EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 1593 - 1607 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14318 İndeks Tarihi: 25-07-2019

EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Öz:
Türkiye’deöğretmenyetiştirmeüniversitelerineğitimfakültelerinde ve çeşitli meslek gruplarından insanların öğretmenolmasını sağlayan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programları ileyürütülmektedir. Öğretmen eğitimi ile ilgili çalışmalar incelendiğindeuzun yıllar özellikle alan bilgisinin ön plana çıktığı söylenebilir. Oysapedagoji bilgisinin de en az alan bilgisi kadar önemli olduğuna dikkatedilmelidir. Yalnızca alan bilgisinin yeterli olmayacağı düşüncesindenhareketle Shulman (1987) pedagoji ve alan bilgisinin kesişimindenPedagojik Alan Bilgisi(PAB) kavramını tanımlamıştır. Bu kavram;öğretim içeriğinin düzenlenmesinden başlayarak ilgili içeriğin sınıfortamına nasıl uyarlanacağı ve öğrenciye nasıl sunulacağı konularındayol göstericidir. Ancak bilgi toplumu olma yolunda, teknolojik gelişmelerve bunların eğitim ortamlarına entegre edilmesinin gerekliliği ile birlikteShulman tarafından tanıtılan kavram teknoloji ile birleştirilerekTeknolojik Pedagojik Alan Bilgisi(TPAB) olarak yeniden düzenlenmiştir.Yapılan araştırmalarda bir model olarak önerilen TPAB nin, teknolojientegrasyonu konusunda öğretmen ve öğretmen adaylarının sahipolduğu bilgileri ölçmeye yönelik bir araç geliştirmek içinde uygun biryapıya sahip olabileceği Schmidt ve diğerleri tarafından ifadeedilmektedir. Bu çalışmanın amacı; öğretmen yetiştirme programları gözönüne alındığında Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarının ve pedagojikformasyon eğitimi alan öğretmen adayların TPAB arasındaki ilişkininbelirlenmesidir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından olan ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Çalışma grubunu 154 İlköğretimMatematikÖğretmenliği(İMÖ),37LiseMatematikÖğretmenliği(LMÖ) ve 42 Pedagojik Formasyon eğitimi(FGÖA) alanöğretmen adayları oluşturmuştur. Veriler Schmidt ve arkadaşlarıtarafından geliştirilen ve Dikkartın Övez ve Akyüz tarafından Türkçeyeuyarlanan TPAB ölçeği ile toplanmıştır. Veriler tek yönlü varyans analiziile test edilmiştir. İMÖ adayları ile LMÖ adaylarının TPAB puanlarıarasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. İMÖ ve LMÖ adaylarıile FGÖA adaylarının TPAB puanları arasında sırasıyla İMÖ ve LMÖadaylarının lehine anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

COMPARISON OF TECHNOLOGIC PEDAGOGIC CONTENT KNOWLEDGE OF FACULTY OF EDUCATION MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES AND PEDAGOGICAL FORMATION EDUCATION CERTIFICATE PROGRAM CANDIDATES

Öz:
In Turkey, teacher training is carried out in the education faculties of universities and with Pedagogical Formation Education Certificate Programs which enable people from different occupational groups to become teachers. When the related studies on teacher education are examined, it can be said that especially the content knowledge has come to the fore for many years. However, it should be noted that pedagogy knowledge is at least as important as content knowledge. Shulman defined the concept of Pedagogical Content Knowledge (PAB) from the intersection of pedagogy and content knowledge, considering that only the knowledge of the content would not be sufficient. This concept is guiding at the starting from the regulation of the teaching content, how to adapt the related content to the classroom environment and how to present to the students. However, along with technological developments and the necessity to integrate them into educational environments, the concept introduced by Shulman has been combined with the technology and reorganized as Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK). Schmidt et al. suggested that TPACK, which is proposed as a model in its research, may have a suitable structure to develop a tool for measuring the knowledge of teacher and teacher candidates on technology integration. The purpose of this study is; when teacher training programs are considered, to determine the relationship of TPACK between teacher candidates of the Faculty of Education and with the prospective teachers of pedagogical formation education. The research was designed in a relational screening model which is one of the quantitative research approaches. The working group was created by the prospective teachers, 154 Elementary Mathematics Teaching (EMT), 37 High School Mathematics Teaching (HMT) and 42 Pedagogical Formation Education (PFE) candidates. The data were collected by TPACK scale which was developed by Schmidt et al. and which was adapted to Turkish by Dikkartın Övez and Akyüz. Data were tested by one-way analysis of variance. It was observed that there was no significant difference between TPACK scores of EMT candidates and those of HMT candidates. It was concluded that there was a meaningful difference between TPACK scores of EMT and HMT candidates and PFE candidates in favor of EMT and HMT candidates, respectively.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÜZEL D, MERT UYANGÖR S (2018). EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
Chicago ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (2018): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
MLA ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 2018, ss.1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
AMA ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2018; 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
Vancouver ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2018; 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
IEEE ÜZEL D,MERT UYANGÖR S "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." , ss.1593 - 1607, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14318
ISNAD ÜZEL, Devrim - MERT UYANGÖR, SEVİNÇ. "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". (2018), 1593-1607. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14318
APA ÜZEL D, MERT UYANGÖR S (2018). EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
Chicago ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.27 (2018): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
MLA ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.27, 2018, ss.1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
AMA ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
Vancouver ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318
IEEE ÜZEL D,MERT UYANGÖR S "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.1593 - 1607, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14318
ISNAD ÜZEL, Devrim - MERT UYANGÖR, SEVİNÇ. "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". Turkish Studies (Elektronik) 13/27 (2018), 1593-1607. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14318