Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 175 - 202 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17494/ogusbd.548321 İndeks Tarihi: 02-03-2020

Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmada Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM)devam eden öğrencilerin uygulanan eğitim programlarından ürün, süreç, içerik gibi değişkenler açısındanmemnuniyet derecesini ölçmek amaçlanmıştır. Nicelaraştırma desenlerinden tarama araştırma yöntemiçalışmanın yöntemini oluşturmaktadır. Bulgulardaölçek toplam puanı ile yapılan analizlere göre öğrencilerin görüşleri cinsiyet ve kuruma devam edilen haftalık ders saati açısından anlamlı farklılık tespit edilmişolup, il değişkeni analizinde de genel ve il bazındaeksiklikler tespit edilmiştir. Araştırmada kız öğrencilerin erkeklerden program memnuniyetinin daha yüksekolduğu, 8 ders saati programa devam eden öğrencilerin memnuniyetinin daha yüksek olduğu, eğitim kademesinde anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Tespit edilen sonuçlar üzerinden BİLSEM eğitimprogramlarının eksikliklerinin giderilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Evaluation of Science and Art Centers’ Education Programs Based on Student Opinions

Öz:
In this research, it was aimed to determine the degree of satisfaction of the students attending the Science and Art Centers (BİLSEM) in terms of variables such as product, process and content from the applied training programs. This study was designed according to the quantitative research design and survey research method was used. According to the analyzes made with the total scale of the scale, there was a significant difference between the views of the students in terms of sex and the weekly course hour. In the research, female students' satisfaction with the program is higher than that of the male students; It was found that there was no significant difference in education level. It is recommended to eliminate the deficiencies of BILSEM training programs through the determined results.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akgül, Ş. (2017). Üstün yetenekliler eğitim programı değerlendirme. S. Emir (Ed), Özel yeteneklilerin eğitiminde program tasarımı içinde (s. 265-298). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ataman, A. (1982). Üstün zekalı çocuklara anne babaları ve öğretmenleri nasıl yardımcı olabilir? Ankara Üniversitesi Eğitim Dergisi, 15(1), 335-344.
  • Atiker, E. (1995). Bireyselleşme ve toplumsal farklılaşma. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
  • Avcı G. (2015). Üstün yetenekliler eğitim programları değerlendirmeleri öğrenci formunun revize edilmesi ve psikometrik özelliklerinin araştırılması. (Yayınlamanmış yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, S., Sevim, S. & Karamustafaoğlu, M. (2002). Genel kimya laboratuvar uygulamalarının öğrenci ve öğretim elemanı gözüyle değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 50-56.
  • Cady, J. L. (2011). The effects of implementing heterogeneous writing groups in a fifth grade classroom (Yayımlanmamış doktora tezi), Rowan Üniversitesi, Glassboro
  • Clark, B. (2013). Growing up gifted. Cambridge: Pearson.
  • Davis, F. N. (2011). The influences of the school and home environment on the differences between academically successful and unsuccessful gifted urban high school students. (Yayınlanmamış doktora tezi). Saint Josephs University. Philadelphia.
  • Eisner, E. W. (1991). The englightened eye: Qualitative inquiry and the enchancement of educational practice. Teachers Colllege Press.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Fauziah, H. & Latief, M. A. (2015). The effect of working in heterogeneous and homogeneous pairs on the students’ writing skill. Arab World English Journal, 6(2), 174-188.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference 17.0 update. 10th edition, Boston, MA: Pearson.
  • Gökdere, M., & Çepni, S. (2004). Üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmet içi ihtiyaçlarının değerlendirilmesine yönelik bir çalışma; bilim sanat merkezi örneklemi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1-14.
  • Gözütok, D. (2001). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed), Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (s. 175-190). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Johnsen, S. K. (1996). What are alternative assessments. Gifted Child Today, 19, 12-13.
  • Johnsen, S. K. (2008). Portfolio assessment of gifted stedents. In J. Van Tassel-Baska (Ed.), Alternative assessments with gifted and talented students (p. 227-257). Waco, TX: Prufrock Press
  • McClellan, E. (1985). Defining giftedness. Reston, VA: ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children. Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kristie N. S., & Virginia, B. H. (2012). Gifted program evaluation, a handbook for administrators, coordinators. Texas: Prufrock Press.
  • Kontaş, H. & Yağcı, E. (2016). BİLSEM öğretmenlerinin program geliştirme ihtiyaçlarına ilişkin geliştirilen programın etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 902-923.
