Yıl: 2018 Cilt: 9 Sayı: 33 Sayfa Aralığı: 69 - 76 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x İndeks Tarihi: 11-11-2019

An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite

Öz:
Event management in public relations could be described as planing, organization andevaluation process of the events with different purposes –publicity, creating awareness,celebration etc.- for the aims of a person, instution or organization. In this direction purpose ofthis study is presenting digital agora as an alternative event management tool for publicrelations. In this direction related literature and the case study for digital agora will beexamined in terms of event management feature of public relations. Digital agoras take animportant role in spreading events rapidly, growing the attention and sustain the effectssystematically for the event management process. The importance of this study is thealternative and accessible event management tool revealed especially for independentorganizations.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Bilgisayar Bilimleri, Sibernitik Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Bilgisayar Bilimleri, Donanım ve Mimari Bilgisayar Bilimleri, Teori ve Metotlar Davranış Bilimleri Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zeka

Halkla İlişkilerde Alternatif Bir Etkinlik Yönetimi Aracı: Eventbrite Örneği

Öz:
Halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi; kişi, kurum ya da kuruluşun amaçları doğrultusunda farklı hedefleri bulunan –tanıtım, farkındalık oluşturma, kutlama vd.- etkinliklerin planlama, organizasyon ve ölçümleme süreçlerinin tümünü içeren bir uygulama alanıdır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı iletişim teknolojilerindeki gelişimlerle birlikte sanal ortamlarda kendisine yer bulan dijital agoraların, halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi süreci içerisinde kurumların kullanabileceği alternatif bir araç olarak önerilmesidir. Bu doğrultuda ilgili literatür taranmış ve seçilen bir dijital agora örneği üzerinden halkla ilişkilerin uygulama alanlarından biri olan etkinlik yönetimi incelenmiştir. Araştırma sonucunda dijital agoraların; etkinliklerin hızlı bir şekilde yayılması, ilginin büyümesi ve etkilerin sürdürülmesinin sistematik bir hale getirilmesinde yolunda önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Bu çalışma özellikle bağımsız organizasyonların kullanabileceği ulaşılabilir ve alternatif bir etkinlik yönetim aracı sunması açısından da önemlidir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Bilgisayar Bilimleri, Sibernitik Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Bilgisayar Bilimleri, Donanım ve Mimari Bilgisayar Bilimleri, Teori ve Metotlar Davranış Bilimleri Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zeka
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anık, C. (2015). Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi, İstanbul. Kaknüs Yayınları.
  • Alikılıç, Ö. A. (2011). Public Relations 2.0 New Stakeholders and New Techniques in Social Media. Ankara: Efil Publisher.
  • Atabek N. & Erdal D. (1998). Public Opinion and Communication. Eskişehir: Anadolu University Press.
  • Bennett, S. & Marton, K. (2010). “Beyond the ‘Digital Natives Debate: Towards a More Nuanced Understanding of Students’ Technology Experiences”. Journal of Computer Assisted Learning. 26: 321-331.
  • Bumin, K. (2010). City in the Quest for Democracy. Konya: Çizgi Publisher.
  • Diani, M. (2001). “Social Movement Analysis and Voluntary Action Analysis: An İdiosyncratic View”. Paper for the Conference. The Third Sector from a European Perspective. University Trento. Italian. 15-16 December.
  • Işık, M. (2012). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Keskin, O. B. ve Büyükçağlar S. (2012). İnternet ve Demokrasi. inet-tr’12 17. Türkiye’de İnternet Konferansı Tam Metin Kitapçığı, 7-9 Kasım 2012, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  • Melen, M. (1997). Democracy. New Turkey Journal, Issue: 17. September-October.
  • Shone, A. & Parry B. (2010). Successful Event Management. Andover: Cengage Learning EMEA.
  • Solis, B. (2008). The essential guide to social media. Available in url http://www. scribd.com/doc/3283966/The-Essential-Guide-to-Social-Media. Publication read, 20, 2010.
  • Tekinalp, Ş. (2013). Gerçek Dijital Uçurum: Tüketiciye Karşı Vatandaş. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 13-21.
  • Wolf, P., Wolf, J., & Levine, D. (2005). Event planning made easy. New York: McGraw-Hill. Liite. https://Eventbrite.com/ Accessed on: 13.04.2018
APA ÜNLÜ KURT S (2018). An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. , 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
Chicago ÜNLÜ KURT Simge An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. (2018): 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
MLA ÜNLÜ KURT Simge An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. , 2018, ss.69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
AMA ÜNLÜ KURT S An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. . 2018; 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
Vancouver ÜNLÜ KURT S An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. . 2018; 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
IEEE ÜNLÜ KURT S "An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite." , ss.69 - 76, 2018. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
ISNAD ÜNLÜ KURT, Simge. "An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite". (2018), 69-76. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
APA ÜNLÜ KURT S (2018). An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 9(33), 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
Chicago ÜNLÜ KURT Simge An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi 9, no.33 (2018): 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
MLA ÜNLÜ KURT Simge An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, vol.9, no.33, 2018, ss.69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
AMA ÜNLÜ KURT S An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi. 2018; 9(33): 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
Vancouver ÜNLÜ KURT S An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi. 2018; 9(33): 69 - 76. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
IEEE ÜNLÜ KURT S "An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite." AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 9, ss.69 - 76, 2018. 10.5824/1309-1581.2018.3.003.x
ISNAD ÜNLÜ KURT, Simge. "An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite". AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi 9/33 (2018), 69-76. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.3.003.x