Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması
Yıl: 2019 Cilt: 44 Sayı: 198 Sayfa Aralığı: 389 - 411 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.15390/EB.2019.7992 İndeks Tarihi: 03-03-2020
Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması
Öz: Türkiye’de Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelikullanılarak yapılan bazı çalışmalarda epistemolojik inançlarıncinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, bazı çalışmalarda iseanlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Benzer şekildebazı çalışmalarda epistemolojik inançların akademik başarıylaanlamlı bir ilişkisi olduğu belirlenmişken, bir kısım çalışmadaanlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bu nedenle bu araştırmanınamacı, epistemolojik inançların cinsiyete göre anlamlı bir farklılıkgösterip göstermediğini ve akademik başarı ile ilişkisini metaanaliz yöntemiyle belirlemektir. Böylece bu çalışmanınalanyazındaki çelişkiyi çözmesi umulmaktadır. Bu amaçla 2005-2017 yılları arasında Türkiye’de yürütülmüş ve içerme ölçütlerinikarşılayan 37 çalışma meta-analiz yöntemiyle incelenmiştir.Epistemolojik inançların cinsiyete göre anlamlı bir farklılıkgösterip göstermediğini belirlemek için 36 çalışma; epistemolojikinançların akademik başarıyla ilişkisini belirlemek için 7 çalışmakullanılmıştır. Epistemolojik inançları cinsiyete göre incelemek içinetki büyüklüğü indeksi olarak Cohen’nin d’si; epistemolojikinançların akademik başarıyla ilişkisi için Pearson’nun r’sikullanılmıştır. Epistemolojik inanç alt faktörlerinin akademikbaşarı ile ilişkisini ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösteripgöstermediğini belirlemek için alt grup analizi yapılmıştır.Çalışmaların alanyazından toplanmasından dolayı cinsiyet vebaşarı için hesaplanan etki büyüklükleri rastgele etkiler modelinegöre birleştirilmiştir. Birleştirme sonucunda cinsiyet içinhesaplanan genel etki büyüklüğü (d= -0.052), erkekler lehine“zayıf” aralıkta; ancak anlamlı (p<.05) olarak belirlenmiştir. Busonuç erkeklerin epistemolojik inanç toplam puanlarınınkadınlardan daha yüksek olduğu; dolayısıyla kadınlarınepistemolojik inançlarının erkeklere göre daha gelişmiş olduğunugöstermektedir. Alt grup analizinde kadınların öğrenmenin çabayave yeteneğe bağlı olduğu inançlarının erkeklerden daha gelişmişolduğu belirlenmiştir. Başarı için hesaplanan genel etki büyüklüğü(r= 0.056) ise pozitif yönde, “küçük” düzeyde; ancak anlamlı (p>.05)değildir. Alt grup analizinde de epistemolojik inançların başarı ile ilişkisine yönelik anlamlı olmayan (p>.05) etki büyüklükleri eldeedilmiştir. Cinsiyet ve başarı için hesaplanan etki büyüklükleriarasında heterojenliğin varlığını ve büyüklüğünü belirlemek içinyapılan heterojenlik testi sonucunda (Q>χ2, p<.05) “yüksek”düzeyde heterojenlik olduğu belirlenmiştir. Bu heterojenliğe katkısağlayan bağımsız değişkenleri belirlemek için yapılan kategorikmoderatör analizi sonucunda hem cinsiyet (yayın türü, çalışmamodeli, örneklem grubu, örnekleme yöntemi, ölçek türü) hem debaşarı (yayın türü, örnekleme yöntemi) için seçilen değişkenlerinanlamlı olmadığı (p>.05) belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akgün, A. ve Gülmez, H. (2015). Lise öğrencilerinin epistemolojik inançlarının kimya dersi akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 68-80.
- Aksan, N. (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
- Aktürk, A. O. (2014). A study on epistemological beliefs of community college students and their selfefficacy beliefs regarding educational use of the internet. Education, 134(3), 426-442.
