SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 939 - 970 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14390 İndeks Tarihi: 18-07-2019

SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)

Öz:
Bu çalışmada, Satranc-ı Urefa’nın eğitsel bir oyun olarakuyarlanmasının 6. sınıf öğrencilerinin kelime öğretimine ve Türkçe dersitutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Siirt il merkezinde MEB’ebağlı bulunan Şehit Öğretmen İsmail Çelik Ortaokulu’nun 6. sınıfının ikifarklı şubesinde eğitimine devam eden toplam 48 öğrencidenoluşmaktadır. Araştırma, gerçek deneysel modellerden biri olan ön testve son test kontrol gruplu seçkisiz desene göre tasarlanmıştır.Araştırmada seçkisiz olarak atanan deney ve kontrol grububulunmaktadır. Deney grubunda (n=24) eğitsel oyun uygulamalarıdoğrultusunda kelime öğretimi gerçekleştirilirken kontrol grubunda(n=24) geleneksel öğretim ekseninde ders işlenmiştir. Her iki grupta,bütün işlemler araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaveri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu”, katılımcıların kelimebilgisi düzeylerinin ölçümü için Wesche ve Paribakht (1996) tarafındangeliştirilmiş ve Ateş & Sis (2016) tarafından Türkçeye uyarlanarakgeçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan “Kelime Bilgisi Ölçeği” veTürkçe dersine yönelik tutumların belirlenmesi için Ünal & Köse (2014)tarafından geliştirilen “Türkçe Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.Verilerin analizi için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) forWindows 22.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada, eğitsel oyun yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, öğrenilen bilgilerinkalıcılığının artması ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının olumluanlamda değişmesi noktasında geleneksel öğretime göre daha etkiliolduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlardoğrultusunda uygulama ve ilgili konuda çalışma yapacakaraştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik

INVESTIGATING THE EFFECT OF ADAPTING SANTRANC-I UREFA AS AN EDUCATIONAL GAME ON TEACHING VOCABULARY TO 6 th GRADE STUDENTS AND THEIR ATTITUDES TOWARDS TURKISH LESSON (SAMPLE OF SIIRT PROVINCE)

Öz:
In this study, the effect of the adaption of Satranc-ı Urefa as an educational game on the vocabulary teaching to the 6th grade students and their attitudes towards Turkish lesson was examined. The participants of the study consisted of a total of 48 students studying at two separate classes of Sehit Ogretmen Ismail Celik Secondary School during spring term of 2017-2018 academic year, which is affiliated to MoNE in the city center of Siirt province. The quantitative dimension of the study was designed according to the random pattern with pre-test and post-test control group, which is one of the true experimental models. There was an experimental and control group which was determined randomly. The experimental group (n=24) was taught vocabulary in accordance with the educational game applications while the educational process in the control group (n=24) was carried out within the scope of the traditional teaching. In both groups, all procedures were performed by the researcher. “Personal Information Form”, for the measurement of the participants’ vocabulary level, “Scale of Vocabulary Knowledge”, developed by Wesche and Paribakht (1996) and adapted to Turkish by Ates and Sis (2016) through carrying out its reliability and validity, “Turkish Lesson Attitude Scale” developed by Unal and Kose (2014) were used as quantitative data collection tools in the research. For data analysis SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program; used. In the study, it was concluded that educational game method was more effective than the traditional instruction at the point of increasing 6 th grade students’ achievement and the permanence of the learned information, and positively changing their attitudes towards Turkish lesson. In line with the results obtained in the research, recommendations were made for the application process and the researchers who would carry out the related studies.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Albayrak, F. M. (2010). Ariflerin Satrancı Şerhi Enîsü'l- Hâifîn ve Semîru'l-Âkifîn fî Şerhi Şatranci'l- Ârifîn. İstanbul: Sır Yayıncılık.
  • Alemi, M. (2010). Educational games as a vehicle to teaching vocabulary. The Modern Journal of Applied Linguistics, 2(6), 425-438.
  • Alperen, N. (2001). Türkçe okuma ve yazma eğitim rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Altınbulak, D., Emir, S., & Avcı, C. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel oyunların erişiye ve kalıcılığa etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2).
  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ataover, S. (2005). Teaching English grammar through games to adolescents. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Ateş, A., & Sis, N. (2016). İkinci dil olarak Türkçe öğretimi için kelime bilgisi ölçeği uyarlaması. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 11/19 Fall 2016, p. 95-106, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020, ANKARA-TURKEY
  • Bakar, A., Tüzün, H., & Çağıltay, K. (2008). Öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına ilişkin görüşleri: Sosyal bilgiler dersi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 27- 37.
  • Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başar, M., Batur, Z., & Karasu, M. (2014). Kukset tekniğinin öğrencilerin zıt ve eş anlamlı sözcükleri anlamalarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 909-922.
