Yıl: 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 317 - 331 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17860/mersinefd.354636 İndeks Tarihi: 05-03-2020

Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü

Öz:
Bu çalışmada, pedagojik formasyon öğrencilerinde umut ve mental iyi oluş arasındaki ilişkideyapılandırmacı düşünmenin aracı rolü test edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Alanya AlaaddinKeykubat Üniversitesi’nde pedagojik formasyon eğitimine devam eden, 212’si kadın (% 74.4), 73’ü (%25.6) erkek toplam 285 kişiden oluşmaktadır. Araştırmaya katılanların yaş ortalamaları 20.49, Ss=2.09’dur. Verilerin toplanmasında Sürekli Umut Ölçeği, Warwick Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği veYapılandırmacı Düşünme Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada, betimsel istatistikler, Pearson korelasyonkatsayısı ve aracılık analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, umut, yapılandırmacı düşünme vemental iyi oluş arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Aracılık etkisi içinyapılan analizde ise umut ile mental iyi oluş arasındaki ilişkide yapılandırmacı düşünmenin kısmi aracırolü istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları alanyazın ışığında tartışılarak, ruhsağlığı alanında çalışan uzmanlara ve araştırmacılaraönerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Hope and Mental Well-Being in Pedagogy Formation Students: The Mediating Role of Constructive Thinking

Öz:
The main aim of the current study was to examine the mediating role of constructive thinking in the relationship between hope and mental well-being on studentsof pedagogy formation program at Alanya Alaaddin Keykubat University. The study group comprised of 212 female (% 74.4) and 73 male (%25.6). The study was carried out with 285 students, the mean age was 20.49 (Sd=2.09). Dispositional Hope Scale, Warwick Edinburgh Mental Well-Being Scale and Constructive Thinking Inventory were applied in data collection. Descriptive statistics, Pearson correlation coefficient and mediation analysis were used in analysis of data. According to the findings, there were significant positive correlations between hope, constructive thinking and mental well-being. The mediation analysis showed that constructive thinking had apartial mediation effect in the relationship between hope and mental wellbeing. Research findings were discussed in the light of the literature and some suggestions were proposed for mental health experts and researchers.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arnau, R. C., Rosen, D. H., Finch, J. F., Rhudy, J. L. ve Fortunato, V. J. (2007). Longitudinal effects of hope on depression and anxiety: A latent variable analysis. Journal of Personality, 75(1), 1-21.
  • Aspinwall, L. G. ve Leaf, S. L. (2002). In search of the unique aspects of hope: Pinning our hopes on positive emotions, future-oriented thinking, hard times, and other people. Psychological Inquiry, 13, 276-288.
  • Bailey, T. C., Eng, W., Frisch, M. B. ve Snyder, C. R. (2007) Hope and optimism as related to life satisfaction. The Journal of Positive Psychology, 2(3), 168-175. doi: 10.1080/ 17439760701409546.
  • Bandura, A. (1989). Regulation of cognitive processes through perceived self-efficacy. Developmental Psychology, 25, 729-735.
  • Baytemir, K. (2016). Ergenlikte ebeveyn ve akrana bağlanma ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide kişilerarası yeterliğin aracılığı. Eğitim ve Bilim, 41(186), 69-91.
  • Bharti, J. ve Bhatnagar, P. (2017). Personality and creativity as predictors of psychological wellbeing in caregivers of person with chronic mental illness. Indian Journal of Positive Psychology, 8(2), 148-153.
  • Bruininks, P. ve Malle, B. F. (2005). Distinguishing hope from optimism and related affective states. Motivation and Emotion, 29(4), 327-355.
  • Chang, E. C. (2003). A critical appraisal and extension of hope theory in middle-aged men and women: Is it important to distinguish agency and pathways components? Journal of Social and Clinical Psychology, 22, 121-43.
  • Chen, R. K. ve Crewe, N. M. (2009). Life satisfaction among people with progressive disabilities. Journal of Rehabilitation, 75, 50-58.
