SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl: 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 189 - 212 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 19-11-2019

SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Öz:
Sosyal medya sahip olduğu kullanıcı sayısı ile tüm sektörlerin ve kurumlarıniçinde yer alması gereken ve iletişim çalışmalarının vazgeçilmez parçası olmasıgereken bir noktaya gelmiştir. Sosyal medya geleneksel iletişim kanallarına göreçok sayıda avantaja sahip bulunmaktadır. Kamu kurumlarının sosyal medyadayer alması şüphesiz kurumların halkla ilişkiler çalışmalarına, kurumlarınşeffaflığının artmasına, vatandaşların kurumlara duyduğu güvenin artmasına,kurum vatandaş etkileşimin artmasına, vatandaşların çalışmalara katılımınınteşvik edilmesine ve e-Devlet uygulamalarının yaygınlaşmasına önemli katkılarsağlamaktadır. Türkiye’nin temel kurumlarının sosyal medya kullanımlarınıtespit etmek ve değerlendirmek amacıyla çalışma kapsamında ilk olarak TürkiyeCumhuriyeti Devleti’nin temel kurumları olan valiliklerin resmi Facebook,Twitter ve Youtube hesapları incelenmiştir. İkinci olarak ise sosyal medyada yeralan valiliklerin resmi sosyal medya sayfalarında paylaştıkları içeriklerincelenmiştir. Yapılan incelemede valiliklerin sosyal medyanın öneminiyeterince kavramadığı ortaya çıkmıştır. Sosyal medyada yer alan valiliklerinbüyük çoğunluğu tek taraflı olarak sayfalarında görsel unsurları ve bilgilendiriciiçerikleri paylaşmayı tercih etmekte, takipçileri ile etkileşime girmektenkaçınmaktadırlar.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Film, Radyo, Televizyon Kamu Yönetimi Sosyoloji

USING SOCIAL MEDIA AS A PUBLIC MARKETİNG TOOL BY THE PUBLIC INSTITUTIONS: A RESEARCH ON THE 81 PROVINCIAL GOVERNOR

Öz:
Social media, with its user amount, has reached a point, which all sectors and associations have to participate, and it became an indispensable part of communications projects. There are many advantages of social media channels when it is compared to traditional media. Obviously, the participation of public institutions on social media is going to contribute to the public relations, increase in transparency of institutions and trust of citizens to institutions, and interaction between institutions and citizens. Also, it contributes to encouragement of citizens in takin gpart in the projects and making e-government applications morecommon. In this study, which aims to identify and assess the usage of social media of main institutions in Turkey, Facebook, Twitter, and YouTube official accounts of the main institutions of government of Turkish Republic, which are Turkish, governorates were examined at initial stage. Secondly, the content of the institutions they share social media in the official social media pages were examined. Inconclusion, it is found that governorates haven't comprehended the importance of social media yet. The majority of the governorates that participate on social media prefer only sharings visual and informational content, also avoid interacting with their followers
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Film, Radyo, Televizyon Kamu Yönetimi Sosyoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akar, Erkan (2010). Sosyal Medya Pazarlaması. Ankara: Efil Yayınları.
  • Akyol, Ayça. Çakı, Caner ve Gazi, Mehmet (2016). “Türkiye’deki Valiliklerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Sosyal medya Kullanımının Facebook Üzerinden İncelenmesi”. 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu 13-15 Ekim 2016 Elazığ.
  • Altunışık, Remzi. Coşkun, Recai. Bayraktaroğlu, Serkan ve Yıldırım, Engin (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Bertot, John Carlo. Jaeger, Paul T. ve Grimes, Justin M (2012). "Promoting Transparency and Accountability Through Icts, Social Media and Collaborative E-Government".Transforming Government: People, Process and Policy 6: 78–91.
  • Bonson, Torres.Torres, Lourdes. Royo, Sonia ve Flores, Francisco (2012). "Local E-Government2.0: Social Media and Corporate Transparency in Municipalities". Government Information Quarterly 29: 123-132.
  • Bretschneider, Stuart ve Mergel, Ines (2010). "Technology and Public Management İnformation Systems: Where Have We Been and Where Are We Going".The State Of Public Administration: Issues, Problems And Challenges. Ed. Donald. C. Menzel, &Harvey. J. White. New York: M.E. Sharpe, Inc. 187-203.
  • Bryer, Thomas ve Zavattaro, Staci (2011). "Social Media and Public Administratio". Administrative Theory & Praxis 33 (3): 325-340.
  • Erkek, Seyida (2016). “Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Bakanlığı Örneği”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2016; (35): 141-150.
  • Erkul, Erdem (2009). "Sosyal Medya Araçlarının (Web 2.0) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği". Türkiye Bilişim Derneği Bilişim Dergisi 116: 96-101.
  • Ertaş, Handan (2015). Kamu Yönetiminde Sosyal Medya. Konya: Palet Yayınları.
