Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 60 - 88 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 19-11-2019

Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma

Öz:
Narsisizm ile selfie paylaşım ilişkisini incelemeye yönelik gerçekleştirilen çalışmalardakullanıcıların sosyal paylaşım sitelerini ne amaçla kullandıklarının incelendiğitespit edilmiştir. Özellikle, daha önce yapılmış olan çalışmalarda: kimlik oluşumu(Valkenburg, Peter, & Schouten, 2006), sosyal etkileşim (Lee, Lee, Moon, & &Sung, 2015), algı yönetimi (Kramer & & Winter, 2008) ve eğlenceye (Park, Kee, &Valenzuela, 2009) yönelik çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Gerçekleştirilen buaraştırmayla, kullanıcıların selfie paylaşımlarıyla narsisizm arasındaki ilişkinin tespitedilmesi amaçlanmaktadır.Araştırma evrenini, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesinin farklı bölümve sınıflarında öğrenim gören 243 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yeralankatılımcılara online anket yöntemiyle ulaşılmıştır. Araştırmada basit tesadüfi örneklemtekniği kullanılmıştır. Araştırmanın kuramsal temeli Sung, Lee, Kim ve Choi (2016)’ninçalışmasından alınmıştır. Araştırmaya ait sekiz hipotez testine ait veriler analiz edilerekbulgulara yönelik açıklamalarda bulunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilenbulgulara göre, kullanıcıların selfie paylaşımları ile narsisizm arasında anlamlı pozitifyönlü bir ilişkinin var olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörler arasında narsisizim sosyalmedya platformlarında selfie paylaşımını etkileyebilecek önemli bir etken olarak kabuledilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji İletişim İşletme

A Quantitative Research on Narcissism and Selfie Sharing

Öz:
Studies identifying the self-sharing motivations analyze on what purpose users utilize social networking sites. It is seen that particularly studies on identity formation, social interaction, perception management and entertainment were carried out in the literature. The aim of this study is to determine the relationship between narcissism and selfie sharing motivation among users. The population of the study consists of 243 students from different departments and classes of the Faculty of Communication at Istanbul Commerce University. Participants in the study have been reached by online survey method. In this study, the simple random sampling technique has been used. The theoretical basis of the study has been adopted from the study by Sung, Lee, Kim and Choi (2016). Within the scope of the study, data on eight hypothesis tests of the study have been analyzed and the findings have been elaborated. According to the findings of the study, it is concluded that there is a significant positive relationship between selfie sharing motivation of users and narcissism. Among these factors, narcissism is considered an important factor that might affect selfie sharing behavior on social media platforms.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji İletişim İşletme
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Achtar, S. (1989). Narcissistic personality disorder. Descriptive features and differential diagnıosis. Psychiatr Clin North Am., 505-529.
  • Ainsworh, M. D. (1969). Object relations, dependency, and attachment: a theoretical review of the infant-mother relationship. . Child Development, 969-1025.
  • Alemdar, M. Y., İşbilen, D., Demirel, K., & Telli, N. G. (2017). Özçekim Davranışı Narsisizm Göstergesi Olabilir mi? Özçekim ve Narsisizm Arasındaki İlişkiyi Tanımlamaya Yönelik Nitel Bir Araştırma. Global Media Journal, 71-97.
  • Ames, D. R., Rose, P., & Anderson, C. P. (2006). The NPI-16 as a short measure of narcissism. Journal of Research in Personality 40, 440 - 450.
  • Ardalı, C., & Erten, Y. (1999). Psikanalizden Dinamik Psikoterapiler. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Ayvaz, T. (2019, 05 02). Dijital Ajanslar: http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medyakullanici-istatistikleri-2016/ adresinden alındı
  • Biolcati, R., & Passini, S. (2018). Narcissism and self-esteem: Different motivations for selfie posting behaviors. Cogent Psychology (2018), 5, 1-12.
