Yıl: 2018 Cilt: 9 Sayı: 33 Sayfa Aralığı: 1706 - 1729 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 31-10-2019

THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS

Öz:
Within the scope of the study, the "Love, Respect and Tolerance" values in the Social StudiesCurriculum were examined in the national print media news. Qualitative content analysis methodwas used in the study. The survey is limited to news that corresponds to the value of fournational newspapers (Hürriyet, Posta, Sabah, Habertürk) published in 2013 that reflect the valueof Love, Respect and Tolerance. News that was taken in the scope of the research was obtainedfrom the media follow-up center. The provided news was classified and evaluated according tothe prepared "Newspaper News Evaluation Form" (news content, location, number of newsitems corresponding to "Love, Respect and Tolerance" values). The data obtained as a result ofanalysis and evaluation were transformed into charts and graphs, the charts and graphs wereinterpreted. Despite the fact that the news corresponding to the value of "Love, Respect andTolerance" as a result of the analyzes and evaluations made is seem sufficient in numerical sense,it has been determined as a lack that these news are often given in the internal pages of thenewspapers. It is thought that giving news from the first pages that will be a good example topeople that people can draw their attention will contribute positively to the development ofindividuals.
Anahtar Kelime:

Konular: Arkeoloji Tarih Coğrafya Müzik Sosyoloji Felsefe Hukuk Sanat Dil ve Dil Bilim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arslan, Z. Ş. and Yaşar F. T. (2007). Değerlerimiz ve Günlük Hayat. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (1), 8-11.
  • Banar, S. (2006). Türkiye’de Haber Verme İşlevinin Kişilik Hakları ve Etik Yaklaşımla Değerlendirilmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 125-138
  • Başer, D. (2009). Yazılı Basının Toplumsal Cinsiyete Yönelik Tutumlarının Sosyal Sorumluluk Bağlamında Değerlendirilmesi. Medya ve Etik Sempozyumu. Mustafa Yağbasan (Ed.), Etik ve Sosyal Sorumluluk Oturumu, Elazığ.
  • Baydar, P. (2009). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında Belirlenen Değerlerin Kazanım Düzeyleri ve Bu Süreçte Yaşanılan Sorunların Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Bozkurt, V. (2011). Değişen Dünyada Sosyoloji. Bursa: Ekin Yayınları
  • Candikmen, M. (2014). 2011 Genel Seçimlerinde Ak Parti Ve Chp Ait Miting Haberlerinin Yazılı Basında Sunumu. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ceylan, Y. (2012). Toplumsal Değerler ve Medya Etiği. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 45-58, Diyarbakır.
  • Davey, L. (1991). The Application of Case Study Evaluations. (Çev. Tuba Gökçek). Practical Assessment, Research & Evaluation
  • Demiray, A. (2014). Gazete Haberlerinde Kadına Yönelik Şiddetin Temsil Biçimleri Ve Ataerkil İdeoloji (Cumhuriyet, Zaman, Hürriyet, Posta Gazeteleri Örneklemi). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Douglass, H. N. (2001). Saygı ve sorumluluk eğitiminde yeni yaklaşımlar. (Çev. Ö. Yurttutan ve Y. Özen). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gökçe, B. (2006). Toplumsal bilimlerde araştırma. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Gömleksiz, N. (2007). Lise Öğrencilerinin Toplumsal Değerlere İlişkin Tutumları: Elazığ İli Örneği. Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 727-741). İstanbul: Dem Yayıncılık.
  • Gözübüyük, M. (2002). Türkiye’de demokrasi ve hoşgörü kültür ve eğitiminin yaygınlaştırılmasında sivil toplum kuruluşlarının yeri ve önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Karaca, Y., Pekyaman, A. and Güney, H. (2007). Ebeveynlerin Televizyon Reklam İçeriklerinin Çocuklar Üzerindeki Etkilerini Etik Açıdan Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, IX(2), 233-249.
  • Karaçor, S. (2000). Toplumsal Değişme ve Reklam. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları.
  • Karagöz, K. (2009). Sağlık Haberlerinin Risk Algısı Oluşturma Bağlamında Etik Açıdan Değerlendirilmesi. Medya ve Etik Sempozyumu. Mustafa Yağbasan (Ed.), Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik Oturumu, Elazığ.
