Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği

Yıl: 2016 Cilt: 41 Sayı: 183 Sayfa Aralığı: 217 - 231 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.15390/EB.2016.4616 İndeks Tarihi: 03-03-2020

Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği

Öz:
Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini (SAS)kullanımının psikolojik iyi oluş, mutluluk ve yaşam doyumunuyordayıp yordamadığı amaçlanmıştır. SAS’ların kullanımınıbelirlemek için öğrencilere “Facebook” ve “Twitter” sosyalağlarında günde kaç saat geçirdikleri sorulmuş, iki süretoplanarak SAS kullanımı olarak ele alınmış ve analizler toplamsüre üzerinden yapılmıştır. Bolu’daki 15 devlet lisesinde öğrenimgören 459 lise öğrencisi ile yapılmıştır. Yapılan yapısal eşitlikmodellemesi sonucunda sosyal ağ kullanımının mutluluk,psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumunu anlamlı olarak yordadığıgörülmektedir. Oluşturulan yapısal eşitlik modellemesinin uyumindekslerinin (x2: 483.28, df: 166, x2/df: 2.91, RMSEA: 0.065, NNFI:0.95, CFI: 0.95, SRMR: 0.057, GFI: 0.91) iyi uyum değerlerine sahipolduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre liseöğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanımı öğrencileri mutluetmede, psikolojik iyi oluş sağlamada ve yaşam doyumusağlamada önemli bir yordayıcıdır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji Davranış Bilimleri

Effects of Social Network Use on Happiness, Psychological Well-being, and Life Satisfaction of High School Students: Case of Facebook and Twitter

Öz:
This study aimed to assess whether or not the social network site (SNS) usage of high school students predicts levels of psychological well-being, happiness, and life satisfaction. In order to determine SNS usage, the question “To what extent do you use Facebook and Twitter in a day?” was asked, and the hours spent on SNS were summed and examined. The study was conducted with 459 students in high school educaitob in Bolu district of Turkey. The applied structural equation modeling indicated that SNS usage predicted levels of happiness, psychological wellbeing, and life satisfaction. It was observed that the fit indexes of the created structural equality modeling(x2: 483.28, df: 166, x2/df: 2.91, RMSEA: 0.065, NNFI: 0.95, CFI: 0.95, SRMR: 0.057, GFI: 0.91) had good fit values. According to the results, the social network usage of high school students is an important predictor in terms of making students happy, and ensuring psychological well-being and life satisfaction.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ahn, D. ve Shin, D. H. (2013). Is the social use of media for seeking connectedness or for avoiding social isolation? Mechanisms underlying media use and subjective well-being. Computers in Human Behavior, 29(6), 2453-2462. doi:10.1016/j.chb.2012.12.022
  • Bevan, J. L., Gomez, R. ve Sparks, L. (2014). Disclosures about important life events on Facebook: Relationships with stress and quality of life. Computers in Human Behavior, 39, 246-253. doi:10.1016/j.chb.2014.07.021
  • Bilen, K., Ercan, O. ve Gülme, T. (2014). Sosyal ağların kullanım amacı ve benimseme süreci; Kahramanmaraş Sütçü İmam üniversitesi örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 115- 123.
  • Bollen, J., Gonçalves, B., Ruan, G. ve Mao, H. (2011). Happiness is assortative in online social networks. Artificial Life, 17(3), 237-251. doi:10.1162/artl_a_00034
  • Brandtzæg, P. ve Heim, J. (2009). Why people use social networking sites. A. A. Ozok ve P. Zaphiris (Ed.). Online communities and social computing içinde (Cilt 5621, s. 143-152). Springer Berlin Heidelberg.
  • Brooks, S. (2015). Does personal social media usage affect efficiency and well-being? Computers in Human Behavior, 46, 26-37. doi:10.1016/j.chb.2014.12.053
  • Buhrmester, D. ve Prager, K. (1995). Patterns and functions of self-disclosure during childhood and adolescence. K. J. Rotenberg (Ed.). Disclosure processes in children and adolescents içinde (s. 10-56). New York, NY, US: Cambridge University Press.