  • Göçoğlu, Volkan (2014). Kamu Politikası ve Sosyal Medya İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Graham, Missy ve Avery, Elizabeth (2013). "Government Public Relations and Social Media: An Analysis of the Perceptions and Trends of Social Media Use at the Local Government Level". PublicRelationsJournal 7 (4): 1-21.
  • Habertürk (2015). “E-Devlet Sosyal Medya'da Daha Etkin Oluyor”, (Http://Www.Haberturk.Com/Gundem/Haber/1051471-E-DevletSosyal-Medyada-Daha-Etkin-Oluyor, 29 Nisan 2017’de erişildi).
  • Hensel, Kylw ve Michael, Deis (2010). "Using Social Media to Increase Advertising and Improve Marketing".The Entrepreneurial Executive 15.
  • Hoffmann, Christian Pieter. Lutz, Christoph ve Meckel, Miriam (2014). “Social Media Readiness in Public Administration - Developing a Research Framework”, (http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2408737).
  • Hrdinová, Jana ve Helbig, Natalie (2011). “Designing Social Media Policy For Government”, (Http://Www.Ctg.Albany.Edu/Publications/Guides/Social_Media_ Policy/Social_Media_Policy.Pdf, 18 Mayıs 2017’de erişildi).
  • İbaldi, Barbara (2013). “Social Media UseByPublicInstitutions”, https://www.oecd.org/development/pgd/2016%20Barbara%20Ubal di%20-%20DevCom1-rev.pdf 17.11.2018 tarihinde erişildi.
  • Kalkınma Bakanlığı (2014). “2015-2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Plânı”. Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı Aralık 2014: Ankara, (Http://Www.Kalkinma.Gov.Tr/Lists/Yaynlar/Attachments/640/20 152018_Bilgi_Toplumu_Stratejisi_Ve_Eylem_Plani.Pdf 11 Haziran 2017’te erişildi).
  • Kaplan, Andreas ve Haenlein, Michael (2009). “The İncreasing İmportance Of Public Marketing: Explanations, Applications And Limits Of Marketing Within Public Administration”. European Management Journal 27, 197–212.
  • Kaplan, Andreas ve Haenlein, Michael (2010). "Users of The World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media". Business Horizons 59-68.
  • Karakiza Maria (2015). "The Impactof Social Media in The Public Sector". International Conference On Strategic Innovative Marketing 175: 384-392.
  • Kazaz, Mete ve Tümen, Elif (2013). “Tanıtım Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Gençlik ve Spor Bakanlığı Örneği”. 1. KOP Bölgesel Sempozyum Kitabı, Konya.
  • Kuzma, Joanne (2010). "Asian Government Usage of Web 2.0 Social Media. European". Journal of E-practice 9: 1-13.
  • Kwon, Ohbyung ve Wen, Yixing (2010). "An Empirical Study of The Factors Affecting Social Network Service Use". Computers In Human Behavior 26: 254-263.
  • Lewis, Bobbi Kay (2010). "Social Media and Strategic Communication: Attitudes and Perceptions Among College Students". Public Relations Journal 4 (3).
  • Macnamara, Jim ve Zerfass, Ansgar (2012). “Social Media Communication In Organizations: The Challenges Of Balancing Openness, Strategy, And Management”. International Journal of Strategic Communication, 6, 287-308.
  • Magro, Michael (2012). "A Reviewof Social Media Usein EGovernment". Administrative Sciences 2: 148-161.
  • Mainka Agnes. Hartmann, Sarah.Stock, Wolfgang G. VePeters, Isabella (2014). “Government and Social Media: A Case Study of 31 Informational World Cities”. 2014 47th Hawaii International Conference on System Science, (https://www.philfak.uniduesseldorf.de/fileadmin/Redaktion/Institu te/Informationswissenschaft/heck/Mainka_ua_HICSS_2014_Publi kation_01.pdf, 25 Ağustos 2017’da erişildi).
  • Meijer, Albert Jacob ve Torenvlied René (2014). "Social Media and The New Organization of Government Communications: An Empirical Analysis of Twitter Usage by the Dutch Police". American Review of Public Administration 1-19.
  • Mergel, Ines (2013). "A Framework For Interpreting Social Media Interactions in The Public Sector". Government Information Quarterly 30: 327–334.
  • Mickoleit, Arthur (2014). "Social Media Use by Governments: A Policy
  • Primer to Discuss Trends, Identify Policy Opportunities and Guide Decision Makers". OECD Working Papers on Public Governance, No. 26, OECD Publishing, Paris, (https://doi.org/10.1787/5jxrcmghmk0s-en).
  • Milliyet (2015). “E-Devlet Uygulamalarına Giriş ve E-Devlet Şifresi Alma”, (Http://Www.Milliyet.Com.Tr/E-Devlet-UygulamalarinaGiris-Ve-Gundem2070889/, 11 Haziran 2017’de erişildi).
  • Mümtaz, Ahmet (2012). “Hükümet 2.0: Kamu ve Sosyal Medya”, (Http://Shiftdelete.Net/Hukumet-2.0-Kamu-Ve-Sosyal-Medya38924, 29 Nisan 2017’de erişildi).
