Yıl: 2019 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 125 - 134 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33689/spormetre.467625 İndeks Tarihi: 20-11-2019

TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Öz:
Bu çalışma, Türkiye ve İngiltere’de Yükseköğretim düzeyinde verilen spor eğitimi sistemlerinin farklı yükseköğretim seviyelerinde karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Karşılaştırma yapılırken spor eğitiminin verildiği birimler, bölümler ve alanlar dikkate alınmıştır. Araştırmada tarama yöntemi ve tanımlayıcı yöntem olmak üzere iki farklı yöntem kullanılmıştır. Bu kapsamda elde edilen bulguların tablolar halinde sunulması ve yorumlanması aşamasında tarama yöntemi, ilgili literatürün incelenmesi, eğitim sistemleri arasındaki benzerlikler ve farklılıkların ortaya koyulması ve karşılaştırılmasında ise karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından tanımlayıcı yöntemden yararlanılmıştır. Bu kapsamda ülkelerin yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi verdiği birimler, bölümler ve alanlar ve tablolar halinde sunularak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak iki ülke arasında spor eğitim sistemi olarak belirgin farklılıklar bulunmamasına rağmen İngiltere’de eğitim sürelerinin daha kısa olduğu buna karşın alınması gereken ders kredisi miktarının daha fazla olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri

