Yıl: 2018 Cilt: 12 Sayı: 25 Sayfa Aralığı: 117 - 135 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29329/mjer.2018.153.7 İndeks Tarihi: 14-11-2019

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri

Öz:
Bu çalışmada, güncel Türk eğitim sorunları giriş düzeyindeki ilköğretim matematik öğretmen adaylarıaçısından incelenmiştir. Çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Türk Eğitim sistemisorunlarına ilişkin görüşlerini ve çözüm önerilerini belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durumçalışması deseniyle yürütülmüştür. Katılımcılar, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı güz dönemi normal eğitimdeokuyan “Eğitim Bilimine Giriş” dersini alan giriş düzeyindeki 49 ilköğretim matematik adayından oluşmaktadır.Katılımcılardan yazılı olarak, Türk eğitim sisteminde sorun olarak gördükleri en önemli üç sorunu belirlemelerive bunlardan birine çözüm önerisi sunmaları istenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından toplanarak kod ve temalarortaya çıkarılmıştır. Veriler içerik analizi ile tahlil edilmiştir. İçerik analizine uygun olarak, katılımcılartarafından belirtilen eğitim sorunları ve çözüm önerileri frekans- yüzde tabloları ile gösterilmiştir. Öğretmenadaylarının sınav sistemini, öğretmen niteliğini, donanım ve kaynak yetersizliğini, öğretimde kullanılan yöntemtekniği,sık yapılan sistem ve müfredat değişikliklerini eğitim sisteminin temel sorunları olarak gördükleri tespitedilmiştir. İfade edilen bu temel sorunlara ek olarak az sayıda öğretmen adayının eğitimde fırsat eşitsizliği, derssaatlerinin çok fazla olması, sosyal etkinliklere yeterince yer verilmemesi, eğitim felsefesinin güncel olmayışı vevelilerin ilgisizlik durumlarını da sorun olarak ifade ettiği gözlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇETIN H, yazar m, AYDIN S, YAZICI N (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. , 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
Chicago ÇETIN HATICE,yazar murat ibrahim,AYDIN SERHAT,YAZICI Nurullah İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. (2018): 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
MLA ÇETIN HATICE,yazar murat ibrahim,AYDIN SERHAT,YAZICI Nurullah İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. , 2018, ss.117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
AMA ÇETIN H,yazar m,AYDIN S,YAZICI N İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. . 2018; 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
Vancouver ÇETIN H,yazar m,AYDIN S,YAZICI N İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. . 2018; 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
IEEE ÇETIN H,yazar m,AYDIN S,YAZICI N "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri." , ss.117 - 135, 2018. 10.29329/mjer.2018.153.7
ISNAD ÇETIN, HATICE vd. "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri". (2018), 117-135. https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.7
APA ÇETIN H, yazar m, AYDIN S, YAZICI N (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
Chicago ÇETIN HATICE,yazar murat ibrahim,AYDIN SERHAT,YAZICI Nurullah İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 12, no.25 (2018): 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
MLA ÇETIN HATICE,yazar murat ibrahim,AYDIN SERHAT,YAZICI Nurullah İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.12, no.25, 2018, ss.117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
AMA ÇETIN H,yazar m,AYDIN S,YAZICI N İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2018; 12(25): 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
Vancouver ÇETIN H,yazar m,AYDIN S,YAZICI N İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2018; 12(25): 117 - 135. 10.29329/mjer.2018.153.7
IEEE ÇETIN H,yazar m,AYDIN S,YAZICI N "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12, ss.117 - 135, 2018. 10.29329/mjer.2018.153.7
ISNAD ÇETIN, HATICE vd. "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sistemi Sorunlarına İlişkin Görüşleri ve Çözüm Önerileri". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 12/25 (2018), 117-135. https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.7