Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma
Yıl: 2003 Cilt: 0 Sayı: 14 Sayfa Aralığı: 132 - 146 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma
Öz: Bu araştırma, birer öğretmen adayı olarak kabul edilen yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik tutumları ve matematik kaygıları ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Bozüyük, Eskişehir, Kütahya Tavşanlı ve Afyon öğretmen okullarına devam eden 408 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında; öğretmen adaylarının matematik tutumlarını ölçmek için Matematik Tutum Ölçeği, Matematik kaygısını ölçmek için Matematik Kaygısı Ölçeği ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bir demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan veriler T-testi, Pearson Moment Korelasyon ve Varyans Analizi teknikleri ile test edilmiştir. Matematik tutumu ve matematik kaygısı arasında yüksek bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Başarır, D. (1990). "Ortaokul son sınıf öğrencilerinde sınav kaygısı, durumluluk kaygı, akademik başarı ve sınav başarısı arasındaki ilişkiler". Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
- Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci seçme sınavındaki başarı ile ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları.
- Cain, C.M. (1986);Parent and Student attitudes toward mathematics as they relate to third grade mathematics achievement. (ERIC NO:33)
- Campbell, P. (1992) Math, Science and Your Daughter: What can Parents do and Science Series Women's Educational Equity Act Program (ED) Washington D.C.
- Curtain, M.(1999). How to Reduce Math Anxiety in the Classroom at Work and in Everyday Personal Use.New York; Paperback.
- Erkuş, A. (1994). Psikolojik terimler Sözlüğü*Ankara: Doruk yayınları.
- Erol ;E. (1989), "Prevalence and Correlates of Math Anxiety in Turkish High School Students. " Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul:BoğaziçiÜniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü.
- Kaja , P. (2002). "The Sum of All Fears " Pschology Today. 10,229-223
- Kulm, G. (1980). Reseach on mathematics attitude. Reseach in Mathematics Education, 16(9), 356-387.
- Minato,S. ve Yanase, S. (1984). On the relationship between student's attitudes toward school mathematics and their levels of intelligence. Educational Studies in Mathematics. 15, 313-320.
- Özyürek, R. (1995). "Fen bilimleri alanını seçen öğrencilerin kariyer Yetkinlik beklentisi ile kariyer seçenekleri zenginliği ve üniversiteye giriş sınavlarındaki performansları arasındaki ilişkiler. " Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Özyürek, R. (2002). Kız ve erkek öğrencilerin on birinci sınıf öğrencilerinin kariyer yetkinlik beklentisi, kariyer seçenekleri zenginliği, akademik performans ve yetenekleri arasındaki ilişkiler. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 17,19-32.
- Stipek,D.ve Granlinski, H.(1991) Gender Differences in Children's Achievement-Related Beliefs and Emotional Responses to Success and Failure in Math. Journal of Educational Psychology, 8(3),361-71.
- Tobias,S. (1993). Overcoming Math Anxiety. New York: W.W. Norton & Company
- Tocci,Cynthia ve Engelhard,G. (1991) Achievement , Parental Support and Gender Differences in attitudes Toward Mathematics. Journal of Educational Research. 84(5),280-287.
- Trisha; M. (1999). Changing Student Attitudes toward mathematics. Primary Education.5 (4), 2-8.
- Wine, J. (1971). Test Anxiety and Study Habits. The Journal of Educational Research, 65,852-854.
APA | Yenilmez K, ÖZABACI N (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. , 132 - 146. |
Chicago | Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. (2003): 132 - 146. |
MLA | Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. , 2003, ss.132 - 146. |
AMA | Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. . 2003; 132 - 146. |
Vancouver | Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. . 2003; 132 - 146. |
IEEE | Yenilmez K,ÖZABACI N "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma." , ss.132 - 146, 2003. |
ISNAD | Yenilmez, Kursat - ÖZABACI, Nilüfer Ş.. "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma". (2003), 132-146. |
APA | Yenilmez K, ÖZABACI N (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(14), 132 - 146. |
Chicago | Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.14 (2003): 132 - 146. |
MLA | Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.14, 2003, ss.132 - 146. |
AMA | Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 132 - 146. |
Vancouver | Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 132 - 146. |
IEEE | Yenilmez K,ÖZABACI N "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.132 - 146, 2003. |
ISNAD | Yenilmez, Kursat - ÖZABACI, Nilüfer Ş.. "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2003), 132-146. |