin yapıldığı deney grubunun kontrolgrubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha fazla gelişimgösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

EFFECT OF THE STEM ACTIVITIES RELATED TO IMPULSE- MOMENTUM TOPICS ON ACADEMIC ACHIEVEMENT

Öz:
In this study, the effects of the STEM (Science-Technology- Mathematics-Engineering) activities on the academic achievement of the prospective teachers were investigated on the topics of Impulse- Momentum. In the study, semi-experimental model with pre-test and post-test control group was used. During the application step of the research, Impulse-Momentum subject was processed in STEM activities approach to the students in the experimental group. In the control group, the lessons were carried out with the traditional teaching method. The application was carried out in the fall semester of 2017- 2018 academic year. The study group is comprised of second grade students in Elementary Mathematics Education who take Physics I course in a state university. "Impulse-Momentum Achievement Test" was used as the data collection tool. SPSS 22.0 statistical program was used to analyze the data obtained during the study. In order to determine the normal distribution of the collected data and to determine which statistical analysis is appropriate, the skewness and kurtosis coefficients of the distribution were analyzed. it was decided that the data showed normal distribution, then parametric tests (paired samples t test, independent samples t test) were used to determine the significance levels of the differences between the averages for the variables. According to the findings obtained in the study, there was no statistically significant difference between the experimental and control groups in terms of the academic achievements of Impulse-Momentum subjects before the application. After the application, it was determined that both groups developed according to pre-application. However, it was determined that the experimental group in which STEM activities were performed showed a statistically significant improvement compared to the control group after the application.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BÜYÜKDEDE M, TANEL R (2018). İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. , 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
Chicago BÜYÜKDEDE Mert,TANEL Rabia İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. (2018): 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
MLA BÜYÜKDEDE Mert,TANEL Rabia İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. , 2018, ss.327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
AMA BÜYÜKDEDE M,TANEL R İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. . 2018; 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
Vancouver BÜYÜKDEDE M,TANEL R İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. . 2018; 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
IEEE BÜYÜKDEDE M,TANEL R "İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ." , ss.327 - 340, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14283
ISNAD BÜYÜKDEDE, Mert - TANEL, Rabia. "İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ". (2018), 327-340. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14283
APA BÜYÜKDEDE M, TANEL R (2018). İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
Chicago BÜYÜKDEDE Mert,TANEL Rabia İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.27 (2018): 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
MLA BÜYÜKDEDE Mert,TANEL Rabia İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.27, 2018, ss.327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
AMA BÜYÜKDEDE M,TANEL R İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
Vancouver BÜYÜKDEDE M,TANEL R İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 327 - 340. 10.7827/TurkishStudies.14283
IEEE BÜYÜKDEDE M,TANEL R "İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.327 - 340, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14283
ISNAD BÜYÜKDEDE, Mert - TANEL, Rabia. "İTME-MOMENTUM KONULARINA YÖNELİK FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/27 (2018), 327-340. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14283