DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ
Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 594 - 625 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020
DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ
Öz: Bu çalışmada destek eğitim odasında görevlendirilmiş öğretmenler ilesınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerininbireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama sürecinde yaşadıklarıgüçlüklerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nicel olarak yapılandırılmış buaraştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Kırşehir ilinde, sınıfındakaynaştırma öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenleri ile destek eğitimodasında görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada evrenüzerinde çalışılmış olup örneklem belirleme yoluna gidilmemiştir.Araştırma verilerinin toplanmasında “BEP Hazırlama SürecindeKarşılaşılabilecek Güçlükleri Belirleme Ölçeği” ve katılımcıların demografikbilgilerinin sorgulandığı bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmasonucunda BEP hazırlama sürecinde sınıf öğretmenlerinin destek eğitimodasında görevli öğretmenlere göre daha fazla güçlükler yaşadıkları veyaşanılan güçlüklerin anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Ayrıcadestek eğitim odasında görev yapan erkek öğretmenlerin kadınöğretmenlere oranla daha fazla güçlükler yaşadıkları ve BEP hazırlamaaşamasında yaşanan güçlükler ile öğretmen gruplarının kıdemleriarasında anlamlı bir fark olmadığı da araştırmanın bulguları arasındadır.
Anahtar Kelime: Konular:
DETERMINING THE STRENGTHS OF THE PREPARATION OF THE INDIVIDUAL TRAINING PROGRAM OF TEACHERS WHO ARE WORKING IN SUPPORTING AND INCLUSIVE EDUCATION
Öz: In this study, it is aimed to determine the difficulties experienced by primary school teachers and teachers who are in the support education class during the process of preparation of individualized education program (IEP). In this quantitatively structured research, descriptive research is used. The universe of this research consist of primary school teachers who have inclusive education students in the classroom and teachers who are in charge of support education in 2017-2018 academic year in Kirsehir province. In this study, the universe method was studied and no method of sampling was done. In the collection of research data, a questionnaire was used to inquire about the demographic information of the participants and the "Scale to Identify Difficulties to be encountered in the IEP Preparation Process". As a result of the research, it was found that classroom teachers had more difficulties in the IEP preparation process than the teachers in the support education room and the difficulties experienced significantly in different ways. Furthermore, the findings of the research indicate that male teachers who work in the support education room have more difficulties than women teachers and there is no significant difference between the difficulties experienced during the preparation of the IEP and the seniority of the teacher groups.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akay, E. ve Gürgür, H. (2018). “Kaynaştırma Uygulamalarında Destek Özel Eğitim Hizmeti Sunan Öğretmenin Mesleki Gelişimi: Mentörlük.” Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi- Journal of Qualitative Research in Education, 6(1): 9-36. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.6c1s1m.
- Al-Zoubi, S. M. & Rahman, M. S. B. A. (2016). “Mainstreaming in Kingdom of Saudi Arabia: Obstacles Facing Learning Disabilities Resource Room. Journal of Studies in Education, 6(1): 37-55.
- Anılan, H. ve Kayacan, G. (2015). “Sınıf Öğretmenlerinin Gözüyle Kaynaştırma Eğitimi Gerçeği.” Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015) Özel Sayısı: 74 -90.
- Batu, S. (2000). “Kaynaştırma, Destek Hizmetler ve Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinlikleri.” Özel Eğitim Dergisi. 2(4), 35 – 45.
- Batu, S. (2005). Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri. S. Eripek (Ed.), Özel eğitim (s. 15-28). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları https://books.google.com.tr/books?id=vhldCtiSRS8C&printsec=frontcove r&dq=%C3%B6zel+e%C4%9Fitim&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwjNu6C26YrYAhUCCpoKHZNfCyUQ6AEIKDAA#v=onepage&q=%C3%B6zel%20e%C4%9 Fitim&f=false adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 26 Ekim 2017.
- Batu, E. S., Cüre, G., Nar, S., Gövercin, D. ve Keskin, M. (2018). “Türkiye'de İlkokul ve Ortaokullarda Yapılan Kaynaştırma Araştırmalarının Gözden Geçirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Elektronik Yayın. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.336925.
- Berkant, H., G. & Atılgan, G. (2017). “Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri.” Journal of Educational Reflections, 1(1): 13-25.
- Büyüköztürk, Ş , Kılıç Çakmak, E. , Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23.Baskı). Ankara: Pegem Akademi: 24.
- Camadan, F. (2012). “Sınıf Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine ve Bep Hazırlamaya İlişkin Öz Yeterliklerinin Belirlenmesi.” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39): 128-138.
- Çuhadar, Y. (2006). İlköğretim okulu 1.-5. sınıflarında kaynaştırma eğitimine tabi olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması, uygulanması, izlenmesi, Yüksek lisans tezi. 25.Ekim.2017 tarihinde https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi veri tabanından ulaşılmıştır (Tez no: 187138).
- Çetin, Ç. (2004). “Özel Eğitim Alanında Çalışmakta Olan Farklı Meslek Grubundaki Eğitimcilerin Yaşadığı Güçlüklerin Belirlenmesi.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(1): 35-46.
