Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki
Yıl: 2003 Cilt: 0 Sayı: 14 Sayfa Aralığı: 157 - 166 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki
Öz: Bu çalışmanın amacı, resmi genel liselerin ikinci sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarını, matematik başarılarını ve öğrencilerin tutum puanları ile başarı puanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları Aşkar (1986) tarafından geliştirilen matematik tutum ölçeği ile belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik başarıları yazar tarafından hazırlanan matematik başarı testi ile belirlenmiştir. Ölçekler Ankara'daki sekiz okulda 500 lise ikinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin yarıdan fazlasının matematiğe yönelik olumlu tutum içinde oldukları görülmüştür. Buna rağmen matematik başarı testi sonuçlarına göre öğrencilerin beşte üçünden fazlasının (%68,4) başarısız olduğu görülmüştür. Öğrencilerin tutum puanları ve başarı puanları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aşkar, P. (1986b). "Matematik Dersine Yönelik Tutumu Ölçen Likert-Tipi Bir Ölçeğin Geliştirilmesi". Eğitim ve Bilim. Cilt: 11, sayı:62. (31-36).
- Baloğlu, M. (2001). "Matematik Korkusunu Yenmek". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt:1, sayı:1. (59-76).
- Baykul, Y. (1987). "Matematik ve Fen Eğitimi Yönünden Okullarımızdaki Durum". Hacettepe Üniv. Eğitim Fak. Dergisi. cilt:2, (154-168).
- Baykul, Y. (1994). İlköğretim Okullarında Matematik Öğretimine Bir Bakış. İlköğretim Okullarında Matematik Öğretimi ve Sorunları. Ankara: T.E.D. Yayınları
- Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık (2.Baskı).
- Ersoy, Y. (1996). Matematik Öğretmeni Eğitimi I: Ulusal Politikalar ve Hedefler. Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerlemeler Sempozyumunda sunulmuş bildiri. (91-96). Ankara.
- Demirel,Ö. (1999). Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Kulm, G. (1980); Research on Mathematics Attitudes, Research in Mathematics Education, (356-387), NCTM.
- Küçükahmet, L. (1999). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Alkım Yayınevi.
- Ma, X. (1997). "Reciprocal Relationships Between Attitude Toward Mathematics and Achievement in Mathematics". The Journal of Educational Research, 90, 4, 221-229.
- Reyes, L. H. 1984. "Affective Variables and Mathematics Education". The Elementary School Journal, 84, 558-580.
APA | PEKER M, Mirasyedioğlu Ş (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. , 157 - 166. |
Chicago | PEKER Murat,Mirasyedioğlu Şeref Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. (2003): 157 - 166. |
MLA | PEKER Murat,Mirasyedioğlu Şeref Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. , 2003, ss.157 - 166. |
AMA | PEKER M,Mirasyedioğlu Ş Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. . 2003; 157 - 166. |
Vancouver | PEKER M,Mirasyedioğlu Ş Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. . 2003; 157 - 166. |
IEEE | PEKER M,Mirasyedioğlu Ş "Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki." , ss.157 - 166, 2003. |
ISNAD | PEKER, Murat - Mirasyedioğlu, Şeref. "Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki". (2003), 157-166. |
APA | PEKER M, Mirasyedioğlu Ş (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(14), 157 - 166. |
Chicago | PEKER Murat,Mirasyedioğlu Şeref Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.14 (2003): 157 - 166. |
MLA | PEKER Murat,Mirasyedioğlu Şeref Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.14, 2003, ss.157 - 166. |
AMA | PEKER M,Mirasyedioğlu Ş Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 157 - 166. |
Vancouver | PEKER M,Mirasyedioğlu Ş Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 157 - 166. |
IEEE | PEKER M,Mirasyedioğlu Ş "Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.157 - 166, 2003. |
ISNAD | PEKER, Murat - Mirasyedioğlu, Şeref. "Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2003), 157-166. |