Yıl: 2003 Cilt: 2003 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 11 - 14 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri

Öz:
Bu araştırma farklı okulöncesi eğitim kurumlarına giden 6 yaş çocuklarının fen eğitiminde temel bilimsel süreçleri kullanıp kullanmadıklarını belirlemek amacıyla yapılmış bir çalışmadır. Araştırmanın örneklem grubunu 200 çocuk oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak bilimsel süreçleri içeren gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde SPSS paket programıyla t-testi, tek yönlü varyans analizi ve çoklu karşılaştırma testlerinden LSD testi analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların devam ettikleri okullarla bilimsel süreçleri kullanmaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur.
Anahtar Kelime: çocuklar bilim okul öncesi çocuklar

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akman, B. (2003) .Bilim ve çocuk, Çoluk Çocuk Dergisi, 22, s. 23.
  • Bredekamp, S., Rosegrant, T. (1992). Reaching potentials: Appropriate curriculum and assessment for young children (vol 1). Washington DC: National Association for the Education of Young Children. http://www.NAEYC.org
  • Charlesworth, R.& Lind, K. Math and science for young children. (1995) (2nd Edition) Albany, NY: Delmar.
  • Harlan, J.D. and Rivkin, M.S. (2000). Science experiences for the early childhood years: An Integrated Approach (7th ed.), Prentice Hall, Ohio.
  • Howe, A.C. & Jones, L. (1998). Engaging children in science. Prentice Hall, Inc. New Jersey.
  • Kuehn,C.& Krockover, G.H. (1986). An analysis of fifth and sixth grade students' acquisition of the inventing process. The paper presented at meeting of National Association for Research in Science Teaching, San Francisco.(ED 276618).
  • Lind, K.K. (2000) Exploring science in early childhood education (3 rd ed.), Delmar, Albany, NY.
  • Oakes, J. (1990). Lost Talent: The under-participation of women, minorities, and disabled persons in science. Santa Monica, CA: The Rand Corporation.
  • Shonkoff, J. P., & Phillips, D. A. (Eds.). (2000). From neurons to neighborhoods: the science of early childhood development. Washington, DC:National Academy Press.
APA AKMAN B, ÜSTÜN E, GÜLER T (2003). 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. , 11 - 14.
Chicago AKMAN Berrin,ÜSTÜN Elif,GÜLER Tülin 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. (2003): 11 - 14.
MLA AKMAN Berrin,ÜSTÜN Elif,GÜLER Tülin 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. , 2003, ss.11 - 14.
AMA AKMAN B,ÜSTÜN E,GÜLER T 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. . 2003; 11 - 14.
Vancouver AKMAN B,ÜSTÜN E,GÜLER T 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. . 2003; 11 - 14.
IEEE AKMAN B,ÜSTÜN E,GÜLER T "6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri." , ss.11 - 14, 2003.
ISNAD AKMAN, Berrin vd. "6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri". (2003), 11-14.
APA AKMAN B, ÜSTÜN E, GÜLER T (2003). 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003(24), 11 - 14.
Chicago AKMAN Berrin,ÜSTÜN Elif,GÜLER Tülin 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003, no.24 (2003): 11 - 14.
MLA AKMAN Berrin,ÜSTÜN Elif,GÜLER Tülin 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2003, no.24, 2003, ss.11 - 14.
AMA AKMAN B,ÜSTÜN E,GÜLER T 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 11 - 14.
Vancouver AKMAN B,ÜSTÜN E,GÜLER T 6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 11 - 14.
IEEE AKMAN B,ÜSTÜN E,GÜLER T "6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003, ss.11 - 14, 2003.
ISNAD AKMAN, Berrin vd. "6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003/24 (2003), 11-14.