İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ

Yıl: 2019 Cilt: 18 Sayı: 72 Sayfa Aralığı: 1926 - 1941 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17755/esosder.581557 İndeks Tarihi: 08-01-2020

İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırma ile ilkokul İngilizce öğretmenlerinin İngilizce dersi öğretim programını uygulamaya ilişkin yeterlik algılarını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ilinde bulunan ilkokullarda görev yapmakta olan 259 İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen “İlkokul İngilizce Dersi Öğretim Programını Uygulamaya Yönelik Yeterlik Algı Ölçeği” aracılığıyla toplanmış olup elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Analizler neticesinde elde edilen bulgulara göre ilkokullarda İngilizce derslerini yürüten öğretmenlerin program yeterlik algılarının kıdem, İngilizce ders saatlerini yeterli bulma, çocuklara yönelik dil öğretimi konusunda seminer almış olma ve öğrencilerin yaşı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

INVESTIGATION OF ENGLISH TEACHERS' PERCEPTIONS OF COMPETENCE ON PRIMARY SCHOOL ENGLISH CURRICULUM APPLICATIONS

Öz:
The aim of this study was to determine ELT teachers’ proficiency perceptions of English Course Curriculum they use in primary schools. The descriptive survey method from quantitative research methods was used in this study. The sample of the current study was comprised of 259 ELT teachers working in the primary schools in the province of Diyarbakır in 2014-2015 academic year. The data of the study were collected through the “Proficiency Perception Scale for Application of Primary School English Course Curriculum” the obtained data was analyzed via SPSS Package Program. The results of the analysis showed that ELT teachers’ proficiency perceptions of English Course Curriculum significantly differ in terms of teachers’ experiences in the teaching profession, finding English course hours adequate, having had a seminar on language teaching for children and the age factor of young language learners variables.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SÜER S, Demirkol M, ORAL B (2019). İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. , 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
Chicago SÜER SEDEF,Demirkol Mehmet,ORAL Behçet İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. (2019): 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
MLA SÜER SEDEF,Demirkol Mehmet,ORAL Behçet İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. , 2019, ss.1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
AMA SÜER S,Demirkol M,ORAL B İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. . 2019; 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
Vancouver SÜER S,Demirkol M,ORAL B İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. . 2019; 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
IEEE SÜER S,Demirkol M,ORAL B "İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ." , ss.1926 - 1941, 2019. 10.17755/esosder.581557
ISNAD SÜER, SEDEF vd. "İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ". (2019), 1926-1941. https://doi.org/10.17755/esosder.581557
APA SÜER S, Demirkol M, ORAL B (2019). İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 18(72), 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
Chicago SÜER SEDEF,Demirkol Mehmet,ORAL Behçet İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 18, no.72 (2019): 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
MLA SÜER SEDEF,Demirkol Mehmet,ORAL Behçet İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.18, no.72, 2019, ss.1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
AMA SÜER S,Demirkol M,ORAL B İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2019; 18(72): 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
Vancouver SÜER S,Demirkol M,ORAL B İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2019; 18(72): 1926 - 1941. 10.17755/esosder.581557
IEEE SÜER S,Demirkol M,ORAL B "İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 18, ss.1926 - 1941, 2019. 10.17755/esosder.581557
ISNAD SÜER, SEDEF vd. "İLKOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARINA İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 18/72 (2019), 1926-1941. https://doi.org/10.17755/esosder.581557