  • Castronova, E. ve Wagner, G. G. (2011). Virtual life satisfaction. Kyklos, 64(3), 313-328. doi:10.1111/j.1467-6435.2011.00508.x
  • Chiu, C. M., Cheng, H. L., Huang, H. Y. ve Chen, C. F. (2013). Exploring individuals’ subjective wellbeing and loyalty towards social network sites from the perspective of network externalities: The Facebook case. International Journal of Information Management, 33(3), 539-552. doi:10.1016/j.ijinfomgt.2013.01.007
  • Clore, G. L., Wyer Jr, R. S., Dienes, B., Gasper, K., Gohm, C. ve Isbell, L. (2001). Affective feelings as feedback: Some cognitive consequences. L. L. Martin ve G. L. Clore (Ed.). Theories of mood and cognition: A user's guidebook içinde (s. 27-62). Mahwah, NJ, US: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Correa, T., Hinsley, A. W. ve de Zúñiga, H. G. (2010). Who interacts on the Web?: The intersection of users’ personality and social media use. Computers in Human Behavior, 26(2), 247-253. doi:10.1016/j.chb.2009.09.003
  • Dal, N. E. ve Dal, V. (2015). Kişilik özellikleri ve sosyal ağ sitesi kullanım alışkanlıkları: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 144-162.
  • Diener, E., Emmons, R. A., Larsen, R. J. ve Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75. doi:10.1207/s15327752jpa4901_13
  • Diener, E., Sandvik, E. ve Pavot, W. (2009). Happiness is the frequency, not the intensity, of positive versus negative affect. E. Diener (Ed.). Assessing Well-Being içinde (Cilt 39, s. 213-231). Netherlands: Springer.
  • Diener, E., Wirtz, D., Tov, W., Kim-Prieto, C., Choi, D. W., Oishi, S. ve Biswas-Diener, R. (2010). New well-being measures: Short scales to assess flourishing and positive and negative feelings. Social Indicators Research, 97(2), 143-156. doi:10.1007/s11205-009-9493-y
  • Doğan, T. ve Cötok, N. A. (2011). Oxford mutluluk ölçeği kısa formunun Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 165-170.
  • Ellison, N. B., Steinfield, C. ve Lampe, C. (2007). The benefits of Facebook "friends:" Social capital and college students' use of online social network sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143-1168. doi:10.1111/j.1083-6101.2007.00367.x
  • Eren, F., Çelik, İ. ve Aktürk, A. O. (2014). Ortaokul öğrencilerinin facebook algısı: Bir metafor analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 635-648.
  • Eryilmaz, A. (2011). Investigating adolescents’ subjective well-being with respect to using subjective well-being increasing strategies and determining life goals. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 24(1), 44-51. doi:10.5350/DAJPN2011240106
  • Fox, J. ve Rooney, M. C. (2015). The Dark Triad and trait self-objectification as predictors of men’s use and self-presentation behaviors on social networking sites. Personality and Individual Differences, 76, 161-165. doi:10.1016/j.paid.2014.12.017
  • Gonzales, A. L. ve Hancock, J. T. (2011). Mirror, mirror on my Facebook wall: Effects of exposure to Facebook on self-esteem. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(1-2), 79-83. doi:10.1089/cyber.2009.0411.
  • Göker, G., Demir, M. ve Doğan, A. (2010). Ağ toplumunda sosyalleşme ve paylaşım: Facebook üzerine ampirik bir araştırma. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(2), 183-206.