  • Bayat, S., Kılıçaslan, H., & Şentürk, Ş. (2014). Fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216.
  • Bektaş, M. (2007). Hayat bilgisi dersinde ailelerin çoklu zekâ kuramı hakkında bilgilendirilme biçimlerinin öğrencilerin proje başarıları ve tutumlarına etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 5(14), 9-28.
  • Biriktir, A. (2008). İlköğretim 5. sınıf matematik dersi geometri konularının verilmesinde oyun yönteminin erişiye etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2012). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, S., & Yıldırım, M.(2017). Eğitsel oyunlarla fen dersine “Var mısın Yok musun? Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 14-30. Atatürk
  • Chuang, T. Y., & Chen, W. F. (2007). Effect of Digital Games on Children's Cognitive Achievement. Journal of Multimedia, 2(5).
  • Clark, D. B., Nelson, B. C., Chang, H. Y., Martinez-Garza, M., Slack, K., & D’Angelo, C. M. (2011). Exploring Newtonian mechanics in a conceptually-integrated digital game: Comparison of learning and affective outcomes for students in Taiwan and the United States. Computers & Education, 57(3), 2178-2195.
  • Çoban, B., & Nacar, E. (2008). İlköğretim 2. kademe eğitsel oyunlar. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demir, M. (2012). 7. Sınıf vücudumuzdaki sistemler ünitesinin oyun tabanlı öğrenme yaklaşımı ile işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fen teknoloji dersine karşı tutumlarına etkisi. X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30.
  • Demircan, Ö. (2005). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Der Yayınları.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S., & Yağcı, E. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dervişoğulları, N. (2008). Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen sınıflarda oyunlarla sözcük öğretimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Divjak, B., & Tomić, D. (2011). The impact of game-based learning on the achievement of learning goals and motivation for learning mathematics-literature review. Journal of Information and Organizational Sciences, 35(1), 15-30.
  • Ebren, Z. Ş., Aydın, S. M., Ulaş, A. H., & Metin, E. (2015). Satranc-ı Urefa’nın değerler eğitiminde eğitsel bir oyun olarak uyarlanması. Cengiz Gündoğdu (Ed.). Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin Yeniden İnşası III. Cilt. 19-21 Haziran 2014, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Ebren, Z. Ş., Kurtlu, Y., & Sevim, O. (2015). Satranc-ı Urefa oyununun günümüz değerler eğitimi uygulamalarına kazandırılması: Özel Güneş Ortaokulu uygulama örneği. Cengiz Gündoğdu (Ed.). Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin Yeniden İnşası III. Cilt. 19-21 Haziran 2014, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Gökbulut, Y., & Yumuşak, E. Y. (2014). Oyun destekli matematik öğretiminin 4. sınıf kesirler konusundaki erişi ve kalıcılığa etkisi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/2 Winter 2014, p. 673-689, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020, ANKARA-TURKEY
  • Gülsoy, T. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Gülsoy, T., & Uçgun, D. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisinin incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/13 Fall 2013, p. 943-952, ISSN: 1308- 2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020, ANKARA-TURKEY
  • Güneş, F. (2013). Kelimelerin gücü ve zihinsel sözlük. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 1-24.
  • Güngörmüş, G. (2007). Web tabanlı eğitimde kullanılan oyunların başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürbüz, F., Çeker, E., & Töman, U. (2017). Eğitsel şarkı ve oyun tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kalıcılığı üzerine etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 593-612.
  • Gürpınar, C. (2017). Fen bilimleri öğretiminde eğitsel oyun destekli öğretim uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Hatun, E., Söylemez, Y., & Arıcı, B. (2015). Satranc-ı Urefa oyununun okul öncesi dönemde değerler eğitiminde kullanımına yönelik örnek bir çalışma. Cengiz Gündoğdu (Ed.). Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin Yeniden İnşası III. Cilt. 19-21 Haziran 2014, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Işık, İ., & Semerci, N. (2016). İlkokul 3. sınıf öğrencilerine İngilizce kelime öğretiminde eğitsel oyunların akademik başarıya etkisi. Journal of Institute of Social Sciences, 7(1), 787-804.
  • İzzet, S. (1928). Türkiye’de Oynanan Bazı Oyunlar. Resimli Ay Fevkalâde Ramazan Nüshası, 11(47), 9-11.
  • Kalaycıoğlu, H. E. (2011). The Effect of Picture Vocabulary Games and Gender on Four Year- Old Children’s English Vocabulary Performance: An Experimental Investigation. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Esntitüsü, Ankara.
  • Karabağ, G., & Aydoğan, O. (2015). Oyun yöntemiyle tarih öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Turkish History Education Journal, 4(1), 67-88.
  • Karatay, H. (2007). Kelime öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1).
  • Kaya, S., & Elgün, A. (2015). Eğitsel oyunlar ile desteklenmiş fen öğretiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342.
