Yıl: 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 396 - 430 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18039/ajesi.577246 İndeks Tarihi: 24-12-2019

Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?

Öz:
Müzeler, günümüzde eğitimin bir parçası haline gelen ve birinci elden deneyim sağlayankurumlardır. Müzelerde nesneler ile etkileşime giren birey, yaparak yaşayarak öğrenme sürecinekatılmaktadır. Avrupa, ve Amerika’daki gelişmiş ülkelerde okul öncesi dönemden itibarenmüzelerden yararlanılmaya başlanmaktadır. Bireylerin müze kültürünü küçük yaşlardakazanabilmesi ve yetişkinlikte müze tüketicisi olabilmeleri için; bireyler müzeler ile okul öncesidönemde tanıştırılmalıdır. Bunun için de okul öncesi dönemde müze eğitiminin önemini bilen vemüzelerden eğitim amaçlı yararlanabilen öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanınamacı okul öncesi öğretmenlerinin müze ile eğitime ilişkin görüş ve deneyimlerini ortayakoymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Olgubilimçalışmalarında, bireylerin bir olgu ile ilgili yaşadıkları deneyimlere odaklanılmaktadır. Olgubilimile desenlenen araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ilebelirlenmiştir. Bu kapsamda Küçükçekmece ilçesinde, çalıştığı kurum farklı sosyoekonomikdüzeyde bulunan ve bağımsız anaokulları, ilkokullarda görev yapan altı öğretmen ile görüşmegerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından oluşturulan yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde olgubilim yöntemine ilişkinanaliz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okulun bulunduğu sosyoekonomik düzey farketmeksizin araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin müzelerden gezi amaçlı yararlandıkları ortayaçıkmıştır. Okulu düşük sosyoekonomik bir çevrede bulunan öğretmenlerin müzelere ilişkin bilgive farkındalık düzeyinin daha az olduğu ve eğitimde müzelerden daha az yararlandıklarıbelirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Education with the museum in pre-school period: What do the teachers know? What does it do?

Öz:
Museums are institutions that have become part of education today and provide first-hand experience. The individuals who interact with objects in museums participate in the learning process by living. In the developed countries in Europe and America, museums are being used from preschool period. In order for individuals to gain museum culture at a young age and to become a museum consumer in adulthood; individuals should be introduced in the preschool with museums. For this, there is a need for teachers who know the importance of museum education and benefit from museums for educational purposes in pre-school period. The aim of this study is to reveal the opinions and experiences of preschool teachers about education and museum. In this research, phenomenology is used. Case studies focus on the experiences of individuals related to a case. The participants of the research designed with phenomenology were determined by criterion sampling from purposeful sampling methods. In this context, the institution in Küçükçekmece was held with six teachers working in different kindergartens and elementary schools. The semistructured interview form developed by the researcher was used to collect the data. In the analysis of the data, the phenomenology analysis was used. As a result of the research, it was revealed that all teachers who participated in the research benefited from the museums for sightseeing purposes, regardless of the socioeconomic level of the school’s enviroment. It was determined that the teachers in the school with low socioeconomic environment had less knowledge and awareness about museums and they benefited less from the museums.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZEREN M, YILDIRIM A (2019). Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. , 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
Chicago ÖZEREN Merve,YILDIRIM ASLI Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. (2019): 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
MLA ÖZEREN Merve,YILDIRIM ASLI Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. , 2019, ss.396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
AMA ÖZEREN M,YILDIRIM A Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. . 2019; 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
Vancouver ÖZEREN M,YILDIRIM A Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. . 2019; 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
IEEE ÖZEREN M,YILDIRIM A "Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?." , ss.396 - 430, 2019. 10.18039/ajesi.577246
ISNAD ÖZEREN, Merve - YILDIRIM, ASLI. "Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?". (2019), 396-430. https://doi.org/10.18039/ajesi.577246
APA ÖZEREN M, YILDIRIM A (2019). Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. Anadolu Journal of Educational Sciences International , 9(2), 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
Chicago ÖZEREN Merve,YILDIRIM ASLI Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9, no.2 (2019): 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
MLA ÖZEREN Merve,YILDIRIM ASLI Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. Anadolu Journal of Educational Sciences International , vol.9, no.2, 2019, ss.396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
AMA ÖZEREN M,YILDIRIM A Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. Anadolu Journal of Educational Sciences International . 2019; 9(2): 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
Vancouver ÖZEREN M,YILDIRIM A Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?. Anadolu Journal of Educational Sciences International . 2019; 9(2): 396 - 430. 10.18039/ajesi.577246
IEEE ÖZEREN M,YILDIRIM A "Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?." Anadolu Journal of Educational Sciences International , 9, ss.396 - 430, 2019. 10.18039/ajesi.577246
ISNAD ÖZEREN, Merve - YILDIRIM, ASLI. "Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?". Anadolu Journal of Educational Sciences International 9/2 (2019), 396-430. https://doi.org/10.18039/ajesi.577246