- Akyıldız, S. (2014). Lise öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile öğretme-öğrenme anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
- Alemdağ, C. (2015). Beden eğitimin öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları, akademik öz yeterlikleri ve öğrenme yaklaşımları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
- Alpaslan, M.M., Yalvac, B. ve Willison, V. (2017). A meta analytical review of the relationship between personal epistemology and self-regulated learning. Turkish Journal of Education, 6(2), 48-67.
- Arslantaş, H. A. (2016). Epistemological beliefs and academic achievement. Journal of Education and Training Studies, 4(1), 215-220.
- Aslan, C. (2017). Examining epistemological beliefs of teacher candidates according to various variables. Eurasian Journal of Educational Research, 67(2017), 37-50.
- Aşut, N. & Köksal, M. S. (2015). Üstün zekâlı öğrencilerin epistemolojik inançlarının fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyi ve başarıyla ilişkisi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 22-44.
- Aşut, N., Özbay, H. E., Akkaya, G. ve Ertekin, P. (2016). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimlerine ilişkin başarılarının olası bilimsel epistemolojik yordayıcılarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 157-168. doi: 10.17679/iuefd.17286966.
- Ayaz, F. (2009). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının yordanması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
- Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeğinin Türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1-15.
- Bacanlı Kurt, C. (2010). Öğretmenlerin epistemolojik inançları ve değişime direnme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Bahçıvan, E. (2015). Lise öğrencilerinin konu odaklı epistemolojik inançlarının kuvvet ve hareket konusunda kavramsal anlamaya yönelik etkisinin incelenmesi: Bir yapısal eşitlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1107-1126.
- Barnard, L., Lan, W. Y., Crooks, S. M. ve Paton, V. O. (2008). The relationship between epistemological beliefs and self-regulated learning skills in the online course environment, MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 4(3), 261-266.
- Başbay, M. (2013). Epistemolojik inancın eleştirel düşünme ve üstbiliş ile ilişkisinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(169), 249-262.
- Başçifçi, F., Güleç, N., Akdoğan, T. ve Koç, Z. (2011, April). Öğretmen adaylarının değer tercihleri ile epistemolojik inançlarının incelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implication içinde (s. 629-638) Ankara: Siyasal Kitapevi.
- Belet, Ş. D. ve Güven, M. (2011). Meta-cognitive strategy usage and epistemological beliefs of primary school teacher trainees. Educational Science: Theory & Practice, 11(1), 51-57.
- Bendixen, D. L. ve Hartley, K. (2003). Successful learning with hypermedia: The role of epistemological beliefs and metacognitive awareness. Journal Of Educational Computing Research, 28(1), 15-30.
- Biçer, B., Er, H. ve Özel, A. (2013). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benimsedikleri eğitim felsefeleri arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 229-242.
- Borgerding, L.A., Deniz H. & Anderson, E. S. (2017), Evolution acceptance and epistemological beliefs of college biology students. Journal of Research in Science Teaching, 54(4), 493-519.
- Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T. ve Rothstein, H. R. (2013). Meta-analize giriş (S. Dinçer, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Braten, I. & Stromso, H. I. (2005). The relationship between epistemological beliefs, implicit theories of intelligence, and self-regulated learning among Norwegian postsecondary students. British Journal of Educational Psychology, 75, 539-565.
- Cantwell, R. H., Bourke, S. F., Scevak, J. J., Holbrook, A. P. ve Budd J. (2017). Doctoral candidates as learners: A study of individual differences in responses to learning and its management. Studies in Higher Education, 42(1), 47-64. doi: 10.1080/03075079.2015.1034263.
- Card, N.A. (2012). Applied meta-analysis for social science research. New York, London: Guilford Press.
- Chen, J. A. ve Pajares, F. (2002). Implicit theories of ability of Grade 6 science students: Relation to epistemological beliefs and academic motivation and achievement in science. Contemporary Educational Psychology, 35, 75-87.
- Chiu, Y., Liang, J. ve Tsai, C. (2016). Exploring the roles of education and internet search experience in students' internet-specific epistemic beliefs. Computers in Human Behavior, 62, 286-291.
- Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioural sciences (2. bs.). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
- Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6. bs.). London and New York, NY: Routledge Falmer.
- Cooper, H. (2010). Research synthesis and meta-analysis (A Step by Step Approach) (4. bs.). Thousand Oaks: SAGE Publication.
- Demirel, A. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının cinsiyete, akademik başarıya ve sınıf düzeyine göre incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
- Demirli, C., Türel, Y. K. ve Özmen, B. (2010, April). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. International Educational Technology Conference, Istanbul’da sunulmuş sözlü bildiri.
- Deniz, J. (2014). Epistemological beliefs of prospective music teachers. Journal of Theory and Practices in Education, 10(3), 667-683.
- Deryakulu, D. (2004). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 238-249.
- Deryakulu, D. (2014). Epistemolojik inançlar. Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.), Eğitimde bireysel farklılıklar içinde (s. 253-280). Ankara: Nobel Yayın.
- Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2002). Epistemolojik inanç ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Araştırmaları, 2(8), 111-125.
- Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: Cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları, 18, 57-70.
- Dökmen, Y. Z. (2010). Toplumsal cinsiyet. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Dursun Sürmeli, Z. ve Ünver, G. (2017). The relationship between mathematics achievement, selfregulated learning strategies, epistemological beliefs and academic self-concept. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(1), 83-102.
- Elliott, B. ve Chan, K. W. (1998). Epistemological beliefs in learning to teach: Resolving conceptual and empirical issues. European Conference on Educational Research Ljubljana, Slovenia’da sunulmuş sözlü bildiri.
- Er, K. O. (2013). A study of the epistemological beliefs of teacher candidates in terms of various variables. Eurasian Jouranl of Educational Research, 50(2013), 207-226.
- Eren, A. (2006). Üniversite öğrencilerinin genel ve alan-odaklı epistemolojik inançlarının incelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
- Eren, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları arasındaki farklılıkların incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 32(145), 71-84. Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci (4. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Eroğlu, S. E. ve Güven, K. (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açasından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 275-294. Getahun, D. A., Saroyan, A. ve Aulls, M. W. (2016). Examining undergraduate students’ conceptions of inquiry in terms of epistemic belief differences. Canadian Journal of Higher Education, 46(2), 181-205.
- Gülev, D. (2015). Biyoloji öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlik inançları, akademik öz yeterlik inançları, öğrenme stratejileri ve epistemolojik inanç düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Güngör, N. B. ve Yenel, F. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin epistemolojik inançları ile liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 39-55.
- Gürkan, G., Özgün, B. B. ve Kahraman, S. (2017). Fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 63, 141-154.
- Hacıömeroğlu, G., (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel problem çözmeye ilişkin inançlarını yordamada epistemolojik inançlarının incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 206-220.
- Higgins, J. P. T, Thompson, S. G., Deeks, J. J. ve Altman, D. G. (2003). Measuring inconsistency in metaanalyses. BMJ, 6(327), 557-560.
- İçen, M., İlğan, A. ve Göker, H. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının analizi. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 1(2), 2-11.
- İlhan, M., Demir, S. ve Arslan, S. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 1-21.
- Izgar, H. ve Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı öğretmenlerin öz yeterlik algıları ve epistemolojik inançlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 437-446.
- Kaleci, F. (2012). Matematik öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
- Kaleci, F. ve Yazıcı, E. (2012, Haziran). Epistemolojik inançlar üzerine bir derleme. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde’de sunulmuş sözlü bildiri. http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2463-30_05_2012-21_30_43.pdf adresinden erişildi.
- Kanadlı, S. (2016). A Meta-Analysis on the effect of instructional designs based on the learning styles models on academic achievement, attitude and retention. Edicational Sciences: Theory & Practice, 16(6), 2057-2086.
- Kanadlı, S. ve Akabaş, A. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları, öğrenme yaklaşımları ve LYS puanları arasındaki ilişkiler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 116-131.