  • Grieve, R., Indian, M., Witteveen, K., Anne Tolan, G. ve Marrington, J. (2013). Face-to-face or Facebook: Can social connectedness be derived online? Computers in Human Behavior, 29(3), 604- 609. doi:10.1016/j.chb.2012.11.017
  • Hayes, M., van Stolk-Cooke, K. ve Muench, F. (2015). Understanding Facebook use and the psychological affects of use across generations. Computers in Human Behavior, 49, 507-511. doi:10.1016/j.chb.2015.03.040
  • Hills, P. ve Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences, 33(7), 1073-1082. doi:10.1016/S0191-8869(01)00213-6
  • İşman, A. ve Albayrak, E. (2014). Ağlardan facebook'un eğitime yönelik etkililiği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 129-138.
  • İşman, A. ve Hamutoğlu, N. B. (2013). Sosyal ağlarin eğitim-öğretim sürecinde kullanılması ile ilgili karma öğrenme öğrencilerinin görüşleri: Sakarya üniversitesi örneği. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2(3), 61-67.
  • Kahneman, D., Diener, E. ve Schwarz, N. (1999). Well being: The foundations of hedonic psychology. New York: Russel Sage.
  • Kahneman, D. ve Krueger, A. B. (2006). Developments in the measurement of subjective well-being. The Journal of Economic Perspectives, 20(1), 3-24. doi:10.1257/089533006776526030
  • Kalpidou, M., Costin, D. ve Morris, J. (2011). The relationship between Facebook and the well-being of undergraduate college students. Cyberpsychology, Behavior, Social and Networking, 14(4), 183-189. doi:10.1089/cyber.2010.0061
  • Kemp, S. (2014). Social, digital & mobile worldwide in 2014. http://wearesocial.net/blog/2014/01/socialdigital-mobile-worldwide-2014 01.03.2015 trihinde erişilmiştir.
  • Kim, J. ve Lee, J. E. (2011). The Facebook paths to happiness: Effects of the number of Facebook friends and self-presentation on subjective well-being. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(6), 359-364. doi:10.1089/cyber.2010.0374
  • Kobak, K. ve Biçer, S. (2008). Facebook sosyal paylaşım sitesinin kullanım nedenleri. 8. Uluslararası Eğitim Teknoloji Konferansı'nda sunulmuş sözlü bildiri, Eskişehir.
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeyinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Layard, R. (2005). Happiness: Lessons from a new science. London: Penguin Books.
  • Leary, M. R. ve Kowalski, R. M. (1990). Impression management: A literature review and twocomponent model. Psychological Bulletin, 107(1), 34-47. doi:10.1037/0033-2909.107.1.34
  • Lee, H. R., Lee, H. E., Choi, J., Kim, J. H. ve Han, H. L. (2014). Social media use, body image, and psychological well-being: A cross-cultural comparison of Korea and the United States. Journal of Health Communication, 19(12), 1343-1358. doi:10.1080/10810730.2014.904022
  • Lenhart, A. ve Madden, M. (2007). Teens, privacy and online social networks. http://www.pewinternet.org/2007/04/18/teens-privacy-and-online-social-networks/ 05.03.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Lepp, A., Barkley, J. E. ve Karpinski, A. C. (2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety, and satisfaction with life in college students. Computers in Human Behavior, 31, 343-350. doi:10.1016/j.chb.2013.10.049
  • Lin, R. ve Utz, S. (2015). The emotional responses of browsing Facebook: Happiness, envy, and the role of tie strength. Computers in Human Behavior, 52, 29-38. doi:10.1016/j.chb.2015.04.064
  • Mahan Iii, J. E., Seo, W. J., Jordan, J. S. ve Funk, D. (2014). Exploring the impact of social networking sites on running involvement, running behavior, and social life satisfaction. Sport Management Review, 18(2), 182-192. doi:10.1016/j.smr.2014.02.006
  • Masur, P. K., Reinecke, L., Ziegele, M. ve Quiring, O. (2014). The interplay of intrinsic need satisfaction and Facebook specific motives in explaining addictive behavior on Facebook. Computers in Human Behavior, 39, 376-386. doi:10.1016/j.chb.2014.05.047
  • Mathers, M., Canterford, L., Olds, T., Hesketh, K., Ridley, K. ve Wake, M. (2009). Electronic media use and adolescent health and well-being: Cross-sectional community study. Academic Pediatrics, 9(5), 307-314. doi:10.1016/j.acap.2009.04.003
  • Muusses, L. D., Finkenauer, C., Kerkhof, P. ve Billedo, C. J. (2014). A longitudinal study of the association between compulsive internet use and wellbeing. Computers in Human Behavior, 36, 21- 28. doi:10.1016/j.chb.2014.03.035
  • Nadkarni, A. ve Hofmann, S. G. (2012). Why do people use Facebook? Personality and Individual Differences, 52(3), 243-249. doi:10.1016/j.paid.2011.11.007
  • Obi, A. N. (2014). Time spend on Facebook vs. total time spent online: Effects on the quality of life on high school students (Yayımlanmamış doktora tezi). Golden Gate University, USA.
