Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology
Yıl: 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 463 - 480 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.17860/mersinefd.364178 İndeks Tarihi: 05-03-2020
Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology
Öz: The Village Institutions was an educational movement that was constituted in the early 20thcentury in Turkey (Türkoğlu, 2004). Village Institutions’ main idea was to grow peasant children withlearning within work method to make them work as teachers or qualified professionals or personnel intheir village. While this unique attempt was practically applied between the years of 1940-1954, thismovement provided a significant educational, social and political change in Turkey. The majorinstructional method in these institutions was built on learning within work method which aimed to raisechildren as socially and culturally educated individuals. Within this context, this study is intended toexamine the instructional method, courses, and tools and environment of Village Institutions within theaspect of Instructional Technology. Moreover, this study seeks to provide an understanding for thecorrespondence of this method with the contemporary educational strategies and approaches.
Anahtar Kelime: Konular:
Öğretim Teknolojisi Bağlamında Köy Enstitüleri Hareketinin İncelenmesi
Öz: Köy Enstitüleri, 20 yüzyılın başlarında Türkiye’de kurulan eğitsel bir seferberlik hareketidir (Türkoğlu, 2004). Köy Enstitütleri’nin temel amacı, iş içinde öğrenme metodu kullanılarak köylü çocuklarının kendi köylerinde öğretmen veya deneyimli bir meslek sahibi ve personel olarak çalışabilmeleri amacıyla yetiştirilmeleridir. Bu özgün yaklaşım, aktif olarak 1940-1954 yılları arasında uygulanmış olmasına rağmen, bu uygulama Türkiye’de önemli eğitsel, sosyal ve politik değisimlere yol açmıştır. Bu enstitülerde uygulanan temel öğretimsel metod iş içinde öğrenme yaklaşımına dayandırılmış olup, çocukların sosyal ve kültürel olarak yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Tüm bu bağlamlar dahilinde, bu çalışmanı amacı, Köy Enstitüleri’nin öğretimsel metodolojisi, dersleri, araçları ve ortamının öğretim teknolojisi bağlamında incelenmesidir. Ayrıca bu çalışma, iş içinde öğrenme metodunun güncel eğitsel stratejiler ve yönelimler ile olan ilişkisi ile ilgili bir anlayış sunabilmeyi amaçlamaktadır.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Açıkgöz, K. Ü. (1992). İşbirlikli öğrenme teknikleri [Collaborative learning technics]. Malatya: Uğurel Matbaası.
- Akçam, A. (2010). Anadolu rönesansı’nda Köy Enstitüleri [Village Institutions in Anatolian renaissance]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 286-311). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Aksu, M. B., & Tan, O. (2010). Köy Enstitülerinde demokrasi eğitimi ve liderlik [Democracy education and leadership in Village Institutions]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 488-501). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Altunya, N. (2010). Köy Enstitütü sistemine genel bir bakış [An overview of Village Institutions system]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 343- 368). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Apaydın, Ç., & Sönmez, M. A. (2004). Köy Enstitülerinde “yaparken öğrenme” [“Learning by doing” in Village Institutions]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 46-51.
- Arslan M. (2004). Cumhuriyet dönemi aydınlanma hareketi ve Köy Enstitüleri [Republic period enlightment act and Village Institutions]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 57-66.
- Arslan, H., Ayyıldız, Ü., Öncül, H., & İliker, M. (2004). Toplumun yeniden inşaası: Köy Enstitüleri [Society rebuilt: Village Institutions]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 31-35.
- Aydoğan, K. (2004). Arifiye Köy Enstitüsü [Arifiye Village Institution]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 67-72.
- Başaran, M. (2001). Köy Enstitüleri ve halkbilimi [Village Institutions and folklore]. İç Folklor/Edebiyat, 28(4).
- Başgöz, İ. (1995). Türkiye’nin eğitim çıkmazı ve Atatürk [Turkish education dilemma and Atatürk]. Ankara: Başbakanlık Basımevi.
- Baştımar, A. İ., & Parlakyıldız, A. (2010). Köy Enstitüleri eğitim programında etkin öğrenme yönteminin izleri [Efficient learning method tracks in Village Institutions’ education programme]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 420-433). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Bilir, P. (2008). Yeni beden eğitimi öğretim programı ve Köy Enstitülerinde beden eğitimi derslerinin yapılandırmacı öğretim yaklaşımı açısından değerlendirilmesi [The new physical education curriculum and the evaluation of physical education courses in Village Institutions regarding constructivist approach]. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Dergisi, 6(3), 145-150.
- Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye’de eğitim bilimleri tarihi [Educational science history in Turkey]. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- Cüceloğlu, D. (2008). Korku kültürü: Niçin ‘mış gibi’ yaşıyoruz? [Horror culture: Why we live like “as if”?]. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Çokgürses, A., & Arık, E. (2010). Kastamonu Gölköy Enstitüsü özelinden Köy Enstitüsü sistemine bir bakış [An overview of Village Institutions system regarding Kastamonu Gölköy institution] . In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 122- 136). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Dale, E. (1946). The “cone of experience”, audio visual method in teaching. NY: Dryden Press.
