MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 667 - 682 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 15-11-2019

MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Öz:
Girişimcilik eğitimi, bireylere girişimsel farkındalığın yanı sıra, eğitim hayatları sonrasında başarılı bir girişim sürecini nasılbaşlatabileceklerine ve bu süreci nasıl devam ettireceklerine yönelik gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmayıamaçlamaktadır. Bunun yanı sıra toplumsal ve kişisel anlamda üreten, kendine güvenen, sorumluluk duyan, gelecek kaygısıtaşımayan bireylerin yetiştirilmesine katkı sağlamaktadır. Girişimcilik eğitimi, ülkenin kalkınması ve refah düzeyinin artması,dinamik bir ekonominin, yenilikçi ve yaratıcı mesleklerin oluşabilmesi, bireylerin başarılı bir şekilde kendi ticari ve sosyalgirişimlerini gerçekleştirebilmesi, girişimci olmaya istekli genç insanların sayılarının artarak ekonomik refah ve istihdamınsağlanması açısından önemlidir. Bu noktadan hareketle araştırmada girişimciliğin ve girişimcilik eğitiminin diğer ülkelerdenasıl gerçekleştirildiğine değinilerek MEB 2023 Eğitim Vizyonu’nun girişimcilik eğitimi kapsamında değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz veiçerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen bilgilerden hareketle 2023 Eğitim Vizyonu, girişimciliğinkuramsal çerçevesince değerlendirilmiş, girişimcilik eğitiminin sosyal girişimcilik ile sınırlı olmadığı belirtilmiştir.Girişimcilik eğitimi programlarının içeriğine (girişimcilik eğitimi unsurları) ve değerlendirme kriterlerine yönelik bilgilerverilmiştir. Ülkemizde girişimcilik eğitiminin uygulanabilirliğini arttırmak için kısa, orta ve uzun vadede yapılabilecekfaaliyetler ifade edilerek örnek uygulama planı oluşturulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

