Yıl: 2015 Cilt: 17 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 90 - 98 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 19-07-2019

Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı

Öz:
Günümüzde termal oteller için sadece işlevsel (sağlık, dinlence, canlılık, tedavi) hizmet boyutları yeterli olmamakta, farklılaşmak için çaba harcamak gerekmektedir. Bu çaba sunulan ürün ve hizmetlerin duygusal (hedonik) ve fonksiyonel (akılcı) boyutlarının ortaya çıkarılması ile oluşan deneyimlerdir. Deneyimsel pazarlama yeni bir kavramdır ve turizm işletmeleri pazarlama stratejilerinde deneyimlerin kullanılabileceği en önemli hizmet sektörlerinden biridir. Deneyimsel pazarlama ile termal otel işletmeleri müşteri memnuniyeti ve sadakati sağlamayı amaçlamaktadırlar. Bu nedenle, termal otel işletmelerinin gelecekteki başarısının termal otel misafirlerine istediği tüketici deneyimini yaratabilmesindeki gücüne bağlı olduğunu belirtmek yanlış bir ifade olmayacaktır. Bu çalışmada deneyim ve deneyimsel pazarlama kavramlarına ilişkin yapılan detaylı literatür taraması ile termal otellerdeki deneyimsel pazarlamaya yönelik yaklaşımlarına değinmek amaçlanmaktadır
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm İşletme

Experıential Marketıng Approach In Thermal Hotels

Öz:
Nowadays, only the functional dimension of service (health, leisure, vitality, and treatment) is not sufficient for thermal hotels and efforts have been made to differentiate. These efforts are experiences which have been uncovered products and services offered hedonic and rational dimensions. Experiential marketing is a new concept and experience of marketing strategies used for tourism management is one of the most important service sectors. Thermal hotels with experience marketing are aimed to provide customer satisfaction and loyalty. Therefore, it is not wrong expression that the future success of thermal hotels is depend on power of creating the experience which customer experience of thermal hotels wanted. In this study is aimed that a detailed literature search about experience and experience marketing is referred to perspective of experience marketing in thermal hotels.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm İşletme
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aliukeviciute, M. (2011). Boutique Hotels’ Evolution, Geriausi Kauno Kolegijos Studentų Tiriamieji / Kūrybiniai Darbai, Vol 3, No: 1, https://ojs.kauko.lt/index.php/stmd/article/download/233/22 9, Erişim Tarihi: 2015.
  • Altunışık, R. (2009). Turizm İşletmelerinde Pazarlamanın Temelleri ve İki Farklı Pencereden Pazarlama Yönetimi: Üretici ve Tüketici Bakış Açısı, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ve Burhanettin Zengin (Ed.). Turizm İşletmelerinin Pazarlanmasında 7P ve 7C içinde (s.7-47). İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Arnould, E.J., Price, L. ve Zinkhan, G. (2002). Consumers, New York: McGraw-Hill, NY.
  • Aykaç, S., Ö ve Kervenoael, de R. (2008). Türkiye’de E-Bankacılık: Tüketici Deneyimleri, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Nevşehir Üniversitesi İ.İ.B.F., 25-29 Ekim 2008, Nevşehir: 73-81.
  • Azizağaoğlu, A. ve Altunışık, R. (2012). Postmodernizm, Sembolik Tüketim ve Marka, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 4(2): 33-50.
  • Berridge, G. (2007). Events Design and Experience, Event Management Series, Elsevier.
  • Berry, L. L., Carbone, L. P., Haeckel, S. H., (2002). Managing The Total Customer Experience. MIT Sloan Management Review, 43 (3): 85-89.
  • Brakus, J., J., Schmitt, B., H. ve Zarantonella, L. (2009). Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty?, Journal of Marketing, 73: 52-68.
  • Caru, A. ve Cova, B. (2006). How to Facilitate Immersion in a Consumption Experience: Appropriation Operations and Service Elements, Journal of Consumer Behaviour, 5(1): 4-14.
  • Caru, A. ve Cova, B. (2003). Revisiting Consumption Experience: A More Humble but Complete View of the Concept, 3(2): 267-286.
  • Çevirgen, A. (1996). Termal Kür Merkezlerinin Rekreaktif Amaçlı Gelişimi ve Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Demir, Ş. Ş. ve Kozak, M., (2011). Turizmde Tüketici Davranışları Modelini Oluşturan Aşamalar Arasındaki İlişki, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1): 19-34.
