ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl: 2019 Cilt: 9 Sayı: 17 Sayfa Aralığı: 553 - 565 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29029/busbed.496655 İndeks Tarihi: 10-01-2020

ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarınınve görev yapan öğretim elemanlarının web 2.0 teknolojileri farkındalığı, kullanımsıklığı ve yeterliklerini incelemektir. Araştırma tarama modeli şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmaya bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 252öğretmen adayı ve görev yapan 41 öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmada verileraraştırmacı tarafından hazırlanan anket ile toplanmıştır. Araştırmada çıkan sonuçlara göre, öğretmen adaylarının çoğunluğunun sosyal ağ sitelerinden haberdaroldukları, bunları sık sık kullandıkları ve bu teknolojiler kullanma yeterliklerininyüksek olduğu bulunmuştur. Öğretim elemanlarının ise wiki hariç diğer web 2.0teknolojilerinden haberdar oldukları, bu teknolojileri ara sıra kullandıkları veözellikle sosyal ağ siteleri kullanma bakımından yeterli oldukları bulunmuştur.Araştırma sonuçlarına göre uygun öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

EXPLORING THE WEB 2.0 TECHNOLOGIES AWARENESS, USAGE FREQUENCIES AND COMPETENCIES OF PRESERVICE TEACHERS AND INSTRUCTORS

Öz:
The purpose of this study is to investigate the web 2.0 technologies awareness, usage frequency and competence of the preservice teachers and instructors studying in the faculty of education. The research was designed as a survey method. A total of 252 preservice teachers and 41 instructors from the faculty of education at a state university participated in the study. The data were collected through with the survey. The results showed that the majority of preservice teachers were aware of social networking sites, used them frequently and had high competency to use those technologies. It was found that the instructors were aware of the web 2.0 technologies except wiki. They used these technologies occasionally and they had high competency in terms of using social networking sites. Some implications were presented based on the results.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • AHMED, A. M., ALMUNIEM, A. A., & ALMABHOUH, A. A. (2016), The current use of Web 2.0 tools in university teaching from the perspective of faculty members at the college of education. International Journal of Instruction, 9(1), 179-194.
  • ALHASSAN, R. (2017), Exploring the relationship between Web 2.0 tools self-efficacy and teachers’ use of these tools in their teaching. Journal of Education and Learning, 6(4), 217-228.
  • BARAN, B., & ATA, F. (2013), Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojileri kullanma du-rumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları, Eğitim ve Bilim, 38(169), 192-208.
  • BARO, E. E., IDIODI, E. O., & ZACCHEAUS GODFREY, V. (2013), Awareness and use of Web 2.0 tools by librarians in university libraries in Nigeria, OCLC Systems & Services: International digital library perspectives, 29(3), 170-188.
  • BOWER, M., HEDBERG, J. G., & KUSWARA, A. (2010), A framework for Web 2.0 learning design, Educational Media International, 47(3), 177-198.
  • CHAFFEY, D. (2018), Global social media research summary 2018. https://www.smartinsights. com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/ adre-sinden 11 Aralık 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • CHAWINGA, W. D., & ZINN, S. (2016), Use of Web 2.0 by students in the Faculty of Infor-mation Science and Communications at Mzuzu University, Malawi, South African Journal of Information Management, 18(1), 1-12.
  • CORMODE, G., & KRISHNAMURTHY, B. (2008), Key differences between Web 1.0 and Web 2.0, First Monday, 13(6),
  • DAVISON, D., NAGUSZEWSKI, T., PIASTA, M., SILER, B., & WARE, L. J. (2013), Nursing faculty and use of Web 2.0, Journal of Nursing Education and Practice, 3(8), 13-17.
  • DIYAOLU, A. M., & RIFQAH, O. O. (2015), Investigating the educational use of Web 2.0 among undergraduates in Nigerian Private Universities. JLIS. 6(1), 69-97
  • DOHN, N. B. (2009), Web 2.0: Inherent tensions and evident challenges for education, Interna-tional journal of computer-supported collaborative learning, 4(3), 343-363.
  • FRANKLIN, T. AND VAN HARMELEN, M. (2007), Web 2.0 for content for learning and teaching in higher education, https://pdfs.semanticscholar.org/24ba/620460a6db0bd9284 aabf8e286be62ddb77f.pdf adresinden 18 Nisan 2018 tarihinde erişlmiştir.
  • IOANNOU, A., VASILIOU, C., & ZAPHIRIS, P. (2016), Problem-based learning in multimodal learning environments: Learners’ technology adoption experiences, Journal of Educational Computing Research, 54(7), 1022-1040.
  • JIMOYIANNIS, A., TSIOTAKIS, P., ROUSSINOS, D., & SIORENTA, A. (2013), Preparing teachers to integrate Web 2.0 in school practice: Toward a framework for Pedagogy 2.0. Aust-ralasian Journal of Educational Technology, 29(2),
  • KAPUCU, M. S., EREN, E., & AVCI, Z. Y. (2014), Investigation of pre-service science teac-hers’ opinions about using goanimate to create animated videos, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(4), 23-40.
  • PALAIGEORGIOU, G., & GRAMMATIKOPOULOU, A. (2016), Benefits, barriers and pre-requisites for Web 2.0 learning activities in the classroom: The view of Greek pioneer teachers, Interactive Technology and Smart Education, 13(1), 2-18.
  • RICHARDSON, W. (2009), Blogs, wikis, podcasts, and other powerful web tools for classrooms (2nd ed), Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • SAWANT, S. (2012), The study of the use of Web 2.0 tools in LIS education in India, Library Hi Tech News, 29(2), 11-15.
  • SOOMRO, K. A., ZAI, S. Y., & JAFRI, I. H. (2015), Competence and usage of Web 2.0 techno-logies by higher education faculty, Educational Media International, 52(4), 284-295.
  • ŞENDAG, S., EROL, O., SEZGİN, S., & DULKADİR, N. (2015), Preservice teachers’ criti-cal thinking dispositions and web 2.0 competencies, Contemporary Educational Techno-logy, 6(3), 172-187.
  • UZUNBOYLU, H., BİCEN, H., & ÇAVUŞ, N. (2011), The efficient virtual learning environ-ment: A case study of web 2.0 tools and Windows live spaces, Computers & Education, 56, 720–726.
APA Ünal E (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. , 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
Chicago Ünal Erhan ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. (2019): 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
MLA Ünal Erhan ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. , 2019, ss.553 - 565. 10.29029/busbed.496655
AMA Ünal E ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
Vancouver Ünal E ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
IEEE Ünal E "ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.553 - 565, 2019. 10.29029/busbed.496655
ISNAD Ünal, Erhan. "ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ". (2019), 553-565. https://doi.org/10.29029/busbed.496655
APA Ünal E (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
Chicago Ünal Erhan ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, no.17 (2019): 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
MLA Ünal Erhan ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.9, no.17, 2019, ss.553 - 565. 10.29029/busbed.496655
AMA Ünal E ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 9(17): 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
Vancouver Ünal E ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 9(17): 553 - 565. 10.29029/busbed.496655
IEEE Ünal E "ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ." Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, ss.553 - 565, 2019. 10.29029/busbed.496655
ISNAD Ünal, Erhan. "ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİ FARKINDALIKLARI, KULLANIM SIKLIKLARI VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/17 (2019), 553-565. https://doi.org/10.29029/busbed.496655