- Karhan, İ. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin epistemolojik inançlarının demografik özelliklerine ve bilgi teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
- Kaymak, E. (2010). Öğrencilerin epistemolojik inanç düzeyleri ile fiziğe ait kavramsal değişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
- Koç, S. ve Memduhoğlu, H. B. (2017). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları: Bir karma yöntem çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(60), 119-134.
- Köse, S. ve Dinç, S. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının biyoloji özyeterlilik algıları ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 121-141.
- Kösemen, S. (2012). Sosyal bilgiler öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin epistemolojik inançları bağlamında değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
- Labbas, R. (2013). Epistemology in education: Epistemological development trajectory, Journal of International Education and Leadership, 3(2), 1-10.
- Lipsey, M. W. ve Wilson, D. B. (2001). Practical meta-analysis. Thousand Oaks: Sage. Madjar, N., Weinstock M. ve Kaplan A. (2017) Epistemic beliefs and achievement goal orientations: Relations between constructs versus personal profiles, The Journal of Educational Research, 110(1), 32-49. doi: 10.1080/00220671.2015.1034353
- Nartgün, Ş. ve Çakır, M. (2014). Lise öğrencilerinin akademik başarılarının akademik güdülenme ve akademik erteleme eğilimleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(36), 379-391.
- Oğuz, A. (2008). Investigation of Turkish trainee teachers epistemological beliefs. Social Behavior and Personality, 36(3), 709-720.
- Oh, S., Chung, E., Han, E., Woo, Y. ve Kevin, D. (2016). The relationship between medical students’ epistemological beliefs and achievement on a clinical performance examination. The Korean Society of Medical Education, 28(1), 29-34.
- Orwin, R. G. ve Vevea, J. L. (2009). Evaluating coding desicion. H. Cooper, L. V. Hedges ve J. C. Valentine (Ed.), The handbook of research synthesis and meta-analysis içinde (s. 177-203). New York: Russel Sage Foundation.
- Önen, A. S. (2011). Investigation of students’ epistemological beliefs and attitudes towards studying. H.U. Journal of Education, 40, 300-309.
- Özşaker, M., Canpolat, M., ve Yıldız, L. (2011). Beden eğitimi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benlik saygıları arasındaki ilişki. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 155-164.
- Özyurt, E. B. (2014). Cinsiyet. Y. Kuzgun ve D. Deryakulu (Ed.), Eğitimde bireysel farklılıklar içinde (s. 305-340). Ankara: Nobel Yayın.
- Perry, W. G. (1970). Forms of intellectual and ethical development in the college years: A scheme. New York, NY: Holt, Rinehart and Winston.
- Pope, K. J. ve Mooney G. A. (2016). The related effects of item characteristics in measures of epistemological beliefs. Africa Education Review, 13(2), 1-16. doi: 10.1080/18146627.2016.1202551
- Rastegara, A., Jahromib, R. G., Haghighic, A. S. ve Akbaria, A. R. (2010). The relation of epistemological beliefs and mathematics achievement: the mediating role of achievement goals, mathematics selfefficacy, and cognitive engagement. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 791-797.
- Rosenthal, R. (1991). Meta-analytic procedures for social research. Newbury Park, London, New Delhi: Sage.
- Şahin Taşkın, Ç. (2012). Epistemolojik inançlar: Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını yordayıcısı bir değişken. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19) 273-285.
- Sadıç, A. ve Çam, A. (2015). 8. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları ile PISA başarıları ve fen ve teknoloji okuryazarlığı. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(5), 18-49.
- Sapancı, A. (2012). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile bilişüstü düzeylerinin akademik başarıyla ilişkisi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 312-331.
- Sevgi, S., & Armağan Öner, F. (2017). Turkish elementary pre-service teachers’ epistemological beliefs. International Journal of Eurasia Social Science, 8(28), 589-604.
- Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82(3), 498-504.
- Schommer, M. (1994). Synthesizing epistemological belief research: Tentative understandings and provocative confusions. Educational Psychology Review, 6(4), 293-319.
- Schommer, M. (2002). An evolving therotical framework for an epistemological belief system. K. B. Hofer ve R. P. Pintrich (Ed.), Personal epistemology the psychology of beliefs about knowledge and knowing içinde (s. 103-119), New York and London: Routledge Publishing.
