Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi

Yıl: 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1235 - 1249 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17860/mersinefd.351414 İndeks Tarihi: 05-03-2020

Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi

Öz:
Çalışmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü yaşayan ilköğretim 6-8. sınıf öğrencileri için geliştirilen ellekavranabilir etkileşimli nesnelerle çalışan eğitsel mobil uygulamanın öğretmenler tarafından kullanım durumununincelenmesidir. Araştırma kapsamında, öğretmenlerin bu uygulamayı kullanım durumlarını incelemek içinöğretmene -öncesinde herhangi bir eğitim verilmeksizin- elle kavranabilir etkileşimli nesnelerle çalışan eğitseluygulama verilerek bunu öğrenciye uygulaması istenmiştir. Asıl uygulama öncesinde pilot bir uygulamagerçekleştirilmiştir. Her iki uygulama birer özel eğitim öğretmeni ve özel öğrenme güçlüğü yaşayan birer 6. Sınıföğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden araştırmanın doğasına uygun olan durumçalışması kullanılmıştır. Öğretmen uygulamalarının video kamera kaydı alınmıştır. Bunun yanı sıra özel eğitimöğretmenleriyle görüşme yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formukullanılmıştır. Video kayıtları ve görüşmeler analiz edildiğinde, özel eğitim öğretmenlerinin daha önce hiçkullanmadıkları halde, elle kavranabilir etkileşimli nesnelerle çalışan eğitsel uygulamayı genel olarak kolay birbiçimde kullanabildikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenler elle kavranabilir etkileşimli nesnelerle çalışan eğitseluygulamayı kendi derslerinde kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Ortaya çıkan sonuçlar, özel öğrenme güçlüğüyaşayan öğrenciler için geliştirilecek öğretim uygulamaları için yol gösterici niteliktedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

An Analysis of Teachers' Opinions on Using Interactive Tangible Objects Based Educational Mobile Application for Special Education