- Demir, A. (2004). Köy Enstitüleri deneyiminden günümüz eğitim-öğretimi için çıkarımlar [Inferences for current education system by Village Institutions experience]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 43-45.
- Demircan, C., & İnandı, Y. (2008). Köy Enstitüleri programlarında anadilinin önemi ve Türkçe eğitimi [Importance of mother tongue in Village Institutions curriculum and Turkish language education]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-13.
- Devlet İstatistik Enstitüsü. (1973). Türkiye’de toplumsal ve ekonomik gelişmenin 50. yılı [50 years of social and economic development in Turkey]. Ankara: D.İ.E. Yayınları.
- Dündar, C. (2006). Köy Enstitüleri [Village Institutions]. Ankara: İmge Kitabevi.
- Erdem, A. R., Kıran, H., & Kırmızı, F. S. (2011). Köy Enstitüleri mezunlarının öğretmen yeterliklerine ilişkin nitel bir araştırma [A qualitative research of Village Institution graduates’ teaching qualifications]. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 477-489.
- Ersoy, O. (1991). Gezici kütüphaneler I-II [Mobile library I-II]. In Keseroğlu, H. S. (Ed.), Mustafa Güzelgöz ve eşekli kütüphane. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği.
- Ertuğrul, F. (2002). Köy Enstitüleri sistemi ve düşündürdükleri [Village Institution system and its results] (2nd ed.). Ankara: Güldikeni Yayınları.
- Esenoğlu, N. (1990). Resim-İş Öğretmeni Nasıl Geliştirilebilir? Orta Öğretim Kurumlarında Resim-İş Öğretimi ve Sorunları [How can art/craft teacher be developed? Art-craft education and problems in secondary education instututions], 10-11 Mayıs. Paper presented at the Türk Eğitim Derneği VIII Öğretim Toplantısı, Ankara.
- Göktaş, Y., Temur, N., Kocaman, A. & Çağıltay, K. (2009). Öğretim teknolojilerinin Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki tarihsel gelişimi [Historical improvement of instructional technology in Ottoman Empire period]. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 81-92.
- Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S. E. (2002). Instructional media and technologies for learning (7th ed.). NJ: Pearson Education Inc.
- İmer, Z., & Uz, A. (2010). Köy Enstitülerinde verilen sanat-görsel sanatlar ve iş eğitimine günümüz sanat eğitimi çerçevesinden bakmak [Looking of art/visual art and craft education in Village Institutions through current art education]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 656-677). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Kanalıcı, Z. (2010). Köy Enstitülerinde iş eğitimi [Craft education in Village Institutions]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 527-541). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Karaömerlioğlu, M. A., (1998). The village institutes experience in Turkey. British Journal of Middle Eastern Studies, 25(1), 47-73.
- Kartal, S. (2008). Toplum kalkınmasında farklı bir eğitim kurumu: Köy Enstitüleri [A different institution in community development: Village Institutions]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 23-36.
- Kaştan, Y. (2004). Aydınlanmada Köy Enstitülerinin yeri [The place of Village Institutions in enlightment]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 22-30.
- Kaya, Y. (2001). Köy Enstitüleri: “Antigone’den Mızraklı Ilmihal’e” [From Antigone to Mızraklı Ilmihal] (2nd ed.). İstanbul: Tiglat Matbaacılık A.Ş.
- Keser, U. (2010). Hasanoğlan, Savaştepe, Kızılçullu Köy Enstitüleri bağlamında enstitülü çocukların köy incelemeleri, halkbilim, kültür va sanat çalışmalarına kesitsel bir bakış [Village Institutions’ students’ village investigation, folklore, culture and art studies from the context of Hasanoğlan, Savaştepe, Kızılçullu Village Institutions]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 638-655). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Keseroğlu, H. S. (2005). Köy Enstitülerinde okuma ve kütüphane [Reading and library in Village Institutions]. Türk Kütüphaneciliği, 19(1), 25-40.
- Kirby, F. (2000). Türkiye’de Köy Enstitüleri [Village Institutions in Turkey] (2nd ed.). Ankara: Güldikeni Yayınları.
- Kocabaş, A. (2010). Köy Enstitülü öğretmenlerin, şimdiki öğretmenlerin ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının çoklu zeka düzeylerinin karşılaştırılması [Comparison of multiple intelligence levels of teaching candidates in Village Institutions, current education institutions and classroom teachers]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 440-451). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Mutlu, A. (2010). Köy Enstitüsü eğitim sistemi çevre eğitimi için model olabilir mi? [Could Village Institutions’ education system be a model for environment education?]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 400-419). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Özbek, O. (2010). Köy Enstitülerinde beden eğitimi ve spor [Physical education and sports in Village Institutions]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 739- 747). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Özdemir, O. (2004). Türk eğitim tarihinde aydınlanma ile coşumculuğu birleştiren kurumlar: Köy Enstitüleri [The institutions that combine the enlighment and the romanticism in the Turkish education history: Village Institutions]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 52-56.
