EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 1593 - 1607 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14318 İndeks Tarihi: 25-07-2019
EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Öz: Türkiye’deöğretmenyetiştirmeüniversitelerineğitimfakültelerinde ve çeşitli meslek gruplarından insanların öğretmenolmasını sağlayan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programları ileyürütülmektedir. Öğretmen eğitimi ile ilgili çalışmalar incelendiğindeuzun yıllar özellikle alan bilgisinin ön plana çıktığı söylenebilir. Oysapedagoji bilgisinin de en az alan bilgisi kadar önemli olduğuna dikkatedilmelidir. Yalnızca alan bilgisinin yeterli olmayacağı düşüncesindenhareketle Shulman (1987) pedagoji ve alan bilgisinin kesişimindenPedagojik Alan Bilgisi(PAB) kavramını tanımlamıştır. Bu kavram;öğretim içeriğinin düzenlenmesinden başlayarak ilgili içeriğin sınıfortamına nasıl uyarlanacağı ve öğrenciye nasıl sunulacağı konularındayol göstericidir. Ancak bilgi toplumu olma yolunda, teknolojik gelişmelerve bunların eğitim ortamlarına entegre edilmesinin gerekliliği ile birlikteShulman tarafından tanıtılan kavram teknoloji ile birleştirilerekTeknolojik Pedagojik Alan Bilgisi(TPAB) olarak yeniden düzenlenmiştir.Yapılan araştırmalarda bir model olarak önerilen TPAB nin, teknolojientegrasyonu konusunda öğretmen ve öğretmen adaylarının sahipolduğu bilgileri ölçmeye yönelik bir araç geliştirmek içinde uygun biryapıya sahip olabileceği Schmidt ve diğerleri tarafından ifadeedilmektedir. Bu çalışmanın amacı; öğretmen yetiştirme programları gözönüne alındığında Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarının ve pedagojikformasyon eğitimi alan öğretmen adayların TPAB arasındaki ilişkininbelirlenmesidir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından olan ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Çalışma grubunu 154 İlköğretimMatematikÖğretmenliği(İMÖ),37LiseMatematikÖğretmenliği(LMÖ) ve 42 Pedagojik Formasyon eğitimi(FGÖA) alanöğretmen adayları oluşturmuştur. Veriler Schmidt ve arkadaşlarıtarafından geliştirilen ve Dikkartın Övez ve Akyüz tarafından Türkçeyeuyarlanan TPAB ölçeği ile toplanmıştır. Veriler tek yönlü varyans analiziile test edilmiştir. İMÖ adayları ile LMÖ adaylarının TPAB puanlarıarasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. İMÖ ve LMÖ adaylarıile FGÖA adaylarının TPAB puanları arasında sırasıyla İMÖ ve LMÖadaylarının lehine anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
COMPARISON OF TECHNOLOGIC PEDAGOGIC CONTENT KNOWLEDGE OF FACULTY OF EDUCATION MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES AND PEDAGOGICAL FORMATION EDUCATION CERTIFICATE PROGRAM CANDIDATES
Öz: In Turkey, teacher training is carried out in the education faculties of universities and with Pedagogical Formation Education Certificate Programs which enable people from different occupational groups to become teachers. When the related studies on teacher education are examined, it can be said that especially the content knowledge has come to the fore for many years. However, it should be noted that pedagogy knowledge is at least as important as content knowledge. Shulman defined the concept of Pedagogical Content Knowledge (PAB) from the intersection of pedagogy and content knowledge, considering that only the knowledge of the content would not be sufficient. This concept is guiding at the starting from the regulation of the teaching content, how to adapt the related content to the classroom environment and how to present to the students. However, along with technological developments and the necessity to integrate them into educational environments, the concept introduced by Shulman has been combined with the technology and reorganized as Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK). Schmidt et al. suggested that TPACK, which is proposed as a model in its research, may have a suitable structure to develop a tool for measuring the knowledge of teacher and teacher candidates on technology integration. The purpose of this study is; when teacher training programs are considered, to determine the relationship of TPACK between teacher candidates of the Faculty of Education and with the prospective teachers of pedagogical formation education. The research was designed in a relational screening model which is one of the quantitative research approaches. The working group was created by the prospective teachers, 154 Elementary Mathematics Teaching (EMT), 37 High School Mathematics Teaching (HMT) and 42 Pedagogical Formation Education (PFE) candidates. The data were collected by TPACK scale which was developed by Schmidt et al. and which was adapted to Turkish by Dikkartın Övez and Akyüz. Data were tested by one-way analysis of variance. It was observed that there was no significant difference between TPACK scores of EMT candidates and those of HMT candidates. It was concluded that there was a meaningful difference between TPACK scores of EMT and HMT candidates and PFE candidates in favor of EMT and HMT candidates, respectively.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Açıkgül, K. & Aslaner R.,(2015). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının TPAB Güven Algılarının İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:17 Sayı:1. 118- 152.
