Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma
Yıl: 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 3 - 19 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21325/jotags.2018.171 İndeks Tarihi: 24-10-2019
Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma
Öz: Uluslararası Yavaş Hareketi’nden doğan Yavaş Yemek felsefesi, yerel üreticinin korunması ve geleneksel lezzetlerin sürdürülmesi için uluslararası bir ağı içermektedir. Yavaş Yemek felsefesi kapsamında ortaya çıkan Yeryüzü Pazarları ise Yavaş Yemek prensiplerini benimsemiş, üretici ile tüketicileri bir araya getiren toplumsal buluşma alanları olarak karşımıza çıkmaktadır. Buna ek olarak Yeryüzü Pazarları destinasyonların tanıtımına, ekonomik gelişimine ve sürdürülebilir turizm adına katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı Şile Yeryüzü Pazarı ziyaretçilerinin memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesidir. Şile örneğinin seçilmesindeki en önemli etken İstanbul’un ilk, Türkiye’nin üçüncü yeryüzü pazarına sahip olmasıdır. Araştırmada nicel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çalışma kapsamında 402 ziyaretçiden veriler toplanmış, elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre Şile Yeryüzü Pazarı ziyaretçilerinin ürünlerin niteliklerinden, pazarın fiziki yeterliliğinden ve personelden genel olarak memnun oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarının yeryüzü pazarları kapsamında literatüre, destinasyonların pazarlanması ve yönetiminden sorumlu olan (valilikler, belediyeler, turizm işletmeleri vb.) kurum ve kuruluşlara yol gösterici olacaktır.
Anahtar Kelime: Konular:
Slow Food: A Research on The Evaluation of Satisfaction Levels of Şile Earth Market’s Visitors
Öz: The Slow Food philosophy that emerged from the International Slow Movement contains an international network for the preservation of local producers and the maintenance of traditional flavors. The Earth Markets that emerged as part of the Slow Food philosophy are confronted as social meeting spaces that have adopted the principles of slow food and bring together producers and consumers. In addition, the Earth Markets contribute to the promotion of destinations, economic development and sustainable tourism. The aim of this research is to evaluate the level of satisfaction of visitors to Şile Earth Market. The most important factor in the selection of Şile destination is İstanbul's first market, Turkey's third market. Quantitative research methods were used in the research. Questionnaire was used as data collection tool. Data collected from 402 visitors related to the study and the obtained data were analyzed with SPSS 22.0 package program. Descriptive statistics were used in the evaluation of the data. According to the results of the analysis, it has been found that Şile Earth Market visitors is generally satisfied with the characteristics of the products, the physical sufficiency of the market and the personnel overall. It can be suggested that the results of the research will guide the institutions and organizations responsible for the marketing and management of destinations within the scope of the earth markets (governorships, municipalities, tourism enterprises, etc.) and literature.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Alpar, R. (2011). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler. Ankara: Detay.
- Aydemir, B. ve Özdemir, S.S. (2014). Yerel Yiyecek-İçecek Girişimcilerinin Yavaş Yemek Hareketi Açısından Değerlendirilmesi. Aydın Yenipazar Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 19 (2), 323-336.
- Bilgin, M.G. (2013). Türkiye’nin Sakin Şehirlerinde Permakültürel Koruma, Planlama, Yönetim Ve Eğitim Pratikleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29/2013, 46-59.
- Bucak, T. ve Turan, Ö. (2016). Bölge Turizmine Yeni Akımların Etkisi: Gökçeada Yavaş Yemek Örneği. Journal of Yaşar University, 11 /43, 211-219.
- Cittaslow Türkiye. (t.y.). 26 Temmuz 2017 tarihinde http://cittaslowturkiye.org/#cittaslow adresinden erişildi.
- Çelik, S. ve Sandıkçı, M. (2015). Türkiye’de Kentler İçin Turizm Destinasyonu Değer Kıstaslarının Belirlenmesi ve Destinasyon İmajı. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(4), 45-57.
- Eşitti, B. ve Harputluoğlu, D.D.(2015). Citta Slow Şehirlerde Yerel Halkın Earth Markete Yaklaşımı: Gökçeada Destinasyonu Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3 (1), 64-71.
- Forth Şile Seed Exchange Festival. (29 Kasım 2016). 26 Temmuz 2017 tarihinde https://www.slowfood.com/fourth-sile-seed-exchange-festival/ adresinden erişildi.
- Güllüce, A. (2016). Doğal Ürün Üretimi ve Tüketimi Hakkında Şile Yeryüzü Pazarı SWOT Analizi. Tezsiz Yüksek Lisans Programı Bitirme Projesi, T.C. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı İşletme Yönetimi, İstanbul.
- Günerhan, S.A.; Erdem, Ü. ve Günerhan, H. (2010). Çevre ve Enerji Açısından Yavaş Şehir Hareketinin Gelişimi, 06 Haziran 2017 tarihinde https://www.mmo.org.tr/sites/default/files/92ea5eb97cbf51f_ek.pdf adresinden erişildi.