  • Bleske-Rechek, A., W.Remiker, M., & P.Bakera, J. (2008). Narcissistic men and women think they are so hot – But they are not. Personality and Individual Differences, 45(5), 420–424.
  • Brandt, R. (2014). Google divulges numbers at I/O: 20 Billion texts, 93 million selfies and more. Silicon Valley Business: https://www.bizjournals.com/sanjose/news/2014/06/25/google-divulgesnumbers-at-i-o-20-billion-texts-93.html adresinden alındı
  • Chan, L. S., & Tsang, H. W. (2014). “Hey, Look at My Body!”: An Exploratory Study of Body
  • Display on Facebook among Hong Kong Young Adults. International Journal of Interactive Communication Systems & Technologies, 4(1), 31- 46.
  • Dorland, N. W. (1986). The American İllustrated Medical Dictionary, Press. (22. Edition b.). Philadelphia.: Sounders Company.
  • Ellis, H. (1898). Auto- eroticism: A psychological study. Alienist and Neurologist, 19(2), 260-299.
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics Using SPSS for Windows. New Delhi: Sage Publications.
  • Freud, S. (2015). Narsizm Üzerine ve Scherber Vakası. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Freud, S. (2018). Narsisizm Üzerine. İstanbul: Oda Yayınları.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kealy, D., & Rasmussen, D. B. (2012). Veiled and vulnerable: The other side of grandiose narcissism. Clinical Social Work Journal, 356-365.
  • Kernberg, O. (1975). Borderline Conditions and Pathological Narcissism. New York: Jason Aronson.
  • Kohut, H. (1971). Kendiliğin Yeniden Yapılanması. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Kramer, N. C., & & Winter, S. (2008). Impression management 2.0: The relationship of selfesteem, extraversion, self-efficacy, and self-presentation within social networking sites . Journal of Media Psychology, 20, 106-116.
  • Lee, E., Lee, J. -A., Moon, J. H., & & Sung, Y. (2015). Pictures speak louder than words: Motivations for using Instagram. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 18, 552–556.
  • Lin Qiu a, Lu, J., S. Y., Qu, W., & Zhu, T. (2015). What does your selfie say about you? Computers in Human Behavior 52, 443-449.
  • Lyon, D., & Bauman, Z. (2013). Akışkan Gözetim. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Maslow, A. (1954). Motivation and Personality. New yORK: harper.
  • Maslow, A. (1962). Toward A Psychology of Being. New Jersey: D. Van Nostrand.
  • Maslow, A. (2000). İnsan Olmanın Psikolojisi. İstanbul: Kuraldışı Yayınları.
  • Masterson, J. (2006). Narsistik ve Borderline Kişilik Bozuklukları. İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Mehdizadeh, S. (2010). Self-presentation 2.0: Narcissism and and Self-Esteem on Facebook. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13(4), 357-364.
  • Mehdizadeh, S. (2010). Self-presentation 2.0: Narcissism and Self-Esteem on Facebook. Cybersychology, Behaviour and Social Networking, 357-358.
  • Nevils, B., & Massie, R. (2014). The Relationship Between Social Network Usage and Narcissism. Hanover College PSY 344: Social Psychology Winter 2014., 3-6.
  • Özmen, E. (2006). Kendini Tanıma Rehberi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Park, N., Kee, K. F., & Valenzuela, S. (2009). Being immersed in social networking environment: Facebook groups, uses and gratifications, and social outcomes. Cyberpsychology & Behavior, 12, 729-733.
  • Pearlman, J. (2013, 01 22). Australian Man ‘İnvented ie After Drunken Night Out. 05 2, 2019 tarihinde Telegraph: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/australiaandthepacific/ australia/1045911 5/Australian-man-invented-the-selfie-after-drunken-night-out.html. adresinden alındı
  • Piaget, J., & Inhelder, B. (1969). The Psychology of The Child. New York: Basic Books.