  • Ciarrochi, J., Heaven, P. C. ve Davies, F. (2007). The impact of hope, self-esteem, and attributional style on adolescents’ school grades and emotional well-being: A longitudinal study. Journal of Research in Personality, 41, 1161-1178. doi:10.1016/ j.jrp.2007.02.001
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. London: Routledge/Falmer.
  • Cotton Bronk, K., Holmes, W. ve Talib, T. L. (2010). Purpose in life among high ability adolescents. High Ability Studies, 21(2), 133-145.
  • Davis, B. (2005). Mediators of the relationship between hope and well-being in older adults. Clinical Nursing Research, 14, 253-272. doi: 10.1177/1054773805275520.
  • Demirtaş, A. S. (2016). Bilişsel-Yaşantısal Teori temelli psiko-eğitim programının yapılandırmacı düşünme üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Diener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95(3), 542-75.
  • Diener, E. D. ve Chan, M. Y. (2011). Happy people live longer: Subjective well-being contributes to health and longevity. Applied Psychology: Health and Well-Being, 3(1), 1-43.
  • Doğan, T. (2013). Beş faktör kişilik özellikleri ve öznel iyi oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 56-64.
  • Ellis, A. (1962). Reason and emotion in psychotherapy. New York: Stuart.
  • Epstein, S. ve Meier, P. (1989). Constructive thinking: A broad coping variable with specific components. Journal of Personality and Social Psychology, 57(2), 332-350.
  • Epstein, S. (1992). Constructive thinking and mental and physical well-being. L. Montada, S. H. Filipp ve M. J. Lerner (Yay. haz.). Life crises & experiences of loss in adulthood içinde (s. 112-125). New York: Cambridge University.
  • Epstein, S. (1998). Constructive thinking: the key to emotional intelligence. Westport, CT: Greenwood.
  • Epstein, S. (2001). Manual for The Constructive Thinking Inventory. Odessa, Florida Psychological Assessment.
  • Epstein, S. (2014). Cognitive-experiential theory. USA: Oxford University Press.
  • Eryılmaz, A. ve Ercan, L. (2011). Öznel iyi oluşun cinsiyet, yaş grupları ve kişilik özellikleriaçısından incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 139-151.
  • Evers, W., Tomic, W. ve Brouwers, A. (2005). Constructive thinking and burnout among secondary school teachers. Social Psychology of Education, 8(4), 425-439.
  • Fabio, S. ve Francesco, S. (2017). Online networks and subjective well-being. Kyklos, 70(3), 456-480.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. ve Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Freeman, N. (1998). Constructive thinking and early maladaptive schemas as predictors of marital satisfaction and interpersonal adjustment (Doctor of philosophy dissertation). Biola University, The Faculty of Rosemead School of Psychology.
  • Fuller-Iglesias, H. R. (2015). Social ties and psychological well-being in late life: the mediating role of relationship satisfaction. Aging & Mental Health, 19(12), 1103-1112. doi: 10.1080/13607863.2014.1003285
  • Garcia, J. A. S. ve Sison, K. G. (2012). Locus of hope and subjective well-being. International Journal of Research Studies in Psychology, 1(3), 53-58. doi:10.5861/ijrsp.2012.297
  • Gözde, E. (2017). The role of university students' general self-efficacy, depression and psychological well-being in predicting their exercise behavior. Journal of Education and Training Studies, 5(39), 110-117
  • Harris, P. R. ve Lightsey, O. R. (2005). Constructive thinking as a mediator of the relationship between extraversion, neuroticism, and subjective well-being. European Journal of Personality, 19, 409-426.
  • Holdcraft, C. ve Williamson, C. (1991). Assessment of hope in psychiatric and chemically dependent patients. Applied Nursing Research, 4, 129-134.
  • Horton, T. V. ve Wallander, J. L. (2001) Hope and social support factors against psychological distress of mothers who care for children with chronic physical conditions. Rehabilitation Psychology, 46(4), 399-482. doi: 10.1037/0090-5550.46.4.382
  • İkiz, F. E. ve Asıcı, E. (2017). The relationship between individual innovativeness and psychological well-being: The example of Turkish counselor trainees. International Journal of Progressive Education, 13(1), 52-63.