- Akgün, F., Özgür, H. & Çuhadar, C. (2016). Öğretmen Adayları ve Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Teknopedagojik Eğitim Yeterliliklerinin İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 24. 837-872.
- Akkoç, H. (2012). Bilgisayar destekli ölçme-değerlendirme araçlarının matematik öğretimine entegrasyonuna yönelik hizmet öncesi eğitim uygulamaları ve matematik öğretmen adaylarının gelişimi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(2), 99-114
- Akkoç, H., Bingölbali, E., & Özmantar, M.F. (2008). Investigating the technological pedagogical content knowledge: A case of derivative at a point. 32nd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME32), Morelia, Mexico, July 17-21, 2008.
- Akyüz, H. İ., Pektaş, M., Kurnaz, M. A. & Kabataş-Memiş, E. (2014). Akıllı tahta kullanımlı mikro öğretim uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının TPAB’ larına ve akıllı tahta kullanımına yönelik algılarına etkisi. Cumhuriyet International Journal of Education, 3(1), 1- 14.
- Albayrak Sarı, A., Canbazoğlu Bilici, S., Baran, E. & Özbay, U. (2016). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Yeterlikleri ile Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Cilt:6, Sayı:1, 1-21.
- Angeli, C., & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT–TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154–168.
- Atalay, T.D. (2016). Türkçe Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Durumlarının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 11/9 Spring 2016, p. 247-266, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9465, ANKARA-TURKEY.
- Atasay, E., Uzun, N. & Aygün, B. (2015). Dinamik Matematik Yazılımları ile Desteklenmiş Öğrenme Ortamında Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 4, Sayı 2, 611-633.
- Bilgi, (1992). Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi, İnterpress Yayınları Cilt:IV, İstanbul, s.1637.
- Bozkurt, N. (2016). Tarih Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik alan Bilgisine Yönelik Özgüvenlerinin Belirlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:13, Sayı:33. 153-167.
- Canbazoğlu-Bilici, S & Baran, E. (2015). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine Yönelik Öz-yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi: Boylamsal Bir Araştırma. GEFAD / GUJGEF 35(2): 285-306.
- Canbazoğlu Bilici, S., Yamak, H. & Kavak, N. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarını teknolojik pedagojik alan bilgisine sahip öğretmenler olarak nasıl yetiştirebiliriz?, IHES2012 Uluslararası Yükseköğretim Sempozyumu, 17-19 Ekim, Aksaray.
- Canbazoğlu-Bilici, S. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz yeterlikleri. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Ceylan, B., Türk, M., Yaman, F. & Kabakçı Yurdakul, I. (2014). Bilişim teknolojileri rehber öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterlikleri, bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım aşaması ve düzeylerindeki değişimin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 171–201.
- Çuhadar, C., Bülbül, T. & Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile TPAB yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 12(3), 797–807.
- Demir, S. & Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
- Dikkartın Övez, F.T. & Akyüz, G. (2013). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yapılarının modellenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(170), 321-334.
- Dilek, A. (2016). Matematik Öğretmen Adaylarının TPAB Alan Bilgisi Yeterliliklerinin İncelenmesi. 9 Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
- Doğan, M. (2010). Primary trainee teachers’ attitudes to and use of computer and technology in mathematics: The case of Turkey. Educational Research and Reviews, 5(11), 690- 702.
- Doğru, E. & Aydın, F. (2017). Coğrafya Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi İle İlgili Yeterliliklerinin İncelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 6(2), 485-506.
- Doukakis, S., Chionidou-Moskofoglou, M., Mangina-Phelan, E. & Roussos, P. (2010). Researching technological and mathematical knowledge (TCK) of undergraduate primary teachers. International Journal Technology Enhanced Learning, 2(4), 372- 382.
- Erdoğan, A. & Şahin, Đ. (2010). Relationship between math teacher candidates’ technological pedagogical and content knowledge (TPACK) and achievement levels. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2707-2711.
- Hacıömeroğlu, G.,Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2014). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini Değerlendirme Ölçeği'nin Türkçe'ye Uyarlama Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama.Cilt:10 Sayı:2. 297-315.
- Jang, S.J. & Tsai, M:F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327–338.