- Eripek, S. (2004). “Türkiye’de Zihin Engelli Çocukların Kaynaştırılmalarına İlişkin Olarak Yapılan Araştırmaların Gözden Geçirilmesi.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(2): 25-32.
- Eripek, S. (2005). “Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim”. Özel eğitim (4.baskı): 1-14. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları https://books.google.com.tr/books?id=vhldCtiSRS8C&printsec=frontcove r&dq=%C3%B6zel+e%C4%9Fitim&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwjNu6C26YrY AhUCCpoKHZNfCyUQ6AEIKDAA#v=onepage&q=%C3%B6zel%20e%C4%9 Fitim&f=false adresinden 26 Ekim 2017 tarihinde alınmıştır.
- Gürgür, H. ve Kış, A. ve Akçamete, G. (2012). “Kaynaştırma Öğrencilerine Sunulan Bireysel Destek Hizmetlere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi.” İlköğretim Online, 11(3): 689-701.
- Güzel Özmen, R. (2003). Kaynaştırma Ortamlarında Öğretimsel Düzenlemeler. Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş (Geliştirilmiş 4. Baskı): (11- 30). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
- Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2017). “Öğretmen Adaylarının Özel Eğitim ve Kaynaştırma Eğitiminde Matematik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri.” Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 119-158.
- İdin, Ş. (2016). “Individualized Education Programs in Teacher Practices.” SDU International Journal of Education Studies, 3(1), 1-7.
- Kale, M. ve Demir, S. (2017). “ İlkokullardaki Destek Oda Eğitiminin Türkçe ve Matematik Derslerindeki Başarı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi.” Türk Bilim Araştırmaları Vakfı, 10(4): 47-57.
- Kargın, T. (2007). “Baş Makale: Eğitsel Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Süreci." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1): 1-13.
- Kargın, T. (2012). Kaynaştırma: Temel Kavramlar, Tarihçe ve İlkeler. İlköğretim ’de Kaynaştırma Uygulamaları (21-73). Ankara: Kök Yayıncılık.
- Kırcaali-İftar, G. ve Batu, S. (2011). Kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık: 7.
- Kuyumcu, Z. (2011). Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) Geliştirilmesi ve Uygulanması Sürecinde Öğretmenlerin Yaşadıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. MEB. (1973). Millî Eğitim Temel Kanunu, 26 Kasım 2017 tarihinde mevzuat.meb.gov.tr veri tabanından alınmıştır.
- MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. (1997). Özel eğitim hakkında kanun hükmünde kararname http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_10/08020617_engellile rvebazkanunvekanunhkmndekararnamelerdedeiiklikyaplmashakkndakan un.pdf adresinden 26 Kasım 2017 tarihinde alınmıştır.
- MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. (2006). Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği (Değişiklik: 21.7.2012/Resmi gazete:28360). http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111226_ozel_egi tim_hizmetleri_yonetmeligi_son.pdf adresinden 26 Ekim 2017 tarihinde alınmıştır.
- MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. (2013). Eğitim hakkı “Birlikte başarırız” bütünleştirme kapsamında eğitim uygulamaları öğretmen kılavuz kitabı. https://orgm.meb.gov.tr/kitaplar/Butunlestirme_Kapsaminda_Egitim_Uy gulamalari_Ogretmen_Kilavuz_Kitabi.pdf adresinden. 22 Kasım 2017 tarihinde alınmıştır.
- MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. (2018). Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği. 02 Ağustos 2018 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/07/20180707-8.htm adresinden alınmıştır.
- Menlove, R., Hudson, P., & Suter, D. (2001). “A Field of IEP Dreams İncreasing General Education Teacher Participation in the IEP Development Process”. Teaching Exceptional Children, 33(5): 28-33.
- Odluyurt, S. ve Batu, E. S. (2010). “Gelişimsel Yetersizlik Gösteren Çocuklara Kaynaştırmaya Hazırlık Becerilerinin Öğretimi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3): 1533-1572.
- Odluyurt, S. (2018). “Özel Gereksinimli Çocuklarda Okul Öncesi Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinlikleri. ” İlköğretim Online, 17(2): 1-18.
- Özaydın, L., Kayhan, N., Toker, M. ve Karahan, S. (2017). “Resource Room Implementation in a Secondary School and On-the-Job Training of Teachers.” International Journal of Psycho-Educational Sciences, 6(2): 111-136.
- Öztürk, C.Ç ve Eratay, E. (2010). “Eğitim Uygulama Okuluna Devam Eden Zihinsel Engelli Öğrencilerin Öğretmenlerinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hakkında Görüşlerinin Belirlenmesi.“ Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(2): 145-159.
- Polloway, E.A., Serna, L., Patton, J.R. ve Bailey J.W. (2014). Özel Eğitim: Öğretime Giriş (Çev. Ş. Demir, Bölüm 1), Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler İçin Öğretim Stratejileri (Çev. Ed. Ş. Yücesoy Özkan, 1-12). 2013. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Sindelar, P. T., Brownell, M. T., & Billingsley, B. (2010). “Special Education Teacher Education Research: Current Status and Future Directions.” Teacher Education and Special Education, 33: 8-24.
