Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 454 - 478 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)

Öz:
Bu çalışmada, okul müdürleri ile öğretmenlerin ders denetimi konusundakidüşüncelerini ortaya koymak, denetimin okul müdürleri tarafından nasılgerçekleştirildiğinibelirlemekamaçlanmaktadır.Katılımcılarınbelirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilikörnekleme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında, 8 İlkokulda görev yapan 8 müdür ve 34 öğretmen olmaküzere toplam 42 kişi katılmıştır. Çalışmada verilerin toplanması amacıylastandartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu geliştirilmiştir. Veri toplamasüreci sonunda elde edilen veriler kategorilere ayırma işlemlerini kapsayan"içerik analizi" tekniği ile analiz edilip, değerlendirilmiştir. Araştırmadanelde edilen sonuçlara göre, katılımcılar ders denetiminin okul müdürleritarafından yapılmasının öğretmeni yakından tanımayı kolaylaştıracağını,öğretmene yönelik bu değerlendirmenin bir ders saati veya bir günlük birgözlem sonucu olmaması gerektiğini, denetimin eğitim süresinceyapılmasının daha etkili gözlem olanağı sunacağını ifade etmişlerdir.Öğretmenler ders denetimi görevinin okul müdürlerine bırakılmasının okulmüdürleri ile öğretmenler arasındaki iletişimi artıracağını ifade etmişleredir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

OPINIONS OF SCHOOL PRINCIPALS AND TEACHERS ON THE SCHOOL PRINCIPALS’ DUTIES OF LESSON SUPERVISION (AN EXAMPLE OF ADIYAMAN PROVINCE)

Öz:
This study aims to reveal the opinions of school principals and teachers on course supervision, to determine how supervision is performed by school principals, and to determine the positive and negative aspects of assigning the duty of course supervision to school principals. The maximum variation sampling technique among purposeful sampling methods was used in determining the participants. A total of 42 individuals, including 8 school principals and 34 teachers working at 8 primary schools in the academic year of 2015-2016, participated in this study. A standardized open-ended interview form was developed to collect data in the study. The data obtained at the end of the data collection process were analyzed by the “content analysis” technique, which includes the categorization process, and were evaluated. According to the results obtained from the study, the participants expressed that performing lesson supervision by school principals would make it easier to know the teacher well and that this assessment of the teacher should not be performed according to a course hour or one-day observation and performing supervision throughout the education process would provide a more effective observation opportunity. It can be said with regard to teachers that assigning the duty of lesson supervision to school principals will increase communication between school principals and teachers.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Demirtas C, DONMEZ B (2018). OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). , 454 - 478.
Chicago Demirtas Cagri,DONMEZ Burhanettin OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). (2018): 454 - 478.
MLA Demirtas Cagri,DONMEZ Burhanettin OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). , 2018, ss.454 - 478.
AMA Demirtas C,DONMEZ B OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). . 2018; 454 - 478.
Vancouver Demirtas C,DONMEZ B OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). . 2018; 454 - 478.
IEEE Demirtas C,DONMEZ B "OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)." , ss.454 - 478, 2018.
ISNAD Demirtas, Cagri - DONMEZ, Burhanettin. "OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)". (2018), 454-478.
APA Demirtas C, DONMEZ B (2018). OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(29), 454 - 478.
Chicago Demirtas Cagri,DONMEZ Burhanettin OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.29 (2018): 454 - 478.
MLA Demirtas Cagri,DONMEZ Burhanettin OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.29, 2018, ss.454 - 478.
AMA Demirtas C,DONMEZ B OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(29): 454 - 478.
Vancouver Demirtas C,DONMEZ B OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(29): 454 - 478.
IEEE Demirtas C,DONMEZ B "OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.454 - 478, 2018.
ISNAD Demirtas, Cagri - DONMEZ, Burhanettin. "OKUL MÜDÜRLERİNİN DERS DENETİMİ GÖREVLERİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ)". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 29 (2018), 454-478.