ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ
Yıl: 2019 Cilt: 18 Sayı: 72 Sayfa Aralığı: 1541 - 1557 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17755/esosder.474601 İndeks Tarihi: 06-01-2020
ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ
Öz: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeylerini ölçmek amacıyla, orijinal dilde ve kültürde hazırlanmış, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırma tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Ölçek geliştirme süreci; literatür taraması yapma, madde havuzu oluşturma, kapsam ve yapı geçerliğini sağlama, iç tutarlılık ve kararlılık açısından güvenirliği sağlama aşamalarından oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda; açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçeğin 18 maddeden oluştuğu, bu maddelerin 3 faktör altında toplandığı ve faktörlerin ölçek toplam varyansının %45.03’ünü açıkladığı belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ölçeğin 3 faktörlü yapısını doğrulamış, ölçek uyum değerlerinin “kabul edilebilir” ve “mükemmel uyum” ölçüsünde olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin geneline yönelik Cronbach-Alpha güvenirlik katsayısı ise .75 olarak tespit edilmiştir. Ölçeğin kararlılık açısından güvenirliği test-tekrar test yöntemi ile belirlenmiş, dört haftalık iki uygulama süreci sonunda öğretmen adaylarının her iki uygulamadaki ortalama puanlarının birbirine yakın olduğu ve ölçek alt boyutları arasındaki korelasyon katsayılarının da .70’den yüksek olduğu tespit edilmiştir.Yapılan tüm analizler sonucunda geliştirilen ölçeğin öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeylerini ölçecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
DEVELOPMENT OF METACOGNITIVE AWARENESS SCALE FOR TEACHER CANDIDATES
Öz: The aim of this study is to develop a measurement tool which is prepared in original language and culture, which aims to measure the metacognitive awareness levels of prospective teachers, and is conducted with validity and reliability studies. The research was carried out using a survey model. The study group of the study consisted of prospective teachers in the Faculty of Education of İnönü University in 2011-2012 academic year. The scale development process consists of the following stages: literature review, creating item pool, provide scope and structure validity, ensuring internal consistency and stability reliability. As a result of the research, according to the results of exploratory factor analysis, it was determined that the scale was composed of 18 items, these items were collected under 3 factors and the factors explained the total variance of the scale by 45.03%. The results of confirmatory factor analysis confirmed the 3-factor structure of the scale, and the scale fit values were “acceptable” and “perfectly” fit values. The Cronbach-Alpha reliability coefficient for the overall scale was found to be .75. The reliability of the scale in terms of stability was determined by the test-retest method, and it was found that the average scores of the teacher candidates in both applications were close to each other at the end of the four-week two implementation period and the correlation coefficients between the scale subdimensions were higher than .70. It was concluded that the scale was a valid and reliable measurement tool to measure the metacognitive awareness levels of pre-service teachers.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Acar-Güvendir, M. ve Özer-Özkan, Y. (2015). Türkiye’deki eğitim alanında yayımlanan bilimsel dergilerde ölçek geliştirme ve uyarlama konulu makalelerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilgimler Dergisi, 14(52), 23-33.
- Akbaş, G. ve Korkmaz, L. (2007). Ölçek uyarlaması (Adaptasyon). Türk Psikoloji Bülteni, 13(40), 15-16.
- Akın, A. (2006). Başarı amaç oryantasyonları ile bilişötesi farkındalık, ebeveyn tutumları ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya.
- Akın, A. ve Abacı, R. (2011). Biliş ötesi. Ankara: Nobel.
- Akın, A., Abacı R. ve Çetin B. (2007). The validity and reliability study of the Turkish version of the metacognitive awareness inventory. Educational Science: Theory & Practice, 7(2), 655-680.
- Aktamış, H. ve Uça, S. (2010). Motivasyonel, Bilişsel ve Bilişüstü Yeterlilikler Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması. İlköğretim Online, 9 (3), 980-989.
- Aydede, M. N. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen ve teknoloji dersine yönelik kendi kendine öğrenme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 53-61.
- Aykut, Ç., Karasu, N. ve Kaplan, G. (2016). Özel eğitim öğretmen adaylarının üstbiliş farkındalıklarının tespiti. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(3), 231-245.
- Baba-Öztürk, M. ve Güral, M. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi:OMÜ örneği. Electronic Turkish Studies, 11(19), 107-132.
- Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemler, teknikler ve ilkeler. Ankara:PegemA.
