Yıl: 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 880 - 895 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17860/mersinefd.485161 İndeks Tarihi: 05-03-2020

Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı lise öğretmenlerinin mesleki motivasyon algılarının incelenmesidir.Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin, motivasyonlarında anlamlı farklılığa neden olacak faktörlerinbilinmesinin, mesleği önemseme nedenlerinin ve motivasyon artışında/düşüşünde etkili olan faktörlerinanlaşılmasında bu araştırmanın katkı sağlaması beklenmektedir. Araştırma karma yöntemli olup hemnicel hem nitel desenler birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmının örneklemini 2016–2017öğretim yılı içerisinde Siirt il merkezinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı liselerde görev yapan tesadüfiörnekleme yoluyla seçilen toplam 236 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel kısma ait çalışmagrubunu liselerde görevli öğretmenler içinden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla seçilen 28 liseöğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak nicel kısımda Şener (2009) tarafından geliştirilen“Mesleki Motivasyon Ölçeği” yer almaktadır. Nitel kısımda ise araştırmacılar tarafından oluşturulanyapılandırılmış görüşme formu yer almaktadır. Verilerin çözümlenmesinde, nicel kısım için betimselanaliz ve fark testlerinden, nitel kısım için içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda liseöğretmenlerinin mesleki motivasyon algılarının orta seviyede olduğu; eğitim durumu, meslek seçimindekiistek ve mesleki memnuniyet değişkenlerinde anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Eğitim düzeyiarttıkça mesleki motivasyonun da arttığı, mesleklerini isteyerek seçen öğretmenlerin ve meslekimemnuniyeti olan öğretmenlerin motivasyonlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın nitelkısmında lise öğretmenlerinin mesleğin önemini vurgulamada, mesleki motivasyonunartmasında/düşüşünde dış unsurları daha çok öne çıkardığı görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Professional Motivation Elements of High School Teachers: A Mixed Method Study

Öz:
The main purpose of this study is to examine the professional motivation perceptions of high school teachers. This research is expected to contribute to the understanding of factors that will lead to a significant difference in motivation levels, motivation levels of teachers, the reasons of occupational care and increase / fall factors affecting motivation. This study uses qualitative and quantitative research methods. The sample of the quantitative part of this study consists of 236 teachers who were randomly selected from public high schools during 2016-2017 academic year in Siirt province. The sample of the qualitative part of this study was consists of 28 high school teachers using convenient sampling method in Siirt. The Vacotional Motivation Scale (Sener, 2009) was used to collect quantitative data. The researchers used a structured questionnaire developed by the researchers was used to collect the qualitative data. For data analysis, descriptive analysis was used for quantitative part and content analysis was used for the qualitative part of the study. At the end of the research, it was found that high school teachers' professional motivation perceptions were moderate; It was seen that there was a significant difference in the educational status, occupation choice and occupational satisfaction variables. As the level of education increased, the motivation of the teachers who have chosen their professions and the teachers who have a professional satisfaction are higher. In the qualitative part of the study, it was seen that high school teachers emphasized the importance of the profession and that external elements were put forward in the increase / decrease of professional motivation.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ARSLANTAŞ H, tösten r, BEKTAŞ MARAKÇI D (2018). Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. , 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
Chicago ARSLANTAŞ HACI İSMAİL,tösten rasim,BEKTAŞ MARAKÇI Dilan Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. (2018): 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
MLA ARSLANTAŞ HACI İSMAİL,tösten rasim,BEKTAŞ MARAKÇI Dilan Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. , 2018, ss.880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
AMA ARSLANTAŞ H,tösten r,BEKTAŞ MARAKÇI D Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. . 2018; 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
Vancouver ARSLANTAŞ H,tösten r,BEKTAŞ MARAKÇI D Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. . 2018; 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
IEEE ARSLANTAŞ H,tösten r,BEKTAŞ MARAKÇI D "Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma." , ss.880 - 895, 2018. 10.17860/mersinefd.485161
ISNAD ARSLANTAŞ, HACI İSMAİL vd. "Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma". (2018), 880-895. https://doi.org/10.17860/mersinefd.485161
APA ARSLANTAŞ H, tösten r, BEKTAŞ MARAKÇI D (2018). Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
Chicago ARSLANTAŞ HACI İSMAİL,tösten rasim,BEKTAŞ MARAKÇI Dilan Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.3 (2018): 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
MLA ARSLANTAŞ HACI İSMAİL,tösten rasim,BEKTAŞ MARAKÇI Dilan Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.3, 2018, ss.880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
AMA ARSLANTAŞ H,tösten r,BEKTAŞ MARAKÇI D Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(3): 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
Vancouver ARSLANTAŞ H,tösten r,BEKTAŞ MARAKÇI D Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(3): 880 - 895. 10.17860/mersinefd.485161
IEEE ARSLANTAŞ H,tösten r,BEKTAŞ MARAKÇI D "Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.880 - 895, 2018. 10.17860/mersinefd.485161
ISNAD ARSLANTAŞ, HACI İSMAİL vd. "Lise Öğretmenlerinde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/3 (2018), 880-895. https://doi.org/10.17860/mersinefd.485161