Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri

Yıl: 2018 Cilt: 5 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 424 - 432 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30910/turkjans.471208 İndeks Tarihi: 24-12-2019

Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri

Öz:
Merkezi sınava dayalı eğitim politikaları ve yoğun ders programları öğrencilerin zamanlarının büyük kısmını eğitim öğretim faaliyetlerine ayırmalarına neden olmaktadır. Öğrencilerin özgürce oyun oynayabilecekleri ve çeşitli rekreasyonel aktiviteler yapabileceği serbest zamanı oldukça sınırlı kalmaktadır. Araştırmada öğrencilerin zaman değerlendirme biçimleri, oyun ve serbest zamanları ile ilgili mekân ve aktivite tercihlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler Erzurum ili Palandöken İlçesinde bulunan Kayak Yolu Çimento Müstahsilleri İşveren Sendikası Ortaokulu’nda eğitim gören 282 öğrenci ile yüz yüze yapılan anket çalışmasından elde edilmiştir. Elde edilen veriler öğrencilerin %59’unun serbest zamanlarını dış (açık) mekânlarda geçirmeyi tercih ettikleri, açık alanda öğrencilerin sportif aktiviteleri (%43.6), kapalı alanda ise aile ve arkadaşları ile zaman geçirmeyi (%29) en fazla tercih ettikleri görülmüştür. Cinsiyete göre açık ve kapalı mekan rekreasyon tercihlerinde farklılıkların olduğu, erkek öğrencilerin fiziksel aktiviteye dayalı aktif rekreasyonu, kız öğrencilerin ise az hareketli yaşam tarzına uygun pasif rekreasyonu daha fazla tercih ettikleri belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda cinsiyete göre tercihler göz önünde bulundurularak öğrencilerin serbest zamanlarını etkin ve verimli geçirecek şekilde fiziki planlamaların yapılması gerekliliği vurgulanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Secondary School Students’ Choices of Free Time Activities and Recreational Tendencies Based on Place

Öz:
Educational policies based on central examination and intensive academic programs cause students to spend most of their time on education. The amount of their free time when they can play games freely and do various recreational activities is limited. This study aims to investigate students’ ways of spending their time and their choices of place and activity with respect to playing and free time. The data for this research, using the scanning method, was received from a face-to-face survey on 282 students in Kayak Yolu Çimento Müstahsilleri İşveren Sendikası Secondary School, located in Palandöken, Erzurum. The data shows that 59% of the students prefer to spend their free time outdoors, and while they tend to do sport activities outdoors (43.6%), they are more likely to spend time with their families and friends indoors (29%). It has also been determined that recreational choices are different for outdoor and indoor places; male students prefer active recreation based on physical activities, and female students prefer passive recreation based on their less active lifestyle. In accordance with these results, it has been emphasized that schools must be physically planned to provide students with enough opportunities for spending their free time efficiently, taking their choices based on gender into consideration.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA VURAL H, Yılmaz S (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. , 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
Chicago VURAL HÜCCET,Yılmaz Sevgi Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. (2018): 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
MLA VURAL HÜCCET,Yılmaz Sevgi Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. , 2018, ss.424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
AMA VURAL H,Yılmaz S Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. . 2018; 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
Vancouver VURAL H,Yılmaz S Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. . 2018; 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
IEEE VURAL H,Yılmaz S "Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri." , ss.424 - 432, 2018. 10.30910/turkjans.471208
ISNAD VURAL, HÜCCET - Yılmaz, Sevgi. "Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri". (2018), 424-432. https://doi.org/10.30910/turkjans.471208
APA VURAL H, Yılmaz S (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, 5(4), 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
Chicago VURAL HÜCCET,Yılmaz Sevgi Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi 5, no.4 (2018): 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
MLA VURAL HÜCCET,Yılmaz Sevgi Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, vol.5, no.4, 2018, ss.424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
AMA VURAL H,Yılmaz S Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi. 2018; 5(4): 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
Vancouver VURAL H,Yılmaz S Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi. 2018; 5(4): 424 - 432. 10.30910/turkjans.471208
IEEE VURAL H,Yılmaz S "Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri." Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, 5, ss.424 - 432, 2018. 10.30910/turkjans.471208
ISNAD VURAL, HÜCCET - Yılmaz, Sevgi. "Ortaokul Öğrencilerinin Mekâna Bağlı Serbest Zaman Aktivite Tercihleri ve Rekreasyonel Eğilimleri". Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi 5/4 (2018), 424-432. https://doi.org/10.30910/turkjans.471208