İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?

Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 440 - 452 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 14-11-2019

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?

Öz:
Fen bilimleri eğitiminde, bilgilerin günlük yaşamla ilişkilendirilmesi öğrenci motivasyonu üzerinde etkili olup, derse aitmüfredatın öğrenci tarafından içselleştirmesine yardımcı olmaktadır. İlgili literatür günlük yaşama ait olayları açıklamadabilimsel olguları kullanan öğrencilerin, bilimi sevdiğini ve hipotezler kurmakta başarılı olduğunu göstermektedir. Ülkemizdede öğrencilerin sahip olduğu fen bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilmeleri konusunda birtakım çalışmalar yürütülmüştür.Ancak bu çalışmaların genellikle ortaokul ve lise öğrencileri ya da öğretmen adaylarıyla yürütüldüğü görülmüştür. Buçalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi kapsamında öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlailişkilendirebilme durumlarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada genel tarama modellerinden birisi olan tekiltarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak günlük yaşamla ilişkili ve yazılı cevap gerektiren 20 açık uçlusorudan oluşan bir uygulama sayfası ile öğrencilere ait fen bilimleri ders geçme notları kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göretüm sorulara verilen cevaplar ortalamasında hem başarılı olarak nitelendirilen öğrencilerde hem de başarısız olaraknitelendirilen öğrencilerde en fazla yüzdelik oranın yanlış anlama kategorisine ait olduğu görülmüştür. Ayrıca en düşük anlamaoranı ve en yüksek yanlış anlama oranının köyde öğrenim gören öğrencilere ait olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

TO WHAT EXTENT DO PRIMARY SCHOOL STUDENTS RELATE THEIR KNOWLEDGE OF SCIENCE COURSE INTO THEIR DAILY LİFES?

Öz:
In science education, associating information with daily life has an impact on student motivation and helps the student to internalize the curriculum of the course. The related literature shows that students who use scientific facts in explaining the events of daily life like science and are able to establish hypotheses. In our country, some studies have been carried out in order to relate the science knowledge of the students to daily life. However, it has been observed that these studies are usually conducted with secondary and high school students or pre-service teachers. In this study, it is aimed to reveal the case of the fourth grade students in relation to the daily life. In this study, one of the general screening models, the singular screening model was used. As a means of data collection, an application page that association with daily life and that consisting of 20 open-ended questions require a written response and science course notes were used. According to research findings, on the average of the answers given to all questions, it is seen that, the misunderstanding category has the highest percentage for both students classified as successful and unsuccessful. In addition, it was found that the lowest understanding percentage and the highest misunderstanding percentage belonged to the students studying in the village.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Alkis Kucukaydin M (2019). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. , 440 - 452.
Chicago Alkis Kucukaydin Menşure İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. (2019): 440 - 452.
MLA Alkis Kucukaydin Menşure İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. , 2019, ss.440 - 452.
AMA Alkis Kucukaydin M İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. . 2019; 440 - 452.
Vancouver Alkis Kucukaydin M İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. . 2019; 440 - 452.
IEEE Alkis Kucukaydin M "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?." , ss.440 - 452, 2019.
ISNAD Alkis Kucukaydin, Menşure. "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?". (2019), 440-452.
APA Alkis Kucukaydin M (2019). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 440 - 452.
Chicago Alkis Kucukaydin Menşure İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.2 (2019): 440 - 452.
MLA Alkis Kucukaydin Menşure İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.2, 2019, ss.440 - 452.
AMA Alkis Kucukaydin M İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(2): 440 - 452.
Vancouver Alkis Kucukaydin M İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(2): 440 - 452.
IEEE Alkis Kucukaydin M "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.440 - 452, 2019.
ISNAD Alkis Kucukaydin, Menşure. "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/2 (2019), 440-452.