- Balcı, S. ve Ahi, B. (2016). SPSS kullanma kılavuzu SPSS ile adım adım veri analizi. Ankara:Anı.
- Balçıkanlı, C. (2011). Metacognitive awareness inventory for teachers (MAIT). Electronic Journal Of Research in Educational Psychology, 9(3), 1309-1332.
- Baş, F. ve Sağırlı, Ö. M. (2017). Türkiye’de eğitim alanında üstbiliş odaklı yapılan makalelere yönelik bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 42(192), 1-33.
- Baş, F., Özturan-Sağırlı, M. ve Bekdemir, M. (2012). The metacognitive awarenesses of preservice secondary school mathematics teachers, beliefs, attitudes on problem solving, and relationship between them. Journal of Theory and Practice in Education, 12(2), 464-482.
- Baysal, Z. N., Ayvaz, A., Çekirdekçi, S. ve Malbeleği, F. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının üst bilişsel farkındalıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 37, 68- 81.
- Bransford, J. D., Brown, A. L. ve Cocking, A. R. (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school. Washington, D.C.: National Academy.
- Broyon, A. M. (2004). Metacognition and spatial development: effects of modern and sanskrit schooling. (Unpublishing Master’s Thesis), University of Geneva,Switzerland.
- Brown, A.(1987) Metacognition, executive control, self-regulation and other more mysterious mechanisms. In: Weinert, F.E., Kluwe, R.H. (Eds.) Metacognition, Motivation, and Understanding (pp. 65–116). Lawrence Erlbaum, Hillsdale.
- Büyükbeşe, T. ve Yıldız, B.(2016). Kültürel zekânın yaşam doyumu üzerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 438-448.
- Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA.
- Büyüköztürk, Ş., Akgün, E. Ö., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), 231-239.
- Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara:PegemA.
- Carr, M., Kurtz, B. E., Schneider, W., Turner, L. ve Borkowski, J. G. (1989). Strategy acquisition and transfer among American and German children: Environmental influences on metacognitive development. Developmental Psychology, 25, 765-771.
- Chou, C. P. ve Bentler, P.M. (1995). Estimates and tests in structural equation modelling. In: Rick H. Hoyle (Eds.), Structural equation modelling: Concepts, issues and applications. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Cross, D. R. ve Paris, S. G. (1988). Developmental and instructional analyses of children’s metacognition and reading comprehension. Journal of Educational Psychology, 80(2), 131-142.
- Curan, P.J., West, S.G. ve Finch, J.F. (1996). The robutness of test statistics to non-normality and specification error in confirmatory factor analysis. Pyschological Methods, 1(1), 16- 29.
- Çakıroğlu, A. (2007a). Üstbiliş. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 21-27.
- Çakıroğlu, A. (2007b). Üstbilişsel strateji kullanımının okuduğunu anlama başarı düzeyi düşük öğrencilerde erişi artırımına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Çeçen, A. R. (2006). Duyguları yönetme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(26), 101-112.
- Çetinkaya, P. (2000). Metacognition: Its assessment and relationship with reading comprehension, achievement, and aptitude for sixth grade student. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara:PegemA.
- Çüm, S. (2013). Türkiye’de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Dangmei, J. (2016). Cultural intelligence: Bridging the cultural differences in the emerging markets. Indian Journal Of Research, 5(9), 284-287.
- Demir, Ö. (2009). Bilişsel koçluk yöntemiyle öğretilen bilişsel farkındalık stratejilerinin altıncı sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin epistemolojik inançlarına, bilişsel farkındalık becerilerine, akademik başarılarına ve bunların kalıcılıklarına etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
- Demircioğlu, H. (2008). Matematik öğretmen adaylarının üstbilişsel davranışlarının gelişimine yönelik tasarlanan eğitim durumlarının etkililiği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Doğan, A. (2013). Üstbiliş ve üstbilişe dayalı öğretim. Middle Eastern & African Journal Of Educational Research, 3, 6-21.
- Doğan, C. D. (2011). Öğretmen adaylarının başarıları belirlenirken tercih ettikleri durum belirleme yöntemlerini etkileyen faktörler ve bu yöntemlere ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Duman, B. (2013). Üstbilişe dayalı bir öğretim uygulamasının öğretmen adaylarının akademik başarı, üstbilişsel farkındalık, başarı motivasyonu ve eleştirel düşünmelerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora tezi), Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Earley, P. C. ve Ang, S. (2003). Cultural intelligence: Individual interactions across cultures. Palo Alto, CA: Stanford University Press.
