Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 563 - 594 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.2019.20.02.003 İndeks Tarihi: 11-11-2019
Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
Öz: Müzik eğitimi psikomotor becerilerin yoğunlukta olduğu bilişsel ve duyuşsal alanları da kapsayan eğitiminönemli alanlarından biridir. Müzik eğitimini meslek olan seçen bireylerin gereken bilgi ve beceri donanıma sahipolmaları mesleki başarılarını doğrudan etkilemekle birlikte duyuşsal alan özelliklerinden biri olan tutum dakişinin kendisini geliştirmede, üretken olmasında, kendisini yenileyebilmede, mesleğini severek yapmasında vebuna bağlı olarak yaratıcı olmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı GSF müzik bölümüöğrencilerinden pedagojik formasyon eğitimi almış olan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarınıbelirlemek ve bu tutumları farklı değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Malatya İnönü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli ve Kırıkkale Üniversitelerinde öğrenimgören GSF müzik bölümü son sınıf 150 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında Üstüner’in(2006) geliştirdiği “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile çalışma kapsamında öğrencilerindemografik özelliklerini almak üzere form kullanılmıştır. 5’li likert tipindeki ölçek tek boyutludur. Ölçeğin içgüvenirlik katsayısı .93’tür. Çalışma sonucunda öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarınınortalama puanları öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, üniversite,cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
The Attitudes of Fine Arts Faculty Music Department Students Towards the Teaching Profession
Öz: Music education is one of the most important areas of education, including cognitive and affective areas, where psychomotor skills are abundant. While having the necessary knowledge and skills have a direct impact on the professional achievement of individuals who choose music as their professions, attitude, one of the affective characteristics, plays an important role in developing oneself, being productive, self-renewing, executing the profession with love and hence being creative. The purpose of this study was to determine the attitudes of Fine Arts Faculty (FAF) Music Department students who have taken pedagogical formation education towards the teaching profession and to examine these attitudes on the basis of different variables. The study was conducted with a total of 150 4th year students studying at the FAF Music Department of Malatya İnönü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli and Kırıkkale Universities during the 2016-2017 academic year. In order to collect the study data, “Attitude Scale of Teaching Profession”, developed by Üstüner (2006), as well as a Personal Form, including the participants’ demographic characteristics, were used. The 5-point Likert-type scale is one-dimensional. The internal reliability coefficient of the scale is .93. The study results revealed that the mean scores of students’ attitudes towards the teaching profession significantly differed according to the reasons why they preferred the teaching profession, whereas the mean scores did not significantly differ according to university and gender variables.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arseven, A. D. (1993). Alan araştırma yöntemi. Ankara: Gül Yayınevi
- Bağçeci, B.,Yıldırım, İ., Kara, K. ve Keskinpalta , D. (2015). Pedagojik formasyon ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 307-324.
- Bulut, D. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 651-674.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Canakay U. E. (2006). Müzik teorisi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, PAÜ Eğitim Fakültesi, 26-28 Nisan, Denizli.
- Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 162, 160-167.
- Dalkıran E. ve Yıldız G. (2016). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin öğretmenlik mesleği tutumlarının incelenmesi. Fine Arts (NWSAFA), 11(4), 153-160.
- Eraslan, L. ve Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427-438.
- Hogg, M. A. ve Vaughan, G. M. (2007). Social psychology. (Çev. İbrahim Yıldız, Aydın Gelmez). Ankara: Ütopya Yayınevi.
- İnceoğlu, M. (2000). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Elips Yayınevi.
- Kağıtçıbaşı, Ç. (2006). Yeni insan ve insanlar. (10. Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi.
- Kartal, T. ve Afacan, Ö. (2012). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 76-96.
- Kurtuldu M. K. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik algılarının ve öğretmenlik mesleğine bakışlarının değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi, 186, 249-264.
- Küçük, P. D. (2012). Müzik öğretmenlerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 151-161.
- Morgan, C. T. (2000). A Brief introduction to psychology. Ankara: Meteksan Yayınevi.
- Özmenteş, G. (2006). Müzik dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 5(1), 23- 29.
- Sağlam, Ç. A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 59-69.
- Selvi, K. (1996). Tutumların ölçülmesi ve program değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 39-53.
- Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
- Turgut, M. F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaası
- Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45, 109-127.
- Ülgen, G. (1994). Eğitim psikolojisi kavramlar, ilkeler, yöntemler, kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Lazer Ofser Matbaa Tesisleri San. ve Ticaret Ltd. Şti.
- Yazıcı T. ve Kılıç I. (2015). Güzel sanatlar ve tasarım fakültesi ile konservatuvar öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi (İnönü University Journal of Art and Design), 5(11), 13-22.
APA | kılınçer ö, Afacan Ş (2019). Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. , 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
Chicago | kılınçer özlem,Afacan Şenol Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. (2019): 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
MLA | kılınçer özlem,Afacan Şenol Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. , 2019, ss.563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
AMA | kılınçer ö,Afacan Ş Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. . 2019; 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
Vancouver | kılınçer ö,Afacan Ş Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. . 2019; 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
IEEE | kılınçer ö,Afacan Ş "Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları." , ss.563 - 594, 2019. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
ISNAD | kılınçer, özlem - Afacan, Şenol. "Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları". (2019), 563-594. https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
APA | kılınçer ö, Afacan Ş (2019). Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
Chicago | kılınçer özlem,Afacan Şenol Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.2 (2019): 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
MLA | kılınçer özlem,Afacan Şenol Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.2, 2019, ss.563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
AMA | kılınçer ö,Afacan Ş Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(2): 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
Vancouver | kılınçer ö,Afacan Ş Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(2): 563 - 594. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
IEEE | kılınçer ö,Afacan Ş "Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.563 - 594, 2019. 10.29299/kefad.2019.20.02.003 |
ISNAD | kılınçer, özlem - Afacan, Şenol. "Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20/2 (2019), 563-594. https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.02.003 |