  • Karatekin, K. and Sönmez Ö. F. (2014). Çevresel Değerler ve Eğitimi. Refik Turan ve Kadir Ulusoy (Ed.) Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi (115-140). Ankara: Pegem Akademi
  • Latifoğlu, N. (2013). Çocuklara Mahsus Gazetede Değerler Eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • MEB. (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1984). Qualitative Data Analysis: A Source Book of New Methods. London: SAGE Publications.
  • Önal, H. İ. (2007). Medya Okuryazarlığı: Kütüphanelerde Yeni Çalışma Alanı, Türk Kütüphaneciliği, 21(3), s. 335- 359 Online: http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/99/97
  • Önger, S. (2013). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Hoşgörü – Eskişehir Odunpazarı İlçesi Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tutum ve Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Özer, Ö. and Sinav, A. (2009). Sabah ve Vatan Gazeteleri Örneğinde, Adliye Haberlerinde Etik Kurallara Uyulup Uyulmadığına İlişkin Bir Araştırma. Medya ve Etik Sempozyumu. Mustafa Yağbasan (Ed.), Etik ve Sosyal Sorumluluk Oturumu, Elazığ.
  • Özmen, F (1999). Etkili Eğitimin Gerçekleştirilmesinde Duyuşsal Alanın Önemi-Sevgi Eğitimi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1). Elazığ
  • Pighin, G. (2005). Çocuklara Değer Aktarımı, 1. baskı, İlya Yayınevi, İzmir.
  • Salihoğlu, S. (2007). 2006 Yılında Türkiye’de Üç Yazılı Basın Organında Yer Alan “Çocuk Haberleri”nin İçerik Analizi Yöntemi ile Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Adli Tıp Enstitüsü, İstanbul.
  • Türe, H. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Hoşgörü Algısı ve Hoşgörü Eğitimine Bakışı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • Türk Dil Kurumu. (2018). Büyük Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index
  • Yarar Kaptan, S. (2015). İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Hoşgörü Değerinin Karma Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Etkinliklerle Öğretimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yazıcı, K. (2014). Medya ve Değerler. Refik Turan ve Kadir Ulusoy (Ed.) Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi (s. 141- 189). Ankara: Pegem Akademi
  • Yeşilyurt, E. and Kurt, K. (2012). Değerleri Kazandırmasındaki Etkililik Açısından Resmi ve Örtük Program İle Okul Dışı Etmenlerin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 7(4), 3253-3272.
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA ÖNLEN M, SONMEZ O (2018). THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. , 1706 - 1729.
Chicago ÖNLEN Maksut,SONMEZ OMER FARUK THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. (2018): 1706 - 1729.
MLA ÖNLEN Maksut,SONMEZ OMER FARUK THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. , 2018, ss.1706 - 1729.
AMA ÖNLEN M,SONMEZ O THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. . 2018; 1706 - 1729.
Vancouver ÖNLEN M,SONMEZ O THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. . 2018; 1706 - 1729.
IEEE ÖNLEN M,SONMEZ O "THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS." , ss.1706 - 1729, 2018.
ISNAD ÖNLEN, Maksut - SONMEZ, OMER FARUK. "THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS". (2018), 1706-1729.
APA ÖNLEN M, SONMEZ O (2018). THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 1706 - 1729.
Chicago ÖNLEN Maksut,SONMEZ OMER FARUK THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 9, no.33 (2018): 1706 - 1729.
MLA ÖNLEN Maksut,SONMEZ OMER FARUK THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol.9, no.33, 2018, ss.1706 - 1729.
AMA ÖNLEN M,SONMEZ O THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 9(33): 1706 - 1729.
Vancouver ÖNLEN M,SONMEZ O THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 9(33): 1706 - 1729.
IEEE ÖNLEN M,SONMEZ O "THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS." Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 9, ss.1706 - 1729, 2018.
ISNAD ÖNLEN, Maksut - SONMEZ, OMER FARUK. "THE REFLECTIONS OF LOVE RESPECT AND TOLERANCE VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM TO NATIONAL NEWSPAPERS". Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 9/33 (2018), 1706-1729.