Yıl: 2015 Cilt: 17 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 41 - 48 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 19-07-2019

Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma

Öz:
Siyasal pazarlama; siyasi partilerin ve adayların, seçim dönemlerinde seçimi kazanmak ya da hedefledikleri oy seviyesine ulaşmak için gerçekleştirdikleri çabaların tümüdür. Günümüzde seçmenler nezdinde ideoloji kavramı önemini yitirmekte ve siyasi partiler birbirlerine benzer konularla seçmenlere yönelmektedirler. Seçmenlerin, benzer parti programları ve vaatler karşısında tercihlerini belirli bir siyasi parti veya adaya yöneltebilmeleri için, siyasi parti ve adayların kendilerini seçmenlere doğru şekilde ifade etmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, siyasal pazarlama çabalarının ilk kez oy kullanacak seçmenlerin tercihlerine yönelik bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Bu amaca yönelik, İzmir ili Buca ilçesinde yer alan 10 adet lisenin son sınıf öğrencilerine anket uygulanmış ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Siyasi Bilimler Kamu Yönetimi Halkla İlişkiler

A Study on the Effects of Political Marketing Practices upon First Time Voters

Öz:
Political marketing is the all of the effort that political parties and candidates make to win the election or reach the target vote rate. Nowadays, ideology concept loses its importance for voters and political parties head voters with similar issues. In order to direct preferences of voters to a specific political party or candidate against similar programs and promises, political parties and candidates are required to express themselves appropriately to the voters. The aim of this paper is to investigate whether political marketing effort have effect on the preferences of first time voters. For this purpose, a survey is conducted to students of 10 high school that take place in Izmir, Buca and the results were evaluated.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Siyasi Bilimler Kamu Yönetimi Halkla İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aytuğ, S. (1997). Pazarlama Yönetimi, İzmir: İlkem Ofset.
  • Aytuğ, S., & Özgüven, N. (2011). Pazarlama Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bayraktaroğlu, G. (2002). Politik Yaşamda Pazarlama Yaklaşımları. Süleyman Demirel Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi, 7(2), 159-168.
  • Bongrad, M. (1992). Politikada Pazarlama, (Çev. Fatoş Ersoy). İletişim Yayınları.
  • Butler, P., & Collins, N. (1994). Political Marketing: Structure and Process. European Journal of Marketing, 28(1), 19-34.
  • Gürbüz, E., & İnal, M. E. (2004). Siyasal Pazarlama Stratejik Bir Yaklaşım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İslamoğlu, A. H. (2002). Siyaset Pazarlaması Toplam Kalite Yaklaşımı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Lees-Marhsment, J. (2001). The Marriage of Politics and Marketing. Political Studies, 49, 692-713.
  • Lees-Marhsment, J. (2009). Political Marketing and The 2008 New Zealand Election: A Comparative Perspective. Australian Journal of Political Science, 44(3), 457-475.
  • Kolovos, I., & Harris, P. (2005). Political Marketing and Political Communication: The Relationship Revisited. Erişim Tarihi: 18.02.2010, http://otago.ourarchive.ac.nz/handle/10523/1463
  • Kotler, P., & Levy, S. J. (1969). Broadening The Concept Of Marketing. Journal Of Marketing, 33, 10-15.
  • Lock, A., & Harris, P. (1996). Political Marketing - Vive La Difference!. European Journal of Marketing, 30(10/11), 21-31.
  • Mucuk, İ. (1998). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Niffenegger, P. B. (1989). Strategies For Success From Political Marketers. The Journal Of Consumer Marketing, 6(1), 45-51.
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Özkan, N. (2002). Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Polat, C., & Külter, B. (2006). Genç ve Potansiyel Seçmenler Gözüyle Siyasi Lider Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Siyasal Pazarlama Bakış Açısıyla Lise ve Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. İ. Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 35, 191-213.
  • Polat, C., & Külter, B. (2008). Genç Seçmenler Gözüyle Siyasal Ürün (Siyasi Lider) Özellikleri: Ankara’daki Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-31.
  • Polat, C., & Külter, B. (2009). Potansiyel Genç Seçmenler Gözüyle Siyasal Ürün (Siyasi Lider) Özellikleri: Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Akademik Araştırmalar Dergisi, 40, 149-162.
  • Polat, C., Gürbüz, E., & İnal, M. E. (2004). Hedef Seçmen, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Shama, A. (1976). The Marketing Of Political Candidates. Journal of The Academy of Marketing Science, 4(4), 764-777.
  • Stanton, W. J., Etzel, M. J., & Walker, B. J. (1994). Fundemantals of Marketing, McGraw Hill. Inc.
  • Tan, A. (2002). İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tek, Ö. B., & Özgül, E. (2005). Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı ve Yönetsel Yaklaşım, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Tekin, V. N. (2006). Pazarlama İlkeler, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wring, D. (1997). Reconciling Marketing With Political Science: Theories of Political Marketing, Journal of Marketing Management, 13, 651-663.
  • Yükselen, C. (2000). Pazarlama Araştırmaları, Ankara: Detay Yayıncılık
APA DEMİRTAŞ M, ORÇUN Ç (2015). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. , 41 - 48.
Chicago DEMİRTAŞ MEHMET CAN,ORÇUN Çağatay Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. (2015): 41 - 48.
MLA DEMİRTAŞ MEHMET CAN,ORÇUN Çağatay Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. , 2015, ss.41 - 48.
AMA DEMİRTAŞ M,ORÇUN Ç Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. . 2015; 41 - 48.
Vancouver DEMİRTAŞ M,ORÇUN Ç Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. . 2015; 41 - 48.
IEEE DEMİRTAŞ M,ORÇUN Ç "Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma." , ss.41 - 48, 2015.
ISNAD DEMİRTAŞ, MEHMET CAN - ORÇUN, Çağatay. "Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma". (2015), 41-48.
APA DEMİRTAŞ M, ORÇUN Ç (2015). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(28), 41 - 48.
Chicago DEMİRTAŞ MEHMET CAN,ORÇUN Çağatay Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 17, no.28 (2015): 41 - 48.
MLA DEMİRTAŞ MEHMET CAN,ORÇUN Çağatay Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, vol.17, no.28, 2015, ss.41 - 48.
AMA DEMİRTAŞ M,ORÇUN Ç Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2015; 17(28): 41 - 48.
Vancouver DEMİRTAŞ M,ORÇUN Ç Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2015; 17(28): 41 - 48.
IEEE DEMİRTAŞ M,ORÇUN Ç "Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma." Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17, ss.41 - 48, 2015.
ISNAD DEMİRTAŞ, MEHMET CAN - ORÇUN, Çağatay. "Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma". Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 17/28 (2015), 41-48.