- Schommer, M. ve Duell, O. K. (2013). Domain specific and general epistemological beliefs. Their effects on mathematics. Revista de Investigación Educativa, 31(2), 317-330. doi: 10.6018/rie.31.2.170911
- Schommer, M. ve Easter, M. (2017). Linking ways of knowing and cognitive flexibility to a critical controversial issue: Guns on campus. International Journal Advances in Social Science and Humanities, 5(2), 38-44.
- Terzi, A.R., Şahan, H. H., Çalik, H. ve Zöğ, H. (2015). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile eleştirel pedagoji ilkeleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 344-356.
- Topkaya, Y. (2015). Examining social studies and science and technology preservice teachers’ epistemological beliefs regarding different variables. Educational Research and Reviews, 10(8), 2550- 2557.
- Trevors, G. J., Muis, K. R., Pekrun, R., Sinatra, G. M. ve Muijselaar, M. M. L. (2017). Exploring the relations between epistemic beliefs, emotions, and learning from texts. Contemporary Educational Psychology, 48, 116-132.
- Tümkaya, S. (2012). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarının cinsiyet, sınıf, eğitim alanı, akademik başarı ve öğrenme stillerine göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 75-95.
- Türk Dil Kurumu. (2018). Güncel Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 adresinden erişildi.
- Türkan, A., Aydın, H. ve Üner, S. S. (2016). Öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elementary Education Online, 15(1), 148-159.
- Viechtbauer, W. (2017). Metafor: Meta-analysis package for R. R package version 2.0-0 [Data dosyası]. https://cran.r-project.org/web/packages/metafor/index.html adresinden erişildi.
- Yakar, A. ve Duman, B. (2017). Duyuşsal Farkındalığa Dayalı Öğretimin Akademik Başarı ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlar Üzerine Etkisi, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 30-47.
- Yılmaz, Y. (2014). İlk ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
- Yılmaz T. O. ve Topçu, M. S. (2008). Relationships among preservice science teachers’ epistemological beliefs, epistemological world views, and self-efficacy beliefs. International Journal of Science Education, 30(1), 65-85.
- Yorulmaz, A., Can, S. ve Çokçalışkan, H. (2017). The relationship between the pre-service classroom teachers’ techno pedagogical instructional competencies and epistemological beliefs. Journal of Education and Training Studies, 5(9), 27-35.
APA | KANADLI S, Akay C (2019). Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. , 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
Chicago | KANADLI Sedat,Akay Cenk Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. (2019): 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
MLA | KANADLI Sedat,Akay Cenk Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. , 2019, ss.389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
AMA | KANADLI S,Akay C Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. . 2019; 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
Vancouver | KANADLI S,Akay C Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. . 2019; 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
IEEE | KANADLI S,Akay C "Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması." , ss.389 - 411, 2019. 10.15390/EB.2019.7992 |
ISNAD | KANADLI, Sedat - Akay, Cenk. "Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması". (2019), 389-411. https://doi.org/10.15390/EB.2019.7992 |
APA | KANADLI S, Akay C (2019). Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. Eğitim ve Bilim, 44(198), 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
Chicago | KANADLI Sedat,Akay Cenk Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. Eğitim ve Bilim 44, no.198 (2019): 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
MLA | KANADLI Sedat,Akay Cenk Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. Eğitim ve Bilim, vol.44, no.198, 2019, ss.389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
AMA | KANADLI S,Akay C Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. Eğitim ve Bilim. 2019; 44(198): 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
Vancouver | KANADLI S,Akay C Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması. Eğitim ve Bilim. 2019; 44(198): 389 - 411. 10.15390/EB.2019.7992 |
IEEE | KANADLI S,Akay C "Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması." Eğitim ve Bilim, 44, ss.389 - 411, 2019. 10.15390/EB.2019.7992 |
ISNAD | KANADLI, Sedat - Akay, Cenk. "Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması". Eğitim ve Bilim 44/198 (2019), 389-411. https://doi.org/10.15390/EB.2019.7992 |