Yıl: 2003 Cilt: 3 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 381 - 400 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Öz:
Bu çalışmanın amacı Bolu ve Mardin de bulunan iki farklı okulun ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stilleri arasındaki farkın karşılaştırılması ve öğrenme stilleri ile başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Öğrencilerin öğrenme stilini belirlemek için Grasha tarafından geliştirilen öğrenme stili ölçeği ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine uygulanmıştır (N=240). Öğrencilerin performansları için Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal bilgiler ve Türkçe derslerinden 2002-2003 öğretim yılı birinci dönem karne notlarının ortalaması kullanılmıştır. Bulgular, iki okuldaki öğrencilerin, öğrenme stilleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ve yine yapılan (Pearson) korelasyon analizi sonuçları katılımcı öğrenme stili alt boyutu ile öğrencilerin başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki ( r=0,208, N=240, p<0,01) olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelime: öğrenme stilleri öğrenci başarısı akademik başarı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Andrews, J. A. (1981). Teaching format and student style: Their interactive effects on learning. Research in Higher Education, 14, 161-178.
  • Bilgin, I. & Bahar, M. (2002). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve Fen Bilgisi dersine karşı tutumları arasındaki ilişki. Ahant izzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 53-67.
  • Campbell, L., Campbell, B., & Dickinson, D. (1999). Teaching and learning through multiple intelligences. Needham Heights: Allyn & Bacon.
  • Collison, E. (2000). A survey of elementary students learning style preferences and academic success. Contemporary Education, 71, 42-49.
  • Cornett, E. C. (1993). What you shouU know about teaching and learning styles. Bloomington, IN: Phi Delta Kappa Educational Foundation,.
  • Curry, L. (1991). Patterns of learning style across selected medical specialties. Educational Psychology, 11,247 277.
  • Davis, B. G. (1993). Tools for teaching. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Dunn, R., & Dunn, K. (1993). Teaching secondary students through their individual learning styles. Boston: Allyn & Bacon.
  • Dunn, R., Dunn, K., & Price, G. E. (1987). Learning style inventory (LSI). Lawrence, KS: Price Systems.
  • Grasha, A. F. (1972). Observations on relating teaching goals to student response styles and classroom methods. American Psychologist, 27, 144-147.
  • Grasha, A. F. (1995a). The role of cognitive process in dispending errors: A conceptual analysis (ICT Technical Report 0395, 1-93). Cincinnati, OH: University of Cincinnati Institute for Consultation and Training.
  • Grasha, A. F. (1995b). Practical applications of psychology (4th ed.). New York: Harper-Collins.
  • Grasha, A. F. (1996). Teaching with style: A practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles, San Bernardino, CA: Alliance Publishers.
  • Fidan, N. & Erden, M. (1993). Eğitime giriş.. Ankara: Meteksan.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of style. ASSE Prism, 6 (4), 18-23.
  • Haar, J., Hall, G., Schoepp, P., & Smith, D. H. (2002). How Teachers teach to students with different learning styles. Clearing House, 75, 142-145.
  • Heath, S. B. (1983). Ways with words: Language, life and work in communities and classrooms. Cambridge, MA: Cambridge University Press.
  • Honey, P., & Mumford, A. (1986). The manual of learning styles. Maidenhead: Peter Honey.
  • Hunt, D. E. (1979). Learning style and students needs: Introduction to conceptual level. In student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Reston, VA: National Association of Secondary School
  • Jaworski, B. (1994). Investigating mathematics teaching: A constructivist enquiry. London-Washington: The Falmer Press.
  • Keefe, J. W. 1987. "Theory and practice. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Keefe, J. W. (1991). Learning style: Cognitive and thinking skills. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Kempa, R.F., &Diaz, M.M. (1990). Students' motivational traits and preferences for different instructional modes in science education. International Journal of Science Education, 12,205-216.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall
  • Mathews, D. B. (1996). An investigation of learning styles and perceived academic achievement for high school students. Clearing House, 69, 249-255.
