Yıl: 2019 Cilt: 9 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 1213 - 1231 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29029/busbed.562553 İndeks Tarihi: 10-01-2020

DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının Piaget, Freud,Kohlberg, Bruner ve Erikson’un gelişim düzeyleri/evreleri konularında dijitaloyun tasarlamalarının öğrenmelerine etkisini incelemektir. Nitel araştırmadesenlerinden biri olan özel durum yöntemi ile yürütülen bu çalışma, 2015-2016eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında bir devlet üniversitesinin eğitimfakültesinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümünün ikincisınıfında öğrenim gören 15 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanınverileri yansıma raporları ve gelişim evreleri testi ile toplanılmıştır. Yansımaraporlarından elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilirken, gelişimevreleri testinden elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarakWilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göreöğretmen adaylarında son test lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Yansımaraporlarından ise tasarlayarak öğrenme, kalıcılık ve gizil öğrenme gibi bazıönemli kodlar ortaya çıkmıştır. Böylece, öğretmen adaylarının tasarımsürecinde oyunu oluşturmak için verdikleri çabanın öğrenme sürecini olumluyönde etkilediği ve öğrenmede eğlenceli bir yol olduğu sonucuna varılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

THE EFFECT OF DIGITAL GAME DESIGN ON LEARNING

Öz:
The main purpose of this study is to examine the effect of digital game designs that about developmental stages of Piaget, Freud, Kohlberg, Bruner and Erikson on the learning on learning of prospective teachers. This study was case study, which is one of the qualitative research designs, was performed with 15 prospective teachers at the second grade of Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) department of faculty of education at a state university during the 2015-2016 spring term. Data of this study were collected using the developmental stages test (DST) and reflection reports. The data derived from reflection reports were analyzed through content analysis, while the data of DST was analyzed with the Wilcoxon signed rank test using SPSS program. According to the results of the analysis, a significant difference was found in the prospective teachers in favor of the post-test. Furthermore, significant codes such as learning through reflection reports by designing, designing rather than rote learning, permanent retention of knowledge and latent learning emerged. At the end this study, it was concluded that teacher candidates' efforts to create the game positively affected the learning process and it was a fun way to learn.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA Dönmez Usta N, TURAN GÜNTEPE E (2019). DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. , 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
Chicago Dönmez Usta Necla,TURAN GÜNTEPE EBRU DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. (2019): 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
MLA Dönmez Usta Necla,TURAN GÜNTEPE EBRU DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. , 2019, ss.1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
AMA Dönmez Usta N,TURAN GÜNTEPE E DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. . 2019; 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
Vancouver Dönmez Usta N,TURAN GÜNTEPE E DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. . 2019; 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
IEEE Dönmez Usta N,TURAN GÜNTEPE E "DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ." , ss.1213 - 1231, 2019. 10.29029/busbed.562553
ISNAD Dönmez Usta, Necla - TURAN GÜNTEPE, EBRU. "DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ". (2019), 1213-1231. https://doi.org/10.29029/busbed.562553
APA Dönmez Usta N, TURAN GÜNTEPE E (2019). DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
Chicago Dönmez Usta Necla,TURAN GÜNTEPE EBRU DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, no.18 (2019): 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
MLA Dönmez Usta Necla,TURAN GÜNTEPE EBRU DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.9, no.18, 2019, ss.1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
AMA Dönmez Usta N,TURAN GÜNTEPE E DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 9(18): 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
Vancouver Dönmez Usta N,TURAN GÜNTEPE E DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 9(18): 1213 - 1231. 10.29029/busbed.562553
IEEE Dönmez Usta N,TURAN GÜNTEPE E "DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ." Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, ss.1213 - 1231, 2019. 10.29029/busbed.562553
ISNAD Dönmez Usta, Necla - TURAN GÜNTEPE, EBRU. "DİJİTAL OYUN TASARLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/18 (2019), 1213-1231. https://doi.org/10.29029/busbed.562553