Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 1263 - 1278 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları

Öz:
Bu araştırmada, Pedagojik Formasyon programına kayıtlı adayöğretmenlerinin program kapsamında verilen seçmeli Karakterve Değer Eğitimi dersinden elde etmiş oldukları kazanımları ileilgili görüşlerini elde etmek amaçlanmıştır. Bu araştırma nitelaraştırma anlayışına dayalı durum çalışması yöntemine göredesenlenmiştir. 52 öğretmen adayı amaçlı örneklem belirlemeyöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmada veriler, ‘açık uçluform’ veri toplama aracı ile toplanmıştır. Veriler, analiz edilmiştir.Sonuçlar 5 tema altında toplanmıştır. Bu temalar; Ders boyutunda kazanımlar, Değerler boyutunda kazanımlar, Kavramlarboyutunda kazanımlar, Kişisel gelişim boyutunda kazanımlarFarkındalık boyutunda kazanımlar şeklindedir. Araştırmanınsonuçlarına göre; ders boyutunda içerik, yöntem ve değerlendirme; değerler boyutunda ise, saygı duyma, empati, değerverme; kavramlar boyutunda, değer ve karakter kavramları;kişisel gelişim boyutunda ön yargılardan kurtulma, bakış açısınıdeğiştirme kazanımlarını elde ettiklerini söylemişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Learning Outcomes of The Character and Values Education Course

Öz:
In this study, the aim is to get views of prospective teachers attending Pedagogical formation program and their views into their gaining’s from the selected course “Character and Values Education”. The study was designed according to qualitative case study method. 52 participants were selected by purposive sampling technique. The data was collected with an openended form and descriptive analysis was used. The analysed data was grouped under 5 themes. Experiences about the course, experiences about values, experiences about concepts, experiences about personal development and experiences about awareness. According to results, prospective teachers stated that they gained information, skill, and behaviour. In such topics as content, method, evaluation, and they got experiences about values like respect, empathy and appreciation in values dimension. Prospective teachers also stated that they got knowledge about concepts related with values and character.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acat, M. B. ve Aslan, M. (2011). Okulların karakter eğitimi yetkinliği ölçeği (OKEYÖ). Değerler Eğitimi Dergisi, 9 (21), 7-27.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış, Değerler Eğitimi Dergisi 6 (16), 9-27.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarının öğrencilerin sorumluluk değerini kazanma düzeyine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aladağ, E. ve Karaman, B. (2018). Değer eğitiminde kısa filmlerden yararlanma: örnek bir uygulama, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 360-377.
  • Balcı, N. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde değer eğitiminin etkililiği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Balay, R. ve Kaya, A. (2014). Eğitim Fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının ahlaki değer yönelimleri, Değerler Eğitimi Dergisi, 12 (28), 7-45.
  • Berkowitz, M. W., & Puka, B. (2009). Dissent and character education. In M. Gordon (Ed.), Reclaiming dissent: Civic education for the 21st century (ss. 107-130). Amsterdam: Sense Publishers.
  • Berkowitz, M. W. (2011). What works in values education. International Journal of Educational Research, 50 (3), 153-158. doi:http://dx.doi.org.libproxy.temple.edu /10.1016/j.ijer.2011.07.003
  • Creswell, J. W. (2003). Research design qualitative and quantative approaches. (2nd Ed.) Thousand Oaks, CA. Sage Publication
  • Demirtaş, S. (2009). Çocuk yuvasında kalan korunmaya muhtaç çocukların değer eğitiminde yaratıcı dramanın etkililiği (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Dewey, J. (1909). Moral principles in education. Boston, MA: Houghton Mifflin.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H., Çıkılı, Y. (2008). Öğretmen adaylarının değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 69-91,
  • Doğanay, A. (2009). Değerler eğitimi. C. Öztürk (Ed.). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım (içinde). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Elbir, B. ve Bağcı, C. (2013). Değerler eğitimi üzerine yapılmış lisansüstü düzeyindeki çalışmaların değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8 (1), 1321-1333.