  • McDermott, L. (1991). What we teach and what is learned- closing the gap. American Journal of Physics, 59, 301-315.
  • McKeachie, W. J. (1994). Teaching tips: Strategies, research, and theory for college and university teachers (9th ed.). Lexington, Mass: D. C. Heath and Company.
  • Orlich, D. C., Harder, R. J., Callahan, C. R., & Gibson, H. W. ( 1998). Teaching strategies. New York: Houghtion Mifflin Company.
  • Pask, G. (1976). Styles and strategies of learning. British Journal of Educational Psychology, 46, 128-148.
  • Phillips, D. C., & Soltis, J. F. (1998). Perspectives on learning. New York: Teachers College Press.
  • Riding, R.J., & Cheema, I. (1991). Cognitive styles: An overview and integration. Educational psychology, 11, 193-215.
  • Scarcella, R. (1990). Teaching language minority students in the multicultural classroom. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
  • Shulman, L. (1990). Aristotle had it right: On knowledge and pedagogy. (Occasional paper no.4). East Lansing, MI: The Holmes Group.
  • Smith, D., & Holliday, P. (1986). Learning style and academic achievement in fourth, fifth and sixth grade students. ERIC Document Reproduction Service No: ED 272527 (Clearinghouse No: TM860440).
  • Smith, S. M., & Woody, P. C. (2000). Interactive effect of multimedia instruction and learning styles. Teaching of Psychology, 27, 220-224.
  • Stewart, E. D. (1981). Learning Style among gifted and talented students: Instructional technique preferences. Exceptional Children, 48, 134-138.
  • Uzuntiryaki, E., Bilgin, L, & Geban, Ö. (2003, March). The effect of learning styles on high school students' achievement and attitudes in chemistry. Paper presented at An Annual Meeting of National Association Research in Science Teaching Symposium, Philadelphia, Pennsylvania.
  • Wasson, F. R. (1980) A comparative analysis of learning styles and personality characteristics of achieving and underachieving gifted elementary students. Dissertation Abstracts International, 41 (UMI No. 3993A. Principals.)
  • Woods, D. R. (1995):Teaehing and learning: What can research tell us? Journal of College Science Teaching, 25, 29-232.
  • Yaman, M. & Soran, H. (2002). Türkiye'de ortaöğretim kurumlarında biyoloji öğretmeninin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi .Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 229-237.
APA BİLGİN İ, DURMUŞ S (2003). Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. , 381 - 400.
Chicago BİLGİN İbrahim,DURMUŞ Soner Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. (2003): 381 - 400.
MLA BİLGİN İbrahim,DURMUŞ Soner Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. , 2003, ss.381 - 400.
AMA BİLGİN İ,DURMUŞ S Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. . 2003; 381 - 400.
Vancouver BİLGİN İ,DURMUŞ S Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. . 2003; 381 - 400.
IEEE BİLGİN İ,DURMUŞ S "Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma." , ss.381 - 400, 2003.
ISNAD BİLGİN, İbrahim - DURMUŞ, Soner. "Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma". (2003), 381-400.
APA BİLGİN İ, DURMUŞ S (2003). Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(2), 381 - 400.
Chicago BİLGİN İbrahim,DURMUŞ Soner Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 3, no.2 (2003): 381 - 400.
MLA BİLGİN İbrahim,DURMUŞ Soner Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.3, no.2, 2003, ss.381 - 400.
AMA BİLGİN İ,DURMUŞ S Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2003; 3(2): 381 - 400.
Vancouver BİLGİN İ,DURMUŞ S Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2003; 3(2): 381 - 400.
IEEE BİLGİN İ,DURMUŞ S "Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3, ss.381 - 400, 2003.
ISNAD BİLGİN, İbrahim - DURMUŞ, Soner. "Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 3/2 (2003), 381-400.