  • Demir, Ş.Ş. (2010a). Tatil Satın Alma Sürecinde İçsel Bilginin Alternatiflerin Değerlendirilmesine Etkisi, 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Kasım 2010, Kuşadası: 590-601.
  • Demir, Ş. Ş. (2010b). Tatil Satın Alma Sürecinde İtici Faktörler, Bilgi Arama ve Memnuniyet İlişkisi: Yerli turistler Üzerine Bir Araştırma, İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(4): 119-132.
  • Firat, A.F. ve Dholakia, N. (1998). Consuming People, From Political Economy To Theaters Of Consumption, Routledge.
  • Freund De Klumbis, D. (2003). Seeking The Ultimate Hotel Experience. Http://Www.Esade.Edu/Cedit2003/Pdfs/Danielafreund.Pdf, Erişim Tarihi, 2015.
  • Gilmore, H., J. ve Pine, B., J. II. (2002). Customer Experience Places:The New Offering Frontier, Strategy&Leadership, 30(4): 4-11.
  • Goosens, C. (2000). Tourism Information and Pleasure Motivation, Annals of tourism Research, 27(2): 301-321.
  • Gupta, S. ve Vajic, M. (2000). The Contextual and Dialectical Nature of Experience, New Service Development. Creating Memorable Experiences, Ed.: J.A. Fitzsimmons ve M. J. Fitzsimmons, Thousand Oaks, CA: Sage: 33–51.
  • Günay, N. (2008). Deneyimsel Pazarlama: Süpermarketler Nasıl Deneyim Yaratabilir?, Muhan Sosyal İşletmecilik Kongresi Bildiriler Kitabı, 3-6 Eylül, Kıbrıs: ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü: 181- 192.
  • Holbrook, M.,B ve Hirschman, E., C. (1982). The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings and Fun, Journal of Consumer Research, 9(2): 132-140.
  • Kao, Y.F., Huang, L.S. ve Wu, C.H. (2008). Effects of Theatrical Elements on Experiential Quality and Loyalty Intentions on Theme Parks, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 13(2): 163-174.
  • Kotler, P, (2005). A’dan Z’ye Pazarlama, Pazarlamayla İlgilenen Herkesin Bilmesi Gereken 80 Kavram, Marka Yayınları, İstanbul.
  • Kozak, N. (1992). Termal Turizm İşletmeciliği ve Önemi, Anatolia Dergisi, Ankara, 3(3): 33-38.
  • Kuo, N.-W. ve Lin, Y.-C. (2007). The Experiential Marketing Framework Under Internet Environment, IEEE, http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=4 427783, Erişim Tarihi, 2015.
  • Lee, T. H. ve Chang, Y. S. (2012). The Influence of Experiential Marketing and Activity Involvement on The Loyalty of Wine Tourist in Taiwan, Leisure Studies, 31(1): 103-121.
  • Lin, K. M. (2006). An Examination Of The Relitionship Between Experiential Marketing Strategy And Guests’
  • Leisure Behaviour In Taiwan Hot-Spring Hotels, Unpublished of Doctor Sport Academy, United States Sports Academy, Daphne, Alabama.
  • MacInnis, D.J. ve Price, L.L. (1987). The Role of Imagery in Information Processig: Review and Extensions, Journal of Consumer Research, 13(4): 473-491.
  • Ming, C.Y. (2010). Study On The Impacts of Experiential Marketing and Customers’ Satifaction Based on Relationship Quality, The International Journal of Organizational Innovation, 3, (1): 189-210.
  • Mowen, C, J. (1988). Beyond Consumer Decision Making, The Journal of Consumer Marketing, 5(1): 15-25.
  • Nagasawa, S. (2008). Customer Experience Management: Influencing on Human Kansei yo Management of Technology, The TQM Journal, 20, (4): 312-323.
  • Odabaşı, Y., (2004). Postmodern Pazarlama, Mediacat Yayıncılık, İstanbul.
  • Oral, S. ve Yetim Çelik, A. (2014). Deneyimsel Değer, Tüketici Tatmini Ve Tüketici Sadakati Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3): 469-497.
  • Pine, B. J. ve II, Gilmore, H. J. (1999). The Experience Economy Work Is Theatre Every Business a Stage, Harvard Business School Press, Boston Massachusetts.
  • Pine, B., J. ve II, Gilmore, H., J. (1998). Welcome to Experience Economy, Harvard Business Review, 76(4): 97-106.