  • Onat, Ferah ve Alikılıç, Özlem (2008). "Sosyal Ağ Sitelerinin Reklâm ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi". Journal of Yaşar University 3 (9): 1111-1143.
  • Öğülmüş Selahattin (1991). “İçerik Çözümlemesi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 24 (1): 214-228.
  • Özel, Aybike Pelenk (2011). "Sosyal Medya ve Güven: Hükümet, Sivil Toplum Örgütleri ve Ticari Kuruluşlara Yönelik Ampirik Bir Araştırma". Academic Journalof Information Technology Yaz, 1- 31.
  • Park, MinJae Hyeri Choi, Suk Kyoung Kim ve Jae Jeung Rho (2015). "Trust in Government’s Social Media Service and Citizen’s Patronage Behavior". Telematics And Informatics 32: 629-641.
  • Roy, Debjani (2014). "Role Of Social Media In E- Government". New Man International Journal of Multıdıscıplınary Studıes 1 (4): 50- 54.
  • Srivastava, Meetika (2013). “Social Media And Its Use By The Government”, (https://publicadministration.un.org/paconnect/Blogs/ID/16/SocıalMedıa-And-Its-Use-By-The-Government 17.11.2016 tarihinde erişildi).
  • Sivarajah, Uthayasankar. İrani, Zahir ve Weerakkody, Vishanth (2015). "Evaluating The Use and Impact Of Web 2.0 Technologies in Local Government". Government Information Quarterly 32: 473- 487.
  • Socialbakers (2018). “Free Social Media Statistics Directory”, (https:// https://www.socialbakers.com/statistics/twitter/, 02 Şubat 2018’de erişildi).
  • Stamati, Teta. Papadopoulos, Thanos ve Anagnostopoulos, Dimosthenis (2015). "Social Media For Openness and Accountability İn The Public Sector: Casesin The Greek Context". Government Information Quarterly 32: 12-29.
  • Şengöz, Ayhan ve Eroğlu, Erhan (2017). “Örgütlerde Sosyal Medya Kullanımı: Sosyal Medya Algıları, Amaçları ve Kullanım Alışkanlıkları”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5 (1).
  • Tataroğlu, Muhittin (2009). "E-Devlet'te Kullanılan Gözetim ve Kayıt Teknolojilerinin Mahremiyet Üzerinde Etkileri". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 (18).
  • Tekvar Sırma Oya (2012). "Yeni Medya ve Kurumsal Kültür: Avrupa ve Türkiye’deki Farklı Kurumsal Yapıların Karşılaştırması". Atılım Sosyal Bilimler Dergisi 2 (1): 81-103.
  • Ţıclău, Tudor. Mora, Cristina. Ţıgănaş, Andrei ve Bacalı, Laura (2010). "Public Marketing As A Strategic Component Of Public Management". A Pilot Study In Cluj County On The Existence Of Basic Marketing Conditions In The Local Public Administration In Romania.
  • Warren, Anne Marie. Sulaiman, Ainin ve Jaafar, Noor Ismawati (2014). "Social Media Effects On Fostering Online Civic Engagement and Building Citizen Trust and Trust In İnstitutions". Government Information Quarterly 31: 291-301.
  • Yağmurlu, Aslı (2011). "Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya". Selçuk İletişim 7 (1).
  • www.newsroom.fb.com (2017). “Stats”, (https://newsroom.fb.com/company-info/ , 01 Şubat 2018’de erişildi).
  • www.wearesocial.com (2016). “Digital in 2016”, (http://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2016, 04 Haziran 2017’de erişildi).
  • www.tuik.gov.tr (2017). (http://tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1059, 15 Ocak 2017 tarihinde erişildi). www.tuik.gov.tr (2017).
  • www.turkiye.gov.tr/bilgilendirme?konu=siteHakkinda, 16 Kasım 2017 tarihinde erişildi).
APA GÜMÜŞ N (2018). SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. , 189 - 212.
Chicago GÜMÜŞ NİYAZİ SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. (2018): 189 - 212.
MLA GÜMÜŞ NİYAZİ SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. , 2018, ss.189 - 212.
AMA GÜMÜŞ N SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. . 2018; 189 - 212.
Vancouver GÜMÜŞ N SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. . 2018; 189 - 212.
IEEE GÜMÜŞ N "SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA." , ss.189 - 212, 2018.
ISNAD GÜMÜŞ, NİYAZİ. "SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA". (2018), 189-212.
APA GÜMÜŞ N (2018). SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(4), 189 - 212.
Chicago GÜMÜŞ NİYAZİ SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18, no.4 (2018): 189 - 212.
MLA GÜMÜŞ NİYAZİ SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.18, no.4, 2018, ss.189 - 212.
AMA GÜMÜŞ N SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 18(4): 189 - 212.
Vancouver GÜMÜŞ N SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 18(4): 189 - 212.
IEEE GÜMÜŞ N "SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, ss.189 - 212, 2018.
ISNAD GÜMÜŞ, NİYAZİ. "SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18/4 (2018), 189-212.