- Karademir, E. (2015). Eğitsel İnternet Kullanımı ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutum Arasındaki İlişki: Öğretmen Adayları Örneği. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10/15 Fall 2015, p. 519-534, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8746, ANKARA-TURKEY.
- Karadeniz, Ş. & Vatanarttıran, S. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, Cilt 14, Sayı 3, 1017-1028.
- Karadeniz, Ş. ve Vatanartıran, S. (2013). Adaptation of a TPACK survey to Turkish for secondary school teachers. International Journal of Human Sciences, 10(2), 34-47.
- Karakaya, Ç. (2013). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve teknolojiyi entegre etme öz yeterliliklerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- Kaya, S. & Dağ, F. (2013). Turkish Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Survey for Elementary Teachers. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(1), 291-306.
- Kaya, Z. (2014). Harmanlanmış öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi öğretim becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi, Doktora tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
- Kaya, Z., Kaya, O. N. & Emre, İ. (2013). TPAB Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2355-2377.
- Koehler, M.J. & Mishra, P. (2008), Introducing Technological Pedagogical Content Knowledge, Annual Meeting of the American Educational Research Association New York City, March 24–28, 2008.
- Kokoç, M. (2012). Karma mesleki gelişim programı sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi deneyimleri üzerine bir çalışma. Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
- MEB 2010-2014 STRATEJİK <https://sgb.meb.gov.tr/Str_yon_planlama_V2/MEBStratejikPlan.pdf> 2017) PLANI. (2017, Aralık
- Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teachers’ knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
- Mutluoğlu, A. & Erdoğan A. (2016). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Stili Tercihlerine Göre Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Düzeylerinin İncelenmesi. Journal of Society Researches. Cilt 6, Sayı:10, 102-126.
- Niess, M.L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21(5), 509- 523.
- Önal, N. & Çakır, H. (2015). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik içerik bilgilerine ilişkin özgüven algıları. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 117, 117-131.
- Özgen, K., Narlı, S. & Alkan, H. (2013). Matematik Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ve Teknoloji Kullanım Sıklığı Algılarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt:12, Sayı:44, 031-051.
- Özgün-Koca, S.A., Meagher, M. & Edwards, M.T. (2010). Preservice teachers’ emerging TPACK in a technology rich methods class. The Mathematics Educator, 19(2), 10-20.
- Öztürk, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 223–228.
- Pamuk, S., Ülken, A. & Dilek, N. Ş. (2012). Öğretmen adaylarının öğretimde teknoloji kullanım yeterliliklerinin teknolojik pedagojik içerik bilgisi kuramsal perspektifinden incelenmesi. Mustafa Kemal niversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü ergisi, 9(17), 415-438.
- Semiz, K. & İnce, M. L. (2012). Pre-service physical education teachers’technological pedagogical content knowledge, technology integration self-efficacy and instructional technology outcome expectations. Australasian Journal of Educational Technology, 28(7), 1248-1265.
- Schmidt, D.A., Baran, E., Thompson, A.D., Mishra, P., Koehler, M.J. & Shin, T.S. (2009), Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK): The development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 123-149.
- Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
- Shulman, L.S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations of the New Reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22.
- Uygun, E. (2013). Learning by design: An İntegrated Approach for Technological Ppedagogical Content Knowledge Development. Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Yalın, H.İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- Yavuz-Konokman, G., Yanpar-Yelken, T. & Sancar-Tokmak, H. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının TPAB’lerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Mersin Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 665-684.
APA | ÜZEL D, MERT UYANGÖR S (2018). EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
Chicago | ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (2018): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
MLA | ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 2018, ss.1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
AMA | ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2018; 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
Vancouver | ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2018; 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
IEEE | ÜZEL D,MERT UYANGÖR S "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." , ss.1593 - 1607, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
ISNAD | ÜZEL, Devrim - MERT UYANGÖR, SEVİNÇ. "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". (2018), 1593-1607. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14318 |
APA | ÜZEL D, MERT UYANGÖR S (2018). EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
Chicago | ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.27 (2018): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
MLA | ÜZEL Devrim,MERT UYANGÖR SEVİNÇ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.27, 2018, ss.1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
AMA | ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
Vancouver | ÜZEL D,MERT UYANGÖR S EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 1593 - 1607. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
IEEE | ÜZEL D,MERT UYANGÖR S "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.1593 - 1607, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14318 |
ISNAD | ÜZEL, Devrim - MERT UYANGÖR, SEVİNÇ. "EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI ve PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". Turkish Studies (Elektronik) 13/27 (2018), 1593-1607. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14318 |