Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl: 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 66 - 81 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.342542 İndeks Tarihi: 20-02-2020

Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amac, bazı değişkenlerin ortaokul öğrencilerinin 2015- 2016 eğitimöğretimyılı birinci ve ikinci dönem yapılan TEOG sınavı Fen Bilimleri dersibaşarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerindendeneysel olmayan karşılaştırmalı yöntem kullanılmıştır. Örneklem seçiminde seçkisizolmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir.Araştırma, Ordu ili Altınordu ilçesinde eğitim gören 14 ortaokuldan seçilmiş toplam605 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanmış olanbir anket ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde, iki bağımsız değişkenin bir bağımlıdeğişken üzerindeki etkisini belirlemek için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazladeğer alan bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerine olan etkisini belirlemekiçin tek yönlü ANOVA, tek yönlü ANOVA da anlamlı farklılığın neredenkaynaklandığını tespit etmek için Scheffe Testi ile elde edilmiştir. Verilerindeğerlendirilmesi SPSS 22,00 programıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda anne vebabanın eğitim durumu, kardeş sayısı, okul türü, gelir düzeyi, çalışma odasına sahipolma bağımsız değişkenlerinin, öğrencilerin TEOG sınavı fen bilimleri dersibaşarılarını anlamlı bir şekilde etkilediği, cinsiyet ve evin kira olma durumu gibideğişkenlerin ise öğrencilerin TEOG fen bilimleri başarılarını etkilemediği sonucunavarılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri

Analysis of Science Achievements of Middle School Students in TEOG Exam in Terms of Some Variables

Öz:
This research aims to define some variables that had impact upon secondary school students’ achievements in science in 2015-2016 school year’s first and second terms TEOG exam by using non-experimental comparative method was used from quantitative research method. Appropriate sampling was used that It was nonselective sampling methods. The study sample consisted of 605 students who studied in 14 different secondary schools located in Altınordu district in Ordu. Data was collected through a survey designed by the researcher. The analysis included correlation between scores, independent t test to define the effect of two independent variables on a dependent variable, one way ANOVA to measure the impact on more than two independent variables on a dependent variable, and Scheffe test to determine the source of meaningful differences gathered from one way ANOVA. The analysis were done through SPSS 22. The results illustrated that variables including parents’ educational background, number of siblings, school type, having a private room at home, level of income are appeared to impact students’ achievement in TEOG exam. On the other hand, variables including, gender, staying in rented apartment are observed to have no effect on students’ TEOG exam.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA OKUTAN S, DAŞDEMİR İ (2018). Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
Chicago OKUTAN Sezayi,DAŞDEMİR İKRAMETTİN Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (2018): 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
MLA OKUTAN Sezayi,DAŞDEMİR İKRAMETTİN Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 2018, ss.66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
AMA OKUTAN S,DAŞDEMİR İ Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2018; 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
Vancouver OKUTAN S,DAŞDEMİR İ Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2018; 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
IEEE OKUTAN S,DAŞDEMİR İ "Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi." , ss.66 - 81, 2018. 10.17679/inuefd.342542
ISNAD OKUTAN, Sezayi - DAŞDEMİR, İKRAMETTİN. "Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi". (2018), 66-81. https://doi.org/10.17679/inuefd.342542
APA OKUTAN S, DAŞDEMİR İ (2018). Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
Chicago OKUTAN Sezayi,DAŞDEMİR İKRAMETTİN Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.1 (2018): 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
MLA OKUTAN Sezayi,DAŞDEMİR İKRAMETTİN Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.1, 2018, ss.66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
AMA OKUTAN S,DAŞDEMİR İ Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 19(1): 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
Vancouver OKUTAN S,DAŞDEMİR İ Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 19(1): 66 - 81. 10.17679/inuefd.342542
IEEE OKUTAN S,DAŞDEMİR İ "Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.66 - 81, 2018. 10.17679/inuefd.342542
ISNAD OKUTAN, Sezayi - DAŞDEMİR, İKRAMETTİN. "Ortaokul Öğrencilerinin TEOG Sınavındaki Fen Bilimleri Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/1 (2018), 66-81. https://doi.org/10.17679/inuefd.342542