  • İlhan, T. ve Özbay, Y. (2010). Yaşam amaçlarının ve psikolojik ihtiyaç doyumunun öznel iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(34), 109-118.
  • Imtiaz, S. ve Kamal, A. (2016). Rumination, optimism, and psychological well-being among the elderly: Self-compassion as a predictor. Journal of Behavioural Sciences, 26(1), 32-50.
  • Ishida, R. ve Okada, M. (2006). Effects of a firm purpose in life on anxiety and sympathetic nervous activity caused by emotional stress: Assessment by psycho-physiological method. Stress Health, 22, 275-281.
  • İşgör, İ. Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(1), 494- 508.
  • Karadağ, E., Baloğlu, N. ve Yüksel, S. (2009). Yapılandırmacı düşünme ve stresle başa çıkma: Bir yapısal eşitlik modelleme çalışması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 99-122.
  • Katz, L. ve Epstein, S. (1991). Constructive thinking and coping with laboratory-induced stress. Journal of Personality and Social Psychology, 61, 789-800.
  • Keldal, G. (2015). Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği’nin Türkçe formu: geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Happiness and Well-Being, 3(1), 103-115.
  • Khallad, Y. ve Jabr, F. (2016). Effects of perceived social support and family demands on college students' mental well-being: A cross-cultural investigation. International Journal of Psychology, 51(5), 348-355. doi: 10.1002/ijop.12177
  • Khan, Z. ve Zadeh, Z. F. (2014). Mindful eating and it's relationship with mental well-being. Social and Behavioral Sciences, 159, 69-73. doi: 10.1016/j.sbspro.2014.12.330
  • Korkmaz, T. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yapılandırmacı düşünmelerinin öğretmen yetkinliğine etkisi: Bir yapısal eşitlik modelleme çalışması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kottke T. E., Stiefel, M. ve Pronk N. P. (2016). Well-being in all policies: Promoting crosssectoral collaboration to improve people’s lives. Prev Chronic Dis, 13, 160155. doi: http://dx.doi.org/10.5888/pcd13.160155
  • Kwon, P. (2000). Hope and dysphoria: The moderating role of defense mechanisms. Journal of Personality, 68, 199-223.
  • Kylma, J. (2005). Dynamics of hope in adults living with HIV/AIDS: a substantive theory. Journal of Advanced Nursing, 52, 620-630.
  • Landeen, J. ve Seeman, V. (2000). Exploring hope in individuals with schizophrenia. The International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 5, 45-52.
  • Lazarus, R. S. ve Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. New York: Springer.
  • Lecci, L., Karoly, P., Briggs, C. ve Kuhn, K. (1994). Specificity and generality of motivational components in depression: A personal projects analysis. Journal of Abnormal Psychology, 103(2), 404-408.
  • Liang, J., Lan-xiang, P., Si-jie, Z. ve Wu, H. (2017). Relationship among workplace spirituality, meaning in life, and psychological well-being of teachers. Universal Journal of Educational Research, 5(6), 1008-1013.
  • Lopez, F. G. (1996). Attachment-related predictors of constructive thinking among college students. Journal of Counseling and Development, 75(1), 58-63. doi: 10.1002/j.1556- 6676.1996.tb02315.x
  • Menninger, K. (1959). The academic lecture on hope. American Journal of Psychiatry, 116, 481-194.
  • Pacini, R., Muir, F. ve Epstein, S. (1998). Depressive realism from the perspective of cognitiveexperiential self theory. Journal of Personality and Social Psychology, 74(4), 1056- 1068.
  • Park, C. L., Moore, P. J., Turner, R. A. ve Adler, N. E. (1997). The roles of constructive thinking and optimism in psychological and behavioral adjustment during pregnancy. Journal of Personality and Social Psychology, 73, 584-592.
  • Peterson, C. ve Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues. New York, NY: Oxford University Press.
  • Preacher, K. J. ve Hayes, A. F. (2008). Asymptotic and resampling strategies for assessing and comparing indirect effects in multiple mediator models. Behavior Research Methods, 40, 879-891.
  • Oettingen G. ve Gollwitzer P. M. (2002) Turning hope thoughts into goal-directed behavior. Psychological Inquiry, 13, 304-7.
  • Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2001). On happiness and human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52(1), 141-66.
  • Ryff, C.D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069- 1081.
  • Sandy, P. T. ve Rioga, M. (2013). Caring for the person with mental health needs in the community. Sines et al (Yay. haz.). Community and public health nursing içinde (s.1- 19). UK: Wiley Blackwell.
  • Şahin, G. N. (2011). Üniversite öğrencilerinin kendini açma, öznel iyi oluş ve algıladıkları sosyal destek düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Sarı, T. ve Tunç, E. (2016). Üniversite öğremcilerinde umudun yordayıcısı olarak psikolojik iyi olma. International Journal of Social Science, 45, 291-302.
  • Scheur, E. ve Epstein, S. (1997). Constructive thinking, reactions to a laboratory stressors, and symptoms in everday life. Anxiety, Stress, and Coping, 10, 269-303.
  • Seligman, M. E. (2002). Authentic happiness: Using the new positive psychology’ to realize your potential for lasting fulfillment. New York: Free Press.
  • Seligman, M. E. ve Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55(1), 5-14. doi: 10.1037/0003-066X.55.1.5
  • Seligman, M. E., Rashid, T. ve Parks, A. C. (2006). Positive psychotherapy. American Psychologist, 6(8), 774-788. doi: 10.1037/ 0003-066X.61.8.774
  • Seligman, M. E., Steen, T. A., Park, N. ve Peterson, C. (2005). Positive psychology progress: Empirical validation of interventions. American Psychologist, 60(5), 410-421. doi: 10.1037/0003- 066X.60.5.410
  • Sheldon, K. M, Fredrickson, B., Rathunde, K., Csikszentmihalyi, M. ve Haidt, J. (2000). Positive psychology manifesto. Erişim adresi: www.positivepsvchology.org /akumalmanifesto.htm.
  • Shorey, H. S., Little, T. D., Snyder, C. R., Kluck B. ve Robitschek, C. (2007). Hope and personal growth initiative: a comparison of positive, future-oriented constructs. Personality and Individual Differences, 43, 1917-26.
  • Snyder, C. R. (2000). Hypothesis: There is hope. C. R. Snyder (Yay. haz.). Handbook of hope: Theory, measures and applications içinde (s. 3-21). San Diego, Calif.: Academic Press.
  • Snyder, C. R. (2002). Hope theory: Rainbows in the mind. Psychological Inquiry, 73(4), 249- 275. doi: 10.1207/S15327965PLI1304 01
  • Snyder, C. R., Harris, C., Anderson, J. R., Holleran, S. A., Irving, L. M., Sigmon, S. T., Yoshinobu, L., Gibb, J., Langelle, C. ve Harney, P. (1991). The will and ways: Development and validation of an individual-differences measure of hope. Journal of Personality and Social Psychology, 60, 570-585.
  • Snyder, C. R., Lapointe, A. B., Crowson, J. J. ve Early, S. (1998). Preferences of high and low hope people for self-referential input. Cognition and Emotion, 12, 807-823.
  • Snyder, C. R., Lehman, K. A., Kluck, B. ve Monsson, Y. (2006). Hope for rehabilitation and vice versa. Rehabilitation Psychology, 51 (2), 89-112. doi: 10.1037/0090-5550.51.2.89.
  • Snyder, C. R., Lopez, S. J., Shorey, H. S., Rand, K. L. ve Feldman, D. B. (2003). Hope theory, measurements, and applications to school psychology. Psychology Quarterly, 18, 122- 139.
  • Snyder, C. R., Rand, K. ve Sigman, D. R. (2005). Hope theory: A member of the positive psychology family. C. R. Snyder ve S. L. Lopez (Yay. haz.). Handbook of positive psychology içinde (s. 257–276). New York: Oxford University Press.
  • Srivastava, U. R. ve Maurya, V. (2014). Sense of humor and psychological health among health care professionals. Indian Journal of Positive Psychology, 5(4), 376-381.
  • Sternberg, R. J. ve Wagner, R. K. (Ed.). (1986). Practical intelligence: nature and origins of competence in the everyday world. England: Cambridge University.