- Ergin, Y. ve Ermeğan, B. (2011). Çok kültürlülük ve sosyal uyum. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, (27- 29 April), Antalya, 1754-1761.
- Erkuş, A. (2007). Ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarında karşılaşılan sorunlar. Türk Psikoloji Bülteni, 13(40), 17-25.
- Flavell, J. H. (1976). Metacognitive aspects of problem solving. (Ed: Resnick, L. B.) The nature of ıntelligence. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
- Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive- developmental inquiry. American Psychologist, 34(10), 906-911.
- Flavell, J. H., Miller, P. ve Miller, S. (2002). Cognitive development. Englewood Cliff, NJ: Prentice Hall.
- Gökbulut, Y. ve Akdağ, M. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalık ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkisi. TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic -, 11(9), 461- 474.
- Güss, C. D. ve Wiley, B. (2007). Metacognition of problem-solving strategies in Brazil, India, and the United States. Journal of Cognition and Culture, 7, 1–25.
- Hambleton, R. K. ve Patsula, L. (1999). Increasing the validity of adapted tests: Myths to be avoided and guidelines for improving test adaptation practices. Journal of Applied Testing Technology, 1(1), 1-30.
- Hambleton, R. K., Meranda P. F. ve Spielberger, C. D. (2005). Adapting educational and psychological tests for cross-cultural assesment. London: Lawrance Erlbaum Associates.
- Kana, F. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının üstbiliş fakındalık düzeyleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(17), 66-81.
- Karakelle, S. ve Saraç, S. (2010). Üstbiliş hakkında bir gözden geçirme: Üstbiliş çalışmaları mı yoksa üst bilişsel yaklaşım mı? Türk Psikoloji Yazıları, 13 (26), 45-60.
- Karakoç, Y. F. ve Dönmez, L. (2014). Ölçek geliştirme çalışmalarında temel ilkeler. Tıp Eğitimi Dünyası, 40, 39-49.
- Karaman, P., Şahin, Ç. ve Durukan, H. (2014). Üstbilişin öğrenme, öğretme ve ölçme-değerlendirme açısından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 187-201.
- Kızılkaya, G. ve Aşkar, P. (2009). Problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34(154), 82-92.
- Koç, I. ve Kuvaç, M. (2016). Reservice science teachers’ metacognitive awareness levels. Europen Journal of Education Studies, 2(3), 44-63.
- Köymen, S. Ü. (1990). Geleneksel yükseköğretim sistemi öğrencileri ile açıköğretim sistemi öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri açısından karşılaştırılması, Seminer-Psikoloji Dergisi, Özel Sayısı, 8, 785-797.
- Lai, R. E. (2011). Motivation: A literature review. Pearson research report. 1-43.https://images.pearsonassessments.com/images/tmrs/Metacognition_Literature_Review_ Final.pdf
- O`Neill, H. F. ve Abedi, J. (1996). Reliability and validity of a state metacognitive inventory: Potential for alternative assessment. The Journal of Educational Research , 89(4), 234-245.
- Özer, U. B. (2010). A path analytic model of procrastination: testing cognitive, affective, and behavioral components. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Özsoy, G. (2007). İlköğretim 5. sınıfta üstbiliş stratejileri öğretiminin problem çözme başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Özsoy, G. ve Günindi, Y. (2011). Okulöncesi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeyleri. İlköğretim Online, 10 (2), 430-440.
- Özsoy, G., Çakıroğlu, A., Kuruyer, G. H. ve Özsoy, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeylerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesi. 9. Ulusal sınıf öğretmenliği eğitimi sempozyumu, Elazığ, 2010,s.489-492.
- Paris, S. ve Winograd, P. (1990). Promoting metacognition and motivation of exceptional children. Remedial and Special Education, 6(11), 7-15.
- Schraw, G. (1998). Promoting general metacognitive awareness. Instructional Science,, 26(1-2), 113-125.
- Schraw, G. ve Moshman, D. (1995). Metacognitive theories. Educational Psychology Review, 7(4), 351-371.
- Schraw, G. ve Dennison, R. S. (1994). Assessing metacognitive awareness. Contemporary Educational Psychology, 19(4), 460-475.
- Schraw, G., Crippen, K. J. ve Hartley, K. (2006). Promoting self -regulation in science education: Metacognition as part of a broader perspective on learning. Research in Science Education, 36, 111-139.
- Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara:Anı yayıncılık.
