Yıl: 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 119 - 150 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.302031 İndeks Tarihi: 20-02-2020

Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?

Öz:
Okul öncesi kaynaştırma özel gereksinimli çocuklara normal gelişim gösteren akranları ilebirlikte eğitim almak için ortam sağlayan, ülkemizde de yasalar ve yönetmeliklerkapsamında yürürlükte olan bir uygulamadır. Özellikle son yıllarda araştırmalara sıklıklakonu olan okul öncesi kaynaştırmanın, hem gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için hem deaynı ortamda bulundukları normal gelişim gösteren akranları için yararları ortayakonulmuştur. Bu araştırmanın amacı, ülkemizde okul öncesi kaynaştırma konusundayapılan ve hakemli dergilerde yayımlanan çalışmaları, yöntemleri ve sonuçları odağındagözden geçirmektir. 1992-2016 yılları arasında okul öncesi kaynaştırma konusunda yapılan58 çalışmaya veri tabanları incelenerek ulaşılmıştır. Temel yorumlayıcı nitel desendeyürütülen araştırmada, çalışmalar doküman analizi kullanılarak incelenmiştir. Elde edilenbulgular alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

What Do the Research About Preschool Inclusion in Turkey Tell Us?

Öz:
Preschool inclusion is a practice that provide an environment for the children with special needs and with their typical development peers together and exist in the scope of laws and regulations in Turkey. The benefits of preschool inclusion, which is mentioned in the research area recently, is especially revealed for both the children with special needs and their typical development peers. The aim of this study is to review the studies in Turkey about preschool inclusion and published in peer-reviewed journal by focusing their methods and results. 58 studies about preschool inclusion between 1992-2016 is found by examining the data base. In this basic interpretive qualitative design research, the studies are examined by using document analysis. Findings are discussed within the frame of literature and suggestions are developed.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bakkaloğlu H, Yılmaz B, ALTUN KÖNEZ N, Yalçın G (2018). Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. , 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
Chicago Bakkaloğlu Hatice,Yılmaz Betül,ALTUN KÖNEZ NİLÜFER,Yalçın Gülistan Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. (2018): 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
MLA Bakkaloğlu Hatice,Yılmaz Betül,ALTUN KÖNEZ NİLÜFER,Yalçın Gülistan Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. , 2018, ss.119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
AMA Bakkaloğlu H,Yılmaz B,ALTUN KÖNEZ N,Yalçın G Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. . 2018; 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
Vancouver Bakkaloğlu H,Yılmaz B,ALTUN KÖNEZ N,Yalçın G Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. . 2018; 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
IEEE Bakkaloğlu H,Yılmaz B,ALTUN KÖNEZ N,Yalçın G "Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?." , ss.119 - 150, 2018. 10.17679/inuefd.302031
ISNAD Bakkaloğlu, Hatice vd. "Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?". (2018), 119-150. https://doi.org/10.17679/inuefd.302031
APA Bakkaloğlu H, Yılmaz B, ALTUN KÖNEZ N, Yalçın G (2018). Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
Chicago Bakkaloğlu Hatice,Yılmaz Betül,ALTUN KÖNEZ NİLÜFER,Yalçın Gülistan Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.1 (2018): 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
MLA Bakkaloğlu Hatice,Yılmaz Betül,ALTUN KÖNEZ NİLÜFER,Yalçın Gülistan Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.1, 2018, ss.119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
AMA Bakkaloğlu H,Yılmaz B,ALTUN KÖNEZ N,Yalçın G Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 19(1): 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
Vancouver Bakkaloğlu H,Yılmaz B,ALTUN KÖNEZ N,Yalçın G Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 19(1): 119 - 150. 10.17679/inuefd.302031
IEEE Bakkaloğlu H,Yılmaz B,ALTUN KÖNEZ N,Yalçın G "Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.119 - 150, 2018. 10.17679/inuefd.302031
ISNAD Bakkaloğlu, Hatice vd. "Türkiye’de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor?". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/1 (2018), 119-150. https://doi.org/10.17679/inuefd.302031