  • Oh, H. J., Ozkaya, E. ve LaRose, R. (2014). How does online social networking enhance life satisfaction? The relationships among online supportive interaction, affect, perceived social support, sense of community, and life satisfaction. Computers in Human Behavior, 30, 69-78. doi:10.1016/j.chb.2013.07.053
  • Ong, C. S. ve Lin, M. Y. C. (2015). Is being satisfied enough? Well-being and IT post-adoption behavior: An empirical study of Facebook. Information Development. doi:10.1177/0266666915587032
  • Öztürk, M. ve Akgün, Ö. E. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve bu sitelerin eğitimlerinde kullanılması ile ilgili görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 49-67.
  • Pempek, T. A., Yermolayeva, Y. A. ve Calvert, S. L. (2009). College students' social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30(3), 227-238. doi:10.1016/j.appdev.2008.12.010
  • Rae, J. R. ve Lonborg, S. D. (2015). Do motivations for using Facebook moderate the association between Facebook use and psychological well-being? Frontiers in Psychology, 6, 771. doi:10.3389/fpsyg.2015.00771
  • Ross, C., Orr, E. S., Sisic, M., Arseneault, J. M., Simmering, M. G. ve Orr, R. R. (2009). Personality and motivations associated with Facebook use. Computers in Human Behavior, 25(2), 578-586. doi:10.1016/j.chb.2008.12.024
  • Ryan, T. ve Xenos, S. (2011). Who uses Facebook? An investigation into the relationship between the big five, shyness, narcissism, loneliness, and Facebook usage. Computers in Human Behavior, 27(5), 1658-1664. doi:10.1016/j.chb.2011.02.004
  • Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57(6), 1069-1081. doi:10.1037/0022- 3514.57.6.1069
  • Salehan, M. ve Negahban, A. (2013). Social networking on smartphones: When mobile phones become addictive. Computers in Human Behavior, 29(6), 2632-2639. doi:10.1016/j.chb.2013.07.003
  • Satıcı, S. A. ve Uysal, R. (2015). Well-being and problematic Facebook use. Computers in Human Behavior, 49, 185-190. doi:10.1016/j.chb.2015.03.005
  • Scheufele, D. A. ve Shah, D. V. (2000). Personality strength and social capital: The role of dispositional and informational variables in the production of civic participation. Journal of Communication Research, 27(2), 107-131. doi:10.1177/009365000027002001
  • Shi, Y., Yue, X. ve He, J. (2013). Understanding social network sites (SNSs) preferences: Personality, motivation, and happiness matters. A. A. Ozok ve P. Zaphiris (Ed.). Online communities and social computing içinde (Cilt 8029, s. 94-103). Berlin Heidelberg: Springer.
  • Spraggins, A. (2009). Problematic use of online social networking sites for college students: Prevalence, predictors, and association with well-being (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Florida, USA.