  • Kısakürek, N. F. (2017). İman ve İslam Atlası. İstanbul: Büyük Doğu Yayınları.
  • Lin, H. (2015). Effectiveness of interactivity in a web-based simulation game on foreign language vocabulary learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 182, 313-317.
  • MEB, (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6,7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Miller, L. M., Chang, C. I., Wang, S., Beier, M. E., & Klisch, Y. (2011). Learning and motivational impacts of a multimedia science game. Computers & Education, 57(1), 1425-1433.
  • Öz, G. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı bakımından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Özbay, M., & Meanlıoğlu, A. G. D. (2008). Türkçe eğitiminde kelime hazinesinin önemi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1).
  • Papatğa, E. (2012). Otizmli çocukların oyun becerileri ile davranış ve sosyal beceri özelliklerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Romine, X. (2004). Using games in the classroom to enhance motivation, participation, andretention: a pretest and post-test evaluation. Culminating experience action research projects, 5, 283-295.
  • Sarıkaya, B. (2018). Basılı kitap mı, e-kitap mı? Türkçe öğretmeni adayları ne düşünüyor?. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 13/19 Summer 2018, p. 1567-1582, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8020, ANKARA-TURKEY
  • Schick, I. C. (2010b). Tasavvuf felsefesi ve Markov zincirleri. Su Dergi, 9, 8-10.
  • Shick, I. C. (2010a). Tarihin tahrif edilmesine bir örnek “Osmanlı Satrancı” yahut Satranc-ı Urefâ. Toplumsal Tarih, 194, 12-18.
  • Söylemez, Y., Ulaş, A. H., & Kırkkılıç, H. A. (2015). İnsani değerlerin yeniden inşası için “Satranc-ı Urefa” oyununun modern bir uyarlaması. Cengiz Gündoğdu (Ed.). Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin Yeniden İnşası III. Cilt. 19-21 Haziran 2014, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Şahin, E. Y. (2013). Materyal destekli eğitsel oyunların sokakta çalıştırılan çocukların Türkçe dil bilgisi başarı ve tutumlarına etkisi. Journal of International Social Research, 6(28), 459-468.
  • Şenol, M. (2007). Teachıng vocabulary to secondary school students through games. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Taheri, M. (2014). The effect of using language games on vocabulary retention of Iranian elementary EFL Learners. Journal of Language Teaching and Research, 5(3), 544.
  • Torun, F. (2011). Çocuk hakları öğretiminde oyun yönteminin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Turgut, M. F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. (10. Baskı). Ankara: Gül Yayınevi.
  • Ünal, F. T., & Köse, M. (2014). Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi: bir geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 233-249.
  • Varan, S. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihinsel sözlüğünü geliştirmede eğitsel oyunların etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Vardar, B. (1998). Açıklamalı dilbilim terimleri sözlüğü. İstanbul, Ankara, İzmir: ABC Kitabevi A.
  • Yeşilkaya, İ. (2013). 7.sınıf Sosyal bilgiler dersi "Zaman içinde bilim" ünitesinin eğitsel oyun yöntemi ile öğretimi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Yien, J. M., Hung, C. M., Hwang, G. J., & Lin, Y. C. (2011). A game-based learning approach to improving students' learning achievements in a Nutrition course. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 10(2), 1-10.
  • Yiğit, A. (2007). İlköğretim 2. sınıf seviyesinde bilgisayar destekli eğitici matematik oyunlarının başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yip, F. W., & Kwan, A. C. (2007). Online vocabulary games as a tool for teaching and learning english vocabulary. Educational Media İnternational, 43(3), 233-249.
  • Yurt, E. (2007). Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatındaki yeri ve önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
APA KARA S, AKIN E (2018). SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). , 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
Chicago KARA Seyithan,AKIN ERHAN SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). (2018): 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
MLA KARA Seyithan,AKIN ERHAN SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). , 2018, ss.939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
AMA KARA S,AKIN E SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). . 2018; 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
Vancouver KARA S,AKIN E SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). . 2018; 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
IEEE KARA S,AKIN E "SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)." , ss.939 - 970, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14390
ISNAD KARA, Seyithan - AKIN, ERHAN. "SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)". (2018), 939-970. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14390
APA KARA S, AKIN E (2018). SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
Chicago KARA Seyithan,AKIN ERHAN SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). Turkish Studies (Elektronik) 13, no.27 (2018): 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
MLA KARA Seyithan,AKIN ERHAN SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.27, 2018, ss.939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
AMA KARA S,AKIN E SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
Vancouver KARA S,AKIN E SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ). Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 939 - 970. 10.7827/TurkishStudies.14390
IEEE KARA S,AKIN E "SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.939 - 970, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14390
ISNAD KARA, Seyithan - AKIN, ERHAN. "SATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)". Turkish Studies (Elektronik) 13/27 (2018), 939-970. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14390