Öz:
The main purpose of this study is to obtain the reflections of special education teachers after using the tangible mobile application by students with specific learning disabilities (SLD). Within the scope of the study, teachers were asked to use tangible mobile application on their students to determine whether it is easy to use or not. Teachers were not given any training before the implementations. After a pilot study had been conducted with a special education teacher and a student with SLD in 6th grade, the main study was held with a special education teacher and a student with SLD in 6th grade. In this study, the qualitative data collection techniques were employed to obtain the reflections of special education teachers after using the tangible mobile application on students with SLD. Case study was used. They were video-recorded. Semi-structured interviews were administered to two special education teachers. When video recordings and interviews were analyzed, special education teachers were able to use tangible mobile application easily without any experience. Special education teachers were willing to use of the tangible mobile applications their classes. The results of the study are also expected to be a guidance to develop educational applications for students with SLD.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Antle, A. N. (2007). The CTI framework: informing the design of tangible systems for children. Proceedings of the First International Conference on Tangible and Embedded Interaction, USA, 195-202. doi: 10.1145/1226969.1227010
  • Antle, A. N., Fan, M. ve Cramer, E. S. (2015). PhonoBlocks: A tangible system for supporting dyslexic children learning to read. Proceedings of the Ninth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction, USA, 533-538. doi: 10.1145/2677199.2687897
  • Bodén, M., Dekker, A. ve Viller, S. (2011). Discovery table exploring the design of tangible and ubiquitous technology for learning in preparatory classrooms. Proceedings of the 23rd Australian Computer-Human Interaction Conference, Australia, 54-57. doi: 10.1145/2071536.2071543
  • Bouck, E. C., Bassette, L., Taber-Doughty, T., Flanagan, S. M. ve Szwed, K. (2009). Pentop computers as tools for teaching multiplication to students with mild intellectual disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 44(3), 367-380.
  • Cobb, S., Mallett, A., Pridmore, T. ve Benford, S. (2007). Interactive flashlights in special needs education. Digital Creativity, 18(2), 69-78.
  • Eisenberg, M., Eisenberg, A., Hendrix, S., Blauvelt, G., Butter, D., Garcia, J., Lewis, R. ve Nielsen, T. (2003). As we may print: new directions in output devices and computational crafts for children. Proceedings of the 2003 Conference on Interaction Design and Children, UK, 31-39. doi: 10.1145/953536.953543
  • Falcão, T. P. ve Price, S. (2009). The role of tangible technologies for promoting effective inclusion. Workshop on Creative Interactive Play for Disabled Children, Italy, (ss. 16-19).
  • Falcão, T. P. ve Price, S. (2010). Informing design for tangible interaction: a case for children with learning difficulties. Proceedings of the 9th International Conference on Interaction Design and Children, Spain, içinde (ss. 190-193). doi: 10.1145/1810543.1810568
  • Fan, M. ve Antle, A. N. (2015). Tactile letters: A tangible tabletop with texture cues supporting alphabetic learning for dyslexic children. Proceedings of the Ninth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction, USA, içinde (ss. 673-678). doi: 10.1145/2677199.2688806
  • Fan, M., Antle, A. N. ve Cramer, E. S. (2016). Design rationale: Opportunities and recommendations for tangible reading systems for children. Proceedings of the The 15th International Conference on Interaction Design and Children, United Kingdom, içinde (ss. 101-112). doi: 10.1145/2930674.2930690
  • Fan, M., Antle, A. N., Hoskyn, M., Neustaedter, C. ve Cramer, E. S. (2017). Why tangibility matters: A design case study of at-risk children learning to read and spell. Proceedings of the 2017 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, USA, içinde (ss. 1805-1816). doi: 10.1145/3025453.3026048
  • Fishkin, K. P. (2004). A taxonomy for and analysis of tangible interfaces. Personal and Ubiquitous Computing, 8(5), 347-358.
  • Florian, L. (2004). Uses of technology that support pupils with special educational needs. L. Florian ve J. Hegarty (Yay. haz.), ICT and special educational needs: A tool for inclusion, içinde (ss. 7- 20). Maidenhead: Open University Press.
  • Haro, B. P. M., Santana, P. C. ve Magaña, M. A. (2012). Developing reading skills in children with Down syndrome through tangible interfaces. Proceedings of the 4th Mexican Conference on Human-Computer Interaction, Mexico, içinde (ss. 28-34). doi: 10.1145/2382176.2382183
  • Hengeveld, B., Voort, R., van Balkom, H., Hummels, C. ve De Moor, J. (2007). Designing for diversity: developing complex adaptive tangible products. Proceedings of the 1st International Conference on Tangible and Embedded Interaction, USA, içinde (ss. 155-158). doi: 10.1145/1226969.1227002
  • Horn, M. S., Solovey, E. T., Crouser, R. J. ve Jacob, R. J. (2009). Comparing the use of tangible and graphical programming languages for informal science education. Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, USA, içinde (ss. 975-984). doi: 10.1145/1518701.1518851
  • Jacob, R. J., Girouard, A., Hirshfield, L. M., Horn, M. S., Shaer, O., Solovey, E. T., ve Zigelbaum, J. (2008). Reality-based interaction: a framework for post-WIMP interfaces. Proceedings of the SIGCHI Conference on Human factors in Computing Systems, Italy, içinde (ss. 201-210). doi: 10.1145/1357054.1357089
  • Jadán-Guerrero, J., Guerrero, L., López, G., Cáliz, D. ve Bravo, J. (2015). Creating TUIs using RFID sensors- A case study based on the literacy process of children with down syndrome. Sensors, 15(7), 14845-14863.
