Yıl: 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 463 - 480 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.17860/mersinefd.364178 İndeks Tarihi: 05-03-2020

Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology

Öz:
The Village Institutions was an educational movement that was constituted in the early 20thcentury in Turkey (Türkoğlu, 2004). Village Institutions’ main idea was to grow peasant children withlearning within work method to make them work as teachers or qualified professionals or personnel intheir village. While this unique attempt was practically applied between the years of 1940-1954, thismovement provided a significant educational, social and political change in Turkey. The majorinstructional method in these institutions was built on learning within work method which aimed to raisechildren as socially and culturally educated individuals. Within this context, this study is intended toexamine the instructional method, courses, and tools and environment of Village Institutions within theaspect of Instructional Technology. Moreover, this study seeks to provide an understanding for thecorrespondence of this method with the contemporary educational strategies and approaches.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Öğretim Teknolojisi Bağlamında Köy Enstitüleri Hareketinin İncelenmesi

Öz:
Köy Enstitüleri, 20 yüzyılın başlarında Türkiye’de kurulan eğitsel bir seferberlik hareketidir (Türkoğlu, 2004). Köy Enstitütleri’nin temel amacı, iş içinde öğrenme metodu kullanılarak köylü çocuklarının kendi köylerinde öğretmen veya deneyimli bir meslek sahibi ve personel olarak çalışabilmeleri amacıyla yetiştirilmeleridir. Bu özgün yaklaşım, aktif olarak 1940-1954 yılları arasında uygulanmış olmasına rağmen, bu uygulama Türkiye’de önemli eğitsel, sosyal ve politik değisimlere yol açmıştır. Bu enstitülerde uygulanan temel öğretimsel metod iş içinde öğrenme yaklaşımına dayandırılmış olup, çocukların sosyal ve kültürel olarak yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Tüm bu bağlamlar dahilinde, bu çalışmanı amacı, Köy Enstitüleri’nin öğretimsel metodolojisi, dersleri, araçları ve ortamının öğretim teknolojisi bağlamında incelenmesidir. Ayrıca bu çalışma, iş içinde öğrenme metodunun güncel eğitsel stratejiler ve yönelimler ile olan ilişkisi ile ilgili bir anlayış sunabilmeyi amaçlamaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Tisoglu S, Kaya K, cagiltay k (2018). Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. , 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
Chicago Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. (2018): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
MLA Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. , 2018, ss.463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
AMA Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. . 2018; 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
Vancouver Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. . 2018; 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
IEEE Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology." , ss.463 - 480, 2018. 10.17860/mersinefd.364178
ISNAD Tisoglu, Secil vd. "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology". (2018), 463-480. https://doi.org/10.17860/mersinefd.364178
APA Tisoglu S, Kaya K, cagiltay k (2018). Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
Chicago Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.1 (2018): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
MLA Tisoglu Secil,Kaya Kadir Yücel,cagiltay kursat Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.1, 2018, ss.463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
AMA Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(1): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
Vancouver Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(1): 463 - 480. 10.17860/mersinefd.364178
IEEE Tisoglu S,Kaya K,cagiltay k "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.463 - 480, 2018. 10.17860/mersinefd.364178
ISNAD Tisoglu, Secil vd. "Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/1 (2018), 463-480. https://doi.org/10.17860/mersinefd.364178