Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 517 - 529 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 15-11-2019

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım (BTY) dersi öğretmen adaylarının mesleki öz-yeterlik inançları ile öz-düzenleme becerileri düzeylerini ortaya koymak ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla nicel araştırmayöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi benimsenmiş ve 116 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE)öğrencisinden Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği ve Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizindekullanılan betimsel (ortalama, standart sapma, korelasyon) ve anlam çıkarıcı (Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi)istatistikler doğrultusunda öğretmen adaylarının öğretmenlik öz-yeterliklerinin ve öz-düzenleme becerilerinin yüksek düzeydeolduğu görülmektedir. Ayrıca araştırmanın sonuçları BÖTE öğrencilerinin öğretmenlik öz-yeterlikleri ile öz-düzenlemebecerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

RELATIONSHIP BETWEEN TEACHER SELF-EFFICACY PERCEPTIONS AND SELF-REGULATION SKILLS OF PRE-SERVICE INFORMATION TECHNOLOGY AND SOFTWARE LESSON TEACHERS

Öz:
The aim of this study was to investigate pre-service Information Technology and Software teachers’ teaching self-efficacy beliefs and self-regulation skills, and to examine the correlation between the two variables. With this purpose, the correlational study method was adopted and data was collected from the students of the Department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) using Teachers’ Self Efficacy Scale and Perceived Self-Regulation Skills Scale. According to the results depending on the descriptive (mean, standard deviation, correlation) and inferential statistics (Mann-Whitney U and Kruskal- Wallis tests) it was found that pre-service teachers had high teaching self-efficacy perception and self-regulation skills. Additionally, it was concluded that there was a positive, significant and moderate correlation between pre-service teachers’ teaching self-efficacy perception and self-regulation skills.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜRER M, GÜL D, KONYAOĞLU C (2019). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 517 - 529.
Chicago GÜRER MELİH DERYA,GÜL Demet,KONYAOĞLU Canan BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. (2019): 517 - 529.
MLA GÜRER MELİH DERYA,GÜL Demet,KONYAOĞLU Canan BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 2019, ss.517 - 529.
AMA GÜRER M,GÜL D,KONYAOĞLU C BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2019; 517 - 529.
Vancouver GÜRER M,GÜL D,KONYAOĞLU C BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2019; 517 - 529.
IEEE GÜRER M,GÜL D,KONYAOĞLU C "BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ." , ss.517 - 529, 2019.
ISNAD GÜRER, MELİH DERYA vd. "BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ". (2019), 517-529.
APA GÜRER M, GÜL D, KONYAOĞLU C (2019). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 517 - 529.
Chicago GÜRER MELİH DERYA,GÜL Demet,KONYAOĞLU Canan BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.2 (2019): 517 - 529.
MLA GÜRER MELİH DERYA,GÜL Demet,KONYAOĞLU Canan BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.2, 2019, ss.517 - 529.
AMA GÜRER M,GÜL D,KONYAOĞLU C BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(2): 517 - 529.
Vancouver GÜRER M,GÜL D,KONYAOĞLU C BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(2): 517 - 529.
IEEE GÜRER M,GÜL D,KONYAOĞLU C "BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.517 - 529, 2019.
ISNAD GÜRER, MELİH DERYA vd. "BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/2 (2019), 517-529.