  • Stotland, E. (1969). The psychology of hope. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Tarhan, S. (2012). Umudun özyeterlik, algılanan sosyal destek ve kişilik özelliklerinden yordanması (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tarhan, S. ve Bacanlı, H. (2015). Sürekli umut ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Happiness and Well-being 3(1), 1-14
  • Tennant, R., Hiller, L., Fishwick, R., Platt, S., Joseph, S., Weich, S., Parkinson, J., Secker, J. ve Stewart-Brown, S. (2007). The Warwick-Edinburgh mental well-being scale (WEMWBS): Development and UK validation. Health and Quality of Life Outcomes, 5(1), 50-63. doi:10.1186/1477-7525-5-63
  • Tosun, Ü. ve Karadağ, E. (2008). Yapılandırmacı Düşünme Envanteri’nin Türkçe’ye uyarlanması, dil geçerliği ve psikometrik incelemesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(1), 225-264.
  • Werner, S. (2012). Subjective well-being, hope, and needs of individuals with serious mental illness. Psychiatry Research, 196(2-3), 214-219. doi: 10.1016/j.psychres.2011.10.012
  • Wong, S. S. ve Lim, T. (2009). Hope versus optimism in Singaporean adolescents: Contributions to depression and life satisfaction. Personality and Individual Differences, 46(5), 648-652.
  • World Health Organisation (2004). Promoting mental health: Concepts emerging evidence and practice. Summary report, World Health Organisation, Geneva.
  • Yanan, G., Soora, R., Harry, T. ve Yuanqing, W. (2017). Understanding the relationship between travel satisfaction and subjective well-being considering the role of personality traits: A structural equation model. Transportation Research Part F. Traffic Psychology and Behaviour, 49, 110-123.
  • Yasmin, N. ve Khan, W. (2017). Character strengths and subjective well-being: An exploratory study of Indian youth. Indian Journal of Positive Psychology, 1, 174-177. doi:10.15614/ijpp/2017/v8i2/157140.
  • Zheng, X., Wang, Y. ve Xu, L. (2016). Internet altruistic behavior and subjective well-being: self-efficacy as a mediator. Social Behavior and Personality, 44(9), 1575-1584.
APA DEMİRTAŞ A, BAYTEMİR K, GÜLLÜ A (2018). Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. , 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
Chicago DEMİRTAŞ AYŞE SİBEL,BAYTEMİR KEMAL,GÜLLÜ ALİ Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. (2018): 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
MLA DEMİRTAŞ AYŞE SİBEL,BAYTEMİR KEMAL,GÜLLÜ ALİ Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. , 2018, ss.317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
AMA DEMİRTAŞ A,BAYTEMİR K,GÜLLÜ A Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. . 2018; 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
Vancouver DEMİRTAŞ A,BAYTEMİR K,GÜLLÜ A Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. . 2018; 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
IEEE DEMİRTAŞ A,BAYTEMİR K,GÜLLÜ A "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü." , ss.317 - 331, 2018. 10.17860/mersinefd.354636
ISNAD DEMİRTAŞ, AYŞE SİBEL vd. "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü". (2018), 317-331. https://doi.org/10.17860/mersinefd.354636
APA DEMİRTAŞ A, BAYTEMİR K, GÜLLÜ A (2018). Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
Chicago DEMİRTAŞ AYŞE SİBEL,BAYTEMİR KEMAL,GÜLLÜ ALİ Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.1 (2018): 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
MLA DEMİRTAŞ AYŞE SİBEL,BAYTEMİR KEMAL,GÜLLÜ ALİ Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.1, 2018, ss.317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
AMA DEMİRTAŞ A,BAYTEMİR K,GÜLLÜ A Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(1): 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
Vancouver DEMİRTAŞ A,BAYTEMİR K,GÜLLÜ A Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(1): 317 - 331. 10.17860/mersinefd.354636
IEEE DEMİRTAŞ A,BAYTEMİR K,GÜLLÜ A "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.317 - 331, 2018. 10.17860/mersinefd.354636
ISNAD DEMİRTAŞ, AYŞE SİBEL vd. "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/1 (2018), 317-331. https://doi.org/10.17860/mersinefd.354636