- Sivrikaya, T. ve Eldeniz Çetin, M., (2018). “Öykü Yazma Stratejisinin Kaynaştırma Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerine Etkisi.” Education Sciences (NWSAES), 3(1): 1-18.DOI: 10.12739/NWSA.2018.13.1.1C0677.
- Sucuoğlu, B. (2004). “Türkiye’de Kaynaştırma Uygulamaları: Yayınlar/Araştırmalar (1980-2005).” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(2): 15-23.
- Sucuoğlu, B. (2010). Zihinsel Engellilerin Eğitimi. Zihin Engelliler ve Eğitimleri (3.Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
- Taşdemir, M., Taşdemir, F., Keskinkılıç, V., Köksal, C. ve Şahin C. (2017). “Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Üzerine Bir Durum Çalışması: Kırşehir İli Örneği.” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3): 199- 209.
- Tike, L. (2007). Sınıf Öğretmenleri, Rehber Öğretmenler ve Rehberlik Araştırma Merkezi Çalışanlarının Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Sürecine İlişkin Tutumları ve Bu Süreçte Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Tike Bafra, L. ve Kargın, T. (2009). “Sınıf Öğretmenleri, Rehber Öğretmenleri ve Rehberlik Araştırma Merkezi Çalışanlarının Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Sürecine İlişkin Tutumları ve Bu Süreçte Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) Dergisi, 9 (4).
- Tekin Ersan, D. ve Ata, S. (2017). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlanmasına İlişkin Görüşleri.” Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1): 162-177.
- Tunalı Erkan, D., (2018). “Ortaöğretim Kurumlarındaki Destek Eğitim Odası Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri.” Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED), 2(2): 17-30.
- Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. (1982). https://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa82.htm adresinden 25 Kasım 2017 tarihinde alınmıştır.
- Türkiye Cumhuriyeti Engelliler Hakkında Kanun.T (2005- Değişiklik 2014). www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5378.pdf adresinden 15 Aralık 2017 tarihinde alınmıştır.
- UNESCO. (1960). Eğitimde Ayrımcılığa Karşı Sözleşme. İnsan Hakları Savunucuları, 28 Kasım 2017 tarihinde http://insanhaklarisavunucuları.org/dokumantasyon/items/show/543 veri tabanından alınmıştır.
- UNESCO. (1994). “Özel Eğitim Hakkında Salamanca Bildirisi”. Çev. Şaban Dede. (1996), Özel Eğitim Dergisi, 2(2): 91-94.
- Ünal, F. (2010). Kaynaştırma Uygulamasının Yapıldığı Sınıflardaki Öğretmen, Normal Gelişim Gösteren Öğrenci ve Engelli Öğrenci Velilerinin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
- Vuran, S. (2005). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi (1-12). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.
- Vuran, S., Bozkuş-Genç, G., & Sani-Bozkurt, S. (2017). “İşbirliği ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(2): 165-184.
- Yaman, A. (2017). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi ve Uygulanmasına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
- Yazıcı, D. N., & Akman, B. (2018). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Otizmli Çocukların Kaynaştırılması Hakkındaki Düşüncelerinin İncelenmesi.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 19(1), 105-128. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.284253.
- Yazıcıoğlu, T. (2018). “Kaynaştırma Uygulamalarının Tarihsel Süreci ve Türkiye’de Uygulanan Kaynaştırma Modelleri.” Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 8(1): 92-110.
- Yılmaz, B., ve Karasu, N. (2018). “Okul öncesi kaynaştırmada kalite: Kapsam ve değerlendirme.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 19(1), 181-198. dol: 10,21565/ozelegitimdergisi.279652
APA | ŞAHİN A, GÜRLER B (2018). DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. , 594 - 625. |
Chicago | ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. (2018): 594 - 625. |
MLA | ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. , 2018, ss.594 - 625. |
AMA | ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. . 2018; 594 - 625. |
Vancouver | ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. . 2018; 594 - 625. |
IEEE | ŞAHİN A,GÜRLER B "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ." , ss.594 - 625, 2018. |
ISNAD | ŞAHİN, Ayfer - GÜRLER, Buket. "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ". (2018), 594-625. |
APA | ŞAHİN A, GÜRLER B (2018). DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(29), 594 - 625. |
Chicago | ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.29 (2018): 594 - 625. |
MLA | ŞAHİN Ayfer,GÜRLER Buket DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.29, 2018, ss.594 - 625. |
AMA | ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(29): 594 - 625. |
Vancouver | ŞAHİN A,GÜRLER B DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(29): 594 - 625. |
IEEE | ŞAHİN A,GÜRLER B "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.594 - 625, 2018. |
ISNAD | ŞAHİN, Ayfer - GÜRLER, Buket. "DESTEK EĞİTİM ODASINDA ve KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 29 (2018), 594-625. |