GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 992 - 1018 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Öz:
Teknolojinin hızla gelişmesi ve onun ürettiği araçlar ile birlikte toplumsalyaşantı ve kişiler arası ilişkiler değişmektedir. Özellikle sosyal medyaaraçlarıyla ile birlikte bireyler rahatlıkla internette içerik üretici ve aynızamanda tüketici olmaktadır. Birçok çalışmada, kullanılan sosyal medyaaraçları, sosyal medya kullanım süreleri ve etkililiği konuşunda araştırmayürütülmüş. Sosyal medyanın etkili kullanımına ilişkin önerilergetirilmiştir. Sosyal medyanın etkili kullanılması kişilerin sosyal medyayailişkin tutumları ile doğrudan ilgilidir. Bu çalışmada Güzel SanatlarFakültesi öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının ne düzeydeolduğu, cinsiyet, bölüm, yaş ve kullanım sürelerine göre anlamlı birfarklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada, tutum puanlarınormal dağılıma sahip olmadığı için analizler için non-parametriktestlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların tutumları orta düzeydedir.Katılımcıların tutumları cinsiyetlerine, bölümlerine ve yaş gruplarına göredeğişmemektedir. Fakat öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarıonların günlük sosyal medya kullanım sürelerine göre değişmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Sosyoloji Davranış Bilimleri

INVESTIGATION OF THE FINE ARTS STUDENTS` ATTITUDES TOWARDS SOCIAL MEDIA

Öz:
With the rapid development of technology and its tools, social life and interpersonal relationships are changing. Especially with social media tools, individuals can easily become content producers and consumers on the Internet. In many studies, social media tools, social media usage times and effectiveness were investigated. Recommendations have been made for the effective use of social media. Effective use of social media is directly related to people's attitudes towards social media. In this study, it was investigated whether the attitudes of the students of the Faculty of Fine Arts towards social media differ significantly from gender, department, age, and duration of usage time. In the study, since the attitude scores did not have a normal distribution, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used for the analyzes. According to the research results; the attitudes of the participants were moderate. Attitudes of the participants do not change according to their gender, departments and age groups. However, the attitudes of students towards social media vary according to their daily social media usage period.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Sosyoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aküzüm, C., ve Saraçoğlu, M. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi.” Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 803–817.
  • Alican, C., ve Saban, A. (2013). “Ortaokul Ve Lise De Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Tutumları: Ürgüp Örneği.” Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(35), 1–14.
  • Altunbaş, F., ve Kul, M. (2015). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği.” Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (51), 414– 423.
  • Argın, F. S., ve Otrar, Y. D. D. M. (2013). Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumalrının İncelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yeditepe Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Armağan, K., Baysal, M., ve Armağan, C. (2017). “Üniversitelerde Sosyal Medya Kabulü.” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 380–386.
  • Avcı, K., Çelikden, S. G., Eren, S., ve Aydenizöz, D. (2015). Assessment of medical students’ attitudes on social media use in medicine: a cross-sectional study. BMC Medical Education, 15(1), 18.
  • Aydın, H. (2006). “Eleştirel Aklın Işığında Postmodernizm, Temel Dayanakları Ve Eğitim Felsefesi.” Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 15.
  • Aydın, İ. E. (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Sısyal Medya Kulalnımları Üzerine Bir Araştırma: Anadolu Üniversitesi Örneği.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 373–386.
  • Baran, B., ve Ata, F. (2013). “Üniversite Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojileri Kullanma Durumları, Beceri Düzeyleri Ve Eğitsel Olarak Faydalanma Durumları.” Eğitim ve Bilim, 38(169).
  • Bedir, A. (2016). Sosyal Medya Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Atatürk Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi.
  • Bostancı, M. (2010). Sosyal Medyanın Gelişimi ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları. Gazetecilik Anabilimdalı. Erciyes Üniversitesi.
  • Bulu, S., Numanoglu, M., ve Keser, H. (2016). “Examination of the Attitudes of Middle School Students towards Social Media.” Cypriot Journal of Educational Sciences, 11(1), 43–48.
  • Dikme, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin İletişimde ve Günlük Hayatta Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Kadir Has Üniversitesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.
  • Efe, H. A. (2017). “Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi.” Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 191–213.
  • Ergenç, A. (2011). Web 2.0 ve sanal sosyalleşme: Facebook örneği. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications.
  • Hazar, M. (2011). Sosyal Medya Bağımlılığı- Bir Alan Çalışması. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, 151.
  • Instagram. (2018). About Us.
  • Junco, R. (2012). “The Relationship Between Frequency Of Facebook Use, Participation İn Facebook Activities, And Student Engagement.” Computers ve Education, 58(1), 162–171.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar-ilkeler-teknikler. Nobel Yayın Dağitim.
  • Kirschner, P. A., ve Karpinski, A. C. (2010). “Facebook® And Academic Performance.” Computers in Human Behavior, 26(6), 1237–1245.
  • Kural, S., Türkmen, M., ve Dilek, A. N. (2016). “Bartın Üniversitesi BESYO Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ile Kişilik Özellikleri İlişkisinin Araştırılması.” International Journal of Science Culture and Sport, 4(3), 870–881.
  • Lewis, B. K. (2009). Social media and strategic communication: Attitudes and perceptions among college students. Oklahoma State University. Mayfield, A. (2008). What is social media. V1.
  • Otrar, M., ve Argın, F. S. (2014). “Ergenlerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Çok Boyutlu İncelenmesi.” Practice, 5(10), 3–22.
  • Ök, F. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Pallant, J. (2007). SPSS survival manual. McGraw-Hill Education (UK).
  • Palmer, A., ve Koenig-Lewis, N. (2009). “An Experiential, Social Network-Based Approach To Direct Marketing.” Direct Marketing: An International Journal, 3(3), 162–176.
  • Scott, D. M. (2015). The new rules of marketing and PR: How to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly. John Wiley ve Sons.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., ve Demir, M. (2013). “İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama.” Selçuk Üniversitesi Iletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(4), 23–32.
  • TUİK. (2017). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2017. Retrieved from http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24862
  • Vidal, C. E., Martínez, J. G., Fortuño, M. L., ve Cervera, M. G. (2011). “University students’ attitudes towards and expectations of the educational use of social networks.” RUSC, Universities and Knowledge Society Journal, 8(1), 186–199.
  • Vural, Z., ve Bat, M. (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma.” Journal of Yasar University, 5(20).
  • Wang, Q., Chen, W., ve Liang, Y. (2011). The effects of social media on college students.
APA ÇİÇEK T (2018). GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. , 992 - 1018.
Chicago ÇİÇEK TUNCAY GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. (2018): 992 - 1018.
MLA ÇİÇEK TUNCAY GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. , 2018, ss.992 - 1018.
AMA ÇİÇEK T GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. . 2018; 992 - 1018.
Vancouver ÇİÇEK T GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. . 2018; 992 - 1018.
IEEE ÇİÇEK T "GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ." , ss.992 - 1018, 2018.
ISNAD ÇİÇEK, TUNCAY. "GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ". (2018), 992-1018.
APA ÇİÇEK T (2018). GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(30), 992 - 1018.
Chicago ÇİÇEK TUNCAY GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.30 (2018): 992 - 1018.
MLA ÇİÇEK TUNCAY GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.30, 2018, ss.992 - 1018.
AMA ÇİÇEK T GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(30): 992 - 1018.
Vancouver ÇİÇEK T GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2018; 0(30): 992 - 1018.
IEEE ÇİÇEK T "GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.992 - 1018, 2018.
ISNAD ÇİÇEK, TUNCAY. "GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 30 (2018), 992-1018.