ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ
Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 865 - 881 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 18-11-2019
ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ
Öz: Dil; bildirişim odaklı olmasının yanı sıra bireyin kavramlaştırma, anlamlandırma, sosyalleşme edimlerini mümkün kılan, sembolikyapısıyla diğer iletişim araçlarından ayrılan çift eklemli ve uzlaşıma dayalı araç olarak tanımlanabilir. Konuşma; fizyolojik, duyuşsalve sosyal ihtiyaçlarımızı karşılayan, bilişsel denetim mekanizmasına tabi, doğal ve dışsal nitelik taşıyan temel dil becerisidir. Buçalışmanın amacı, ana dili eğitiminde uygulama boyutunda ortam ve dinleyicilere göre konuşabilme, ahlaksal sorumluluklarınınfarkında olma, yetenekleri ve kapasiteleri doğrultusunda konuşabilme, hazırlıklı konuşmalar yapabilme, konuşmayıdeğerlendirebilme, ses ve beden dilini etkili şekilde kullanabilme, gözlem gücü ile bilgi birikimini konuşmalarına aktarabilmeyeyönelik konuşma becerilerinin eğitimine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel türde bire bir görüşme tekniği kullanılarakgerçekleştirilen çalışmada, yarı yapılandırılmış 9 maddeden oluşan görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmış, görüşmesırasında gerektiğinde katılımcılara ek sorular yöneltilmiştir. Çalışma grubunu, Malatya ilinde aktif olarak görev yapan 4’ü kadın, 6’sıerkek toplam 10 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşme sürecinde katılımcılara yeterli açıklayıcı bilgiler verilerek araştırmanınaktarılabilirliği, yazılı hâle getirilen katılımcı görüşleri tekrar kontrol ettirilerek araştırmanın inandırıcılığı sağlanmaya çalışılmıştır.Verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz teknikleri birlikte kullanılmıştır. Verilere yönelik çalışmayı yürüten iki araştırmacıtarafından birbirlerinden bağımsız şekilde içeriğe yönelik kodlamalar yapılmış ve her iki kod dizisi arasındaki uyumun %78 olduğugörülmüştür. Çalışma sonucunda; argo kullanımına, söz varlığı yetersizliğine, düşük sosyoekonomik yapının yansımalarına,etkinliklerin yetersizliğine, öğrenci merkezli sınıf ortamlarının oluşturulamadığına yönelik katılımcı görüşleri dikkat çekicidir.
Anahtar Kelime: Konular:
SPEAKING SKILLS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS BY TEACHERS’ OPINIONS
Öz: In addition to communication, the language has functions of conceptualization, meaning, and socialization. Moreover, it can be defined as a dual articulated and reconciled tool which is separated from other communication means by its symbolic structure. Speech is a natural and external basic language skill that meets our physiological, emotional, social needs and this language skill is also subject to the cognitive control mechanism. The aim of this study is to determine if your mother tongue education can be used differently accordingly to environment and the audience you are facings. To be aware of your moral responsibilities, to speak in accordance with the abilities and capacities of your audience and be ready to level up or down the conversation. Have the ability to detect the conversation and use voice and body lanuge effectively. Have the ability to observe the conversation and handover my knowledge and experinces from a teachers point of view. In this qualitative study, using a one-to-one interview technique, a 9-item semi-structured interview form was used as a data collection tool and additional questions were directed to the participant when needed. The study group consists of 10 Turkish language teachers, 4 female and 6 male, who actively work in Malatya. During the process enough and revealing informations were given to participants and transferability of research was presented as written document and participant views were checked again and it was trial to provide the persuasiveness of the research. Content and descriptive analysis techniques were used together in the analysis of the data. The data were coded independently by two researchers. It is seen that the percentage of harmony between both code sequences is 78%. In the results of working; it is noteworthy that the participants' views on the use of slang, the lack of vocabulary, the reflections of low socioeconomic structure, the inadequacy of activities, the lack of student centered class.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akçay, A. (2016). Konuşma ilkeleri, konuşma yöntem ve teknikleri. Etkinliklerle hafta hafta sözlü anlatım. (ed. Şengül, M. & Baskın, S.). Ankara: Nobel Akademi Yayınları. ss. 53-72.
- Aktaş, E. & Şentürk, L. (2014). Sosyal medyada Türkçenin kullanımı üzerine nitel bir araştırma. Türkçe eğitiminde kuramsal ve uygulamalı çalışmalar. Ankara: Pegem Akademi.