AN EVALUATION OF THE FUTURE OF ENTREPRENEURSHIP EDUCATION IN TURKEY IN THE FRAMEWORK OF MEB 2023 EDUCATION VISION

Öz:
Entrepreneurship education aims to provide individuals with the necessary knowledge, skills and values regarding how to initiate a successful entrepreneurship process as well as how to sustain this process, in addition to entrepreneurial awareness. In addition, it contributes raising individuals who are self-confident, accountable and have no future anxiety, in a social and personal sense. Entrepreneurship training process includes the production of new and original technologies, products or services and works for the welfare and employment of human beings. Entrepreneurship education is important for the development of the country and the level of prosperity, a dynamic economy, the formation of innovative and creative occupations, the individuals to successfully realize their own commercial and social initiatives, increasing the number of young people willing to be entrepreneurs for providing economic prosperity and employment. From this point of view, the aim of this study is to evaluate how the entrepreneurship and entrepreneurship education is carried out in other countries and to evaluate the MEB 2023 Education Vision within the scope of entrepreneurship education. The study was conducted using qualitative research method. Descriptive analysis and content analysis were used to analyze data. Based on the information gathered from the research process, the 2023 Education Vision stated that entrepreneurship education evaluated by the theoretical framework of entrepreneurship is not limited to social entrepreneurship. Information about the content of entrepreneurship education programs (elements of entrepreneurship education) and evaluation criteria are given. In order to increase the applicability of entrepreneurship education in our country, short, medium and long term activities were defined and a sample implementation plan was formed.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Fayolle A., Gailly B., & Lassas N., (2006). "Assessing the impact of entrepreneurship education programmes: A new methodology", Journal of European Industrial Training, 30(9),701-720.
  • Alberti, F., Sciascia S. & Poli A. (2004). “Entrepreneurship education: notes on an ongoing debate”. 14th Annual Int. Ent. Conference. İtalya: University of Napoli FedericoIı, 4-7 July.
  • Berglund & Skoglund (2016). “Social entrepreneurship: to defend society from itself”, Rethinking Entrepreneurship. A. Fayolle ve P. Riot (Ed.) s:57. Routledgge Published, New York.
  • Büyük Ö. (2014). Girişimcilik üzerine notlar. İstanbul: Paradigma Kitabevi Yayınları.
  • Cavitt, M. E. (2006). “A content analysis of doctoral research in beginning band education, 1958-2004.” Journal of Band Research, 42(1).
  • Çetinkaya Bozkurt Ö. (2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi: başarılı girişimciler ve öğretim üyelerinden öneriler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Erdem, F. (2001). Girişimcilerde risk alma eğilimi ve belirsizliğe tolerans ilişkisine kültürel yaklaşım. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 2, 43-61.
  • Fuchs K., Werner A. & Wallau F., (2008). “Entrepreneurship education in Germany and Sweden: What role do different school systems play?” Journal of Small Business and Enterprise Development. 15 (2), 365 – 381.
  • Han, J. & Lee, M. (1998). “A study on the status of entrepreneurship education in Korea and its direction.” Business Education Research. 2(2), 5–26.
  • Henry C., Hill F. & Leitch C., (2005). “Entrepreneurship education and training: can entrepreneurship be taught? Part I” Education + Training. 47(2), 98-111
  • Kılıç R. ve Keklik B. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma: Bandırma İİBF işletme bölümü örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (2), s:423-435.
  • Küçük O. (2015). Girişimcilik ve küçük işletme yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Lee S. M., Chang D. & Lim, S. B. (2005). “Impact of entrepreneurship education:a comparative study of the U.S. and Korea.” International Entrepreneurship and Management Journal. 1, 27–43.
  • Lee, S. M. & Peterson, S. (2000). “Culture, entrepreneurial orientation, and global competitiveness.” Journal of World Business, 35, 401–416.
  • McKeown J., Millman C., Sursani S. R., Smith K. & Martin L. M. (2006). “Graduate entrepreneurship education in the United Kingdom”, Education + Training, 48(8/9), 597 – 613
  • MEB. (2005a). İlköğretim sosyal bilgiler dersi 4-5. sınıflar öğretim programı ve klavuzu. Ankara: MEB Yayınevi. Raposo M. ve Paço, A. (2011). “Entrepreneurship education: relationship between education and entrepreneurial activity.” Psicothema Journal, 23(3), s: 453-457.
  • Smith K. & Petersen J. L (2011). “What is educational entrepreneurship?”. F. M. Hess (Ed.) Educational Entrepreneurship (s: 21-45). Cambridge, Massachusetts: Harvard Education Press.
  • Steve B. & Dorf B. (2012). Girişimciliğin el kitabı. Boyut Yayınları. İstanbul.
  • Stevenson H. H., Roberts, M. J. & Grousbeck, H. I. (1989) New business ventures and entrereneur. Irwin, Homewook, IL.
  • Tarhan M. (2018). Sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılması üzerine bir eylem araştırması (Yayımlanmamış doktora tezi). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bolu.
  • Türk Dil Kurumu (2017). Büyük Türkçe sözlük. 10.18.2018. tarihinde (Http://Www.Tdk.Gov.Tr /İndex.Php? Option=Com _Gts&Arama=Gts&Guid=Tdk.Gts .583be9fa 3aa6f9.68 296340.) adresinden indirildi.
  • TÜSİAD (2002). Türkiye’de girişimcilik. Ankara: TÜSİAD Yayınları.
  • Vesper K. H. ve Gartner W. B. (1997). “Measurıng progress ın entrepreneurshıp educatıon.” Journal Of Business Venturing. 12 (5). s: 403-421
  • Weber R. (2011). Evaluating entrepreneurship education. Springer Gabler Publishing, Munich.
  • Yelkikalan N. ve Akatay A. (2010). “Dünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi: karşılaştırmalı bir analiz.” KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12 (19), s: 51-59.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA Tarhan M (2019). MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. , 667 - 682.
Chicago Tarhan Murat MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. (2019): 667 - 682.
MLA Tarhan Murat MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. , 2019, ss.667 - 682.
AMA Tarhan M MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. . 2019; 667 - 682.
Vancouver Tarhan M MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. . 2019; 667 - 682.
IEEE Tarhan M "MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME." , ss.667 - 682, 2019.
ISNAD Tarhan, Murat. "MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME". (2019), 667-682.
APA Tarhan M (2019). MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 667 - 682.
Chicago Tarhan Murat MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.2 (2019): 667 - 682.
MLA Tarhan Murat MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.2, 2019, ss.667 - 682.
AMA Tarhan M MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(2): 667 - 682.
Vancouver Tarhan M MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(2): 667 - 682.
IEEE Tarhan M "MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.667 - 682, 2019.
ISNAD Tarhan, Murat. "MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/2 (2019), 667-682.