  • Fidan, K. N. (2009). Öğretmen adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2 (2), 1-18.
  • Keskinoğlu, M. Ş. (2008). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerine uygulanan mesnevi temelli değerler eğitimi programının ahlaki olgunluğa ve saldırganlık eğilimine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılcan, B. (2016). Öğretmen adaylarının, değerlerin kazandırılmasına yönelik görüşleri ile değerler eğitimine ilişkin algılarında değerler eğitimi dersinin rolü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 45, (9), 605-618.
  • Kılcan, B. ve Akbaba, B. (2003). Sosyal Bilgiler Öğretim programında yer alan kültürel mirasa duyarlılık değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi, ZFWT, 5(3), 113-137.
  • Koç, K. (2007). İlköğretim 7. sınıflarda okutulan vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersinde öğrenciye kazandırılması amaçlanan evrensel değerlere ilişkin tutumlar üzerinde öğretim sürecinin etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kohlberg, L. (1974). Education, moral development and faith. Journal of Moral Education,4 (1).
  • Lickona, T. (2001). What is good character? Reclaiming children and youth, 9(4), 239-251. http://search.proquest.com/docview/214194284?accountid=14270sitesinden alınmıştır.
  • Lincoln, V. ve Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. London: Sage Publications
  • Neslitürk, N, Deniz, M. E. (2014). Anne değerler eğitimi programının 5 - 6 yaş çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4 (4), 2014, 103-116.
  • O'Sullivan, S. (2004). Books to live by: Using children's literature for character education. Reading Teacher, 57(7), 640-645.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Piaget, J. & Inhelder, B. (2000). The psychology of the child. New York, NY: Basic Books.
  • Randall, J. H. (1967). Plato's treatment of the theme of the good life and his criticism of the spartan ideal. Journal of the History of Ideas. 28(3), 307-324. DOI: 10.2307/2708621
  • Silah, S. (2000). Sosyal psikoloji. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Skinner, R. (2004). Character education. Education Week on the Web. http://www.edweek.org/context/topics/issuespage.cfm?id=112 sitesinden alınmıştır.
  • Şentürk, L. ve Aktaş, E. (2015). Türkiye’de ve Romanya’da okutulan ana dili türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından karşılaştırılması, Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 215-243
  • Yaşaroğlu, C. (2013). Hayat Bilgisi dersi kazanımlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi. Turkish Studies, 8 (7), 849-858.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık Sanayi Ticaret A. Ş
APA SIMSEK S, ALKAN V (2019). Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. , 1263 - 1278.
Chicago SIMSEK SELÇUK,ALKAN Vesile Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. (2019): 1263 - 1278.
MLA SIMSEK SELÇUK,ALKAN Vesile Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. , 2019, ss.1263 - 1278.
AMA SIMSEK S,ALKAN V Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. . 2019; 1263 - 1278.
Vancouver SIMSEK S,ALKAN V Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. . 2019; 1263 - 1278.
IEEE SIMSEK S,ALKAN V "Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları." , ss.1263 - 1278, 2019.
ISNAD SIMSEK, SELÇUK - ALKAN, Vesile. "Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları". (2019), 1263-1278.
APA SIMSEK S, ALKAN V (2019). Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 1263 - 1278.
Chicago SIMSEK SELÇUK,ALKAN Vesile Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 1263 - 1278.
MLA SIMSEK SELÇUK,ALKAN Vesile Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.1263 - 1278.
AMA SIMSEK S,ALKAN V Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 1263 - 1278.
Vancouver SIMSEK S,ALKAN V Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 1263 - 1278.
IEEE SIMSEK S,ALKAN V "Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.1263 - 1278, 2019.
ISNAD SIMSEK, SELÇUK - ALKAN, Vesile. "Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 1263-1278.