- Ata, A. (2003). Türk dili. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
- Aydın, H. (2007). Felsefi temelleri ışığında yapılandırmacılık. Ankara: Nobel Yayınları.
- Aydın, İ. S. (2013). Öğretmen adaylarının konuşma öz yeterliklerine ilişkin ölçek geliştirme çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. (14), Yıl 2013, ss. 33-46; Mediterranean Journal of Educational Research. Issue 14, Year 2013, ss. 33-46.
- Ayrancı, B. B. (2018). 0-12 yaş dil gelişimi uygulamaları ve yapılması gerekenler. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD) / 8(1), Ocak 2018, ss. 13-34 Kırıkkale University Journal of Social Sciences (KUJSS). Volume 8, No 1, January 2018, ss. 13-34.
- Baş, B. (2010). Söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatının rolü. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR)- XXVII-Bahar, ss. 138-158.
- Başaran, M. & Erdem, İ. (2009). Öğretmen adaylarının güzel konuşma becerisi ile ilgili görüşleri üzerine bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi. 17(3), ss. 743-754.
- Batur, Z., Gülveren, H. & Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 3(1), ss. 32-49.
- Benzer, A. & Eldem, E. (2013). Türkçe ve edebiyat öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçları hakkında bilgi düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 21(2), ss. 649-664.
- Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Bozavli, E. & Gülmez, R. (2012). Turkish students’ perspectives on speaking anxiety in native and non-native english speaker classes. US-China Education Review. B 12 (2012), ss. 1034-1043.
- Bozpolat, E. (2017). An Investigation of the variables predicting faculty of education students’ speaking anxiety through ordinal logistic regression analysis. Journal of Education and Learning. 6(1), ss. 27-40; 2017 ISSN 1927-5250, E-ISSN 1927-5269. DOI NUMBER:10.5539/jel.v6n1p27; URL: http://dx.doi.org/10.5539/jel.v6n1p27
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
- Creswell, J.W. & Plano Clark V.L. (2015). Karma Yöntem Araştırmaları: Tasarımı ve Yürütülmesi. (Çev. ed. Dede, Y. & Demir, S.B.). Ankara: Anı yayıncılık.
- Creswell, J. W. (2016a). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev. ed. Demir, S.B.). Ankara: Eğiten Kitap.
- Creswell, J. W. (2016b). Nitel araştırma yöntemleri: beş yaklaşıma göre nitel araştırma yöntemleri. (Çev. ed. Bütün, M. ve Demir, S.B.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Çelik, F. (2006). Türk eğitim sisteminde hedefler ve hedef belirlemede yeni yönelimler. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2006, 7(11), ss. 1-15.
- Çifçi, M. (2006). Argonun niteliği ve argoya bakış açımız. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi / Journal of Turkish World Studies. 6(2), ss. 297-301.
- Demir, S. (2016a). Konuşmada sıkça karşılaşılan sorunlar ve iyi bir konuşmacının sahip olması gereken özellikler. Etkinliklerle hafta hafta sözlü anlatım. (ed. Şengül M. ve Baskın, S.). Ankara: Nobel Akademi Yayınları. ss. 73-85.
- Demir, S. (2016b). Sözlü anlatımda söyleyiş (diksiyon). Etkinliklerle hafta hafta sözlü anlatım. (ed. Şengül, M. ve Baskın, S.). Ankara: Nobel Akademi Yayınları. ss. 31-40.
- Demir, S. & Sinan, A. T. (2016c). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin anlam yapıları üzerine bir inceleme. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(2).
- Demir, S. (2016d). Türkiye’deki edebiyat eğitimi üzerine bir değerlendirme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(33), ss. 48-68.
- Demir, S. & Sinan, A. T. (2017). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin anlam yapıları üzerine öğrencilerin özyeterlik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13(2), ss. 683-702. DOI: http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.322455
- Demir, T. (2008). Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 1(4), ss. 130-148.
- Erdem. İ. (2013). Konuşma eğitimi esnasında karşılaşılan konuşma bozuklukları ve bunları düzeltme yolları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı. ISSN: 1308–9196. 6(11), ss. 415-452.
- Erdem, İ, (2019). Konuşma eğitimiyle ilgili temel kavramlar. Dil Eğitiminin Temel Kavramları. (ed. Karatay, H). Ankara: ASOS Yayınları, ss. 121-150.
- Dewi, R. S., Kultsum, U. & Armadi, A. (2017). Using communicative games in ımproving students’ speaking skills. English Language Teaching. 10(1), ISSN 1916-4742; E-ISSN 1916-4750. ss. 63-71. 10.5539/elt.v10n1p63
- Doğan, Y. (2009). Türkçe öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerileri. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR)-XIII-Bahar, ss. 182-201.
- Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyoekonomik özelliklerinin Türkçe başarısı üzerinde etkisi. Eğitim ve Bilim / Education and Science. 33(150), ss. 1-13.
- Göçer, A. (2009). Türkçe eğitiminde öğrencilerin söz varlığını geliştirme etkinlikleri ve sözlük kullanımı. Turkish Studies / International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 4(4), ss. 1025-1055.
- Gömleksiz, M. N., Sinan, A. T. & Demir, S. (2010). İlköğretim Türkçe dersi proje ve performans görevlerinin gerçekleştirilme sürecine yönelik öğrenci görüşleri (Malatya ili örneği). Turkish Studies / International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 5(3), ss. 1320-1349.
- Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Güneş, F. (2011). Dil öğretim yaklaşımları ve Türkçe öğretimindeki uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute. 8(15), ss. 123-148.
- Güneş, F. (2014). Konuşma öğretimi yaklaşım ve modelleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(1), Bartın – Türkiye / Bartin University Journal of Faculty of Education. 3(1), ss. 1-27, Summer 2014 Bartın–Turkey. ISSN: 1308-7177. DOI NUMBER: 10.14686/BUEFAD.201416205.
- Güneş, F., Eliüşük, A. & Saraç, U. (2016). Yaklaşım ve modeller. Öğretim ilke ve yöntemleri (ed. Güneş, F.). ss: 23-60. Ankara: Pegem Akademi.
- Harman, G. & Çelikler, D. (2012). Eğitimde hazır bulunuşluğun önemi üzerine bir derleme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi / Journal of Research in Education and Teaching. 1(3), ISNN: 2146- 9199, ss. 147-156.
- Irmawati, N. D. (2012). Communicative approach: an alternative method used in ımproving students’ academic reading achievement. English Language Teaching. 5(7), ss. 90-101, DOI NUMBER:10.5539/elt.v5n7p90, URL: http://dx.doi.org/10.5539/elt.v5n7p90.
- Jones, D. (2007). Speaking, listening, planning and assessing: the teacher’s role in developing metacognitive awareness. Early Child Development and Care. 177(6-7), ss. 569–579.
- Kansızoğlu, H. B. (2012). Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, ss. 217-235, Kış 2012, Bartın-Türkiye / Bartın University Journal of Faculty of Education. 1(1), ss. 217-235, Winter 2012, Bartın-Turkey.
- Kara, Ş. (2004). Ana dil edinimi ve erken yaşta yabancı dil öğretimi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XVII (2), 2004, ss. 295-314.
- Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Kavcar, C. (2003). Türk dili. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
- Keskin, H. K., Baştuğ, M. & Akyol, H. (2013). Sesli okuma ve konuşma prozodisi: ilişkisel bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), Ağustos 2013, ss.168-180. / Mersin University Journal of the Faculty of Education, 9(2), ss.168-180.
- Kılıç, L. K., Baki, Y. & Bayram, B. (2014). Ortaokul 8. sınıf türkçe dersi öğretmen kılavuz kitabındaki etkinliklerin çoklu zekâ kuramı ile örtüşme düzeyi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), ss. 72-89.
- Kırmızı, F. & Akkaya, N. (2009). Türkçe öğretim programında yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(25), ss. 42-54.
- Kurudayıoğlu, M. (2003). Konuşma eğitimi ve konuşma becerisinin geliştirmeye yönelik etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR)-XIII-Bahar. ss. 288-309.
- Kurudayıoğlu, M. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kelime hazinesi üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6(2), ss. 1798-1808.
- Liando, N. V. F. & Lumettu, R. (2017). Students’ personal ınitiative towards their speaking performance. International Education Studies; 10(8), ISSN 1913-9020 E-ISSN 1913-9039. ss. 21-28.
- Maden, S., Durukan, E. & Akbaş, E. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin öğrenci merkezli öğretime yönelik algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute. Yıl/Year: 2011, 8(16), ss. 255-269.
- Maden, S. (2012). Türkçe öğretmenlerinin öğretme stilleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE). 1(1), ss. 178-200, Türkiye / International Journal of Turkish Literature Culture Education 1(1), ss. 178-200, Turkey.
- Mehler, J., Jusczyk, P. N., Lambertz, G., Halsted, N., Bertoncini, J. Et Amiel-Tison, C. (1988). A Precursor of Language Acquisition in Young Infants, Cognition, 29.
