Yıl: 2003 Cilt: 0 Sayı: 14 Sayfa Aralığı: 132 - 146 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma

Öz:
Bu araştırma, birer öğretmen adayı olarak kabul edilen yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik tutumları ve matematik kaygıları ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Bozüyük, Eskişehir, Kütahya Tavşanlı ve Afyon öğretmen okullarına devam eden 408 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında; öğretmen adaylarının matematik tutumlarını ölçmek için Matematik Tutum Ölçeği, Matematik kaygısını ölçmek için Matematik Kaygısı Ölçeği ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bir demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan veriler T-testi, Pearson Moment Korelasyon ve Varyans Analizi teknikleri ile test edilmiştir. Matematik tutumu ve matematik kaygısı arasında yüksek bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelime: matematik eğitimi öğrenci tutumları kaygı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Başarır, D. (1990). "Ortaokul son sınıf öğrencilerinde sınav kaygısı, durumluluk kaygı, akademik başarı ve sınav başarısı arasındaki ilişkiler". Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci seçme sınavındaki başarı ile ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Cain, C.M. (1986);Parent and Student attitudes toward mathematics as they relate to third grade mathematics achievement. (ERIC NO:33)
  • Campbell, P. (1992) Math, Science and Your Daughter: What can Parents do and Science Series Women's Educational Equity Act Program (ED) Washington D.C.
  • Curtain, M.(1999). How to Reduce Math Anxiety in the Classroom at Work and in Everyday Personal Use.New York; Paperback.
  • Erkuş, A. (1994). Psikolojik terimler Sözlüğü*Ankara: Doruk yayınları.
  • Erol ;E. (1989), "Prevalence and Correlates of Math Anxiety in Turkish High School Students. " Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul:BoğaziçiÜniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Kaja , P. (2002). "The Sum of All Fears " Pschology Today. 10,229-223
  • Kulm, G. (1980). Reseach on mathematics attitude. Reseach in Mathematics Education, 16(9), 356-387.
  • Minato,S. ve Yanase, S. (1984). On the relationship between student's attitudes toward school mathematics and their levels of intelligence. Educational Studies in Mathematics. 15, 313-320.
  • Özyürek, R. (1995). "Fen bilimleri alanını seçen öğrencilerin kariyer Yetkinlik beklentisi ile kariyer seçenekleri zenginliği ve üniversiteye giriş sınavlarındaki performansları arasındaki ilişkiler. " Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özyürek, R. (2002). Kız ve erkek öğrencilerin on birinci sınıf öğrencilerinin kariyer yetkinlik beklentisi, kariyer seçenekleri zenginliği, akademik performans ve yetenekleri arasındaki ilişkiler. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 17,19-32.
  • Stipek,D.ve Granlinski, H.(1991) Gender Differences in Children's Achievement-Related Beliefs and Emotional Responses to Success and Failure in Math. Journal of Educational Psychology, 8(3),361-71.
  • Tobias,S. (1993). Overcoming Math Anxiety. New York: W.W. Norton & Company
  • Tocci,Cynthia ve Engelhard,G. (1991) Achievement , Parental Support and Gender Differences in attitudes Toward Mathematics. Journal of Educational Research. 84(5),280-287.
  • Trisha; M. (1999). Changing Student Attitudes toward mathematics. Primary Education.5 (4), 2-8.
  • Wine, J. (1971). Test Anxiety and Study Habits. The Journal of Educational Research, 65,852-854.
APA Yenilmez K, ÖZABACI N (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. , 132 - 146.
Chicago Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. (2003): 132 - 146.
MLA Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. , 2003, ss.132 - 146.
AMA Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. . 2003; 132 - 146.
Vancouver Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. . 2003; 132 - 146.
IEEE Yenilmez K,ÖZABACI N "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma." , ss.132 - 146, 2003.
ISNAD Yenilmez, Kursat - ÖZABACI, Nilüfer Ş.. "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma". (2003), 132-146.
APA Yenilmez K, ÖZABACI N (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(14), 132 - 146.
Chicago Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.14 (2003): 132 - 146.
MLA Yenilmez Kursat,ÖZABACI Nilüfer Ş. Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.14, 2003, ss.132 - 146.
AMA Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 132 - 146.
Vancouver Yenilmez K,ÖZABACI N Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 132 - 146.
IEEE Yenilmez K,ÖZABACI N "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.132 - 146, 2003.
ISNAD Yenilmez, Kursat - ÖZABACI, Nilüfer Ş.. "Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik ile İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2003), 132-146.