Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 1365 - 1388 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14467 İndeks Tarihi: 25-07-2019

KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR

Öz:
Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmenadaylarının “Karakter ve Değerler Eğitimi Dersi”ne ilişkin metaforalgılarını tespit etmektir. Araştırmada, nitel araştırma desenikullanılmıştır. Araştırma grubunu, 2017-2018 eğitim- öğretim yılındaDenizli’de pedagojik formasyon eğitimi alan ve “Karakter ve DeğerlerEğitimi Dersi”ni seçen 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmaverileri, katılımcıların “Karakter ve Değerler eğitimi dersi .........gibidir.Çünkü.......” cümlesini tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Verilerinanalizinde içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen araştırma bulgularınagöre öğretmen adayları Karakter ve Değerler eğitimi dersine ilişkin 50metafor üretmiştir. Öğretmen adaylarının en çok “hayat bilgisi”, “kalem”metaforunu kullandıkları görülmüştür. Metaforların ortak özellikleridikkate alınarak öğretmen adaylarının ürettikleri metaforlar 10kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler “İnsanı şekillendiren bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Ustalık gerektiren bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Yönlendirici, yön verici bireğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Erken yaşta alınmasıgereken bir eğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Canlı biryapı olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Hayati öneme sahip bireğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Çok yönlü bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Kişilik gelişimi olarak karakterve değerler eğitimi dersi”,ğ“Bilgilendirici bir eğitim olarak karakter vedeğerler eğitimi dersi”, “Değerli bir eğitim olarak karakter ve değerlereğitimi dersi” olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

PERCEPTIONS OF CHARACTER AND VALUES EDUCATION

Öz:
The purpose of this research is to deter mine metaphor perceptions of the "Character and Values Teaching Course" of teacher candidates who received pedagogical formation training. Qualitative research design was used in the research. The research group constitutes 52 teacher candidates who received pedagogical training in Denizli in the academic year of 2017-2018 and selected the "Character and Values Teaching Course". The research data is like the "Character and Values education" course of the participants. Because ........ "they were obtained by completing the census. Content analysis used. According to the research findings obtained, prospective teachers produced 50 metaphors about the Character and Values education course. It has been seen that most of the teacher candidates use "metaphor of life studies", "pen". Taking into account the common characteristics of metaphors, the metaphores produced by the prospective teachers were collected in 10 categories. These categories are defined as follows: "Values and Character Education Course as an education that shapes human”, ” Values and Character Education Course as an education requiring a mastership", " Values and Character Education Course as a guiding and shaping education", "Values and Character Education Course as an education that needs to be taken in the early ages", "Values and Character Education Course as a living structure", "Values and Character Education Course as a education with vital importance”, "Values and Character Education Course as a multi-faceted education", “Values and Character Education Course as a Personality development", “Values and Character Education Course as an Informative Education“, “Values and Character Education as a Valuable Education”.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SIMSEK S (2018). KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. , 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
Chicago SIMSEK SELÇUK KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. (2018): 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
MLA SIMSEK SELÇUK KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. , 2018, ss.1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
AMA SIMSEK S KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. . 2018; 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
Vancouver SIMSEK S KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. . 2018; 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
IEEE SIMSEK S "KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR." , ss.1365 - 1388, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14467
ISNAD SIMSEK, SELÇUK. "KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR". (2018), 1365-1388. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14467
APA SIMSEK S (2018). KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
Chicago SIMSEK SELÇUK KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.27 (2018): 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
MLA SIMSEK SELÇUK KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.27, 2018, ss.1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
AMA SIMSEK S KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
Vancouver SIMSEK S KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 1365 - 1388. 10.7827/TurkishStudies.14467
IEEE SIMSEK S "KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.1365 - 1388, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14467
ISNAD SIMSEK, SELÇUK. "KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ALGILAR". Turkish Studies (Elektronik) 13/27 (2018), 1365-1388. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14467