- Özsoy, S. (2011). A utopian educator from Turkey: İsmail Hakkı Tonguç (1893-1960). Journal of Critical Education Policy Studies, 7(2), 250-278.
- Polat, S., & Oğuz, K. (2010). İsmail Hakkı Tonguç ve Köy Enstitüleri [İsmail Hakkı Tonguç and Village Institutions]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 93-101). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Salman, A. (2010). Tonguç ve Köy Enstitüleri [Tonguç and Village Institutions]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 53-70). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Sazak, M. (2010). Köy Enstitülerinin evreleri [Village Institutions’ phases]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 208-224). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Seels, B. & Richey, R. C. (1994). Instructional technology: the definition and domains of the field. Washington DC: Association for Educational Communications and Technology.
- Sönmez, V. (1998). Eğitim felsefesi [Educational Philosophy] (5th ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Şahhüseyinoğlu, H. N. (1993). Köy Enstitüleri: 53. yıl; nereden nereye [Village Institutions: 53rd year; from whence to where]. Öğretmen Dünyası, 160, 19-20.
- Şanoğlu, S. (1948). Köy Enstitüleri spor yarışmaları [Village Institutions’ sports competitions]. Ankara: Hasanoğlan Köy Enstitüsü Yayınları.
- Şeren, M. (2008). Köye öğretmen yetiştirme yönüyle Köy Enstitüleri [Village Institutions for raising teacher for village]. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 203-226.
- Şimşek, İ. (2010). Neden Köy Enstitüleri (Atatürk’ün öğretmenleri) [Why Village Institutions? (Atatürk’s teachers)]. İstanbul: Özgür Yayınları.
- Tonguç, E. (1962). Dünün ve yarının Köy Enstitüleri [Village Institutions for yesterday and tomorrow]. Yön Dergisi, 38.
- Tonguç, E. (1970). Devrim açısından Köy Enstitüleri ve Tonguç [Village Institutions by revolution and Tonguç]. İstanbul: Ant Yayınları.
- Tuncel, G., & Öztürk, C. (2004). Köy Enstitüleri modelinin eğitim felsefesi üzerine bir değerlendirme [An evaluation of educational philosophy in model of Village Institutions]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 36-42.
- Türkoğlu, P. (2004). Tonguç ve enstitüleri [Tonguç and his institutions] (2nd ed.). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
- Uygun, S. (2004). Sözlü tanıkların dilinden Köy Enstitülerinde okul atmosferi [School atmosphere in Village Institutions from the words of eyewitnesses]. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(26), 1-16.
- Uygun, S. (2010). M. Emin Soysal’ın hayatı ve Köy Enstitüleri tarihindeki yeri [The life of M. Emin Soysal and his place in the Village Institutions’ history]. Milli Eğitim Dergisi, 185.
- Ülkü, C. (2008). Sanat eğitimi, sanat ve Köy Enstitüleri [Art education, art and Village Institutions]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 37-45.
- Yalçın, G. (2010). Köy Enstitüleri orta kısım ve yüksek kısımda demokrasi eğitimi (Democracy education in secondary and high school education in Village Institutions]. In H. Biçicioğlu, B. Gülsoy, & H. Hancı (Eds.), Kuruluşunun 70. Yılında Bır Toplumsal Değişim Projesi Olarak Köy Enstitüleri Sempozyumu (pp. 322-342). İstanbul: Çapa Matbaacılık.
- Yıldız, G. (2005). Güzel sanatlar eğitimi ve Köy Enstitüleri [Fine arts education and Village Institutions]. Yeniden İmece, 4, 46-48.
APA | Tisoglu S, Kaya K, cagiltay k (2018). Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. , 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
Chicago | Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. (2018): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
MLA | Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. , 2018, ss.463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
AMA | Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. . 2018; 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
Vancouver | Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. . 2018; 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
IEEE | Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology." , ss.463 - 480, 2018. 10.17860/mersinefd.364178 |
ISNAD | Tisoglu, Secil vd. "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology". (2018), 463-480. https://doi.org/10.17860/mersinefd.364178 |
APA | Tisoglu S, Kaya K, cagiltay k (2018). Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
Chicago | Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.1 (2018): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
MLA | Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.1, 2018, ss.463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
AMA | Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(1): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
Vancouver | Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(1): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178 |
IEEE | Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.463 - 480, 2018. 10.17860/mersinefd.364178 |
ISNAD | Tisoglu, Secil vd. "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/1 (2018), 463-480. https://doi.org/10.17860/mersinefd.364178 |