Yıl: 2018 Cilt: 9 Sayı: 33 Sayfa Aralığı: 91 - 100 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x İndeks Tarihi: 11-11-2019

Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method

Öz:
İçinde bulunduğumuz dijital çağda tüketicileri bilgilerini toplayan İşletmeler;müşterilerine daha iyi hizmet vermek ya da yeni pazar alanları açabilmek adınatüketici bilgilerinden çıkarımlar yapmaktadır. Bu işlemlerden sonuçlar elde edebilmekiçin de yapay zeka teknikleri ile birlikte veri madenciliği yöntem ve algoritmalarıkullanmaktadırlar. Yoğun rekabet ortamında veri madenciliği yöntemleri hizmetüreten süreçlerde de etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Müşteri ilişkileri bağlamındabu teknikler kütüphane süreçlerinin iyileştirilmesinde ve hizmet kalitesininartırılmasında veri madenciliği yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Bu çalışmakapsamında İlk olarak kullanıcı profiline ve arama geçmişine dayalı kümelemelergerçekleştirilmiştir. İkinci aşamasında kümeler içerisindeki okuyucu taleplerindekifrekanslar belirlenerek kütüphane hizmetlerinin yapılanmasına dönükdeğerlendirmeler yapılmıştır. Bu çalışmanın veri setini belirli bir zaman aralığında birkamu üniversitesinin veri tabanından alınan veriler oluşturmaktadır. Çalışmadayöntem olarak söz konusu kütüphanenin verilerine veri madenciliği yöntemlerindenkümeleme ve apriori algoritması kullanılmıştır. Sonuç olarak kütüphane verileriüzerinde uygulanan veri madenciliği algoritmaları ile kütüphanede verilen hizmetsüreçlerinin ve bu hizmetlerin kalitesinin iyileştirilmesi için okuyucu profillerinintanımlanması, dönemsel değişen okuyucu taleplerinin görüntülenmesi veokuyucuların kütüphane etkileşimleri belirlenmiştir. Sonraki çalışmalarda farklıüniversitelerden kütüphane verileri alınarak daha farklı araştırmalar, kıyaslamalaryapılabilir ve farklı sonuçlar elde edilebilir. Aynı zamanda farklı kütüphanelerinokuyucuları için çalışmalar tekrarlanarak sonuçlar değerlendirilebilir. Benzerçalışmalarda, veri miktarı ve zaman aralığının, sonuçlar üzerinde etkili olabilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Bilgi, Belge Yönetimi Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zeka

-

Öz:
In this digital age, businesses that collect consumer information; provide better service to its customers or new market areas in the name of consumer information from the open mining, artificial intelligence techniques, methods and algorithms in conjunction with data mining are used in order to be able to get the results of these operations.Data mining methods in an intensive competition environment in the service-producing process, are being used effectively. For customer relations in the context of these techniques in improving library processes and in improving the quality of service data mining method is utilized.The data aim-based of this study was to set a specific time range of the data that is received from a public University. Study of the library data in question required data mining methods of clustering and the apriori algorithm.As a result, the library data are implemented on data mining algorithms in the library with the given service processes and improvement of the quality of these services being the defining periodic changing of profile reader to reader demands and determined display and readers library interactions. Subsequent studies based on data from different universities library may lead too to different research, comparisons, and therefore different results. At the same time, the results of repeated studies for the readers of different library can be evaluated. İn similar studies, the amount of data and the range of time can be effective on the results too.
Anahtar Kelime:

Konular: Bilgi, Belge Yönetimi Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zeka
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akpınar, H. Veri Tabanlarında Bilgi Keşfi ve Veri Madenciliği, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi. C:29, 1- 22 ss; 2000.
  • Argüden, Y., Erşahin, B. Veri Madenciliği: Veriden Bilgiye, Masraftan Değere,1.Basım, ARGE Danışmanlık Yayınları, İstanbul; 2008.
  • Berry, M.J.A ve Linoff, G.S, Data Mining Techniques: For Marketing, Sales and Customer Relationship Management, New York: John Wiley & Sons Inc; 2004.
  • Chapman, P. CRISP-DM 1.0 Step-by-step data mining guide, SPSS Inc; 2000.
  • Erpolat Semra, Otomobil Yetkili Servislerinde Birliktelik Kurallarının Belirlenmesinde Apriori ve FPGrowth Algoritmalarının Karşılaştırılması, Sosyal Bilimler Dergisi(C12S2), Anadolu Üniv; 2012.
  • Özkan, Y. Veri Madenciliği Yöntemleri, 1. Basım, Papatya Yayınları; 2008.
  • Surendiran R., Rajan.K.P. ve Sathish K.M., Study on the Customer Targeting Using Association Rule Mining. Surendiran et. al., (IJCSE) International Journal on Computer Science and Engineering, Madurai, India, Vol. 02, No. 07, 2010, 2483-2484, ISSN : 0975-3397; 2010.
  • Vishal S., Nikita J. ve Sharad V., (). Efficient Use of Apriori Algorithm for Accesing Supermarket Database. IT and Business Intelligence. Proceedings of 2nd international Conference on IT & Business Intelligence (ITBI-10), India, Technically Sponsored by IEEE CIS ISBN No: 978-81- 7446-900-7; 2010.
  • Wei Z., Hongzhi L. ve Na Z., Research on the FP Growth Algorithm about Association Rule Mining, Business and Information Management, ISBIM ‘08. International Seminar on, pp. 315-318, ISBN: 978-0-7695-3560-9; 2008.
  • Zhang W., Liao H., Zhao N., Research on the FP Growth Algorithm about Association Rule Mining. 2008 International Seminar on Business and Information Management, Hong Kong, pp. 315- 318, ISBN: 978-0-7695-3560-9; 2008.
APA Yurtay Y, ÇİFTCİ Ö, Akçetin E (2018). Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. , 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
Chicago Yurtay Yüksel,ÇİFTCİ Özgür,Akçetin Eyüp Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. (2018): 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
MLA Yurtay Yüksel,ÇİFTCİ Özgür,Akçetin Eyüp Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. , 2018, ss.91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
AMA Yurtay Y,ÇİFTCİ Ö,Akçetin E Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. . 2018; 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
Vancouver Yurtay Y,ÇİFTCİ Ö,Akçetin E Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. . 2018; 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
IEEE Yurtay Y,ÇİFTCİ Ö,Akçetin E "Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method." , ss.91 - 100, 2018. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
ISNAD Yurtay, Yüksel vd. "Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method". (2018), 91-100. https://doi.org/10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
APA Yurtay Y, ÇİFTCİ Ö, Akçetin E (2018). Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 9(33), 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
Chicago Yurtay Yüksel,ÇİFTCİ Özgür,Akçetin Eyüp Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi 9, no.33 (2018): 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
MLA Yurtay Yüksel,ÇİFTCİ Özgür,Akçetin Eyüp Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, vol.9, no.33, 2018, ss.91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
AMA Yurtay Y,ÇİFTCİ Ö,Akçetin E Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi. 2018; 9(33): 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
Vancouver Yurtay Y,ÇİFTCİ Ö,Akçetin E Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi. 2018; 9(33): 91 - 100. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
IEEE Yurtay Y,ÇİFTCİ Ö,Akçetin E "Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method." AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 9, ss.91 - 100, 2018. 10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x
ISNAD Yurtay, Yüksel vd. "Improving Service Processes and The Library Quality Service with Data Mining Method". AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi 9/33 (2018), 91-100. https://doi.org/10.5824/1309‐1581.2018.3.005.x