Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 865 - 881 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 18-11-2019

ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ

Öz:
Dil; bildirişim odaklı olmasının yanı sıra bireyin kavramlaştırma, anlamlandırma, sosyalleşme edimlerini mümkün kılan, sembolikyapısıyla diğer iletişim araçlarından ayrılan çift eklemli ve uzlaşıma dayalı araç olarak tanımlanabilir. Konuşma; fizyolojik, duyuşsalve sosyal ihtiyaçlarımızı karşılayan, bilişsel denetim mekanizmasına tabi, doğal ve dışsal nitelik taşıyan temel dil becerisidir. Buçalışmanın amacı, ana dili eğitiminde uygulama boyutunda ortam ve dinleyicilere göre konuşabilme, ahlaksal sorumluluklarınınfarkında olma, yetenekleri ve kapasiteleri doğrultusunda konuşabilme, hazırlıklı konuşmalar yapabilme, konuşmayıdeğerlendirebilme, ses ve beden dilini etkili şekilde kullanabilme, gözlem gücü ile bilgi birikimini konuşmalarına aktarabilmeyeyönelik konuşma becerilerinin eğitimine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel türde bire bir görüşme tekniği kullanılarakgerçekleştirilen çalışmada, yarı yapılandırılmış 9 maddeden oluşan görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmış, görüşmesırasında gerektiğinde katılımcılara ek sorular yöneltilmiştir. Çalışma grubunu, Malatya ilinde aktif olarak görev yapan 4’ü kadın, 6’sıerkek toplam 10 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşme sürecinde katılımcılara yeterli açıklayıcı bilgiler verilerek araştırmanınaktarılabilirliği, yazılı hâle getirilen katılımcı görüşleri tekrar kontrol ettirilerek araştırmanın inandırıcılığı sağlanmaya çalışılmıştır.Verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz teknikleri birlikte kullanılmıştır. Verilere yönelik çalışmayı yürüten iki araştırmacıtarafından birbirlerinden bağımsız şekilde içeriğe yönelik kodlamalar yapılmış ve her iki kod dizisi arasındaki uyumun %78 olduğugörülmüştür. Çalışma sonucunda; argo kullanımına, söz varlığı yetersizliğine, düşük sosyoekonomik yapının yansımalarına,etkinliklerin yetersizliğine, öğrenci merkezli sınıf ortamlarının oluşturulamadığına yönelik katılımcı görüşleri dikkat çekicidir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

SPEAKING SKILLS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS BY TEACHERS’ OPINIONS

Öz:
In addition to communication, the language has functions of conceptualization, meaning, and socialization. Moreover, it can be defined as a dual articulated and reconciled tool which is separated from other communication means by its symbolic structure. Speech is a natural and external basic language skill that meets our physiological, emotional, social needs and this language skill is also subject to the cognitive control mechanism. The aim of this study is to determine if your mother tongue education can be used differently accordingly to environment and the audience you are facings. To be aware of your moral responsibilities, to speak in accordance with the abilities and capacities of your audience and be ready to level up or down the conversation. Have the ability to detect the conversation and use voice and body lanuge effectively. Have the ability to observe the conversation and handover my knowledge and experinces from a teachers point of view. In this qualitative study, using a one-to-one interview technique, a 9-item semi-structured interview form was used as a data collection tool and additional questions were directed to the participant when needed. The study group consists of 10 Turkish language teachers, 4 female and 6 male, who actively work in Malatya. During the process enough and revealing informations were given to participants and transferability of research was presented as written document and participant views were checked again and it was trial to provide the persuasiveness of the research. Content and descriptive analysis techniques were used together in the analysis of the data. The data were coded independently by two researchers. It is seen that the percentage of harmony between both code sequences is 78%. In the results of working; it is noteworthy that the participants' views on the use of slang, the lack of vocabulary, the reflections of low socioeconomic structure, the inadequacy of activities, the lack of student centered class.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Demir S, GÜL ÖZDİL B (2019). ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. , 865 - 881.
Chicago Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. (2019): 865 - 881.
MLA Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. , 2019, ss.865 - 881.
AMA Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. . 2019; 865 - 881.
Vancouver Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. . 2019; 865 - 881.
IEEE Demir S,GÜL ÖZDİL B "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ." , ss.865 - 881, 2019.
ISNAD Demir, Sezgin - GÜL ÖZDİL, Büşra. "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ". (2019), 865-881.
APA Demir S, GÜL ÖZDİL B (2019). ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 865 - 881.
Chicago Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.3 (2019): 865 - 881.
MLA Demir Sezgin,GÜL ÖZDİL Büşra ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.3, 2019, ss.865 - 881.
AMA Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(3): 865 - 881.
Vancouver Demir S,GÜL ÖZDİL B ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(3): 865 - 881.
IEEE Demir S,GÜL ÖZDİL B "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.865 - 881, 2019.
ISNAD Demir, Sezgin - GÜL ÖZDİL, Büşra. "ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/3 (2019), 865-881.