COMPARISON OF SPORT EDUCATION SYSTEM AT HIGHER EDUCATION LEVEL IN TURKEY AND UNITED KINGDOM

Öz:
The purpose of this study is to compare sport education system at higher education level in Turkey and United Kingdom for different higher education levels. While making these comparisons units, departments, and fields of sport education were considered. In this study, two different methods namely survey method and descriptive method were applied. Within this scope, survey method was applied to present findings in table format and interpret these findings, and descriptive method was applied for related literature review, to present and compare similarities and differences between education systems. Accordingly, units, departments, and fields of sport education were presented as tables for higher education level of each country and these tables were analysed. As a result, although there were no significant differences between sport education in both countries, it was determined that education duration in United Kingdom were shorter, however, credits of the courses were higher.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bailey, R., Armour, K., Kirk, D., Jess, M., Pickup, I., Sandford, R., Education, B. P. (2009). The educational benefits claimed for physical education and school sport: an academic review. Research papers in education, 24(1), 1-27.
  • Bramham, P., Hylton, K., Jackson, D. (2007). Sports development: Policy, process and practice. Routledge.
  • Bruce Kidd (2008) A new social movement: Sport for development and peace, Sport in Society, 11:4, 370-380.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F.(2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara, Pegem Akademi. Cashmore, E. (2003). Sports culture: an AZ guide. Routledge.
  • Coalter, F. (2007). Sports clubs, social capital and social regeneration:‘Ill-defined interventions with hard to follow outcomes’?. Sport in society, 10(4), 537-559.
  • Creemers, B. P., Kyriakides, L., Sammons, P. (2010). Methodological advances in educational effectiveness research. Routledge.
  • Durham University. Erişim:[ https://www.dur.ac.uk]. Erişim Tarihi: 10.03.2018 Eurydice (2007). Focus on the Structure of Higher Education in Europe 2006/07 Report. National Trends in the Bologna Process
  • Fişek, K. (2003). Spor Yönetimi, YGS Yayınları, İstanbul 2003 Frank, A. M. (2003). Sports and education: A reference handbook. Abc-clio.
  • Girginov, V. (Ed.). (2008). Management of sports development. Routledge.
  • Hall, N. A., Hall, R. (2008). Applied social research. Macmillan Education AU.
  • Hallmann, K., Petry, K. (Eds.). (2013). Comparative sport development. Heidelberg: Springer.
  • Harris, S., Houlihan, B. (2014). Delivery networks and community sport in England. International journal of public sector management, 27(2), 113-127.
  • Holt, R. (1990). Sport and the British: a modern history. Oxford University Press. Houlihan, B., Green, M. (2009). Modernization and sport: The reform of Sport England and UK Sport. Public administration, 87(3), 678-698.
  • Huizinga, J. (2014). Homo Ludens Ils 86 (Vol. 3). Oxon: Routledge.
  • Karakaya, E., Y.(2012). Avrupa Birliğinde Spor Eğitim Politikaları ve Bu Politikaların Türk Spor Eğitim Sistemine Uyumu. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Karaküçük, S. (1988). "Türkiye'de Spor Yöneticilerinin Eğitimi" Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 357-383.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17. Baskı). Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Larsson, H., Karlefors, I. (2015). Physical education cultures in Sweden: fitness, sports, dancing… learning?. Sport, Education and Society, 20(5), 573-587.
  • Lawson, H. (2005). Empowering people, facilitating community development, and contributing to sustainable development: The social work of sport, exercise, and physical education programs. Sport, Education and Society, 10(1), 135–60.
  • Loughborough University. Erişim:[http://www.lboro.ac.uk]. Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • McMurray, A. (2004). A commonsense approach. Cengage Learning Australia.
  • Nyberg, G., Larsson, H. (2014). Exploring ‘what’to learn in physical education. Physical education and sport pedagogy, 19(2), 123-135.
  • Öztürk F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • Smith, A. C., Westerbeek, H. M. (2007). Sport as a vehicle for deploying corporate social responsibility. Journal of corporate citizenship, 25(1), 43-54.
  • Stewart, B., Nicholson, M., Smith, A. C., Hoye, R. (2018). Sport management: principles and applications. Routledge. 48
  • Sunay, H., (2002), “Türkiye’de Sporun Yaygınlaştırılması Kapsamında Çağdaş Spor Yöneticilerinin Rolü ve Önemi” 27-29 Ekim 2002 tarihleri arasında Antalya-Kemer’de gerçekleştirilen 7.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Bildiri kitapçığı, s.263-272, Antalya.
  • The Complete University Guide (2018). Erişim:[https://www.thecompleteuniversityguide.co.uk/league-tables/rankings?s=Sports+Science&y=2018]. Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • The Sports Council Trust Company (2018). Annual Report and Accounts For the Year Ended 31 March 2018 Presented to Parliament pursuant to Article 6(2)(b) of the Government Resources and Accounts Act 2000 (Audit of Non-profit-making Companies) Order 2009 Erişim:[https://www.sportengland.org/media/13294/sports-council-trust-annual-report-accounts-2017-18.pdf]. Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • The University of Edinburgh. Erişim:[https://www.ed.ac.uk]. Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • University of Bath. Erişim:[http://www.bath.ac.uk]. Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • University of Exeter. Erişim:[https://www.exeter.ac.uk]. Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • URAP- University Ranking by Academic Performance Erişim:[http://tr.urapcenter.org/2017/2017_t9.php]. Erişim Tarihi: 20.04.2018
  • Uslaner, E. (1999) ‘Democracy and Social Capital’, in M. Warren (ed.) Democracy and Trust, pp. 121–150. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı eğitim bilimi: Kuram ve teknikler. Eylül Kitap ve Yayınevi.
  • Widdop, P., King, N., Parnell, D., Cutts, D., Millward, P. (2018). Austerity, policy and sport participation in England. International journal of sport policy and politics, 10(1), 7-24.
  • Yetim, A. (2005), Sosyoloji ve Spor, Morpa Yayınları, Ankara
  • Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu (2017) Erişim:[ https://www.osym.gov.tr/TR,13263/2017-osys-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html]. Erişim Tarihi: 12.11.2017
APA Sunay H, Yüce A (2019). TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
Chicago Sunay Hakan,Yüce Arif TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (2019): 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
MLA Sunay Hakan,Yüce Arif TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 2019, ss.125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
AMA Sunay H,Yüce A TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2019; 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
Vancouver Sunay H,Yüce A TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2019; 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
IEEE Sunay H,Yüce A "TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." , ss.125 - 134, 2019. 10.33689/spormetre.467625
ISNAD Sunay, Hakan - Yüce, Arif. "TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". (2019), 125-134. https://doi.org/10.33689/spormetre.467625
APA Sunay H, Yüce A (2019). TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 17(1), 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
Chicago Sunay Hakan,Yüce Arif TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 17, no.1 (2019): 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
MLA Sunay Hakan,Yüce Arif TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, vol.17, no.1, 2019, ss.125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
AMA Sunay H,Yüce A TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2019; 17(1): 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
Vancouver Sunay H,Yüce A TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2019; 17(1): 125 - 134. 10.33689/spormetre.467625
IEEE Sunay H,Yüce A "TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 17, ss.125 - 134, 2019. 10.33689/spormetre.467625
ISNAD Sunay, Hakan - Yüce, Arif. "TÜRKİYE VE İNGİLTERE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE SPOR EĞİTİMİ SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 17/1 (2019), 125-134. https://doi.org/10.33689/spormetre.467625