Yıl: 2018 Cilt: 9 Sayı: 34 Sayfa Aralığı: 2254 - 2288 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 01-11-2019

A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM

Öz:
The purpose of this research is to present the problems in Turkish education system from theperspectives of the educators involved within. The research is a phenomenological study. Thestudy group is composed of 41 participants including teachers, school principals, deputyprincipals, educational inspectors and branch directors who study at Gaziantep University’sEducational Administration, Supervision, Planning and Economics non-thesis master’s program.The data was collected via “Form of Thematic Problems” and analyzed with the content analysismethod. The research set forth the problems related to teachers, students, administrators,parents, physical substructure, financing and curriculum which represent the inputs of Turkisheducation system. The participants reported deficiencies and problems regarding each of thesecomponents. Analysis of data point to main problems with regard to teacher qualification,teacher professional development, job assignment and financial difficulties, working conditions;intense exam pressure, student discipline problems; socioeconomic level of families; assignmentand training of administrators, management skills of administrators; school-parent relationships,parental involvement; the physical location, architectural structure and elements of schoolbuildings; school budget, ignorance of regional differences regarding curricula documents,content-related issues, and teachers’ familiarity of the programs. The study discusses theeducational implications of the findings and suggests certain solutions to reported difficulties.
Anahtar Kelime:

Konular: Arkeoloji Tarih Coğrafya Müzik Sosyoloji Felsefe Hukuk Sanat Dil ve Dil Bilim

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GÜNCEL SORUNLARININ İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Türk eğitim sisteminin sorunlarını eğitim sistemine dahil olan eğitimcilerin bakış açısıyla ortaya koymaktır. Araştırma, olgubilimsel bir araştırmadır. Çalışma grubunu Gaziantep Üniversitesi Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi tezsiz yüksek lisans programında öğrenim gören öğretmen, okul müdürü, müdür yardımcısı, maarif müfettişi ve şube müdürlerinden oluşan 41 kişi oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Tematik Sorunlar Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada Türk eğitim sisteminin girdileri olan öğretmen, öğrenci, yönetici, veli, fiziksel altyapı, finansman ve öğretim programı ile ilgili sorunlar ortaya konmuştur. Buna göre Türk eğitim sisteminde nitelikli öğretmen yetiştirilemediği, öğretmenlerin mesleki gelişimini sürdüremediği, atama sorunlarının olduğu ve maddi sıkıntılar yaşandığı, okullardaki çalışma koşullarının elverişsiz olduğu; öğrencilerin yoğun şekilde sınav stresi yaşadığı, disiplin sorunlarının olduğu, ailelerin sosyo ekonomik düzeyinin düşük olduğu; yönetici atama ve yetiştirme sorunlarının yaşandığı, yöneticilerin yönetim becerisinin yetersiz olduğu; okul-veli iletişiminde sorunlar yaşandığı ve velilerin ilgisiz olduğu; okul binalarının fiziki mekân ve unsurlarının öğrenci gelişim seviyesine uygun olmadığı, binaların mimari yapısının elverişsiz olduğu; eğitime ayrılan bütçenin yetersiz olduğu; eğitim programlarının bölgesel farklılıklar dikkate alınarak hazırlanmadığı, içerik sorunlarının görüldüğü, öğretmenlerin programı yeterince tanımadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle Türk eğitim sisteminin sorunlarının çözümüne yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Arkeoloji Tarih Coğrafya Müzik Sosyoloji Felsefe Hukuk Sanat Dil ve Dil Bilim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KESER OZMANTAR Z, AKTAŞ H (2018). A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. , 2254 - 2288.
Chicago KESER OZMANTAR ZEHRA,AKTAŞ Halil İbrahim A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. (2018): 2254 - 2288.
MLA KESER OZMANTAR ZEHRA,AKTAŞ Halil İbrahim A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. , 2018, ss.2254 - 2288.
AMA KESER OZMANTAR Z,AKTAŞ H A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. . 2018; 2254 - 2288.
Vancouver KESER OZMANTAR Z,AKTAŞ H A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. . 2018; 2254 - 2288.
IEEE KESER OZMANTAR Z,AKTAŞ H "A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM." , ss.2254 - 2288, 2018.
ISNAD KESER OZMANTAR, ZEHRA - AKTAŞ, Halil İbrahim. "A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM". (2018), 2254-2288.
APA KESER OZMANTAR Z, AKTAŞ H (2018). A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 9(34), 2254 - 2288.
Chicago KESER OZMANTAR ZEHRA,AKTAŞ Halil İbrahim A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 9, no.34 (2018): 2254 - 2288.
MLA KESER OZMANTAR ZEHRA,AKTAŞ Halil İbrahim A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol.9, no.34, 2018, ss.2254 - 2288.
AMA KESER OZMANTAR Z,AKTAŞ H A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 9(34): 2254 - 2288.
Vancouver KESER OZMANTAR Z,AKTAŞ H A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 9(34): 2254 - 2288.
IEEE KESER OZMANTAR Z,AKTAŞ H "A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM." Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 9, ss.2254 - 2288, 2018.
ISNAD KESER OZMANTAR, ZEHRA - AKTAŞ, Halil İbrahim. "A REVIEW OF CURRENT PROBLEMS IN TURKISH EDUCATION SYSTEM". Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 9/34 (2018), 2254-2288.