  • Jadan-Guerrero, J., Jaen, J., Carpio, M. A. ve Guerrero, L. A. (2015). Kiteracy: A kit of tangible objects to strengthen literacy skills in children with down syndrome. Proceedings of the 14th International Conference on Interaction Design and Children, USA, içinde (ss. 315-318). doi: 10.1145/2771839.2771905
  • Kara, N. (2015). Design, development and use of a smart toy for preschool children: A design and development research (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Keay-Bright, W. (2008). Tangible technologies as interactive play spaces for children with learning difficulties: the Reactive colours project. The International Journal of Technology, Knowledge and Society, 4(1), 111-120.
  • Linke, R., Kothe, T. ve Alt, F. (2017). TaBooGa: A hybrid learning app to support children's reading motivation. Proceedings of the 2017 Conference on Interaction Design and Children, USA, içinde (ss. 278-285). doi: 10.1145/3078072.3079712
  • Marco, J., Cerezo, E., Baldassarri, S., Mazzone, E. ve Read, J. C. (2009). Bringing tabletop technologies to kindergarten children. Proceedings of the 23rd British HCI Group Annual Conference on People and Computers: Celebrating People and Technology, UK, içinde (ss. 103-111).
  • Marshall, P. (2007). Do tangible interfaces enhance learning? Proceedings of the 1st international conference on Tangible and embedded interaction, USA, içinde (ss. 163-170). doi: 10.1145/1226969.1227004
  • MEB. (2008). Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi özel öğrenme güçlüğü destek eğitim programı. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü.
  • O'Malley, C. ve Fraser, D. S. (2004). Literature review in learning with tangible technologies (Rapor No. 12). Bristol: Futurelab.
  • Pandey, S. ve Srivastava, S. (2011a). SpellBound: a tangible spelling aid for the dyslexic child. Proceedings of the 3rd International Conference on Human Computer Interaction, India, içinde (ss. 101-104). doi: 10.1145/2407796.2407813
  • Pandey, S. ve Srivastava, S. (2011b). Tiblo: a tangible learning aid for children with dyslexia. Procedings of the Second Conference on Creativity and Innovation in Design, Netherlands, içinde (ss. 211-220). doi: 10.1145/2079216.2079247
  • Patton, M. (1990). Qualitative evaluation and research methods (2. Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Patton, M. Q. (1999). Enhancing the quality and credibility of qualitative analysis. Health Services Research, 34(5-2), 1189-1208.
  • Shaer, O. ve Hornecker, E. (2010). Tangible user interfaces: past, present, and future directions. Foundations and Trends in Human-Computer Interaction, 3(1-2), 1-137.
  • Sitdhisanguan, K., Chotikakamthorn, N., Dechaboon, A. ve Out, P. (2012). Using tangible user interfaces in computer-based training systems for low-functioning autistic children. Personal and Ubiquitous Computing, 16(2), 143-155.
  • Starcic, A. I., Cotic, M. ve Zajc, M. (2013). Design‐based research on the use of a tangible user interface for geometry teaching in an inclusive classroom. British Journal of Educational Technology, 44(5), 729-744.
  • Sucuoğlu, B. ve Kargın, T. (2006). İlköğretimde kaynaştırma uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Ullmer, B. ve Ishii, H. (2000). Emerging frameworks for tangible user interfaces. IBM Systems Journal, 39(3-4), 915-931.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zuckerman, O., Arida, S. ve Resnick, M. (2005). Extending tangible interfaces for education: digital montessori-inspired manipulatives. Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, USA, içinde (ss. 859-868). doi: 10.1145/1054972.1055093
APA POLAT HOPCAN E, cagiltay k (2018). Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. , 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
Chicago POLAT HOPCAN ELİF,cagiltay kursat Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. (2018): 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
MLA POLAT HOPCAN ELİF,cagiltay kursat Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. , 2018, ss.1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
AMA POLAT HOPCAN E,cagiltay k Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. . 2018; 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
Vancouver POLAT HOPCAN E,cagiltay k Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. . 2018; 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
IEEE POLAT HOPCAN E,cagiltay k "Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi." , ss.1235 - 1249, 2018. 10.17860/mersinefd.351414
ISNAD POLAT HOPCAN, ELİF - cagiltay, kursat. "Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi". (2018), 1235-1249. https://doi.org/10.17860/mersinefd.351414
APA POLAT HOPCAN E, cagiltay k (2018). Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
Chicago POLAT HOPCAN ELİF,cagiltay kursat Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.3 (2018): 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
MLA POLAT HOPCAN ELİF,cagiltay kursat Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.3, 2018, ss.1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
AMA POLAT HOPCAN E,cagiltay k Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(3): 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
Vancouver POLAT HOPCAN E,cagiltay k Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 14(3): 1235 - 1249. 10.17860/mersinefd.351414
IEEE POLAT HOPCAN E,cagiltay k "Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.1235 - 1249, 2018. 10.17860/mersinefd.351414
ISNAD POLAT HOPCAN, ELİF - cagiltay, kursat. "Özel Eğitim İçin Etkileşimli Kavranabilir Nesne Tabanlı Eğitsel Mobil Uygulama Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Analizi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/3 (2018), 1235-1249. https://doi.org/10.17860/mersinefd.351414