  • Rozenblatt, S. (2002). In Defence of Self: The relationship of Self- Esteem and Narcissim to Aggressive Behavior. Yew York: Long Island University .
  • Sadger, I. (1908). Psychiatrische-Neurologisches In Psychoanalytischer Beleuchtung. Gesamtgeb. Med. & Ihre Grenzbeg.
  • Schoenwald, R., Nunberg, H., & Federn., E. (1976). Minutes Of The Vienna Psychoanalytic Society. The American Historical Review, 1-118.
  • Sherrod, L. R. (1981). Issues in cognitive-perceptual development: the special case of social stimuli. . M. E. Lamb, & L. R. Sherrod içinde, Infant Social Cognition: Empirical and Theoretical Considerations (s. 11-32). New Jersey: Lawerence Erlbaum Associates.
  • Sung, Y., Lee, J.-A., & Choi, S. M. (2016). Why we post selfies: Understanding motivations for posting pictures of oneself. Personality and Individual Differences 97, 260 - 265.
  • Trevarthen, C. (1977). Descriptive analyses of infant communicative behavior. H. R. Schaffer içinde, Studies in Mother-Infant Interaction (s. 227-270). London: Academic Press.
  • Valkenburg, P. M., Peter, J., & Schouten, A. P. (2006). Friend networking sites and their relationship to adolescents’ well-being and social self-esteem. Cyberpsychology & Behavior, 9, 584-590.
  • Vazire, S., L. P., Rentfrow, P. J., & Gosling, S. D. (2008). Portrait of a narcissist: Manifestations of narcissism in physical appearance. Journal of Research in Personality 42, 1439–1447.
  • Westen, D. (1985). Self and Society: Narcissism, Collectivism, and The Develoment of Morals. New York: Cambridge University Press.
  • White, R. W. (1960). Comptence and the Psychosexual Stages of Development. Nebraska Symposium on Motivation (s. 97-141). Lincoln: University of Nebraska Press.
  • Zigterman, B. (2014). Number of photos taken in 2014 will approach 1 trillion thanks to selfie explosion. BGR: https://www.bgr.in/news/number-of-photos-taken-in-2014-will-approach-1- trillion-thanks-to-selfie-explosion/ adresinden alındı
APA çaycı b, Çaycı A, EKEN İ (2019). Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. , 60 - 88.
Chicago çaycı berk,Çaycı Ayşegül Elif,EKEN İHSAN Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. (2019): 60 - 88.
MLA çaycı berk,Çaycı Ayşegül Elif,EKEN İHSAN Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. , 2019, ss.60 - 88.
AMA çaycı b,Çaycı A,EKEN İ Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. . 2019; 60 - 88.
Vancouver çaycı b,Çaycı A,EKEN İ Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. . 2019; 60 - 88.
IEEE çaycı b,Çaycı A,EKEN İ "Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma." , ss.60 - 88, 2019.
ISNAD çaycı, berk vd. "Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma". (2019), 60-88.
APA çaycı b, Çaycı A, EKEN İ (2019). Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. Akdeniz İletişim, 0(31), 60 - 88.
Chicago çaycı berk,Çaycı Ayşegül Elif,EKEN İHSAN Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. Akdeniz İletişim 0, no.31 (2019): 60 - 88.
MLA çaycı berk,Çaycı Ayşegül Elif,EKEN İHSAN Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. Akdeniz İletişim, vol.0, no.31, 2019, ss.60 - 88.
AMA çaycı b,Çaycı A,EKEN İ Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. Akdeniz İletişim. 2019; 0(31): 60 - 88.
Vancouver çaycı b,Çaycı A,EKEN İ Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma. Akdeniz İletişim. 2019; 0(31): 60 - 88.
IEEE çaycı b,Çaycı A,EKEN İ "Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma." Akdeniz İletişim, 0, ss.60 - 88, 2019.
ISNAD çaycı, berk vd. "Narsisizm ve Selfie Paylaşımı İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma". Akdeniz İletişim 31 (2019), 60-88.