- Miles, M.B. & Huberman, A.M., (2016). Genişletilmiş bir kaynak kitap: nitel veri analizi. (Çev. Akbaba Altun, S. & Ersoy, A.). Ankara: Pegem Akademi.
- Nalıncı, A. (2000). Avrupa birliğine tam üyelik yolunda başarının anahtarı: yeniden yapılanma. Ankara: Ümit Yayıncılık.
- Özalp, K. (2016). Güzelin bilinçli algısı ve estetik eğitimi. idil. 5(21), ss. 491-504. DOI NUMBER: 10.7816/idil- 05-21-14.
- Özdemir, E. (2004). Güzel ve etkili konuşma sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Özdemir, S. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygısını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(1), ss. 361-374.
- Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev. Bütün, M. ve Demir, S.B.). Ankara: Pegem Akademi.
- Pilancı, H. & Cavkaytar, S. (2003). Türk dili. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
- Sağlam, Ö. &Doğan, Y. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute. Yıl/Year: 2013, 10(24), ss. 43-56.
- Salehi, H., Ebrahimi, M., Sattar, S. & Shojaee, M. (2015). Relationship between EFL learners’ autonomy and speaking strategies they use in conversation classes. Advances in Language and Literary Studies. ISSN: 2203-4714, 6(2), ss. 37-43. DOI NUMBER:10.7575/aiac.alls.v.6n.2p.37
- Savaş, B. (2011). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
- Sevy-Biloon, J. (2017). Different reasons to play games in an english language class. Journal of Education and Training Studies. 5(1), ss. 84-93, ISSN 2324-805X, E-ISSN 2324-8068. DOI NUMBER: 10.11114/jets.v5i1.1967, URL: http://dx.doi.org/10.11114/jets.v5i1.1967
- Schcolnik, M., Kol, S. & Abarbanel, S. (2006). Constructivism in theory and in practice. English Teaching Forum. Number 4, ss. 12-20.
- Sönmez, V. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Sönmez, V. & Alacapınar, F.G. (2016). Sosyal bilimlerde ölçme aracı hazırlama. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Şengül, M. (2016). Konuşmaya eşlik eden unsurlar. Etkinliklerle hafta hafta sözlü anlatım. (ed. Şengül, M. ve Baskın, S.). Ankara: Nobel Akademi Yayınları. ss. 41-52.
- Taşer, S. (2000). Örneklerle konuşma eğitimi. İstanbul: Papirus Yayınevi.
- Temizkan, M. & Atasoy, A. (2016). Konuşma becerisinde aşamalı gelişim modelinin etkililiği üzerine bir değerlendirme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mustafa Kemal University Journal of Graduate School of Social Sciences. 13(34), ss. 78-97.
- Temizyürek, F., Erdem, İ. & Temizkan, M. (2007). Konuşma eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
- Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı: 24, Güz 2000, ss. 543-559.
- Ur, P. (1998). A course in language teaching: practice and theory. Cambridge University Press.
- Yaman, E. (2010). Kalabalık sınıfların etkileri: öğrenciler ne düşünüyor? Kastamonu Eğitim Dergisi. 18(2), ss. 403-414.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
- Yıldız, N. (2016). Dönüt verme ve düzeltme türlerinin altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becelerine etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Eğitim Fakültesi Dergisi. 5(2), ss. 312-327 / Bartin University Journal of Faculty of Education. 5(2), s. 312-327, ISSN: 1308-7177. DOI NUMBER: 10.14686/buefad.v5i2.5000189426.
APA | Demir S, GÜL ÖZDİL B (2019). ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. , 865 - 881. |
Chicago | Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. (2019): 865 - 881. |
MLA | Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. , 2019, ss.865 - 881. |
AMA | Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. . 2019; 865 - 881. |
Vancouver | Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. . 2019; 865 - 881. |
IEEE | Demir S,GÜL ÖZDİL B "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ." , ss.865 - 881, 2019. |
ISNAD | Demir, Sezgin - GÜL ÖZDİL, Büşra. "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ". (2019), 865-881. |
APA | Demir S, GÜL ÖZDİL B (2019). ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 865 - 881. |
Chicago | Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.3 (2019): 865 - 881. |
MLA | Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.3, 2019, ss.865 - 881. |
AMA | Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(3): 865 - 881. |
Vancouver | Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(3): 865 - 881. |
IEEE | Demir S,GÜL ÖZDİL B "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.865 - 881, 2019. |
ISNAD | Demir, Sezgin - GÜL ÖZDİL, Büşra. "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/3 (2019), 865-881. |