  • MEB.(1997). 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111011_ozel_egitim_kanun_ hukmunda_kararname.pdf adresinden erişilmiştir.
  • MEB. (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060531-2.htm adresinden erişilmiştir.
  • MEB. (2010). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı, Bilim ve Sanat Merkezleri Süreci İç Denetim Raporu, http://icden.meb.gov.tr/www/meb-ic-denetimbirimi-baskanligi-faaliyet-raporlari/icerik/13 adresinden erişilmiştir.
  • Mels, G. (2006). LISREL for windows: Getting started guide. Lincolnwood, IL: Scientific Software International, Inc.
  • Mülayim, H. & Soran, H. (2002). Lise 1 biyoloji ders kitapları ve haftalık ders saatleri hakkında öğrenci öğretmen ve okul yöneticilerinin görüş ve önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 185-197.
  • Neihart, M., Reis, S. M., & Robinson, N. M. (2002). Social and emotional issues facing gifted and talented students: What have we learned and what should we do now? In
  • Neihart, M., Reis, S. M., & Robinson, N. M. (eds), The social and emotional development of gifted children: What do we know? Washington: Prufrock Press.
  • Ornstein, A., & Hunkins, F. (2004). Curriculum. Boston, MA: Pearson. Pfeitter I. S. (2015). Essentials of gifted assessment. USA: Wiley.
  • Renzulli, J. S. (2009). The multiple menu model for developing differentiated curriculum. In J. S. Renzulli, E. J. Gubbins, K. S. McMillen, R. D. Eckerts & C. A. Little (Ed.), Systems and models for developing programs for the gifted and talented (p.179-211). Mansfeld Center, CT: Creative Learning Press.
  • Sak, U. (2011). Üstün yetenekliler eğitim programları modeli ve sosyal geçerliği. Eğitim ve Bilim, 36 ( 161) 213-229.
  • Sak, U. (2014). Üstün zekâlılar özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri. Vize Yayıncılık: Ankara.
  • Schack, G. D. & Starko, A. J. (1990). Identification of gifted students: An analysis of criteria preferred by pre-service teachers, classroom teachers, and teachers of gifted. Journal for the Education of the Gifted, 13, 346-363.
  • Stufflebeam, D. L. & Shinkfield, A. J. (2007). Evaluation theory models, & applications. San Francisco, CA: Josseyy-Bass.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F., G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tarhan, S. & Kılıç, Ş. (2014). Üstün yetenekli bireylerin tanılanması ve Türkiye’deki eğitim modelleri. Üstün Yetenekliler Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi (UYAD), 2(2), 27-43.
  • Wiig, E. H. (2000). Authentic and other assessments of language disabilities: When is fair? Reading and Writing Quarterly, 16, 179-210.
  • Vatansever Bayraktar, H. & Doğan, C. (2014). Beşinci sınıf öğrencilerinin öğretmenleri ile arasındaki iletişimin değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 237-249.
APA KAYIŞDAĞ E, Melekoğlu M (2019). Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. , 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
Chicago KAYIŞDAĞ ERMAN,Melekoğlu Macid Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. (2019): 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
MLA KAYIŞDAĞ ERMAN,Melekoğlu Macid Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. , 2019, ss.175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
AMA KAYIŞDAĞ E,Melekoğlu M Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. . 2019; 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
Vancouver KAYIŞDAĞ E,Melekoğlu M Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. . 2019; 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
IEEE KAYIŞDAĞ E,Melekoğlu M "Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi." , ss.175 - 202, 2019. 10.17494/ogusbd.548321
ISNAD KAYIŞDAĞ, ERMAN - Melekoğlu, Macid. "Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi". (2019), 175-202. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548321
APA KAYIŞDAĞ E, Melekoğlu M (2019). Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
Chicago KAYIŞDAĞ ERMAN,Melekoğlu Macid Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
MLA KAYIŞDAĞ ERMAN,Melekoğlu Macid Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
AMA KAYIŞDAĞ E,Melekoğlu M Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
Vancouver KAYIŞDAĞ E,Melekoğlu M Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 175 - 202. 10.17494/ogusbd.548321
IEEE KAYIŞDAĞ E,Melekoğlu M "Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.175 - 202, 2019. 10.17494/ogusbd.548321
ISNAD KAYIŞDAĞ, ERMAN - Melekoğlu, Macid. "Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 175-202. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548321