  • Şahin Baltacı, H., İşleyen, F. ve Özdemir, S. (2012). Eğitim fakültesi öğrencilerinin romantik ilişki durumları ve sosyal ağ kullanımlarına göre etkileşim kaygısı ve sosyal destek algılarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 25-36.
  • Şener, G. (2009). Türkiye’de Facebook kullanımı araştırması. XIV. Türkiye'de İnternet Konferansı'nda sunulmuş sözlü bildiri, İstanbul.
  • Tandoc Jr, E. C., Ferrucci, P. ve Duffy, M. (2015). Facebook use, envy, and depression among college students: Is facebooking depressing? Computers in Human Behavior, 43, 139-146. doi:10.1016/j.chb.2014.10.053
  • Telef, B. B. (2013). Psikolojik iyi oluş ölçeği: Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 374-384.
  • TÜİK. (2011). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. http://www.tuik.gov.tr/ adresinden 05.02.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • TÜİK. (2013). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. http://www.tuik.gov.tr/ adresinden 05.02.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • TÜİK. (2014). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. http://www.tuik.gov.tr/ adresinden 05.02.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • TÜİK. (2015). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. http://www.tuik.gov.tr/ adresinden 05.02.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Uysal, R. (2015). The predictive roles of social safeness and flourishing on problematic Facebook use. South African Journal of Psychology, 45(2), 182-193. doi:10.1177/0081246314560010
  • Uysal, R., Satıcı, S. A. ve Akın, A. (2013). Mediating effect of Facebook addiction on the relationship between subjective vitality and subjective happiness. Psychological Reports, 113(3), 948-953. doi:10.2466/02.09.18.PR0.113x32z3
  • Valenzuela, S., Park, N. ve Kee, K. F. (2009). Is there social capital in a social network site?: Facebook use and college students' life satisfaction, trust, and participation. Journal of Computer-Mediated Communication, 14(4), 875-901. doi:10.1111/j.1083-6101.2009.01474.x
  • Valkenburg, P. M., Peter, J. ve Schouten, A. P. (2006). Friend networking sites and their relationship to adolescents' well-being and social self-esteem. Cyberpsychol & Behavior, 9(5), 584-590. doi:10.1089/cpb.2006.9.584
  • Vural, Z. B. A. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382.
  • Wang, J. L., Jackson, L. A., Gaskin, J. ve Wang, H. Z. (2014). The effects of social networking site (SNS) use on college students’ friendship and well-being. Computers in Human Behavior, 37, 229-236. doi:10.1016/j.chb.2014.04.051
  • Yang, C. C. ve Brown, B. B. (2013). Motives for using facebook, patterns of facebook activities, and late adolescents’ social adjustment to college. Journal of Youth and Adolescence, 42(3), 403-416. doi:10.1007/s10964-012-9836-x
APA Doğan U (2016). Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. , 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
Chicago Doğan Uğur Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. (2016): 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
MLA Doğan Uğur Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. , 2016, ss.217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
AMA Doğan U Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. . 2016; 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
Vancouver Doğan U Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. . 2016; 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
IEEE Doğan U "Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği." , ss.217 - 231, 2016. 10.15390/EB.2016.4616
ISNAD Doğan, Uğur. "Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği". (2016), 217-231. https://doi.org/10.15390/EB.2016.4616
APA Doğan U (2016). Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. Eğitim ve Bilim, 41(183), 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
Chicago Doğan Uğur Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. Eğitim ve Bilim 41, no.183 (2016): 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
MLA Doğan Uğur Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. Eğitim ve Bilim, vol.41, no.183, 2016, ss.217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
AMA Doğan U Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(183): 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
Vancouver Doğan U Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. Eğitim ve Bilim. 2016; 41(183): 217 - 231. 10.15390/EB.2016.4616
IEEE Doğan U "Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği." Eğitim ve Bilim, 41, ss.217 - 231, 2016. 10.15390/EB.2016.4616
ISNAD Doğan, Uğur. "Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği". Eğitim ve Bilim 41/183 (2016), 217-231. https://doi.org/10.15390/EB.2016.4616