- Sökmen, Y., Taş, Y., Yeşilyurt, S. ve Nalçacı, A. (2017). Adaptation of awareness of independent learning inventory (AILI) to Turkish: Validity and reliability study. İlköğretim Online, 16 (1), 114-128.
- Sperling, R. A., Howard , B. C., Miller, L. A. ve Murphy, C. (2002). Measures of children’s knowledge and regulation. Contemporary Educational Psychology, 27, 51-79.
- Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks.
- Thomas, D. C. ve Inkson, K. (2003). Cultural intelligence: People skills for global business. San Francisco, CA: Berrett-Koehler.
- Tosun, A. ve Irak, M. (2008). Üstbiliş ölçeği-30’un Türkçe uyarlaması, geçerliği, güvenirliği, kaygı ve obsesif-kompülsif belirtilerle ilişkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(1),67-80.
- Tüysüz, C., Karakuyu, Y. ve Bilgin, İ. (2008). Öğretmen adaylarının üst biliş düzeylerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(17), 147-158.
- Turan, S. (2009). Probleme dayalı öğrenmeye ilişkin tutumlar, öğrenme becerileri ve başarı arasındaki ilişkiler. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Tylor, E. S. (1958). Primitive culture. New York: Harper Torchbooks.
- Üredi, I. ve Erden, M. (2009). Öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının yordayıcısı olarak algılanan anne baba tutumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(4), 781-811.
- Veeman, M., Van Hout-Wolters, B. ve Afflerbach, P. (2006). Metacognition and learning: Conceptual and methodological considerations. Metacognition learning, 1(1), 5-14.
- Wang, M. C., Haertel, G. D. ve Walberg, H. J. (1990). What influences learning? A content analysis of review literature. Journal of Educational Research, 84(1), 30-43.
- Yenice, N. (2014). An analysis of science student teachers’ epistemological beliefs and metacognitive perceptions about the nature of science. Educational Sciences: Theory ve Practice, 15(6), 1623-1636.
- Yeşil, S. (2009). Kültürel farklılıkların yönetimi ve alternatif bir strateji: Kültürel zekâ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(16), 100-131.
- Yıldız, E., Akpınar, E., Tatar, N. ve Ergin, Ö. (2009). İlköğretim öğrencileri için geliştirilen biliş üstü ölçeğinin açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(3), 1573-1604.
- Yılmaz, V. ve Çelik, E. H. (2009). Lısrel ile yapısal eşitlik modellemesi I. Ankara:Pegem Akademi.
APA | FIRAT DURDUKOCA Ş, ARIBAŞ S (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. , 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
Chicago | FIRAT DURDUKOCA ŞULE,ARIBAŞ Sebahattin ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. (2019): 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
MLA | FIRAT DURDUKOCA ŞULE,ARIBAŞ Sebahattin ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. , 2019, ss.1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
AMA | FIRAT DURDUKOCA Ş,ARIBAŞ S ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. . 2019; 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
Vancouver | FIRAT DURDUKOCA Ş,ARIBAŞ S ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. . 2019; 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
IEEE | FIRAT DURDUKOCA Ş,ARIBAŞ S "ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ." , ss.1541 - 1557, 2019. 10.17755/esosder.474601 |
ISNAD | FIRAT DURDUKOCA, ŞULE - ARIBAŞ, Sebahattin. "ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ". (2019), 1541-1557. https://doi.org/10.17755/esosder.474601 |
APA | FIRAT DURDUKOCA Ş, ARIBAŞ S (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 18(72), 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
Chicago | FIRAT DURDUKOCA ŞULE,ARIBAŞ Sebahattin ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 18, no.72 (2019): 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
MLA | FIRAT DURDUKOCA ŞULE,ARIBAŞ Sebahattin ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.18, no.72, 2019, ss.1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
AMA | FIRAT DURDUKOCA Ş,ARIBAŞ S ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2019; 18(72): 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
Vancouver | FIRAT DURDUKOCA Ş,ARIBAŞ S ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2019; 18(72): 1541 - 1557. 10.17755/esosder.474601 |
IEEE | FIRAT DURDUKOCA Ş,ARIBAŞ S "ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 18, ss.1541 - 1557, 2019. 10.17755/esosder.474601 |
ISNAD | FIRAT DURDUKOCA, ŞULE - ARIBAŞ, Sebahattin. "ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK “ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK ÖLÇEĞİ”NİN GELİŞTİRİLMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 18/72 (2019), 1541-1557. https://doi.org/10.17755/esosder.474601 |