  • Pullman, E., M. ve Gross, A., M. (2004). Ability of Experience Design Elements to Elict Emotions and Loyalty Behaviour, Decision Sciences, 35(3), USA.
  • Schmitt, B. ve Rogers, D. 2008. Handbooks on Brand and Experience Mangement, Cheltenham, UK, Edward Elgar Publishing Limited.
  • Schmitt, B. (1999a). Experiential Marketing: How to Get Customer to Sense, Feel, Think, Act and Relate to Your Company and Brands, New York, The Free Press.
  • Schmitt, B. (1999b). Experiential Marketing, Journal of Marketing Management, 15(1): 53-67.
  • Şahin, A. (2007). Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Enstitüsü, 12(2): 359-366.
  • Tayfun, A. ve Yıldırım, M. (2010). Turistlerin Tüketim Davranışları Kültüre/Milliyete Göre Farklılık Gösterir Mi? Alman ve Rus Turistler Üzerine Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(2): 43-64.
  • Tenekecioğlu, B., Editör, Tokol, T., Çalık, N., Öztürk, A., Timur, N., Karalar, R., Ersoy, N., F., (2009). Pazarlama Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 791, Mart, Eskişehir.
  • Tsai, S., P. (2005). Integrated Marketing as Management of Holistic Consumer Experience, Business Horizons, 48, (5): 431-441.
  • Tsaur, H., C. ve Yi-Ti, W., C., H. (2006). The Visitor Behavioral Consequences Of Experiential Marketing: An Empirical Study on Tapei Zoo, Journal of Travel&Tourism Marketing, 21, (1): 47-64.
  • Türksoy, A. ve Türksoy, S., S. (2010). Termal Turizmin
  • Geliştirilmesi Kapsamında Çeşme İlçesi Termal Kaynaklarının Değerlendirilmesi, Ege Akademik Bakış, İzmir, 10(2): 701-726.
  • Uygur Meydan, S. ve Doğan, S. (2013). Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Restoranlar Üzerine Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37: 33-48.
  • Uygun, M. (2009). Alışveriş Merkezlerindeki Tüketici Deneyimlerinin “Fotoğraflara Dayalı Öykülemeler” Yoluyla İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim ve Pazarlama Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Ülker, İ. (1986). Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Kaplıca Planlaması, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1006: (129).
  • Varinli, İ. (2008). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Wang, C., Y. ve Lin, C., H. (2010). A Study Of The Effect Of Tv Drama On Relationships Among Tourists’
  • Experiential Marketing, Experiential Value And Satisfaction, International Journal of Organizational Innovation, 2, (3): 107-124.
  • Yalçın, M., Çobanoğlu, E. ve Erdoğmuş, İ. (2008). Deneyimsel Perakendecilik: İstanbul’daki Yapı Market/Ev Gelişim Perakendelerinde Bir Uygulama, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Nevşehir Üniversitesi İ.İ.B.F, Nevşehir: 82-89.
  • Yang, C., Y. (2009). The Study of Repurchase Intentions in Experiential Marketing -An Empirical Study of the Franchise Restaurant, International Journal of Organizational Innovation, 2, (2): 245-261.
  • Yuan, Y., H., Erin, W. ve Chihkang, K. (2008). Relationships Among Experiential Marketing, Experiential Value and Customer Satisfaction, Journal of Hospitaility&Tourism Research, 32(3): 387-410.
APA YETİŞ Ş (2015). Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. , 90 - 98.
Chicago YETİŞ Şule ARDIÇ Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. (2015): 90 - 98.
MLA YETİŞ Şule ARDIÇ Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. , 2015, ss.90 - 98.
AMA YETİŞ Ş Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. . 2015; 90 - 98.
Vancouver YETİŞ Ş Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. . 2015; 90 - 98.
IEEE YETİŞ Ş "Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı." , ss.90 - 98, 2015.
ISNAD YETİŞ, Şule ARDIÇ. "Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı". (2015), 90-98.
APA YETİŞ Ş (2015). Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(29), 90 - 98.
Chicago YETİŞ Şule ARDIÇ Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 17, no.29 (2015): 90 - 98.
MLA YETİŞ Şule ARDIÇ Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, vol.17, no.29, 2015, ss.90 - 98.
AMA YETİŞ Ş Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2015; 17(29): 90 - 98.
Vancouver YETİŞ Ş Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2015; 17(29): 90 - 98.
IEEE YETİŞ Ş "Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı." Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17, ss.90 - 98, 2015.
ISNAD YETİŞ, Şule ARDIÇ. "Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı". Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 17/29 (2015), 90-98.