- Güven, E. (2011). Yavaş Güzeldir: Yavaş Yemekten Yavaş Medyaya Hızlı Tüketime Dair Bir Çözüm Önerisi. Selçuk İletişim Dergisi, 7 (1), 113-121.
- International Network of Cities Where Living is Good. (t.y.). 19 Haziran 2017 tarihinde http://www.cittaslow.org/ adresinden erişildi.
- İndigo. (t.y.). 19 Temmuz 2017 tarihinde https://indigodergisi.com/2016/02/istanbulun-ilk-yeryuzu-pazari-sile/ adresinden erişildi.
- Kozak, M. (2014). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Ankara: Detay.
- Mutdoğan, D. (2010). Seferihisar Örneğinde Sakin Şehir Hareketi. Green Age Symposium, Mimar Sinan Fine Arts University, Faculty of Architecture 6-8 December 2010, İstanbul, Türkiye, 1-10.
- Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar. Ankara: Seçkin.
- Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Ankara: Detay.
- Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Ankara: Detay.
- Rules Governing Earth Markets. (t.y.). 17 Temmuz 2017 tarihinde http://www.earthmarkets.net/filemanager/official_documents/Market_rules.pdf adresinden erişildi.
- Slow Food; Biyoçeşitliliği Korumak. (t.y.). 21 Haziran 2017 tarihinde https://www.slowfood.com/wp-content/uploads/2016/04/02_Biyoc%cc%a7es%cc%a7itlilig%cc%86i-Korumak.pdf adresinden erişildi.
- Slow Food: The History of an Idea. (t.y.). 15 Temmuz 2017 tarihinde http://www.slowfood.com/about-us/our-history/ adresinden erişildi.
- Şahin, İ. ve Kutlu, S.Z. (2014). Cittaslow: Sürdürülebilir Kalkınma Ekseninde Bir Değerlendirme. Journal of Gastronomy Studies, 2(1), 55-63.
- Şile Yeryüzü Pazarı İtalya’da Tanıtılıyor. (t.y.). 26 Temmuz 2017 tarihinde http://www.sile.bel.tr/Page/Detail/16968 adresinden erişildi.
- TDK. (t.y.). 21 Temmuz 2017 tarihinde www.tdk.gov.tr adresinden erişildi.
- Temir, Ş.R.(2010). Geçmişten Günümüze Şile ve Şile Bezi/ Şile and Şile Cloth From Past To Present (Angela Roome, Çev.). Ankara: T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphane ve Yayımlar Genel Müdürlüğü Yayını.
- Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi. Ankara: Detay.
- Ural, A. ve Kılıç, İ.(2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay.
- Ünal, M. ve Zavalsız, Y.S. (2016). Küreselleşme Karşıtı Bir Hareket: Yavaş Hareketi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 889-912.
- What is an Earth Market?. (t.y.). 18 Temmuz 2017 tarihinde http://www.earthmarkets.net/pagine/eng/pagina.lasso?-id_pg=4 adresinden erişildi.
- Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay.
- Yılmaz, Ö.D. (2014). Sürdürülebilir Turizm ve Destinasyon Yönetimi. Metin Kozak (Ed.), Sürdürülebilir Turizm-Kavramlar ve Uygulamalar içinde, (ss. 279). Ankara: Detay.
- Yurtseven, H.R.; Kaya, O. ve Harman, S. (2010). Yavaş Hareketi. Ankara: Detay.
- Yüksek, G. (2014). Turizm Destinasyonları. Ankara: Detay.
APA | BAŞARANGİL İ, tokatlı c (2018). Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. , 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
Chicago | BAŞARANGİL İLKE,tokatlı cemre Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. (2018): 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
MLA | BAŞARANGİL İLKE,tokatlı cemre Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. , 2018, ss.3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
AMA | BAŞARANGİL İ,tokatlı c Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. . 2018; 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
Vancouver | BAŞARANGİL İ,tokatlı c Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. . 2018; 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
IEEE | BAŞARANGİL İ,tokatlı c "Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma." , ss.3 - 19, 2018. 10.21325/jotags.2018.171 |
ISNAD | BAŞARANGİL, İLKE - tokatlı, cemre. "Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma". (2018), 3-19. https://doi.org/10.21325/jotags.2018.171 |
APA | BAŞARANGİL İ, tokatlı c (2018). Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(1), 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
Chicago | BAŞARANGİL İLKE,tokatlı cemre Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6, no.1 (2018): 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
MLA | BAŞARANGİL İLKE,tokatlı cemre Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, vol.6, no.1, 2018, ss.3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
AMA | BAŞARANGİL İ,tokatlı c Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2018; 6(1): 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
Vancouver | BAŞARANGİL İ,tokatlı c Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2018; 6(1): 3 - 19. 10.21325/jotags.2018.171 |
IEEE | BAŞARANGİL İ,tokatlı c "Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma." Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6, ss.3 - 19, 2018. 10.21325/jotags.2018.171 |
ISNAD | BAŞARANGİL, İLKE - tokatlı, cemre. "Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma". Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6/1 (2018), 3-19. https://doi.org/10.21325/jotags.2018.171 |