DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ

Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 594 - 625 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ

Öz:
Bu çalışmada destek eğitim odasında görevlendirilmiş öğretmenler ilesınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerininbireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama sürecinde yaşadıklarıgüçlüklerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nicel olarak yapılandırılmış buaraştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Kırşehir ilinde, sınıfındakaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenleri ile destek eğitimodasında görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada evrenüzerinde çalışılmış olup örneklem belirleme yoluna gidilmemiştir.Araştırma verilerinin toplanmasında “BEP Hazırlama SürecindeKarşılaşılabilecek Güçlükleri Belirleme Ölçeği” ve katılımcıların demografikbilgilerinin sorgulandığı bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmasonucunda BEP hazırlama sürecinde sınıf öğretmenlerinin destek eğitimodasında görevli öğretmenlere göre daha fazla güçlükler yaşadıkları veyaşanılan güçlüklerin anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Ayrıcadestek eğitim odasında görev yapan erkek öğretmenlerin kadınöğretmenlere oranla daha fazla güçlükler yaşadıkları ve BEP hazırlamaaşamasında yaşanan güçlükler ile öğretmen gruplarının kıdemleriarasında anlamlı bir fark olmadığı da araştırmanın bulguları arasındadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

DETERMINING THE STRENGTHS OF THE PREPARATION OF THE INDIVIDUAL TRAINING PROGRAM OF TEACHERS WHO ARE WORKING IN SUPPORTING AND INCLUSIVE EDUCATION

Öz:
In this study, it is aimed to determine the difficulties experienced by primary school teachers and teachers who are in the support education class during the process of preparation of individualized education program (IEP). In this quantitatively structured research, descriptive research is used. The universe of this research consist of primary school teachers who have inclusive education students in the classroom and teachers who are in charge of support education in 2017-2018 academic year in Kirsehir province. In this study, the universe method was studied and no method of sampling was done. In the collection of research data, a questionnaire was used to inquire about the demographic information of the participants and the "Scale to Identify Difficulties to be encountered in the IEP Preparation Process". As a result of the research, it was found that classroom teachers had more difficulties in the IEP preparation process than the teachers in the support education room and the difficulties experienced significantly in different ways. Furthermore, the findings of the research indicate that male teachers who work in the support education room have more difficulties than women teachers and there is no significant difference between the difficulties experienced during the preparation of the IEP and the seniority of the teacher groups.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞAHİN A, GÜRLER B (2018). DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. , 594 - 625.
Chicago ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. (2018): 594 - 625.
MLA ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. , 2018, ss.594 - 625.
AMA ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. . 2018; 594 - 625.
Vancouver ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. . 2018; 594 - 625.
IEEE ŞAHİN A,GÜRLER B "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ." , ss.594 - 625, 2018.
ISNAD ŞAHİN, Ayfer - GÜRLER, Buket. "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ". (2018), 594-625.
APA ŞAHİN A, GÜRLER B (2018). DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(29), 594 - 625.
Chicago ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.29 (2018): 594 - 625.
MLA ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.29, 2018, ss.594 - 625.
AMA ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(29): 594 - 625.
Vancouver ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(29): 594 - 625.
IEEE ŞAHİN A,GÜRLER B "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.594 - 625, 2018.
ISNAD ŞAHİN, Ayfer - GÜRLER, Buket. "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 29 (2018), 594-625.